Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 9 augustus 2005, 10:23   #1
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard Jong-nva past cordon sanitiare toe

Ik lees in het pallieterke dat er een "vredesfietseling" komt van Voeren naar Diksmuide.
http://www.vredesfietseling.be/index2.html

Hierbij wordt duidelijk de politiek correcte invulling van de ijzerbedevaart nagestreeft en het Vlaams nationale karakter volledig vergeten! Maar valt dat te verwonderen als je de organisatoren bekijkt; jong-groen, jong-vld, animo...
en ook jong-nva!!! Natuurlijk mochten de baarlijke duivels van VBJ niet meedoen!
Verdraagzaamheid, vrijheid en vrede enkel voor het selecte clubje dus!

Opvallend is ook dat er op de site van jong-nva www.ronduitnva.be geen enkele verwijzing is naar de website van vredesfietseling zodat men argeloos zou kunnen geloven dat dit een zuiver initiatief is van jong-nva ( en zij doen alsof ook Vlaanderen een plaatsje krijgt op deze "happening"!
jan hyoens is offline  
Oud 9 augustus 2005, 10:38   #2
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Waarom zou VBJ in de eerste plaats al willen meedoen aan een positieve actie waar verdraagzaamheid hoog in het vaandel wordt gedragen?
Flandriar is offline  
Oud 9 augustus 2005, 10:53   #3
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ik lees in het pallieterke dat er een "vredesfietseling" komt van Voeren naar Diksmuide.
http://www.vredesfietseling.be/index2.html

Hierbij wordt duidelijk de politiek correcte invulling van de ijzerbedevaart nagestreeft en het Vlaams nationale karakter volledig vergeten! Maar valt dat te verwonderen als je de organisatoren bekijkt; jong-groen, jong-vld, animo...
en ook jong-nva!!! Natuurlijk mochten de baarlijke duivels van VBJ niet meedoen!
Verdraagzaamheid, vrijheid en vrede enkel voor het selecte clubje dus!

Opvallend is ook dat er op de site van jong-nva www.ronduitnva.be geen enkele verwijzing is naar de website van vredesfietseling zodat men argeloos zou kunnen geloven dat dit een zuiver initiatief is van jong-nva ( en zij doen alsof ook Vlaanderen een plaatsje krijgt op deze "happening"!
Sorry hoor Jan, maar zo vlaamsvoelend en tolerant als ik ook ben, ik heb idd geen zin om deel te nemen aan een aktie waar racisme, uitsluiting, broodroof, bedreiging, intimidatie en andere cordons als "verdraagzaamheid" wil worden verkocht door groene kommunisten en misleidde "Anciaux lookalike's" van de NVA...
Oud 9 augustus 2005, 11:12   #4
Piet Hein
Minister

Standaard

Ge moet eerst is kijken ddor wie dat georganieseerd wordt en ik denk dat het vbj niet wil meedoen wan tze hebben al hun eigen wake voor de wandeling en fietsttocht waarom dan met dit meedoen.
Piet Hein is offline  
Oud 9 augustus 2005, 13:07   #5
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Verdomme hé Hyoens, ga eerst eens een bril kopen bij de Pearle hoor, want het is meer dan nodig! Als je eens DE MOEITE zou doen om te kijken op de site van Jong N-VA, dan zou je tenminste ZIEN dat ze er enkel aan meedoen en dat het niet hun organisatie is. Uw titel is dan ook een pertinente leugen! De mensen die jouw topics nog geloven, zijn idioten van het eerste uur!
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 19:07   #6
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Verdomme hé Hyoens, ga eerst eens een bril kopen bij de Pearle hoor, want het is meer dan nodig! Als je eens DE MOEITE zou doen om te kijken op de site van Jong N-VA, dan zou je tenminste ZIEN dat ze er enkel aan meedoen en dat het niet hun organisatie is. Uw titel is dan ook een pertinente leugen! De mensen die jouw topics nog geloven, zijn idioten van het eerste uur!

Meer dan 80 jaar geleden verzamelden jonge Vlamingen voor het eerst op de vlakte bij de IJzer om hun gevallen kameraden, echtgenoten, vaders, zonen, broers uit “den grooten oorlog” te herdenken. Hun kameraden waren gesneuveld voor het Belgische vaderland, maar met op hun lippen de wens: “Laat dit nooit meer gebeuren” en “Geef elk volk zijn recht”. Op de toren aan de IJzer schreven de overlevenden: “NOOIT MEER OORLOG”.

Nu reeds meer dan 25 jaar fietsen vele tientallen jongeren voor Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid. De hedendaagse vertaling van het IJzertestament van de Frontbeweging. Straks fietsen we weer dwars door Vlaanderen, een onvergetelijke ervaring. Dit jaar passen we het parcours een beetje aan en houden we een thematische stop aan het Studentenfriedhof. Vergeet de kermis in je dorp, vergeet je herexamens en vergeet de barbecue van de lokale fanfare, zelfs Pukkelpop valt (speciaal voor ons?) nu een week eerder. Dit jaar moet ook jij er dus bij zijn! De Vredesfietseling, een sportieve uitbarsting, een sociaal bombardement, een politieke wervelwind.
De Vredesfietseling, dat is zweet, idealen maar ook plezier.
De Vredesfietseling, een hoop vrienden, nieuwe en oude, dit jaar ook met jou erbij?!

Ik vind het wel jammer dat Jong NVA deze tekst ondertekent. Vlaamse soldaten die herdacht worden in Diksmuide zijn gesneuveld voor Vlaanderen om in België hunrecht te bekomen. Sommigen werden doorom gesraft. Zelfs Vlaamse grafzerkjes werden door de Belgische legerleiding vernield.

Hierboven staat ' gesneuveld voor het Belgische vaderland'. Dat is dus een halve waarheid en een halve leugen.
Wat denken de IJzerbedevaarders en wat denken de NVA-leden daarvan?
luc broes is offline  
Oud 15 augustus 2005, 19:20   #7
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Een fietseling voor vrede, vrijheid en verdraagzaamheid. Alleen al de keuze van dit laatste woord laat duidelijk blijken dat het hier gaat over de zoveelste anti-Belang manifestatie. PC Multicul afzeik.
n-va mag hier zeker niet ontbreken: ondertussen verfranst de Rand en blijft BHV ongesplitst.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by stab on 15-08-2005 at 20:22
Reason:
--------------------------------

Een fietseling voor vrede, vrijheid en verdraagzaamheid. Alleen al de keuze van dit laatste woord laat duidelijk blijken dat het hier gaat over de zoveelste anti-Belang manifestatie. PC Multicul afzeik.
n-va mag hier zeker niet ontbreken: ondertussen verfranst de Rand en blijft BHV ongesplitst.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Een fietseling voor vrede, vrijheid en verdraagzaamheid. Alleen al de keuze van dit laatste woord laat duidelijk blijken dat het hier gaat over de zoveelste anti-Belang manifestatie. PC Multicul afzeik.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door stab : 15 augustus 2005 om 19:22.
stab is offline  
Oud 15 augustus 2005, 19:26   #8
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Dat je niet kan lezen. Ik dacht toch wel dat de Frontsoldaten toch idd voor België waren gestorven. De passage is niets meer dan een historische duiding. Want hieruit is toch de Ijzerbeweging ontstaan hé.
Hoe zielig... Het is zodanig zielig dat ik mij nu afvraag of luc broes nu BUB'er is of VB'er...[edit]
[size=1]After edit by Jong N-VA'er on 15-08-2005 at 20:26
Reason:

Dat je niet kan lezen. Ik dacht toch wel dat de Frontsoldaten toch idd voor België waren gestorven. De passage is niets meer dan een historische duiding. Want hieruit is toch de Ijzerbeweging ontstaan hé.
Hoe zielig... Het is zodanig zielig dat ik mij nu afvraag of luc broes nu BUB'er is of VB'er...[/size]

Hoe zielig... Het is zodanig zielig dat ik mij nu afvrag of luc broes nu BUB'er is of VB'er...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 15 augustus 2005 om 19:26.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 19:27   #9
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
n-va mag hier zeker niet ontbreken: ondertussen verfranst de Rand en blijft BHV ongesplitst.
Niet teveel tot slachtofferrol overgaan...dat komt nog duur te staan.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 19:41   #10
luc broes

Standaard

Citaat:
Hoe zielig... Het is zodanig zielig dat ik mij nu afvraag of luc broes nu BUB'er is of VB'er...
De bedevaarten naar Diksmuide herdachten de Vlaamse soldaten die sneuvelden voor België om er hun rechten te bekomen. En onder de leuze AVV VVK en Hier ons bloed, wanneer ons recht?
In bovenstaande tekst blijft daar niets van over, en dus is die 'historisch duiding' verkeerd en dat is inderdaad zielig.
De vredesegedachte is uiteraard ook een evenwaardige eis.

Intussen is men zo verdraagzaam geworden dat elke verwijzing naar de Vlaamse strijd van de frontbeweging onder de mat geveegd wordt. Blijkbaar om de handtekening van alle 'democratische' partijen te krijgen.
Jammer genoeg was die handtekening er niet voor de splitsing van BHV.
luc broes is offline  
Oud 15 augustus 2005, 20:14   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
De bedevaarten naar Diksmuide herdachten de Vlaamse soldaten die sneuvelden voor België om er hun rechten te bekomen. En onder de leuze AVV VVK en Hier ons bloed, wanneer ons recht?
In bovenstaande tekst blijft daar niets van over, en dus is die 'historisch duiding' verkeerd en dat is inderdaad zielig.

Intussen is men zo verdraagzaam geworden dat elke verwijzing naar de Vlaamse strijd van de frontbeweging onder de mat geveegd wordt. Blijkbaar om de handtekening van alle 'democratische' partijen te krijgen.
Duidelijker kan dat niet gezegd worden.
Oud 15 augustus 2005, 20:29   #12
AVV
Gouverneur

AVV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes

Idd. Luc Broes,
Hier is geen speld tusssen te krijgen!
Oud 15 augustus 2005, 21:53   #13
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Protesteer liever tegen de leugens als dat de Frontbeweging zou ontstaan zijn omdat de Vlaamse soldaten naar enkele hoeren en ander vertier snakten... . Jep, die verhalen gaan rond.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 21:59   #14
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Verhofstadt kent mijn gedacht daarover wel al. Ik wist zelfs voor het losbarsten van de hele BHV-saga dat dit het doel was:
1. N-VA krijgt verwijt van Vlaams Belang niet consequent te zijn, gevolg: nieuwe onderlinge twisten tussen beide partijen.
2. Verhofstadt redt zijn zetel en houdt Di Rupo te vriend.
3. Ruzie binnen de Vlaamse regering waardoor de federale problemen een bliksemafleider hebben.

Hoe ik dat weet? Wel een ex heeft familie die in de VLD zit en oa Decroo heel goed kent en zo... . Dat was zo, ik geloof midden november dat ik dat te weten gekomen ben.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 22:09   #15
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verhofstadt kent mijn gedacht daarover wel al. Ik wist zelfs voor het losbarsten van de hele BHV-saga dat dit het doel was:
1. N-VA krijgt verwijt van Vlaams Belang niet consequent te zijn, gevolg: nieuwe onderlinge twisten tussen beide partijen.
2. Verhofstadt redt zijn zetel en houdt Di Rupo te vriend.
3. Ruzie binnen de Vlaamse regering waardoor de federale problemen een bliksemafleider hebben.

Hoe ik dat weet? Wel een ex heeft familie die in de VLD zit en oa Decroo heel goed kent en zo... . Dat was zo, ik geloof midden november dat ik dat te weten gekomen ben.

De N-Va liet zich dus politiek inpakken als busselkinderen.
De enige manier om hun gezicht te redden lieten ze feestelijk na. Bourgeois redde liever zijn hachje.

Moehahahahahahaha!!!!!
Oud 15 augustus 2005, 22:32   #16
luc broes

Standaard

Citaat:
Protesteer liever tegen de leugens als dat de Frontbeweging zou ontstaan zijn omdat de Vlaamse soldaten naar enkele hoeren en ander vertier snakten... . Jep, die verhalen gaan rond.
Dwaal niet af. Graag een eerlijk antwoord op wat ik zegde
Ik vraag me trouwens ook af wat Vlaamsgezinden uit CD&V en ALLE partijen van bovenstaande tekst denken. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze daarmee instemmen. Dat men bepaalde bezwaren hebben tegen het VB kan ik wel aannemen. Maar deelnemen aan een Yzerbedevaart en de leuzen AVV VVK en Hier ons bloed, wanneer ons recht? ontkennen, dat is absolute waanzin.[edit]
[size=1]After edit by luc broes on 15-08-2005 at 23:40
Reason:

Citaat:
Dwaal niet af. Graag een eerlijk antwoord op wat ik zegde
Ik vraag me trouwens ook af wat Vlaamsgezinden uit CD&V en ALLE partijen van bovenstaande tekst denken. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze daarmee instemmen. Dat men bepaalde bezwaren hebben tegen het VB kan ik wel aannemen. Maar deelnemen aan een Yzerbedevaart en de leuzen AVV VVK en Hier ons bloed, wanneer ons recht? ontkennen, dat is absolute waanzin.[/size]

Citaat:
Dwaal niet af. Graag een eerlijk antwoord op wat ik zegde[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 augustus 2005 om 22:40.
luc broes is offline  
Oud 15 augustus 2005, 22:43   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

De N-Va liet zich dus politiek inpakken als busselkinderen.
De enige manier om hun gezicht te redden lieten ze feestelijk na. Bourgeois redde liever zijn hachje.

Moehahahahahahaha!!!!!
Toen was de saga al bezig en was ik nog geen lid. Te vroeg gelachen, knuppel!
(Is niet tegen Knuppel, hoor)
Jong N-VA'er is offline  
Oud 15 augustus 2005, 22:45   #18
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Luc Broes, dit is het enige wat ik vond op de site van Jong N-VA. Maar als je wil, mail ik morgen daarover eens hé.

"Jong N-VA fietst mee met de 29ste Vredesfietseling in het teken van Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid. Natuurlijk vergeten wij onze 4de V niet, Vlaanderen.
De harde jongens en meisjes kunnen inschrijven voor de volledige drie dagen (van donderdag 25 augustus tot en met zaterdag 27 augustus). Er zal sowieso massaal worden gemobiliseerd voor de rit op zaterdag van Gent naar Diksmuide."
Jong N-VA'er is offline  
Oud 16 augustus 2005, 08:52   #19
luc broes

Standaard

Citaat:
Luc Broes, dit is het enige wat ik vond op de site van Jong N-VA. Maar als je wil, mail ik morgen daarover eens hé.

"Jong N-VA fietst mee met de 29ste Vredesfietseling in het teken van Vrede, Vrijheid en Verdraagzaamheid. Natuurlijk vergeten wij onze 4de V niet, Vlaanderen.
De harde jongens en meisjes kunnen inschrijven voor de volledige drie dagen (van donderdag 25 augustus tot en met zaterdag 27 augustus). Er zal sowieso massaal worden gemobiliseerd voor de rit op zaterdag van Gent naar Diksmuide."
Jong NVA, ik neem natuurlijk aan dat je te goeder trouw bent. Maar ik praat niet wat op de NVA-site staat, maar wat op de site van Vredesfietseling staat en ondertekend is door Jong-NVA.
Ik neem graag aan dat dit een vergissing is van NVA en zeker ook van CD&V, maar kreeg graag een bevestiging.
luc broes is offline  
Oud 16 augustus 2005, 10:08   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen was de saga al bezig en was ik nog geen lid. Te vroeg gelachen, knuppel!
(Is niet tegen Knuppel, hoor)
Misverstanden van die aard kan je vermijden door niet op de man te spelen, maar enkel ideeën af te breken of dommigheden van partijen of publieke personen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be