![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In plaats van die idiote Chacha/Pattex-boycots zouden we proberen om alle Franse producten te boycotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Parijs geeft eretekens aan personen die zich onderscheiden hebben in corruptie en dictatoriale verwezenlijkingen. Niets nieuws onder de zon. De meeste ex-dictators wonen nu eenmaal in Frankrijk. Het lijkt wel het pensioenland bij uitstek voor de voormalige massamoordenaars uit Afrika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan is Lizin in het goede nest gevallen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schandalige actie van rattachisten en jaloerse Fransmannen die ons land benijden om haar Grootsheid!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zaken als pedofilie, Dutroux, omkoopschandalen, politieke moorden, witwaspraktijken, politieke benoemingen, ongecontroleerde overheidsuitgaven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, Frits. Uw frustratie en minderwaardigheidscomplex maken u blind voor de grootsheid van ons land.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 9 augustus 2005 om 12:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alleen enkele extreme, kleinere groeperingen(genre Voorpost) zijn hier voorstander van. La Francophonie kan je vergelijken de Nederlandse Taalunie(NTU), en bij mijn weten hebben Vlaanderen, Nederland en Suriname nog geen verklaring opgesteld om Frans-Vlaanderen te heroveren. Frankrijk heeft dat met la Francophonie echter wel gedaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarin is België volgens u dan wel groots en overtreft het Frankrijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch wil ik wel iets aanstippen over uw vergelijking: de Taalunie en la Francophonie verschillen toch wel. Zoals je aanstipte, kijkt die laatste wel iets anders aan tegen taalgenoten in niet-Franse gebieden en heeft het de neiging een bepaald taalimperialisme te volgen. De Taalunie is heel braafjes en gaat nooit buiten het door de wet voorgeschreven kader. De Taalunie onthoudt zich van iedere politieke stellingname, wat van la Francophonie niet gezegd kan worden (denken we maar aan haar stellingname over de problemen in Voeren). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee hebben we trouwens nog steeds geen antwoord gekregen waarin België dan wel zo "groots" moge zijn... Bubbel Yanneman zal ongetwijfeld raad moeten vragen aan le Président-Fondateur, Hans I le Grand, le Génie de Bruxelles et Grand Timonier des Belgicains! Misschien is hij niet in zijn paleis, vandaar dat een antwoord uitblijft op deze nochtans vrij eenvoudige vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
ik mis em wel... /hansbot : Leve de Koning, Leve het Vaderland, België unitair!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nou, we kunnen eens op zoek gaan naar Franse producten in onze winkelrekken, dan kunnen we eens een lijstje daarvan aanleggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat was geen spiegelei, dat was gewoon een stom topic.
Ik heb zelden zo'n stom topic gelezen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 9 augustus 2005 om 17:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Bwa, Frans-Vlaanderen mag er altijd weer bijkomen, maar is er daarvoor een draagvlak? Ik zal eens moeten informeren bij mijn Noord-Franse kennissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat dan te denken van de topic over ''Belgische frietkoten cultureel erfgoed'' door een bubbel opgestart? ![]() ![]() ![]() Oorspronkelijk bericht door Nello Enkel Unitarisme kan de Belgische Friet redden van de ondergang[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 9 augustus 2005 om 19:46. |
|||||||
![]() |
![]() |