Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 16:46   #1
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard Monsteropkomst van de BUB

Het is al een heel tijdje geleden, dus ik dacht van: laat ik nog maar wat aan BUB bashing doen (althans, dat is wat zij zullen zeggen, want in feite maak ik enkel reclame )

BUB heeft in Antwerpen blijkbaar een congres gehouden. Patriot maakt ons hier constant wijs dat de partij minstens 1000 leden heeft...

Hierzie enkele foto's (met dank aan Cedric Vloemans, Leve Belgie ende onze Voorzitter).

Op deze foto zien we (na de helderheid aangepast te hebben) toch wel 6 mensen zitten.

En hier zijn ze al met 7!!!

En hier is zelfs de Voorzitter gaan lopen

Eenzaam hangt de vlag

Kim legt net uit hoe je boterkoekjes maakt volgens de Weight Watchers. Ze doet van MMMM...

En hier nog een mensenmassa.

Dit waren alle foto's die gepubliceerd zijn op Vloemans pagina. Schoon he?

Ik ben benieuwd naar welke verzinsels de Blubbers weer gaan gebruiken om te zeggen dat het een MENSENMASSA was en dat het flamingantisme op sterven na dood is.

PS: naar het schijnt heeft de brandweer nadars geplaats om te voorkomen dat de menigte elkaar plat zou drukken.
Oud 18 augustus 2005, 16:47   #2
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Deze URL was niet deftig gekopieerd...
Oud 18 augustus 2005, 16:48   #3
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

Oud 18 augustus 2005, 16:51   #4
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

En toch is er maar een kleine minderheid van de Vlamingen die Belgie wil splitsen. Ten andere als we kijken naar de opkomst bij de Ijzerbedevaart en Ijzerwake dan is het ook maar een treurige bedoening in vergelijking met vroeger.
solidarnosc is offline  
Oud 18 augustus 2005, 16:51   #5
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

En dan durven beweren dat 90% op hen gaat stemmen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline  
Oud 18 augustus 2005, 16:53   #6
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar BCD Stuur een bericht via Skype™ naar BCD
Standaard

Waarom gebruiken jullie altijd foto's van het jaar 2003.
Het valt op dat jullie steeds dezelfde zaken moeten terug ophalen om toch maar iets over ons te kunnen zeggen.

Nu ik ben blij voor u dat u van ons een hobby maakt maar je blijft steken in de beginnersfase, je geraakt blijkbaar moeilijk in het volgende level hé. Nu weet dat ik u steun, blijf proberen, misschien lukt je het ooit wel
Of hoe groot die verschillen ook wel weer zijn.
BCD is offline  
Oud 18 augustus 2005, 17:51   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
En toch is er maar een kleine minderheid van de Vlamingen die Belgie wil splitsen. Ten andere als we kijken naar de opkomst bij de Ijzerbedevaart en Ijzerwake dan is het ook maar een treurige bedoening in vergelijking met vroeger.
Maar een overgrote meerderheid die de bevoordeling van de franstaligen beu is. Gezien de franstaligen hun privileges toch nooit zullen willen opgeven is een splitsing onafwendbaar.
Rr00ttt is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:11   #8
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Nu kan u misschien eens de privileges van de franstalige burger eens opsommen. Die transfers niet meerekenen want die verdwijnen in de staatsstructuur en niet de burgers.
BCD is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:12   #9
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Maar een overgrote meerderheid die de bevoordeling van de franstaligen beu is. Gezien de franstaligen hun privileges toch nooit zullen willen opgeven is een splitsing onafwendbaar.
In uw kringen misschien wel ja.
solidarnosc is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:14   #10
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Die foto doet me denken aan een verkiezingscampagne van Leo Tindemans in de jaren '70. Hij had ook zo'n sullige foto, die het doel was van heel wat spot en hoongelach. Er werden over het ganse land allerlei dingen bijgetekend op de affiches, het meest onschuldige was een grote paternoster in zijn handen. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Guderian on 18-08-2005 at 19:15
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Die foto doet me denken aan een verkiezingscampagne van Leo Tindemans in de jaren '70. Hij had ook zo'n sullige foto, die het doel was van heel wat spot en hoongelach. Er werden over het ganse land allerlei dingen bijgetekend op de affiches, het meest onschuldige was een grote paternoster in zijn handen. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Die foto doet me denken aan een verkiezingscampagne van Leo Tindemans in de jaren '70. Hij had ook zo'n sullige foto, die het doel was van heel wat spot en hoongelach. Er werden over het ganse land alerlei dingen bijgetekend op de affiches, het meest onschuldige was een grote paternoster in zijn handen. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 18 augustus 2005 om 18:15.
Guderian is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:19   #11
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is normaal, je kan politieke bijeenkomsten niet meer vergelijken met de jaren toen er bijvoorbeeld nog geen tv was, nog geen uitgebreide electronische ontspanningsmogelijkheden, geen cocooning,... De maatschappij verandert nu eenmaal.

Dat het een minderheid is die belgië wil splitsen is juist, maar wél een aangroeiende minderheid. Begin de jaren '80 nog ongeveer 5%, nu tussen de 15% en 20%. Overigens is die grootte niet van tel, wel de invloed die de gedachte krijgt binnen leidende financieel-economische kringen.
Guderian is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:36   #12
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Dat is normaal, je kan politieke bijeenkomsten niet meer vergelijken met de jaren toen er bijvoorbeeld nog geen tv was, nog geen uitgebreide electronische ontspanningsmogelijkheden, geen cocooning,... De maatschappij verandert nu eenmaal.

Dat het een minderheid is die belgië wil splitsen is juist, maar wél een aangroeiende minderheid. Begin de jaren '80 nog ongeveer 5%, nu tussen de 15% en 20%. Overigens is die grootte niet van tel, wel de invloed die de gedachte krijgt binnen leidende financieel-economische kringen.
Nogal ironisch dat je enerzijds die financiëel-economische kringen haat maar er anderzijds wel op rekent dat zij het klusje zullen klaren. Nu, ik reken er op dat ze op gepaste wijze bedankt zullen worden voor hun moeite. Ik persoonlijk heb toch liever die van het VOB dan die streverige Vlerick boys van VOKA. Nu, een kwestie van smaak zeker?
solidarnosc is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:38   #13
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Nu kan u misschien eens de privileges van de franstalige burger eens opsommen. Die transfers niet meerekenen want die verdwijnen in de staatsstructuur en niet de burgers.

How about het ondemocratische kiessysteem? Een waal is meer waard dan een vlaming. Ongeveer 20% meer om precies te zijn.

Het eenzijdig schenden van de taalwetten. De bevoordeling bij overheidsjobs. Het systematisch voortrekken van de waalse belangen. (Overheidsbestellingen door crimineel Flahaut enz)...
Rr00ttt is offline  
Oud 18 augustus 2005, 18:43   #14
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogal ironisch dat je enerzijds die financiëel-economische kringen haat maar er anderzijds wel op rekent dat zij het klusje zullen klaren. Nu, ik reken er op dat ze op gepaste wijze bedankt zullen worden voor hun moeite. Ik persoonlijk heb toch liever die van het VOB dan die streverige Vlerick boys van VOKA. Nu, een kwestie van smaak zeker?
1. Ik haat die kringen niet, haat is voor losers. Ik ga niet akkoord met hun gevestigde plutocratie.
2. Er is een verschil tussen een politiek ideaal waarnaar je streeft, en een pragmatische politiek die véél meer binnen de huidige toestand kadert. Maar zoals ik al zei, wat telt is wie aan de touwtjes trekt en wie anderen voor de eigen kar kan spannen zonder dat er aan de lading geraakt wordt. Dat onderscheid is trouwens één van de redenen waarom jullie extreem-linkse groepjes niet politiek kunnen doorbreken.
Guderian is offline  
Oud 18 augustus 2005, 19:29   #15
BCD
Gouverneur

BCD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
How about het ondemocratische kiessysteem? Een waal is meer waard dan een vlaming. Ongeveer 20% meer om precies te zijn.

Het eenzijdig schenden van de taalwetten. De bevoordeling bij overheidsjobs. Het systematisch voortrekken van de waalse belangen. (Overheidsbestellingen door crimineel Flahaut enz)...
Ik had het dus over privileges voor de burger. Dat de stem van een waal meer telt dan die van een vlaming is eerder een privilege voor degene die verkozen wordt niet voor degene die kiest.

Welke bevoordeling bij overheidsjobs? Federaal, gewestelijk of gemeenschappelijk? Daarbij dat is ook een politiek privilege en daarbij wees blij dat die luie walen dan toch werken.

Als het vlaams belang klein te krijgen is dan zal de PS ook wel klein te krijgen zijn.

De burgers hebben geen privileges en zullen dus ook niks moeten afstaan.
BCD is offline  
Oud 18 augustus 2005, 20:06   #16
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1. Ik haat die kringen niet, haat is voor losers. Ik ga niet akkoord met hun gevestigde plutocratie.
2. Er is een verschil tussen een politiek ideaal waarnaar je streeft, en een pragmatische politiek die véél meer binnen de huidige toestand kadert. Maar zoals ik al zei, wat telt is wie aan de touwtjes trekt en wie anderen voor de eigen kar kan spannen zonder dat er aan de lading geraakt wordt. Dat onderscheid is trouwens één van de redenen waarom jullie extreem-linkse groepjes niet politiek kunnen doorbreken.
Ik zou er maar voor zorgen dat die lading niet leeg is tegen dat ie in de haven komt. Een volle of een lege container ziet er van buiten hetzelfde uit.
solidarnosc is offline  
Oud 18 augustus 2005, 21:52   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BCD
Ik had het dus over privileges voor de burger. Dat de stem van een waal meer telt dan die van een vlaming is eerder een privilege voor degene die verkozen wordt niet voor degene die kiest.

Welke bevoordeling bij overheidsjobs? Federaal, gewestelijk of gemeenschappelijk? Daarbij dat is ook een politiek privilege en daarbij wees blij dat die luie walen dan toch werken.

Als het vlaams belang klein te krijgen is dan zal de PS ook wel klein te krijgen zijn.

De burgers hebben geen privileges en zullen dus ook niks moeten afstaan.

kunt u mij eens een voorbeeld geven van wat u onder een privilege verstaat. M.i. moet u daar een enorm nauwe visie op hebben. Ik ben benieuwd
Rr00ttt is offline  
Oud 18 augustus 2005, 22:35   #18
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Ik zou er maar voor zorgen dat die lading niet leeg is tegen dat ie in de haven komt. Een volle of een lege container ziet er van buiten hetzelfde uit.
een wolf in schaapsvacht, ooit van gehoord8)
Ambiorix is offline  
Oud 18 augustus 2005, 23:54   #19
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kent u het woord "democratie"? Of verkiest u de dictatuur van uw kleine minderheid?
Hans1 is offline  
Oud 18 augustus 2005, 23:58   #20
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat deze foto's betreft. Dit was gewoon een provinciale (Antwerpse) bijeenkomst in het Reyerscomplex.
Hans1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be