Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2005, 14:53   #1
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard Srebrenica, of waar islamofobie toe leiden kan!

Ik heb gisteren de herdenkingsplechtigheid van de genocide in Srebrenica gevolgd. Ik was ontroerd door de waardigheid van de nabestaanden, maar ik was vooral ook kwaad. Kwaad op al diegenen die hun verwerpelijke ideologie van de haat spuien, hier op dit forum en overal. Kwaad op al diegenen die in naam van de fictie van een "zuivere" nationale, raciale of religieuze gemeenschap op geheel arbitraire wijze "afwijkende" groepen als bron van alle kwaad aanwijzen. Op dat punt zijn het antisemitisme van Alvader en de islamofobie van een Nederlandse Willem aan elkaar gewaagd. Als we een nieuw Srebrenica willen voorkomen, zullen we deze ideologie van de haat dus uit dit forum en uit de samenleving moeten bannen.
Oud 12 juli 2005, 15:12   #2
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Ik heb gisteren de herdenkingsplechtigheid van de genocide in Srebrenica gevolgd. Ik was ontroerd door de waardigheid van de nabestaanden, maar ik was vooral ook kwaad. Kwaad op al diegenen die hun verwerpelijke ideologie van de haat spuien, hier op dit forum en overal. Kwaad op al diegenen die in naam van de fictie van een "zuivere" nationale, raciale of religieuze gemeenschap op geheel arbitraire wijze "afwijkende" groepen als bron van alle kwaad aanwijzen. Op dat punt zijn het antisemitisme van Alvader en de islamofobie van een Nederlandse Willem aan elkaar gewaagd. Als we een nieuw Srebrenica willen voorkomen, zullen we deze ideologie van de haat dus uit dit forum en uit de samenleving moeten bannen.
Nu leeft ge toch met een serieus aantal ooglappen rond uw hoofd..

Het opdringen van een multiraciale en multiculturele maatschappij waar autochtonen enkel aan invloed en macht verliezen is in mijn niet-geooglapte ogen een veel groter gevaar en maakt onze samen-leving beetje bij beetje kapot. De schuld dan leggen bij mensen die deze problemen ZIEN en de consequenties ervan voor de toekomst INZIEN is een beetje zwak..
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 15:12   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

eenzijdig, simplistisch, emotioneel en natuurlijk zonder de geschiedenis en oorzaak van de spanningen in srebrenica (maar ook heel Yoegoslavië) in rekening te brengen.

De oorlog in Kosovo is het gevolg van een totaal mislukte multiculturele samenleving, waarbij de nieuwe burgers de oude burgers in de hoek drumden om zo de termen autochtoon/allochtoon om te draaien in betekenis, en een soort van omgedraaide assimilatie door te voeren.

Zie het maar als een sociale woning, waar oorspronkelijk 5 autochtone gezinnen wonen die alles netjes in het vrij lege en grote gebouw regelden, dan komen er opeens 15 allochtone gezinnen wonen die geen nederlands kunnen, en heel andere levensstijlen gewoon zijn, en elke morgen om 5 uur de autochtone gezinnen wakker maken met hun door-het-hele-gebouw bulderende oproep tot gebed.

Kortom Het hele gebouw verloedert, groepjes allochtone gezinnen hokken samen, uit onbegrip onstaat vijandelijkheid, en zoals in het kosovo het geval werd, begonnen de allochtone gezinnen het de 5 autochtone erg moeilijk te maken door hen te verplichten de gangen te kuisen endergerlijke, en het verboden te maken nog langer de autochtone taal als gebouwtaal te hanteren.

De ideale voedingsbodem voor oorlog is nu gelegd. En het was heus niet zo eenvoudig om rap even een of andere -isme of -fobie als schuldige aan te stellen.

zijnoot: Een CIA rapport heeft voorspeld dat Yoegoslavische toestanden ook in West-Europa over 20 jaar onvermijdelijk zijn. Zeker in de grootsteden.
Oud 12 juli 2005, 15:51   #4
whoisy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
eenzijdig, simplistisch, emotioneel en natuurlijk zonder de geschiedenis en oorzaak van de spanningen in srebrenica (maar ook heel Yoegoslavië) in rekening te brengen.

De oorlog in Kosovo is het gevolg van een totaal mislukte multiculturele samenleving, waarbij de nieuwe burgers de oude burgers in de hoek drumden om zo de termen autochtoon/allochtoon om te draaien in betekenis, en een soort van omgedraaide assimilatie door te voeren.

Zie het maar als een sociale woning, waar oorspronkelijk 5 autochtone gezinnen wonen die alles netjes in het vrij lege en grote gebouw regelden, dan komen er opeens 15 allochtone gezinnen wonen die geen nederlands kunnen, en heel andere levensstijlen gewoon zijn, en elke morgen om 5 uur de autochtone gezinnen wakker maken met hun door-het-hele-gebouw bulderende oproep tot gebed.

Kortom Het hele gebouw verloedert, groepjes allochtone gezinnen hokken samen, uit onbegrip onstaat vijandelijkheid, en zoals in het kosovo het geval werd, begonnen de allochtone gezinnen het de 5 autochtone erg moeilijk te maken door hen te verplichten de gangen te kuisen endergerlijke, en het verboden te maken nog langer de autochtone taal als gebouwtaal te hanteren.

De ideale voedingsbodem voor oorlog is nu gelegd. En het was heus niet zo eenvoudig om rap even een of andere -isme of -fobie als schuldige aan te stellen.

zijnoot: Een CIA rapport heeft voorspeld dat Yoegoslavische toestanden ook in West-Europa over 20 jaar onvermijdelijk zijn. Zeker in de grootsteden.
Onwil om te integreren.
Vindt misschien zijn oorzaak in een diepe afkeer van de vreemde cultuur, vreemde normen en waarden van het vreemde land waar men haar of zijn onwil uit.
Oeps, is dat geen xenofobie?

Het doodzwijgen van feiten zorgt er niet voor dat ze ophouden te bestaan.
whoisy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:11   #5
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Aan de irrationele haatspuiers en vijanden van de mensheid die de nagedachtenis van de Srebrenicaslachtoffers met jullie verwerpelijke ideologie besmeuren:

1. Jullie zijn allemaal verwende nesten. Jullie verdienen het, een oorlog mee te maken. Dan zullen jullie wel eens anders piepen;

2. Srebrenica ligt in Bosnië, niet in Kosovo.
Oud 12 juli 2005, 17:14   #6
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat diegenen die de islamieten blijven bemoederen en bepamperen vroeg of laat het slachtoffer worden van een aanslag. Eens de naïeve linkse multicullers familieleden verliezen door aanslagen van islam-fundamentalisten, zullen ze wel ontwaken uit hun multicul-roes.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:29   #7
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Ik hoop dat diegenen die de islamieten blijven bemoederen en bepamperen vroeg of laat het slachtoffer worden van een aanslag. Eens de naïeve linkse multicullers familieleden verliezen door aanslagen van islam-fundamentalisten, zullen ze wel ontwaken uit hun multicul-roes.
Of misschien beginnen ze dan wel van blijdschap met hun tong te reutelen en te gillen omdat hun verwanten martelaars van Allah geworden zijn.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:35   #8
Guderian
Banneling

Standaard

Eerst:
Citaat:
Aan de irrationele haatspuiers en vijanden van de mensheid...
En dan:
Citaat:
...Jullie verdienen het, een oorlog mee te maken.
Zoek de tegenstelling...

Overigens Johanneke, hebt u ook gemeld aan de moderatoren dat u oorlog toewenst aan bepaalde forummers hier?
Oud 12 juli 2005, 17:39   #9
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Overigens Johanneke, hebt u ook gemeld aan de moderatoren dat u oorlog toewenst aan bepaalde forummers hier?
Hola, hola, ik heb gezegd dat jullie het verdienen, jij hebt mij een aanslag toegewenst.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 12-07-2005 at 18:40
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Hola, hola, ik heb gezegd dat jullie het verdienen, jij hebt mij een aanslag toegewenst.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Hola, hola, ik heb gezegd dat jullie het verdienen, jij hebt mij een aanslag toegewenst.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 12 juli 2005 om 17:40.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 17:45   #10
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Hola, hola, ik heb gezegd dat jullie het verdienen, jij hebt mij een aanslag toegewenst.
Hier bevestig je dus dat jouw uitlating tegen "ons", waaronder ikzelf bedoeld was. Ik daarentegen heb geschreven: "diegenen die de islam blijven bepamperen en bemoederen". Als u zich aangesproken voelt door die omschrijving en uzelf tot die categorie van personen rekent, dan is dat uw probleem. Goed lezen wat ik schrijf Johanneke...
Oud 12 juli 2005, 17:45   #11
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Wat er ook van zij: ik heb medelijden met jullie. Als jullie niet eens een beetje medeleven kunnen voelen met 7500 van jullie soortgenoten die werden uitgemoord, dan hebben jullie nog weinig menselijks over.
Oud 12 juli 2005, 17:54   #12
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat er ook van zij: ik heb medelijden met jullie.
Heb ik niet nodig, toch bedankt.
Citaat:
Als jullie niet eens een beetje medeleven kunnen voelen met 7500 van jullie soortgenoten die werden uitgemoord, dan hebben jullie nog weinig menselijks over.
Ik spaar mijn medeleven voor de Engelse gezinnen die een gezinslid verloren door islamterreur in Londen. Ik spaar mijn medeleven voor de vele Kroatische en Servische gezinnen die familieleden verloren door islamterreur in Bosnië en de Servische provincie Kosovo.[edit]
[size=1]After edit by Guderian on 12-07-2005 at 18:54
Reason:

Citaat:
Citaat:
Als jullie niet eens een beetje medeleven kunnen voelen met 7500 van jullie soortgenoten die werden uitgemoord, dan hebben jullie nog weinig menselijks over.
Ik spaar mijn medeleven voor de Engelse gezinnen die een gezinslid verloren door islamterreur in Londen. Ik spaar mijn medeleven voor de vele Kroatische en Servische gezinnen die familieleden verloren door islamterreur in Bosnië en de Servische provincie Kosovo.[/size]

Citaat:
Citaat:
Ik spaar mijn medeleven voor de Engelse gezinnen die een gezindslid verloren door islamterreur in Londen. Ik spaar mijn medeleven voor de vele Kroatische en Servische gezinnen die familieleden verloren door islamterreur in Bosnië en de Servische provincie Kosovo.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Guderian : 12 juli 2005 om 17:54.
Oud 12 juli 2005, 17:58   #13
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik spaar mijn medeleven voor de Engelse gezinnen die een gezinslid verloren door islamterreur in Londen. Ik spaar mijn medeleven voor de vele Kroatische en Servische gezinnen die familieleden verloren door islamterreur in Bosnië en de Servische provincie Kosovo.
Misschien kan je ook je medeleven betuigen aan de Serviërs die stierven door rechts-nationalistische Kroätische terreur en de Kroaten die stierven door rechts-nationalistische Servische terreur. Ten andere zou het ook niet misstaan om je medeleven te betuigen aan de 100.000 Irakis die tijdens en na de Amerikaanse invasie in Irak zijn omgekomen. Nu je toch bezig bent.[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 12-07-2005 at 18:58
Reason:

Citaat:

Ik spaar mijn medeleven voor de Engelse gezinnen die een gezinslid verloren door islamterreur in Londen. Ik spaar mijn medeleven voor de vele Kroatische en Servische gezinnen die familieleden verloren door islamterreur in Bosnië en de Servische provincie Kosovo.
Misschien kan je ook je medeleven betuigen aan de Serviërs die stierven door rechts-nationalistische Kroätische terreur en de Kroaten die stierven door rechts-nationalistische Servische terreur. Ten andere zou het ook niet misstaan om je medeleven te betuigen aan de 100.000 Irakis die tijdens en na de Amerikaanse invasie in Irak zijn omgekomen. Nu je toch bezig bent.[/size]

Citaat:

Misschien kan je ook je medeleven betuigen aan de Serviërs die stierven door rechts-nationalistische Kroätische terreur en de Kroaten die stierven door rechts-nationalstische Servische terreur. Ten andere zou het ook niet misstaan om je medeleven te betuigen aan de 100.000 Irakis die tijdens en na de Amerikaanse invasie in Irak zijn omgekomen. Nu je toch bezig bent.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 12 juli 2005 om 17:58.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 18:05   #14
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Misschien kan je ook je medeleven betuigen aan de Serviërs die stierven door rechts-nationalistische Kroätische terreur en de Kroaten die stierven door rechts-nationalistische Servische terreur.
"Rechts-nationalistische terreur"... Beetje serieus blijven aub. De schuld voor het bloedvergieten in ex-Joegoslavië ligt nog steeds bij uw ideologische broertjes die Joegoslavië unitair en onder Servisch bewind wensten te houden. Wie een volk blijft onderdrukken moet dan niet verwonderd zijn dat dit op geweld uitloopt. Maar ja, wetende dat jullie gepatenteerde negationisten zijn, verwacht ik niet veel van zo'n verwondering of toegeving.

Zoals ik al zei in m'n openingsposting, Milosevic heeft misschien gereageerd tegen de yanks hun New World Order en verdient daarvoor lof, maar het was en blijft een marxist.
Citaat:
Ten andere zou het ook niet misstaan om je medeleven te betuigen aan de 100.000 Irakis die tijdens en na de Amerikaanse invasie in Irak zijn omgekomen. Nu je toch bezig bent.
Er zijn grenzen aan alles. Vlamingen en Europeanen eerst! 8)
(U zou trouwens toch al moeten weten dat ik tegen die yankee-inval ben)
Oud 12 juli 2005, 18:18   #15
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren de herdenkingsplechtigheid van de genocide in Srebrenica gevolgd.
Niemand heeft een boodschap aan jouw TV-kijkgedrag. Argumenten en feiten!

Citaat:
Ik was ontroerd
ik was vooral ook kwaad.
Kwaad op al diegenen
verwerpelijke ideologie van de haat
Kwaad op al diegenen
Emo-post.
Niks analyse, niks feiten.
Waardeloos.

Of het zou moeten zijn dat je alsnog een alom gerespecteerde staatsman vindt om je emoties mee te ondersteunen.

Een raad: maak je huiswerk voor je hier je allerindividueelste emoties komt lozen!

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 12-07-2005 at 19:28
Reason:

Citaat:
Ik heb gisteren de herdenkingsplechtigheid van de genocide in Srebrenica gevolgd.

Citaat:
Ik was ontroerd
ik was vooral ook kwaad.
Kwaad op al diegenen
Kwaad op al diegenen
Emo-post.
Waardeloos.

Of het zou moeten zijn dat je alsnog een alom gerespecteerde staatsman vindt om je emoties mee te ondersteunen.

Een raad: maak je huiswerk voor je hier je allerindividueelste emoties komt lozen!

Egidius[/size]

Citaat:

Citaat:
Ik was ontroerd
ik was vooral ook kwaad.
Kwaad op al diegenen
Kwaad op al diegenen
Emo-post.
Waardeloos.

Maak je huiswerk voor je hier je allerindividueelste emoties komt lozen!

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 12 juli 2005 om 18:28.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 18:37   #16
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Va regarder ailleurs si j'y suis, Egidius!
Oud 12 juli 2005, 18:48   #17
Breydel
Banneling

Breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan de irrationele haatspuiers en vijanden van de mensheid die de nagedachtenis van de Srebrenicaslachtoffers met jullie verwerpelijke ideologie besmeuren:
Welke verwerpelijke ideologie?

Citaat:
1. Jullie zijn allemaal verwende nesten. Jullie verdienen het, een oorlog mee te maken. Dan zullen jullie wel eens anders piepen;
Niemand wil oorlog maar het is toch altijd simpel om partij te trekken voor diegenen die de massamedia aanduid als "de goeien" en de anderen "de slechten". Weet u hoevéél Orthodoxe Bosnische Serviërs werden vermoord door de doodeskaders van de islam-terrorist Izetbekovic?

Citaat:
2. Srebrenica ligt in Bosnië, niet in Kosovo.
Zo ver was ik reeds, men beste
Breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 18:55   #18
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Rechts-nationalistische terreur"... Beetje serieus blijven aub. De schuld voor het bloedvergieten in ex-Joegoslavië ligt nog steeds bij uw ideologische broertjes die Joegoslavië unitair en onder Servisch bewind wensten te houden. Wie een volk blijft onderdrukken moet dan niet verwonderd zijn dat dit op geweld uitloopt. Maar ja, wetende dat jullie gepatenteerde negationisten zijn, verwacht ik niet veel van zo'n verwondering of toegeving.

Zoals ik al zei in m'n openingsposting, Milosevic heeft misschien gereageerd tegen de yanks hun New World Order en verdient daarvoor lof, maar het was en blijft een marxist.

Er zijn grenzen aan alles. Vlamingen en Europeanen eerst! 8)
(U zou trouwens toch al moeten weten dat ik tegen die yankee-inval ben)

Ja, diegenen die voor de langste periode van vrede gezorgd hebben in de geschiedenis van de Balkan zijn verantwoordlijk voor dingen die na het uiteenvallen van Yougoslavië gebeurd zijn. Klinkt logisch niet? Milosevic een marxist noemen is gewoon te gek voor woorden en ik heb geen zin om daar ernergie in te steken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2005, 19:07   #19
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ja, diegenen die voor de langste periode van vrede gezorgd hebben in de geschiedenis van de Balkan zijn verantwoordlijk voor dingen die na het uiteenvallen van Yougoslavië gebeurd zijn. Klinkt logisch niet? Milosevic een marxist noemen is gewoon te gek voor woorden en ik heb geen zin om daar ernergie in te steken.
Een dictatuur zorgt idd voor vrede, je mag die hebben!
Oud 12 juli 2005, 19:08   #20
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

En ja, die dictatuur veroorzaakt frustraties die leidden tot oorlog, dus uw ideologische kameraad is weldegelijk mede schuldig aan de huidige malaise

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be