![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Eens te meer blijkt hoe gevaarlijk de drug cannabis wel is. De jongeman die in Jabbeke en St. Andries Brugge op korte tijd twee ongevallen veroorzaakte met zijn auto, waarbij ook een dode te betreuren viel, was zwaar onder invloed van cannabis (maar had geen alcohol gedronken). Dat heeft het parket vandaag bevestigd.
![]() Op het maximum anderhalve meter brede jaagpad zijn enkel voetgangers en fietsers toegelaten. Germaine P. fietste er samen met een man richting Varsenare, toen ze zagen hoe vanuit de verte een auto tegen hoge snelheid kwam aangereden. Germaine slaagde er helaas niet meer in uit te wijken. De vrouw was op slag dood. De man die haar vergezelde, kon wel nog wegspringen. Hij werd in shock naar het AZ Sint-Jan overgebracht. Het voertuig van F. kwam tegen een boom tot stilstand. Een getuige zag hoe hij eruit kroop en te voet wegvluchtte. Ook aan de andere kant van de vaart had iemand het tragische ongeval opgemerkt. De aanrijder, de 24-jarige Cédric F., uit Nevele, had al om 15.30 uur langs de Vaartdijk-Noord in Jabbeke ook al een 61-jarige voetganger aangereden. Het slachtoffer raakte echter slechts licht gewond en ging na verhoord te zijn op eigen kracht naar het ziekenhuis om verzorgd te worden. Ook bij die eerste aanrijding pleegde F. vluchtmisdrijf. De drugscrimineel kan zich uiteraard niks meer herinneren van zijn daden. ![]() Niet alleen kan er van versoepeling van de wetgeving (laat staan legalisatie) van cannabis geen sprake zijn, er moet ook opnieuw uiterst hard opgetreden worden tegen zowel gebruikers, dealers als producenten van dit onkruid. En voor de linkse ratten die denken het alcohol-smoesje te kunnen inroepen: het is niet omdat er door alcohol veel slachtoffers in het verkeer vallen, dat dit het gebruik/legalisatie van canabis-vergif zou toelaten. We hebben al problemen genoeg met dronkaards dat cannabis-paffers er niet bij hoeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() 1 slachtoffer <-> veel slachtoffers
hmm... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Da's dikke zever, als ge stoned zijt gaat ge zo'n dingen niet doen ... trouwens uit toxicologisch onderzoek kan inderdaad blijken dat hij cannabis gebruikt heft, maar dat kan ook van 3 dagen ervoor zijn of 14 dagen ervoor ... want het blijft toch in je lichaam ... het wil niet zeggen dat hij onder invloed van cannabis was om het moment van de feiten ...
trouwens, het zou me heel hard verbazen moest dat zijn ... van cannabis wordt je allerminst agressief ... het is gewoon anti-propaganda! Dit weegt anders niet op tegen de duizenden ongevallen die er gebeurt zijn door chauffeurs onder invloed van alcohol en alcohol is nog steeds legaal, wat zeg ik, 't is de nationale drug! nog een paar voorbeelden waarom je van cannabis absoluut niet agressief wordt: Al ooit een agressieve rastafari gezien? Al ooit een agressieve hippie gezien? WIj weten wel beter, maar ik vind het gewoon jammer dat de VRT dat daar zo neerzet, veel mensen die niet weten van cannais hebben nu een heel verkeerd (onjuist) beeld gewoon omdat zij het daar zo forumleren, er zijn geen nuances, zoals ik al zei, 't kan goed zijn dat hij 3 dagen ervoor een pief had gesmoord ... trowuens "hoge waarden cannabis" cannabis zit niet in je bloed, cannabis is een plant ... nuances mannen! nuances! domme reporters! Dat maakt me kwaad omdat we machteloos zijn ...
![]() |
#6 |
|
![]() En geen accident he mensen, neneen, dat klinkt zo flauw.
MoooRRRd. Met een nazi- fetishistische nadruk op de rollende R. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Het is verboden om onder invloed van cannabis een voertuig te besturen (misschien dat fiets niet staat vermeld in de wet, dat weet ik niet), evenals onder invloed van alcohol.
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Dat wil dan nog niet zeggen dat het DOOR die wiet komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Krizis, niet iedereen reageert op dezelfde manier op marihuana. Ik ken types die er ook extreem emotioneel en soms zelfs extreem agressief van worden. Gelukkig is dit een minderheid, en meestal laten die gasten het spul ook voor wat het is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb nog nooit van iemand gehoord of iemand gezien dat iemand agressief werd door cannabis ... ik geloof neit dat deze persoon zo'n feiten pleegd enkel door cannabis-gebruik, hij kan onmogelijk zo'n voorval "vergeten zijn", want hij beweerde achteraf niks van de feiten te herinneren ...
gewoon onmogelijk, al de mensen die zeggen dat het wel kan hebben duidelijk nog nooit wiet gerookt ...
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Guderian laat zich weer van zijn beste kant zien:
belachelijke veralgemeningen, hypocrisie, ongevoeligheid, en stoer zijn achter een PC-schermke... Negeren, mensen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Middenste vinger Guderian. Einde discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Al ooit een agressieve hippie of rastafari gezien?
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() True. Cannabis brengt een roes die ervaringen intenser maakt, maar reacties zeker niet. Natuurlijk kan je ook dan in een dwaze bui op het jaagpad belanden, maar ik denk dat er bij die kerel toch meer misliep dan enkel die joint. Helaas. Cannabis is geen gevaarlijke drug, maar het wordt belangrijk dat er op niet-clandestiene manier over gesproken kan worden, want het wordt best nefast wanneer men z'n gebruik niet onder controle heeft (wat in tegenstelling met veel andere drugs wel mogelijk is).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Nochtans was het de vrt die een pro-actieve reportage ten berde heeft gebracht ten tijde van het protest van cannabis-gebruikers die in Antwerpen een blow-in organiseerden.
Wel straffe verhalen hier, 'omdat er niemand in mijn kennissenkring agressief wordt van wiet, is dat ook niet'. In mijn kennissenkring heeft er nog geen eentje een accident gehad tijdens het dronken rijden, dus allemaal gezever over alcohol en verkeer? Ik weet dat mijn ex-onderbuur, let wel, een toffe gast niets aan te merken op die jongen, zo stoned als een garnaal van zijn wiet ooit een rotonde heeft willen nemen zonder aan zijn stuur te draaien. Sindsdien is die jongen lid van Touring...................
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...ard/index.html
Dat paard was ook zo stoned als een garnaal zekers?
![]() |
#20 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is allemaal anti-reclame! Mss kunnen sommigen een "pro cannabis" actie opstarten en eisen dat dit op de TV en in de media rechtgezet worden... En laten we vooral tijdig onze jeugd inlichten over de voordelen van weed... Hoe heilzaam dat dit is... Cannabis... niet goed?! Integendeel... het is zo goed voor een mens... Het is echt hip... Diegenen die dat niet beseffen... dat zijn verzuurde rechtsen... ![]() (Volgens Van Dale: [/size] [size=1]iro▪nie [/size] [size=1]〈de ironie (vrouwelijk)〉 spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen) [/size] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 augustus 2005 om 06:48. |
|||||
![]() |
![]() |