Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 13:03   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard munitie voor onafhankelijkheid

06.08.2005 11.59u - De onafhankelijkheidscampagne van het Vlaams Belang draait reeds anderhalve maand op volle toeren. De nationale 11 juli-folder met VL-zelfklever in alle bussen van Vlaanderen betekende de start van de campagne. Ondertussen verdeelden tientallen lokale Vlaams Belang-afdelingen de Vlaamse identiteitskaarten. Ook de ‘Proeve van Vlaamse Grondwet’ werd herdrukt.

Naast bovenstaande publicaties zorgt het Vlaams Belang voor nog meer munitie. Zopas rolde een nagelnieuwe brochure van de persen die een antwoord geeft op veelgestelde vragen over het einde van België en Vlaamse onafhankelijkheid. De dubbelbrochure brengt een bundeling van cijfers, citaten en stevige argumenten. Hoe zien wij de boedelscheiding tussen Vlaanderen en Wallonië en waarom is het Vlaams Belang de enige partij die resoluut kiest voor een vrij Vlaanderen? Wie heeft er baat bij het instandhouden van België en is Vlaanderen niet te klein om onafhankelijk te zijn? U kan het allemaal lezen in de brochure.

Na 175 jaar België is Vlaanderen rijp om als onafhankelijke lidstaat verder te gaan in Europa en de wereld. Dat schrijft partijvoorzitter Frank Vanhecke in zijn voorwoord: “Decennialang was het motto van de Vlaamse Beweging: ‘Met België als het kan, zonder België als het moet’. Na 175 jaar moet het stilaan duidelijk zijn dat het mét België niet kan. En dus moet het maar zonder België. Dat is geen dwaze romantiek maar een duidelijke keuze voor een efficiënt bestuur, voor een beleid dat aansluit bij de Vlaamse belangen en verzuchtingen. In een vorig leven als oppositieleider sprak Guy Verhofstadt nog van “de Belgische ziekte”. Die ziekte is nog lang niet genezen. Ons geneesmiddel is even simpel als doeltreffend: Vlaamse onafhankelijkheid!”

U kan de brochure gratis bestellen door een bericht te sturen naar [email protected]g
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 14:30   #2
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Mosseleeeuh!!! Verse mosselleeeuh!

Nu aan halve prijs!!!!!!!

PS: Dat noemen ze verkopen, met veel minder woorden dan jij hierboven nodig hebt.

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 14:33   #3
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Die VL stickers zijn een echt succes, ik zie ze hier echt wel op heel veel wagens plakken.
Prachtig!
Oud 8 augustus 2005, 15:05   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Die VL stickers zijn een echt succes, ik zie ze hier echt wel op heel veel wagens plakken.
Prachtig!
Gisteren reed ik naar Antwerpen en het viel me op de autosnelweg op dat er toch heel wat mensen met die zelfklever op hun wagen rijden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 16:32   #5
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Gisteren reed ik naar Antwerpen en het viel me op de autosnelweg op dat er toch heel wat mensen met die zelfklever op hun wagen rijden.
Wel Jan, om heel eerljk te zijn durf ik de mijne er niet opplakken.
Ik moet veel te hard werken om mijn wagen te kunnen kopen om die dan nog eens te laten bekrassen door waalsgezind en door de overheid aangemoedigd rapaille en ander straatkrapuul.
Oud 8 augustus 2005, 16:37   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Wel Jan, om heel eerljk te zijn durf ik de mijne er niet opplakken.
Ik moet veel te hard werken om mijn wagen te kunnen kopen om die dan nog eens te laten bekrassen door waalsgezind en door de overheid aangemoedigd rapaille en ander straatkrapuul.
Wees gerust, bij mij hangt er ook geen meer op. Mijn vroegere wagen was al twee keer het voorwerp geweest van vandalenstreken, niet toevallig iedere keer rond en op de zelfklever van de Vlaamse Leeuw. Een keer stond ik in Brussel geparkeerd waar men met een scherp voorwerp door de sticker had gegaan en tegelijkertijd ook op de bumper en de achterklep. Een andere keer gebeurde het onheil in Knokke: zelfklever half afgescheurd en met een stift op de achterklep gekliederd.

Op m'n nieuwe auto staat er niets meer. Geen B, maar ook geen Vlaamse Leeuw.
Oud 8 augustus 2005, 16:46   #7
Fieseler

Standaard

Citaat:
Prachtig!
Een écht succes vind ik die jaarkalendertjes met aan de achterkant het logo van het VB.
Die steekt dwars in mijn bankkaartenhoudertje in mijn portefeuille zodat hij duidelijk zichtbaar is als ik ergens moet betalen. Mijn meer dan "goodlooking" en hoogst "aimabele" echtgenote heeft zich al een deuk gelachen met de gezichten van erkenning en onverholen sympathie als ik (toevallig ) ergens bij een zelfstandige mijn portefeuille laat openliggen.

Je zou voor minder graag gaan mee winkelen met zulk een "gadget" in je brieventas.
[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Fieseler on 08-08-2005 at 17:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Prachtig!
Een écht succes vind ik die jaarkalendertjes met aan de achterkant het logo van het VB.
Die steekt dwars in mijn bankkaartenhoudertje in mijn portefeuille zodat hij duidelijk zichtbaar is als ik ergens moet betalen. Mijn meer dan "goodlooking" en hoogst "aimabele" echtgenote heeft zich al een deuk gelachen met de gezichten van erkenning en onverholen sympathie als ik (toevallig ) ergens bij een zelfstandige mijn portefeuille laat openliggen.

Je zou voor minder graag gaan mee winkelen met zulk een "gadget" in je brieventas.
[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Prachtig!
Een écht succes vind ik die jaarkalendertjes met aan de achterkand het logo van het VB.

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Fieseler : 8 augustus 2005 om 16:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 17:11   #8
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Wees gerust, bij mij hangt er ook geen meer op. Mijn vroegere wagen was al twee keer het voorwerp geweest van vandalenstreken, niet toevallig iedere keer rond en op de zelfklever van de Vlaamse Leeuw. Een keer stond ik in Brussel geparkeerd waar men met een scherp voorwerp door de sticker had gegaan en tegelijkertijd ook op de bumper en de achterklep. Een andere keer gebeurde het onheil in Knokke: zelfklever half afgescheurd en met een stift op de achterklep gekliederd.

En nu is het onze schuld weer zeker?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 17:23   #9
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
En nu is het onze schuld weer zeker?
Heeft hij dat gezegd ?? Ik hoop dat BUB'ers verstandig genoeg zijn om zulke streken over te laten aan FDF'ers en hun Magrebvriendjes
Oud 8 augustus 2005, 17:24   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Raar.
Ik word ongezond als ik VB-parafernalia in 't vizier krijg.

Stel dat ik in een délicatesse-zaak werkte.
Zou je pas aangeschafte maaltje je nog smaken na het zien afvoeren van deze grauw-groen-uitslaande kotsende kerel?
Oud 8 augustus 2005, 17:24   #11
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Heeft hij dat gezegd ?? Ik hoop dat BUB'ers verstandig genoeg zijn om zulke streken over te laten aan FDF'ers en hun Magrebvriendjes
Uiteraard. Maar JVDB insinueert weer eens.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 17:27   #12
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ok

ikzelf zou zo'n sticker uit liefde voor mijn wagen ook niet opplakken maar indien er vandalisme aan te pas komt zou ik het eerst in Maghreb of FDF hoek zoeken
Oud 8 augustus 2005, 17:31   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja?

En in welke zinnen zit dan wel een insinuatie verscholen en in welke richting gaat die dan wel?

In plaats van dergelijke zaken te veroordelen beginnen de bubbelsmurfen over iets anders... Wees gerust, ik laat wagens met rust waar mensen een of andere belgicistische zelfklever hebben opgekleefd. En ik veroordeel ook wanneer men aan persoonlijk eigendom komt. Natuurlijk van de belgicisten is dat eventjes teveel gevraagd. Naar vaste gewoonte.
Oud 8 augustus 2005, 17:38   #14
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Ja?

En in welke zinnen zit dan wel een insinuatie verscholen en in welke richting gaat die dan wel?

In plaats van dergelijke zaken te veroordelen beginnen de bubbelsmurfen over iets anders... Wees gerust, ik laat wagens met rust waar mensen een of andere belgicistische zelfklever hebben opgekleefd. En ik veroordeel ook wanneer men aan persoonlijk eigendom komt. Natuurlijk van de belgicisten is dat eventjes teveel gevraagd. Naar vaste gewoonte.
Wij moeten nog voor de eerste keer een vl-sticker vernielen of iemands eigendom vernielen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 17:42   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Wij moeten nog voor de eerste keer een vl-sticker vernielen of iemands eigendom vernielen.
Eens te meer is dezelfde reactie passend: u leest niet wat er staat. Nergens suggereer of beweer ik dat jullie zelfklevertjes vernielen. Wel dat niemand van de bubbelsmurfenclub dergelijke vernielingen afkeurt. Ik daarentegen keur alle vernielingen af, ongeacht of daar nu een belgicistische sticker of iets anders zou opstaan.
Oud 8 augustus 2005, 17:56   #16
Fieseler

Standaard

[quote] [quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Stel dat ik in een délicatesse-zaak werkte.
Ik denk dat jij minstens in een "leverancier van het hof delicatesse-zaak" zou werken en in dat geval moet je mij niet als klant verwachten. Mijn schat van een ega houdt eerder van kwaliteit van het produkt dan van de "color of the ribbon"

Citaat:
Zou je pas aangeschafte maaltje je nog smaken na het zien afvoeren van deze grauw-groen-uitslaande kotsende kerel?
Ja hoor want mijn gezond verstand wordt steevast en met de regelmaat van de klok met een totaal verzuurde berichtgeving geconfronteerd.
Ik vraag mij af of een grauw-groen-uitslaande kotsende kerel erger kan zijn dan de zendtijd die een Desmet en Polspoel krijgen toebedeeld...en zelfs bij die twee zuurslijmers kan ik een lekker doorzakkertje, bras dessus bras dessous uiteraard met mijn adorabele bosnimf die mijn echtgenote toch wel is, appreciëren.
Oud 8 augustus 2005, 18:02   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor want mijn gezond verstand wordt steevast en met de regelmaat van de klok met een totaal verzuurde berichtgeving geconfronteerd.
Ik vraag mij af of een grauw-groen-uitslaande kotsende kerel erger kan zijn dan de zendtijd die een Desmet en Polspoel krijgen toebedeeld...en zelfs bij die twee zuurslijmers kan ik een lekker doorzakkertje, bras dessus bras dessous uiteraard met mijn adorabele bosnimf die mijn echtgenote toch wel is, appreciëren.
Hazo!
Meneer is een harde!!!
Oud 8 augustus 2005, 18:03   #18
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rijd elke dag op de autosnelweg naar Antwerpen (even vaag geformuleerd, ok), en ik zie er om de twee weken zo eens ene rijden.
Oud 8 augustus 2005, 18:04   #19
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom geen hakenkruis kleven en uw wagen parkeren in het Stadspark van Antwerpen? Dat is even provocerend.
Oud 8 augustus 2005, 18:12   #20
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Wie ben ik om u niet te geloven. Ik ben er zeer zeker van overtuigd dat zowel de BUB'ers als vlaamsnationalisten vandalisme afkeuren
En laten we hopen dat er het tenminste zo blijft wederzijds respect voor eigendom is essentieel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be