Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 10:37   #1
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard Neo-colonialistisch Frankrijk

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Nieuwsblad

Hoge Franse onderscheiding voor Lizin

Anne-Marie Lizin-Vanderspeeten, de voorzitster van de senaat en burgemeester van Hoei, krijgt van de Franse regering de Légion d'honneur . President Chirac heeft de beslissing genomen en Lizin wacht nu enkel nog op de datum dat ze de medaille opgespeld krijgt.
Ze zou de hoge onderscheiding krijgen wegens haar goede banden met Frankrijk, de francofonie(lees de verfransing van het Nederlandstalige Vlaanderen steunen) en haar inzet voor de mensenrechten. Dat Lizin nog niet zo lang geleden in opspraak kwam door zich te mengen in een echtscheidingsdossier, is blijkbaar niet tot Parijs doorgedrongen.
Nadat Francophonie(organisatie van Franstalige landen onder leiding van Frankrijk) al eerder de Belgische politiek had opgeroepen om de verfransingspolitiek in Vlaams-Brabant te steunen en delen van Vlaams-brabant bij het Brussels hoofdstedelijk Gewest te voegen, is dit is opnieuw een poging van Frankrijk om Vlaanderen te dwarsbomen. Het is onaanvaardbaar dat Frankrijk zich met de interne keuken van een ander onafhankelijk land moeit.
In plaats van die idiote Chacha/Pattex-boycots zouden we proberen om alle Franse producten te boycotten.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:42   #2
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Parijs geeft eretekens aan personen die zich onderscheiden hebben in corruptie en dictatoriale verwezenlijkingen. Niets nieuws onder de zon. De meeste ex-dictators wonen nu eenmaal in Frankrijk. Het lijkt wel het pensioenland bij uitstek voor de voormalige massamoordenaars uit Afrika.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:55   #3
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Dan is Lizin in het goede nest gevallen
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 10:58   #4
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Nadat Francophonie(organisatie van Franstalige landen onder leiding van Frankrijk) al eerder de Belgische politiek had opgeroepen om de verfransingspolitiek in Vlaams-Brabant te steunen en delen van Vlaams-brabant bij het Brussels hoofdstedelijk Gewest te voegen, is dit is opnieuw een poging van Frankrijk om Vlaanderen te dwarsbomen. Het is onaanvaardbaar dat Frankrijk zich met de interne keuken van een ander onafhankelijk land moeit.
Volledig akkoord. Hoe zouden de fransen reageren als we hen zouden oproepen om Frans-Vlaanderen te vervlaamsen, en bij voorkeur, te annexeren aan België?

Citaat:
In plaats van die idiote Chacha/Pattex-boycots zouden we proberen om alle Franse producten te boycotten.
Het is niet omdat er in een land een paar idioten wonen, dat het allemaal idioten zijn.
Oud 9 augustus 2005, 11:59   #5
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dus als een Vlaming een lintje krijgt, bijv. vanwege zijn bijdrage aan de Nederlandse taal, dan is dat ook inmenging in de Belgische politiek? En als een Nederlander het Bundesverdienstkreuz krijgt opgespeld moet Nederland beledigd zijn vanwege Duitse inmenging? Beetje serieus blijven hè.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:04   #6
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Schandalige actie van rattachisten en jaloerse Fransmannen die ons land benijden om haar Grootsheid!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:13   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Schandalige actie van rattachisten en jaloerse Fransmannen die ons land benijden om haar Grootsheid!
Waarin is België dan wel "groots"?

In zaken als pedofilie, Dutroux, omkoopschandalen, politieke moorden, witwaspraktijken, politieke benoemingen, ongecontroleerde overheidsuitgaven...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:17   #8
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Nee, Frits. Uw frustratie en minderwaardigheidscomplex maken u blind voor de grootsheid van ons land.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Yann on 09-08-2005 at 13:17
Reason:
--------------------------------

Nee, Frits. Uw frustratie en minderwaardigheidscomplex maken u blind voor de grootsheid van ons land.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Nee, Frits. Uw frustratie maakt u blind voor de grootsheid van ons land.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 9 augustus 2005 om 12:17.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:20   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Nee, Frits. Uw frustratie en minderwaardigheidscomplex maken u blind voor de grootsheid van ons land.
Dat was de vraag van Jan niet. Hij vroeg waarin Belgié ''groots'' was. Aan u om dat eens aan te tonen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:20   #10
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig akkoord. Hoe zouden de fransen reageren als we hen zouden oproepen om Frans-Vlaanderen te vervlaamsen, en bij voorkeur, te annexeren aan België?
De meeste voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen hebben absoluut geen behoefte om Frans-Vlaanderen te heroveren.
Alleen enkele extreme, kleinere groeperingen(genre Voorpost) zijn hier voorstander van. La Francophonie kan je vergelijken de Nederlandse Taalunie(NTU), en bij mijn weten hebben Vlaanderen, Nederland en Suriname nog geen verklaring opgesteld om Frans-Vlaanderen te heroveren.
Frankrijk heeft dat met la Francophonie echter wel gedaan.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 12:21   #11
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat was de vraag van Jan niet. Hij vroeg waarin Belgié ''groots'' was. Aan u om dat eens aan te tonen.
In alles wat JvdB, aka de minderwaardigheidssmurf, niet opgesomd heeft.
Oud 9 augustus 2005, 12:49   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Frits. Uw frustratie en minderwaardigheidscomplex maken u blind voor de grootsheid van ons land.
Zoals al iemand voor me aanstipte: dat is geen antwoord op de vraag.

Waarin is België volgens u dan wel groots en overtreft het Frankrijk?
Oud 9 augustus 2005, 12:53   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste voorstanders van een onafhankelijk Vlaanderen hebben absoluut geen behoefte om Frans-Vlaanderen te heroveren.
Alleen enkele extreme, kleinere groeperingen(genre Voorpost) zijn hier voorstander van. La Francophonie kan je vergelijken de Nederlandse Taalunie(NTU), en bij mijn weten hebben Vlaanderen, Nederland en Suriname nog geen verklaring opgesteld om Frans-Vlaanderen te heroveren.
Frankrijk heeft dat met la Francophonie echter wel gedaan.
Voorpost belijdt dergelijke opvattingen slechts nog met de lippen. Er is daar heus niemand meer die nog gelooft in een Aldietse volksstaat waarbij Frans-Vlaanderen en Oost-Friesland een plaats in zullen hebben.

Toch wil ik wel iets aanstippen over uw vergelijking: de Taalunie en la Francophonie verschillen toch wel. Zoals je aanstipte, kijkt die laatste wel iets anders aan tegen taalgenoten in niet-Franse gebieden en heeft het de neiging een bepaald taalimperialisme te volgen. De Taalunie is heel braafjes en gaat nooit buiten het door de wet voorgeschreven kader. De Taalunie onthoudt zich van iedere politieke stellingname, wat van la Francophonie niet gezegd kan worden (denken we maar aan haar stellingname over de problemen in Voeren).
Oud 9 augustus 2005, 13:15   #14
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zoals al iemand voor me aanstipte: dat is geen antwoord op de vraag.

Waarin is België volgens u dan wel groots en overtreft het Frankrijk?
Wie heeft gezegd dat een land groots is, als het Frankrijk overtreft? Moet dat dan in alle opzichten zo zijn, minderwaardigheidssmurf?
Oud 9 augustus 2005, 14:05   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft gezegd dat een land groots is, als het Frankrijk overtreft? Moet dat dan in alle opzichten zo zijn, minderwaardigheidssmurf?
Blijkbaar weet u dan zelf niet meer wat u schrijft. U stelde immers dat de Fransen stikjaloers zijn op België, wat dus wel betekent dat België Frankrijk overtreft.

Daarmee hebben we trouwens nog steeds geen antwoord gekregen waarin België dan wel zo "groots" moge zijn... Bubbel Yanneman zal ongetwijfeld raad moeten vragen aan le Président-Fondateur, Hans I le Grand, le Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains! Misschien is hij niet in zijn paleis, vandaar dat een antwoord uitblijft op deze nochtans vrij eenvoudige vraag.
Oud 9 augustus 2005, 14:14   #16
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Misschien is hij niet in zijn paleis, vandaar dat een
antwoord uitblijft op deze nochtans vrij eenvoudige vraag.
hij is al een tijdje vermist, missch aan het herbronnen?

ik mis em wel...

/hansbot : Leve de Koning, Leve het Vaderland, België unitair!!
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:01   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk was ook die ChaCha-boycot van mij ook wat spielerei, maar tis wat uit de hand gelopen
Nou, we kunnen eens op zoek gaan naar Franse producten in onze winkelrekken, dan kunnen we eens een lijstje daarvan aanleggen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:05   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Dat was geen spiegelei, dat was gewoon een stom topic.

Ik heb zelden zo'n stom topic gelezen.[edit]
[size=1]After edit by Yann on 09-08-2005 at 18:05
Reason:

Ik heb zelden zo'n stom topic gelezen.[/size]

Dat was geen spiegelei, dat was gewoon een stom topic.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Yann : 9 augustus 2005 om 17:05.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 17:05   #19
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Bwa, Frans-Vlaanderen mag er altijd weer bijkomen, maar is er daarvoor een draagvlak? Ik zal eens moeten informeren bij mijn Noord-Franse kennissen.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 19:41   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb zelden zo'n stom topic gelezen.

En wat dan te denken van de topic over ''Belgische frietkoten cultureel erfgoed'' door een bubbel opgestart?

Oorspronkelijk bericht door Nello

Enkel Unitarisme kan de Belgische Friet redden van de ondergang[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 09-08-2005 at 20:46
Reason:

Citaat:

En wat dan te denken van de topic over ''Belgische frietkoten cultureel erfgoed'' door een bubbel opgestart?

Enkel Unitarisme kan de Belgische Friet redden van de ondergang[/size]

[size=1]After edit by daiwa on 09-08-2005 at 20:44
Reason:

Citaat:

Enkel Unitarisme kan de Belgische Friet redden van de ondergang

[/size]

Citaat:

En wat dan te denken van de topic over ''Belgische frietkoten cultureel erfgoed'' door een bubbel opgestart? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 augustus 2005 om 19:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be