![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Na een moritorium van vier decennia gaat de après-nous-le déluge-president Bush opnieuw volop kerncentrales bouwen.
De radioactieve afval wordt gedumpt onder de Utah & Nevada -woestijn, een mooi kadootje voor onze nakomelingen over 10.000 jaar. (Gelukkig dat de Amerikanen nu al over technologieën beschikken die een veilige opslag zolang garanderen. Een beetje hubrys kan geen kwaad). De Utah-Nevadawoestijn is Indian tribal country. Ook is hij de dumping yard van [size=3]Mainstream Society's [/size][size=2]toxisch afval.[/size] Salt Lake City's kernafval ligt er al. Het wittemans-KERNAFVAL is voor de Indiaan. Het nieuwe stort van Bush is [size=4]ENVIRONMENTAL RACISM.[/size] De Staat Utah is tegen en protesteert maar kan de President niet afstoppen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2005 om 13:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Is iemand dan verbaast erover ... iets anders kan je toch niet verwachten...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Bush had het ook graag anders gezien, die man wordt depressief van al die beslissingen die hij gedwongen wordt te nemen. Als het aan hem lag werd radioactief afval verkocht aan Afrika zodat ze daar weten wat aanvangen met al het geld dat vrijkomt door de kwijtschelding van schulden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Anderzijds is het ook gewoon zo dat als je afval in een afgelegen gebied van de VS wil stockeren, de kans erg groot is dat er daar nog indianen wonen.
Ze zouden beter hun acties focussen op het veilig opbergen van dat afval ipv tegen het feit dat het in indianengebied is.
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Gewoonweg walgelijk ...
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé die protesteren tegen gratis verlichting in de woestijn, ... ![]() Hmm nu om eerlijk te zijn, ik denk niet dat ge in de Nevada woestijn een huiseke wilt bouwen of uw kinnekes wilt laten spelen ? Bovendien is het goe voor 't millieu kerncentrales, enig nadeel, afval dat n beetje straling afgeeft, maar dat gelukkig wel binnen de perken te houden is. Al een sjans da ze het nie gewoon in den oceaan dumpen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Polle II was den dief, nie wij, hé... Ge moet durven inzien wie er zijn zakken aan gevuld heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Er was toch altijd al een gebied met veel URANIUM in de Verenigde Staten waar de oorspronkelijke Amerikanen niet wilden wonen omdat je daar ziek werd? Ik ben de naam even kwijt, was/is dat misschien diezelfde woestijn?
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() In Nevada zijn de kernproeven van de VS al gedaan. Die hebben er meer radioactiviteit veroorzaakt dan kernafval in tonnetjes zouden geven als je ze ginder zet. Als je ze inbunkert al zeker.
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() AND WE DON'T CARE, BUT WE'RE ALWAYS WATCHING YOU.
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 28 juli 2005 om 10:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
Banneling
|
![]() "Environmental racism" is wel een interessante term. Lijkt een beetje op "eco-terrorisme".
Trouwens, protesteer je ook tegen de Chinezen die 40 nieuwe kerncentrales zijn beginnen bouwen? (Niet 2 of 3 of zo hé, maar 40!).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 28 juli 2005 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let them go to sleep by roster. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb daar al over gepost. Al blij dat je een term "van mij" interessant vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() T is ook nooit goe .
Wil de man achter olie boren in Alaska dan janken de groenen Wil de man een alternatief voor energie winning met minder CO2 uitstoot maar idd. een neve probleem van afval is het kot weer te klein. Dat de groene lobby eens komt met degelijke plannen die voldoen aan de energie vraag van nu een morgen , dat idee mag ook weliswaar niet teveel kosten.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb een verslag gelezen over dat bunkertje.
Het afval word eerst in glas gesmolten. Dan in RVS stalen vaten gestoken van een legering die oxideerd tegen een ratio van 10000sten van een millimeter per jaar-in een zoutwater omgeving, met voldoende wanddikte om het een miljoen jaar bij elkaar te houden. Vervolgens hebben ze een berg uitgehold, waarbij oplet werd op de geologische stabiliteit van de omgeving, het grondwaterverloop en potentieel van de omgeving. dan hebben ze voor de zekerheid een titanium "dak" over de tunnels geplaatst om alle waterinsijpeling te voorkomen. Daar kunnen we hier in Europa nog een puntje aan zuigen. Hier zitten we met wel 1 voordeeltje, en een paar nadeeltjes. We verwerken het afval en recycleren de splijtstoffen ,en heel soms de bruikbare isotopen. Het nadeel is wel dat we de hoeveelheid middelradioactief afval vergroten. Garfield, de "echte" groenen zouden niet liever hebben dat we met vuurstenen speren op wild gingen jagen en als semi nomanden de omgeving leegplunderen alsvorens verder te trekken. Ik pas, ik heb de smaak van lichamelijk gemak te pakken en kies resoluut voor onze "beschaving".
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Maddox:
Ik pas, ik heb de smaak van lichamelijk gemak te pakken en kies resoluut voor onze "beschaving". ___________ Het verband tussen onze beschaving en lichamelijk gemak is me niet heel duidelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een holbewoner had iets meer moeite om zijn dagelijks maal bij een te scharrelen.