![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, 't is simpel.
Hier kan je een voorbeeldje lezen. Ontelbare profiteurs maken de echte slachtoffers onbetaalbaar. Dank u 26 jaar ononderbroken PS-bestuur, met als gevolg niks geen behoorlijke sociale zekerheid, een dikke staatsschuld; afijn miserie troef. En dan maar van hun gat maken dat de nva het niet op 1, 2, 3 kan oplossen. facebook: https://www.facebook.com/Slachtoffer...5318/timeline/ krant: GEZIN FINANCIEEL AAN DE GROND NADAT PAPA SLACHTOFFER WERD VAN VLUCHTMISDRIJF "Onze kinderen verdienen dit niet" http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a..._content=daily Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nog mensen die een tragedie in het leven overkomt en ook niet zomaar ineens ziekenhuisfacturen van 10.000 kunnen betalen. So what? Dan betalen ze het wel af. En water en elektriciteit wordt voor sociaale armeren normaal al aan een sociaal tarief geleverd, dus het gezin zou misschien haar budget beter kunnen besteden? En ik neem aan dat de vrouw niét in een rolstoel zit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs mét ziekteverzekering kan de eigen bijdrage hoog oplopen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat een echtpaar waarvan beide partners werkten en bijdroegen, en nu, door ongeval enz. in die situatie zitten, met twee kindjes, het moeten stellen met 1300 euro per maand. (al zeg ik er bij: ik weet niet of we bij die 1300 euro nog kindergeld moeten bijtellen ...) Het zou best zijn dat beide partners, als ze voldoende gewerkt hebben om werkloosheidsvergoedingen te kunnen trekken, elk 1200 euro trekken. Voor de partner die niet ziek is, kan dat tijdelijk zijn en degressief verminderen. Het zou best zijn dat een dergelijke invalide onmiddellijk in aanmerking komt voor huursubsidie, als hij niet direct in een sociale woning zou kunnen gaan wonen. Wie zijn de profiteurs ? De mensen met brugpensioen vanaf 50 jaar; de vrouwen van artsen enz. die aan de dop staan; mensen die zich in levenslange werkloosheid genesteld hebben .... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
besparen moet er gebeuren! en zeker in de gezondheidszorg!
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 14 september 2015 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je zelf geen hospitalisatieverzekering neemt moet je niet verwonderd zijn als je hospitalisatie niet vergoed wordt. Die keuze heb je zelf in het verleden gemaakt om dat risico te lopen. Geen sociale zekerheid dank zij de PS? Ik denk dat hier maar de helft verteld werd van het verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent toch een paladijn van Belgie?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Helpt eerst deze mensen en als die geholpen zijn en alles hebben wat ze nodig hebben om een normaal leven te leiden en zo voor iedere allochtoon hier in België dan mag je voor mijn part heel de wereld binnenlaten in België.
Maar eerst de mensen wiens families hier al generaties leven, wonen, werken en belastingen betalen. Help die eerst en dan de rest. |
![]() |
![]() |