Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2003, 11:34   #1
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Het principe: 'eigen volk eerst', impliceert niet dat je iets moet kunnen.
Je moet gewoon iets ZIJN. En dat hangt niet van jou af.

Het hangt louter af van GELUK. Van je biologische bepaaldheid.
Je bent geboren uit Vlamingen of niet.

En DAT, en niks anders bepaald de mate van KANSEN, die een samenleving u wil geven of niet.
Wie je bent als mens, telt niet.
Je vaardigheden tellen niet.

Al ben je de meest boertige Vlaming die continu scheldt en drinkt, je mag je meer voelen dat die Marokkaan, die zich maatschappelijk inzet en moeite doet om van de ene cultuur naar de ander over te schakelen mits behoud van eigenheid. (iets waar normaal gezien generaties over gaan).

Dit is een opluchting voor mensen die zich minderwaardig voelen in onze samenleving.
Dat ze eindelijk iets te zeggen hebben over een groep mensen PUUR omdat ze uit de 'juiste' baarmoeder kwamen en niet omdat ze er iets voor moeten doen.

Daardoor kunnen ze op de schouders van anderen gaan staan, die dat geluk niet hadden en zich aldus meerderwaardig voelen.

Want TOEVAL is eindelijk de maatstaf.
Dat zal bepalen of je mag meebeslissen of die anderen hier iets mogen zeggen of niet.
Dat bepaald of je werk krijgt of niet.
Dat zal bepalen of je mag kakken op een andere groep of niet.

En je vaardigheden? Wie je bent als mens? Wat is dat voor iets?

ONDERGESCHIKT!
Ondergeschikt aan culturele gebruiken die je met de paplepel meekreeg of niet!! Traditie, de nek van een gans trekken of niet, katten van de toren werpen of niet...

Kennis? kunde?

Aldus kan de zich minderwaardigvoelende mens zich nog eens goed voelen ten koste van anderen en er niks voor te hoeven doen!!

Laat het nationalisme heersen, NV-A'ers en anderen, en niet de mens!
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 11:37   #2
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Da gij nog nie geband wordt van dit forum versta ik niet zen. Altijd maar da gelul wat nergens op slaat. Ik zou voorstellen dat je tegen als je 18 bent, wat dat dus nog ettelijke jaren zal duren, toch iets probeert te begrijpen van de politiek en de partijen.
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 11:47   #3
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Argumenten graag
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 24 mei 2003, 11:48   #4
Quicky
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Argumenten graag
Oud 24 mei 2003, 11:48   #5
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

tegen 140 IQ dan nog liefst
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 11:51   #6
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik wil best naar u luisteren, maar niet als je zomaar wat zit af te geven zonder op de inhoud in te gaan. Het is gemakkelijk iets als onzin af te doen.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 24 mei 2003, 11:52   #7
Quicky
Gouverneur

Standaard

Tis de goeie die het zegt, gij doet niets anders.
Oud 24 mei 2003, 11:54   #8
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Vlaming zijn is niet iets dat je "gewoon bent". Het is iets dat je gekregen hebt van je ouders, die het dan weer gekregen hebben van hun ouders enz... WIJ hebben er idd nog niet veel voor moeten doen. Maar onze voorouders hebben er voor moeten vechten. Het is dus een soort kado, dat zij aan jou geven. Het is dan ook maar normaal dat je dit "kado" in ere houdt en niet zomaar weggeeft aan eender wie.
Citaat:
Geluk heeft er niets mee te maken. Insinueer jij dat Vlaming zijn, beter is dan Marokkaan? Blijkbaar wel, want je zegt: "gelukkig dat ik Vlaming ben ( en geen Marokkaan)."

Citaat:

En DAT, en niks anders bepaald de mate van KANSEN, die een samenleving u wil geven of niet.
Die kansen die je krijgt, horen bij het "kado" dat je ouders je gegeven hebben. Beschouw Vlaanderen als een huis dat zij gebouwd hebben. Nu komen er gasten op bezoek en die zouden direkt mogen zeggen hoe het eraan toe moet gaan? Ze gaan met hun schoenen op de zetel zitten en doen alsof ze thuis zijn.
Citaat:
Gelukkig maar. Wat wil je doen? Alle mensen die dommer zijn dan jou, verbieden te stemmen? = fascisme.
Citaat:
Al ben je de meest boertige Vlaming die continu scheldt en drinkt, je mag je meer voelen dat die Marokkaan, die zich maatschappelijk inzet en moeite doet om van en van die ene cultuur naar de ander overschakelt mits behoud van eigenheid. (iets waar normaal gezien generaties over gaan).
zucht
Citaat:
Dit is een opluchting voor mensen die zich minderwaardig voelen in onze samenleving.
dat ze zich eindelijk iets te zeggen hebben over een groep mensen PUUR omdat ze uit de 'juiste' baarmoeder kwamen en niet omdat ze er iets voor moeten doen.
Hier kom je weer af met het minderwaardig zijn van "sommige" Vlamingen. Wie die "sommigen" zijn, hebben we natuurlijk het raden naar
Citaat:

Daardoor kunnen ze op de schouders van anderen gaan staan, die dat geluk niet hadden en zich meerderwaardig voelen.

Want TOEVAL is eindelijk de maatstaf.
Dat zal bepalen of je mag meebeslissen of die anderen hier iets mogen zeggen of niet.
Dat bepalen of je werk hebt of niet.
Dat zal bepalen of je mag kakken op een andere groep of niet.
Wie is er hier aan het kakken? En op wie?
Citaat:

En je vaardigheden? Wie je bent als mens? Wat is dat voor iets?

ONDERGESCHIKT!
Ondergeschikt aan culturele gebruiken die je met de paplepel meekreeg of niet!! Traditie, de nek van een gans trekken of niet, katten van de toren werpen of niet...
Heeft niets met cultuur te maken. Joden verblijven hier ook al honderden jaren. Zij hebben een andere kultuur.
Citaat:
Kennis? kunde?

Aldus kan de zich minderwaardigvoelende mens zich nog eens goed voelen ten koste van anderen en er niks voor te hoeven doen!!

Laat het determinisme heersen, en niet de mens!
Tja, moet ik hier nog op antwoorden?
Oud 24 mei 2003, 12:18   #9
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skye
Nee, hoor. Vlaming zijn is niet iets dat je "gewoon bent". Het is iets dat je gekregen hebt van je ouders, die het dan weer gekregen hebben van hun ouders enz... WIJ hebben er idd nog niet veel voor moeten doen. Maar onze voorouders hebben er voor moeten vechten. Het is dus een soort kado, dat zij aan jou geven. Het is dan ook maar normaal dat je dit "kado" in ere houdt en niet zomaar weggeeft aan eender wie.
Die kado, die je gekregen hebt, hangt af van je biologische afkomst. Stam je van grootouders af die je dit kado al dan niet KONDEN geven.

Citaat:
Geluk heeft er niets mee te maken. Insinueer jij dat Vlaming zijn, beter is dan Marokkaan? Blijkbaar wel, want je zegt: "gelukkig dat ik Vlaming ben ( en geen Marokkaan)."
Nergens insinueer ik dat. Ik stel dat dat is wat het blok insinueert wanneer ze het eigen volk stellen boven bv het Marokkaanse volk.

Citaat:
Die kansen die je krijgt, horen bij het "kado" dat je ouders je gegeven hebben. Beschouw Vlaanderen als een huis dat zij gebouwd hebben. Nu komen er gasten op bezoek en die zouden direkt mogen zeggen hoe het eraan toe moet gaan? Ze gaan met hun schoenen op de zetel zitten en doen alsof ze thuis zijn.

Zoals ik al schreef krijg je dit huis en hoefde jij er zelf niks voor gedaan te hebben. Je was bepaald dit huis te krijgen. Je ouders hebben een deel van dat huis opengesteld voor gasten, die dit huis , net als jij ook als het hunne mochten beschouwen.
Zij betaalden er eveneens voor en onderhouden het samen met jou. Ze zitten niet met hun schoenen op de zittels, maar dragen sandalen en sommigen lopen gesluierd. Stoort je dat? Mischien moet je wat verdraagzamer worden tegenover huisgenoten. ze moeten trouwens ok jouw grillen verdragen.

Citaat:
Gelukkig maar. Wat wil je doen? Alle mensen die dommer zijn dan jou, verbieden te stemmen? = fascisme.
Hier kom je weer af met het minderwaardig zijn van "sommige" Vlamingen. Wie die "sommigen" zijn, hebben we natuurlijk het raden naar
Ik geloof niet in domme mensen. Ik geloof wel dat mensen zich dom kunnen gedragen. Kennis en kunde kost echter moeite. Afkomst niet.

Citaat:
Heeft niets met cultuur te maken. Joden verblijven hier ook al honderden jaren. Zij hebben een andere kultuur.
Skye, joden behoren ook niet tot het 'eigen volk'.
Oud 24 mei 2003, 13:30   #10
Lone Wolf
Burger

Lone Wolf's schermafbeelding

Standaard

Thomas maakt twee fouten als hij het over de ideologie van het Vlaams Blok zou hebben, wat wellicht zijn bedoeling is.

Eén : hij verkondigt een bloed en bodem-theorie, terwijl het Vlaams Blok op basis van nationaliteit oordeelt. En niet alleen het Vlaams Blok, ook de Belgische staat doet dit voor het toekennen van bepaalde jobs en belangrijke, verantwoordelijke functies. Elk land ter wereld doet dit.

Twee : hij denkt dat Vlamingen zich alles mogen permitteren in Vlaanderen, omdat ze Vlaming zijn. Neen, Vlamingen behoren tot een volksgemeenschap en hebben tegenover de gemeenschap niet alleen rechten, maar ook plichten. Don't ask what your country can do for you, but what you can do for your country.

Zeg Thomas, zullen jij en ik eens een sollicitatiebrief naar Laken sturen, met onze kandidatuur voor het koningschap. Of zouden we geen kans maken omdat niet het juiste adellijke bloed door onze aderen stroomt ?
En kan die Marokkaan dan ook solliciteren voor het koningschap ?
Oud 24 mei 2003, 15:05   #11
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf
Thomas maakt twee fouten als hij het over de ideologie van het Vlaams Blok zou hebben, wat wellicht zijn bedoeling is.

Eén : hij verkondigt een bloed en bodem-theorie, terwijl het Vlaams Blok op basis van nationaliteit oordeelt. En niet alleen het Vlaams Blok, ook de Belgische staat doet dit voor het toekennen van bepaalde jobs en belangrijke, verantwoordelijke functies. Elk land ter wereld doet dit.

Twee : hij denkt dat Vlamingen zich alles mogen permitteren in Vlaanderen, omdat ze Vlaming zijn. Neen, Vlamingen behoren tot een volksgemeenschap en hebben tegenover de gemeenschap niet alleen rechten, maar ook plichten. Don't ask what your country can do for you, but what you can do for your country.

Zeg Thomas, zullen jij en ik eens een sollicitatiebrief naar Laken sturen, met onze kandidatuur voor het koningschap. Of zouden we geen kans maken omdat niet het juiste adellijke bloed door onze aderen stroomt ?

Skye en anderen verdedigen die bloed-en bodemtheorie trouwens hierboven nochthans en menen daarbij het blok te verdedigen...

Enfin, nationaliteit IS voor Vlamingen verbonden aan origine, dat biologisch bepaald is... waar ze niks voor moesten doen..etcetera, etcetera...

De nationaliteitsverwervingsvoorwaarden (te lang woord naar mijn goesting) worden door het blok voor 'anderen' echter tot bijna-bloed-en bodemvoorwaarden herleid.

De koning... wat denkt het blok daarvan ja, goede vraag? Inderdaad contradictorisch he?
Oud 24 mei 2003, 15:14   #12
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lone Wolf

Skye en anderen verdedigen die bloed-en bodemtheorie trouwens hierboven nochthans en menen daarbij het blok te verdedigen...
Tja, als ge zelfs al niet kunt lezen wat er staat, welk nut heeft het dan om nog met u te discussieren?
Oud 24 mei 2003, 15:26   #13
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Nee, hoor. Vlaming zijn is iets dat je gekregen hebt van je ouders, die het dan weer gekregen hebben van hun ouders enz... WIJ hebben er idd nog niets voor moeten doen.
Wel, skye, via erfopvolging of BLOEDverwantschap een ONroerend goed (huis) erven of 'kado' krijgen?

Niks met bloed of bodem te maken natuurlijk.
Oud 24 mei 2003, 15:32   #14
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Nee, hoor. Vlaming zijn is iets dat je gekregen hebt van je ouders, die het dan weer gekregen hebben van hun ouders enz... WIJ hebben er idd nog niets voor moeten doen.
Wel, skye, via erfopvolging of BLOEDverwantschap een ONroerend goed erven(kado) ?

Volgens mij weet ge niet eens wat onroerend goed betekent.

Als het kind geadopteerd is, is er GEEN bloedverwantschap, maar krijgt hij wel de rechten. Daar gaat uw bloedtheorie.

Dus volgens u moeten erfenissen afgeschaft worden? Want dat wordt ook van ouder op kind doorgegeven? Al dat geld waar uw ouders voor gewerkt hebben, moeten dan aan de staat gegeven worden en eerlijk verdeeld onder ALLE inwoners (ook migranten). Als ge het stemrecht dat ook een soort erfenis is (voor de dood), zomaar aan om het even wie gaat geven, kunt ge even goed heel de erfenis verdelen.
Oud 24 mei 2003, 15:33   #15
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wel, skye, via erfopvolging of BLOEDverwantschap een ONroerend goed (huis) erven of 'kado' krijgen?

Nog een voorbeeld.

Als een migrant(e) trouwt met een Vlaming, krijgt zij ook de Belgische nationaliteit. Dus geen bloedverwantschap, maar toch zal zij alle rechten krijgen.
Oud 24 mei 2003, 15:53   #16
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Wel, skye, ik wil de discussie niet verleggen naar erfrecht of niet. Ik geloof dat we allebei wat afgedwaald zijn van het uitgangspunt. Een huis erven was geen slechte vergelijking met 'de vlaamse cultuur' erven.
Volgens jou mag je vragen van de ander dat hij die overgeerfde 'gewoonten' respecteert.

Volgens mij is dat een redelijke vraag. Alleen moet je natuurlijk goed kunnen omschrijven wat die Vlaamse culturele gewoonten dan precies zijn, en moet dat ook voor Vlamingen gelden. Ik vrees dat heel wat Vlamingen hun eigen cultureel erfenis vervangen hebben door veramerikaniseerde gewoonten. Zlfs blokstemmers! Dus kan je dat niet echt van anderen eisen als diezelfde Vlamingen naar believen een verbasterde versie van de overgeerfde cultuur naleven.
Oud 24 mei 2003, 15:56   #17
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, skye, ik wil de discussie niet verleggen naar erfrecht of niet. Ik geloof dat we allebei wat afgedwaald zijn van het uitgangspunt. Een huis erven was geen slechtevergelijking
Wat ik niet begrijp is dat gij datgene, waar in om het even welk land ter wereld voor gevochten en gestorven zou worden, zomaar wilt weggeven.
Oud 24 mei 2003, 16:00   #18
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Zomaar moet je dat niet weggeven. De nederlandse taal bv. is een goed voorbeeld van die erfenis. En veel vreemdelingen spreken onze taal goed tot redelijk goed. Wat kan je dan nog meer eisen. Je zal meer specifiek moeten zijn, vrees ik.
Oud 24 mei 2003, 16:06   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Thomas schreef:
Citaat:

Wat impliceert het principe “ander volk eerst” ?
Het hangt louter af van GELUK. Geluk dat je België kon bereiken, met of zonder hulp van mensensmokkelaars.

Citaat:
Waar haal je die onzin nu weer?
Ik ken heel wat Vlamingen die kansarm zijn omdat ze in een kansarm milieu opgroeiden.
Ik ken evengoed Marokkanen die het wel maakten in België.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2003, 16:16   #20
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Thomas schreef:
Citaat:

Wat impliceert het principe “ander volk eerst” ?
Het hangt louter af van GELUK. Geluk dat je België kon bereiken, met of zonder hulp van mensensmokkelaars.
Juist. En daarom mijn slogan: "geeneen volk eerst"!

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bobke
Waar haal je die onzin nu weer?
Ik ken heel wat Vlamingen die kansarm zijn omdat ze in een kansarm milieu opgroeiden.
Ik ken evengoed Marokkanen die het wel maakten in België.
[/quote]

Ik bedoelde dat dat enkel zo zou zijn indien we het blok zouden laten doen, nu is het gelukkig nog mogelijk zoals jij het hierboven beschrijft.

Ik geloof dat je het met me eens bent.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be