![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De Gucht verklaart op Radio 1 ('Groot gelijk') dat hij volgend jaar de lijst wil trekken voor de VLD voor het Vlaamse Parlement...
Pffff... dit moet maar eens veranderen, dat stoelendansgedoe. Nu is ie pas (nog geen maand geleden) verkozen voor het federale parlement en nu reeds verklaart ie dat ie slechts een jaar effectief wil zitten en dan terug overschakelen naar het Vlaamse niveau. Vinden jullie dat normaal? Ik vind dat allemaal nogal kiezersbedrog. Dat ze de verkiezingen en legislaturen van federaal en deelstatenniveau maar es gelijk stellen, want dit kan niet meer...
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Verkiezingen zijn gewoon folklore geworden. Met democratie heeft dat niks meer te maken. Er moet een ander systeem gevonden worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En tuurlijk wordt er over de andere partijen gezwegen. Misschien er eventjes op wijzen dat ook FDW verkozen was voor Kamer en Senaat maar dat hij ook in het VlaamsParlement blijft, maar ja daar wordt niet over gesproken, da's iemand van het Blok en da's dan iets anders zeker, da's dan geen kiezersbedrog zeker??
Trouwens Karel De Gucht blijft zetelen in het Vlaams Parlement. En de kans dat hij volgend jaar de lijst trekt voor het arrondissement Sint-Niklaas-Dendermonde is idd reeël. Dus waarom enkel de VLD hier bij betrekken??? Och ja, beetje VLD afbreken is plezant hé, maar in eigen wateren kijken, oh neen dat kan m'n niet.
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mja, ik wil geen specifieke partij viseren, want ik heb vooralsnog geen 'eigen water'... maar om dit nog geen maand na de verkiezingen gewoon bruut en ronduit te zeggen... zeer bedenkelijk, vind ik het. [/b]
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Om het wel even op het partij-vlak te sturen:
![]() Het zijn wel bijna altijd de VLD'ers die discussiëren over de democratie en over de keuze van de kiezer...
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Het wordt eens dringend tijd dat zulke zaken door de wet worden verboden! Hoe kan je nu 3functies tegelijkertijd uitoefenen? Het is het een of het ander! Het ergste van al is nog dat bijna niemand weet dat de meeste mensen die van boven op een lijst staan een bepaalde functie zullen moeten opgeven als ze verkozen raken. Nochtans heeft die persoon de plicht om zijn eerste functie volledig te vervullen, dat wil zeggen tot het einde van de legislatuur en niet tot aan de volgende verkiezingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Problemen mee misschien?
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is wel de VLD en de SPA die dit systeem op poten hebben gezet. Maar ik noem dit puur kiezersbedrog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() andere partijen doen er even goed aan mee. Dehaene doet ook aan kiezersbedrog ! iedereen is daaraan schuldig !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() de gucht is gewoon een dictator,geen democraat,hij weet zelfs niet wat een democraat is,het driemanschap van de vld kun je best vergelijken met het triumviraat van de franse revolutie,in naam van de gekende zegswijze ruimden die ook eenieder uit de weg die het niet met hun eens waren,ik moet wel zeggen dat het er toen veel drastischer aan toe ging dan nu.
![]()
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik stel mij toch wel een beetje de vraag waarom er zo velen dit pertinent wensen af te doen als kiezersbedrog. Is het ten slotte niet de bedoeling dat mensen omwille van standpunten, partijprogramma's en gedachtengoeden op een bepaalde partij stemmen ipv dat ze dat doen omwille van het uiterlijk van een politicus en dergelijke meer? Als dat inderdaad de bedoeling is, dan maakt het mijn inziens toch niet uit wie er op welk postje terecht komt, of wel?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Vreemdeling
|
![]() Iedereen die 1 keer naar het nieuws kijkt weet dat dan ook...dus is het toch simpel...als je dat kiezersbedrog vindt stem je er niet op eh ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De Gucht stapt slechts voor een jaartje over naar het federale niveau, zegt ie nu. Overstappen vergt veel organisatie (zelfs gewoon logistiek, uw bureau verhuizen enzo)... om dit dan voor een jaartje te doen en dan terug naar het Vlaams Parlement te gaan waar ie nu al 8 jaar zit, vind ik ronduit belachelijk. Hoe denkt ie iets te kunnen bijdragen tot het beleid? Ik vraag me gewoon af wat ie voor mei/juni volgend jaar denkt te realiseren in het nationale parlement, terwijl ie tegelijkertijd al begin 2004 zich moet beginnen voorbereiden op de verkiezingen op deelstatenniveau.
![]() |
![]() |
#15 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Jawel toch wel nogal een rare stoelendans dus... want hij wil nu veranderen en zegt nu reeds dat hij binnen een jaar terug gaat veranderen... Nogal bizar als je het mij vraagt... Wat wil ie realiseren op federaal vlak binnen dit en volgend jaar mei/juni min dan nog de maanden juli en augustus want dan gaan de kamers in verlof??
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() K. De Gucht is momenteel lid van het Vlaams Parlement die hij dus zal inruilen voor de Kamer. Een stoelendans ik dacht het niet, zoals Recriator hier aanhaalt, zijn mandaat loopt volgend jaar toch zoie zo ten einde. Trouwens De Gucht gaat voor een jaartje naar De Kamer om de werking tussen de gewesten beter te kunnen volgen. Of mag dat ook al niet meer?
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waarom hij het ook doet, mij komt het over als: 'ik doe wat ik wil, ik zetel waar ik wil en de kiezer die moet zich er maar naar schikken.' Als je verkozen bent voor vier jaar, moet je niet na een jaar zeggen, laat ik nog es iets anders proberen. Alhoewel 'iets anders', hij zit al in het Vlaams Parlement... Ik snap echt de nood van dit jaarTJE (!) wisselen niet.
![]() |