![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Limburgse bedrijven zagen winst stijgen
De 500 grootste Limburgse bedrijven zagen hun omzet en nettowinst in 2004 flink stijgen. Toch bleven de investeringen achter en daalde de tewerkstelling. Eén van de oorzaken daarvan is dat de personeelskosten vorig jaar opnieuw stegen. Een en ander blijkt uit de voorstelling van de twintigste editie van de Top 500 van de Limburgse werkgeversorganisatie VKW-Limburg. In de Top 500 staan de Limburgse bedrijven op basis van hun omzetcijfer gerangschikt. Autoconstructeur Ford in Genk is met een omzet van 2.935 miljoen euro nog steeds het grootste Limburgse bedrijf. Ford is met 5.089 personeelsleden ook nog steeds de grootste werkgever in de provincie. Het staalbedrijf Ugine & ALZ in Genk bekleedt een tweede plaats in de top tien van de Limburgse bedrijven met de grootste omzet en wordt gevolgd door Borealis, Luminus, SKF, Ikea, Tessenderlo Chemie, Power Tools, de Limburgse Vinylmaatschappij en de Euro Shoe Group. -------------------------------------------------------- mensen afdanken en de overgeblevenen langer en harder doen werken, het gouden recept voor meer winst. uitbuiting en slavernij is de motor van de economie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat allemaal opdat jij verder de luilak kan uithangen en verder de werkende klasse kan uitbuiten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik werk bij een dochterbedrijf van een grotere firma. Mijn loon is vrij hoog maar het kan natuurlijk beter..
Wat wel erg is dat lonen in het moederbedrijf SCHANDALIG laag zijn. De meeste werknemers verdienen daar 1200 netto + 100 euro aan maaltijchecks, geen werk-huis vergoeding.. Vaak hebben ze overuren.. En dit in 2005!!! Ik vraag me dikwijls af wat de motivatie van die werknemers is om voor zo weinig daar te blijven werken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Het zijn bediende jobs, boekhouder, personeelsmanager, graphische jobs etc.. en neen, de overuren worden niet betaald daar..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() nu ik ben aan het twijfelen, misschien is 1200 euro netto + 100 euro maaltijdchecks WEL veel geld ? maar imho is het een hongerloon..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() €1200 is een redelijk begin- maar laag loon voor werknemers met een opleiding en of ervaring, 48000 befjes. Ik ken mensen die een ondankbaardere job doen voor minder geld.
Mensen die wel nog eergevoel hebben, en niet willen teren op de door onze politici opgezette pamperuitkeringen.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() maja. het zijn geen beginners hoor, de meeste hebben al ergens anders gewerkt en hebben ervaring...
Ik heb het over prive sector en niet over ambtenaren. Persoonlijk zou ik voor 1200 NOOIT gaan werken, gewoon verder blijven zoeken tot ik iets beter vond.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1](hiermee bedoel ik niet dat U liegt, hé... enkel dat ik het niet geloof...). [/size]Een bedrijfswagen zullen ze dan vermoedelijk ook niet hebben... 1200 euro... Dat is nog minder dan het gewaarborgd basisinkomen dat sommigen op dit forum eisen ![]() Maar het kan... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel eens, met hoeveel moeten ze afkomen om u uit uw luizenestje te krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het bedrijf ligt in Limburg, en volgens de baas zijn de lonen inderdaad aan de lage kant. Hij weet dat hij niet veel betaalt. Maar hij zegt zo : wil je meer verdienen ? ga naar A-pen of Brussel werken, sta dagelijks in de file etc. De meeste werknemers van zijn bedrijf wonen in de buurt.. De meesten hebben een werkende partner, dus hun dop zou aan de lage kant zijn Van de +- 30 bedienden hebben er 5-6 een bedrijfswagen ja. MAAR! en houd je vast!!! Als iemand een bedrijfswagen krijgt wrdt hij verplicht om akkoord te gaan dat zijn/haar laan verminderd wordt. + hebben ze een tankkaart, wat ze op een maand tanken BETALEN ZE CONTANT AAN DE BAAS... !!!! stel je dat voor :o mijn eigen opinie : ze zijn dom om voor zo weinig geld te werken. De baas maakt gebruik van de situatie en is een goede 'businessman'... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik deal liever drugs aan de kindjes van deftige hardwerkende bourgeoisies gelijk gij. die doen alles om 'cool' te zijn... 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |