![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
Bekijk resultaten enquête: Ratingsysteem voor posts en gebruikers | |||
Ja, goed idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 26,67% |
Ja, mits beter uitgewerkt (leg uit in post) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 33,33% |
Boeit me niet. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 33,33% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wat is het?
Een soort ratingsysteem voor gebruikers. Waarom zoiets invoeren? Zo kunnen nieuwelingen of andere gebruikers zien wie hulpvaardig is. Hoe werkt het? Elke gebruiker heeft een soort icoon waarop je kan klikken bv: ![]() Per keer dat je daarop klikt krijgt de desbetreffende gebruiker een punt bij op zijn reputatie. Ok, maar kan er dan geen misbruik optreden? Ja, maar dit kan je voorkomen door bv. te bepalen dat je maximaal x aantal punten kan toevoegen per 24 uur. Ja, maar gaan die gebruikers dan niet telkens op dezelfde gebruiker stemmen? Nee, want de moderatie kan instellen dat je eerst x aantal andere gebruikers punten moet geven voor je terug die eerste gebruiker punten kan geven. Een voorbeeld van zo'n systeem+uitleg kan je hier vinden. Scroll even door naar reputation. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Goed idee. Zo kan elke poster op waarde worden geschat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Er is in het begin voor gekozen om dit hier niet te gebruiken omdat we vrezen dat het zal misbruikt worden door de verschillende 'kampen' die je hier soms hebt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Kan je dan geen proefperiode voor onbepaalde duur inlassen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Op een forum als dit, zou die rating gebeuren op basis van hoe sterk je iemands mening bijtreedt of net afkeurt. We hadden/hebben er sterk onze twijfels over of je die appreciatie moet uitdrukken in een numerieke waarde die iedereen kan bekijken. Krijg je als nieuwe gebruiker dan nog echt de kans om je een beeld te vormen zoals jij dat wenst?
Ik heb er iig mijn vragen/twijfels/etc. over, ik zal het nog eens intern voorleggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() En als je het systeem alleen toepast in K&K, waar gebruikers toch vaak om hulp vragen. Alleen daar dan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
|
![]() Citaat:
Als je enkel kunt geven, zullen er mensen zijn met een hoge rating omdat je enkel kunt geven en niet kunt afgeven, er zal dus geen gemiddelde appreciatie zijn.[edit] [size=1]Edit:[/size]
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Onpartijdige moderators zullen inkijk hebben in het systeem.
En met punten aftrekken, dat zal er dan bv aleen afgaan als een gebruiker op zo'n knopje drukt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via 'suggesties en mededelingen' kan trouwens alle mogelijke hulp door de moderators zelf gegeven worden. Alle andere hulp kan daarom beter op vrijwillige basis blijven gebeuren, zoniet wordt het hier maar rommelig en onoverzichtelijk. Het rode driehoekje heeft trouwens een meldfunctie. Het in een ratingsysteem betrekken vind ik dus geen goed idee.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2005 om 21:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Als er zoeits komt, gaan de meeste van mijn punten vast naar Musketo.
Alleen maar, omdat hij elke keer zo grappig uit de hoek komt. Majah. Op zich eigenlijk niet zo handig, wel leuk waarschijnlijk in het begin. Maar Jeroen heeft wel gelijk over die kampen enzo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zo'n kinderachtig gedoe.. Alsof men zich "beter" voelt wanneer men weet dat men veel vriendjes heeft.
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zo'n rating systeem lijkt me in bepaalde zin vrij goed... Zie het een beetje als een poll maar dan per post (en niet per onderwerp). Zo kan men in theorie alvast zien hoeveel "gewicht" een posting heeft. (dan bedoel ik, hoeveel mensen ermee akkoord gaan, er niet mee akkoord gaan, en vooral: hoeveel mensen geinteresseerd zijn in je kleine debat).
Maar ik zou geen blijvende puntenwinst/verlies inbouwen. Dan zou men idd ten prooi vallen aan diverse kampen. Daar waar een rating per post (en niet overdraagbaar) zo'n langdurige inspanning van bepaalde profielen tot koningen raten, onmogelijk maakt.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Persoonlijk ben ik tegen zo een "rating-systeem".Het is de bedoeling dat we hier allemaal gezellig onze mening kunnen blijven posten,ongeacht u intellectuele bagage.
Zo een rating-systeem kan uitdraaien in een soort competitie,en aangezien ik persoonlijk een gruwlijke hekel heb aan competitie-sporten ben ik dus tegen.