Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2009, 10:40   #1
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard Juni 2009: waarover gaan de verkiezingen eigenlijk ?

Wer die Wahl hat hat die Qual, zouden de Duitsers zeggen. Waarover gaan de volgende verkiezingen eigenlijk ? Op wie te stemmen ?

Mijn keuze ligt nog niet vast, maar ziehier een aantal zaken waarover ik me blauw erger en die zeker gaan meespelen in mijn keuze:

1/ De files, en de weigering of het onvermogen van de Vlaamse verkozenen hier iets aan te doen. Ik verlies ongeveer 2 uur per dag, of zo'n 400 uur per jaar (een maand vrije tijd dus) in de steeds erger wordende structurele files. Deze Vlaamse regering kondigde zich aan als een investeringsregering, met veel plannen voor het verbeteren van de mobiliteit rond Antwerpen, Brussel, voorstedelijke treinen/trams, enz., allemaal dingen waarvan uiteindelijk niets in huis kwam. Bovendien is in vergelijking met veel andere regio's in de wereld het openbaar vervoer in Vlaanderen niet meer dan een triestige grap.

2/ De onveiligheid (inbraken, overvallen, straffeloosheid, de dagelijkse portie justitie blunders,...). Toegegeven, dit is geen Vlaamse bevoegdheid. Maar de oorzaken liggen wel in het Vlaamse politieke bestel: Het cordon sanitair rond de Vlaams Belang thema's, en de machiavellistische juristenkaste die Justitie en Politiek overspant en het eigen belang systematisch boven het maatschappelijk belang stelt. De Open VLD en SPA particratie, en hun propaganda afdelingen (de politiek correcte links-liberale Vlaamse media), zijn grotendeels verantwoordelijk voor de aanhoudende onveiligheid in Vlaanderen.

3/ De geldverspilling en de corruptie bij de overheid. De inefficiente Vlaamse ambtenarij die gewoon de federale ziektes blijkt over te nemen. Het gesmos met belastingsgeld in partijfinanciering, snoepreizen, politieke vakbonden, sale and lease backs, de politieke zelfbediening, enz. Of de openlijke politieke minachting voor wie hard werkt.

4/ De laffe houding ten overstaan van de Franstaligen. Het is tijd dat het Vlaamse parlement en regering eenzijdig bevoegdheden naar zich toetrekt. Belgie is failliet, een blok aan ons been. Tijd om ermee te kappen. Vlaamse politici die nu nog durven zeggen dat we moeten "onderhandelen" voor een staatshervorming zullen kunnen fluiten naar mijn stem.

... Anybody ?
Oud 1 mei 2009, 17:07   #2
prins karel
Burger

prins karel's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is het vrij duidelijk voor wie je moet stemmen

Inderdaad de partij waar we niet mogen over praten
prins karel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 17:24   #3
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door prins karel Bekijk bericht
Volgens mij is het vrij duidelijk voor wie je moet stemmen

Inderdaad de partij waar we niet mogen over praten
de enige die haar programma VOOR de postjes stelt

Laatst gewijzigd door rookie : 1 mei 2009 om 17:24.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 17:27   #4
BlueThunder
Banneling

Standaard

zakken vullen... rechts lullen en links vullen

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 1 mei 2009 om 17:29.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2009, 23:22   #5
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard waarover verkiezingen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
de enige die haar programma VOOR de postjes stelt
Onzin. Een parlementszetel is een zeer goed betaalde job en niet elke VB-verkozene kan pretenteren dat hij daar de nodige inzet voor levert.
Elke partij wil met zijn programma zoveel mogelijk partijleden in het parlement krijgen en enkel daarover kunnen we bij verkiezingen over helpen beslissen. De steun voor partijwerking nadien is trouwens ook afgemeten op het aantal verkozen parlementsleden.

De verkiezingen van volgende maand gaan dus over de keuze van nieuwe volksvertegenwoordigers in het Vlaamse parlement. Daar kunnen ze mee beslissen en beraadslagen over de Vlaamse bevoegdheden.Als we de bevoegdheden van de verschillende ministers op een rij zetten dan zijn dit :

Institutionele Hervormingen, Landbouw, Zeevisserij, Plattelandsbeleid, Economie, Ondernemen, Wetenschap, Innovatie, Buitenlandse Handel, Werk, Onderwijs, Vorming, Welzijn, Volksgezondheid, Gezin, Financiën, Begroting, Ruimtelijke Ordening, Cultuur, Jeugd, Sport, Brussel Vlaams, Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media, Toerisme, Openbare Werken, Energie, Leefmilieu, Natuur, Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen, Inburgering, Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 04:41   #6
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
Onzin. Een parlementszetel is een zeer goed betaalde job en niet elke VB-verkozene kan pretenteren dat hij daar de nodige inzet voor levert.
Elke partij wil met zijn programma zoveel mogelijk partijleden in het parlement krijgen en enkel daarover kunnen we bij verkiezingen over helpen beslissen. De steun voor partijwerking nadien is trouwens ook afgemeten op het aantal verkozen parlementsleden.

De verkiezingen van volgende maand gaan dus over de keuze van nieuwe volksvertegenwoordigers in het Vlaamse parlement. Daar kunnen ze mee beslissen en beraadslagen over de Vlaamse bevoegdheden.Als we de bevoegdheden van de verschillende ministers op een rij zetten dan zijn dit :

Institutionele Hervormingen, Landbouw, Zeevisserij, Plattelandsbeleid, Economie, Ondernemen, Wetenschap, Innovatie, Buitenlandse Handel, Werk, Onderwijs, Vorming, Welzijn, Volksgezondheid, Gezin, Financiën, Begroting, Ruimtelijke Ordening, Cultuur, Jeugd, Sport, Brussel Vlaams, Bestuurszaken, Buitenlands Beleid, Media, Toerisme, Openbare Werken, Energie, Leefmilieu, Natuur, Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen, Inburgering, Mobiliteit, Sociale Economie en Gelijke Kansen.
het eerste woord omschrijf perfect de rest van uw "betoog"
U zal (?) een punt aanhalen dat het VB laten vallen heeft voor deelname aan een of andere regering ?

Laatst gewijzigd door rookie : 2 mei 2009 om 04:44.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 07:35   #7
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Wer die Wahl hat hat die Qual, zouden de Duitsers zeggen. Waarover gaan de volgende verkiezingen eigenlijk ? Op wie te stemmen ?

Mijn keuze ligt nog niet vast, maar ziehier een aantal zaken waarover ik me blauw erger en die zeker gaan meespelen in mijn keuze:

1/ De files, en de weigering of het onvermogen van de Vlaamse verkozenen hier iets aan te doen. Ik verlies ongeveer 2 uur per dag, of zo'n 400 uur per jaar (een maand vrije tijd dus) in de steeds erger wordende structurele files. Deze Vlaamse regering kondigde zich aan als een investeringsregering, met veel plannen voor het verbeteren van de mobiliteit rond Antwerpen, Brussel, voorstedelijke treinen/trams, enz., allemaal dingen waarvan uiteindelijk niets in huis kwam. Bovendien is in vergelijking met veel andere regio's in de wereld het openbaar vervoer in Vlaanderen niet meer dan een triestige grap.

2/ De onveiligheid (inbraken, overvallen, straffeloosheid, de dagelijkse portie justitie blunders,...). Toegegeven, dit is geen Vlaamse bevoegdheid. Maar de oorzaken liggen wel in het Vlaamse politieke bestel: Het cordon sanitair rond de Vlaams Belang thema's, en de machiavellistische juristenkaste die Justitie en Politiek overspant en het eigen belang systematisch boven het maatschappelijk belang stelt. De Open VLD en SPA particratie, en hun propaganda afdelingen (de politiek correcte links-liberale Vlaamse media), zijn grotendeels verantwoordelijk voor de aanhoudende onveiligheid in Vlaanderen.

3/ De geldverspilling en de corruptie bij de overheid. De inefficiente Vlaamse ambtenarij die gewoon de federale ziektes blijkt over te nemen. Het gesmos met belastingsgeld in partijfinanciering, snoepreizen, politieke vakbonden, sale and lease backs, de politieke zelfbediening, enz. Of de openlijke politieke minachting voor wie hard werkt.

4/ De laffe houding ten overstaan van de Franstaligen. Het is tijd dat het Vlaamse parlement en regering eenzijdig bevoegdheden naar zich toetrekt. Belgie is failliet, een blok aan ons been. Tijd om ermee te kappen. Vlaamse politici die nu nog durven zeggen dat we moeten "onderhandelen" voor een staatshervorming zullen kunnen fluiten naar mijn stem.

... Anybody ?

1) Ik ben veel te beleefd om hier,op dit forum,mijn mening te ventileren over mensen (tienduizenden Vlamingen) die iedere dag weer verkiezen om in file te staan in plaats van in de omgeving van hun werk te gaan wonen...en dan nog DURVEN,de schuld op iemand anders dan zichzelf te steken.Wij hebben het dichtste wegennet op deze planeet,de overheid kan niet veel meer doen....

2) Er is mij nog geen geval ter ore gekomen van een politicus die betrapt werd op inbraak of roofoverval.Er is mij ook nog geen geval ter ore gekomen over een dergelijk misdrijf gepleegd wegens het "cordon sanitaire" of enigerlei andere politieke (de)construktie...

Dit is een MOEILIJK probleem dat niet met kreetjes opgelost kan worden...

Me dunkt dat de massale delokalisering van de industriele jobs,en dus het jobtekort, en de onverschillige houding jegens immigratieproblemen van de bevoegde politici een veel grotere rol spelen in de ontrafeling van ons maatschappelijk stelsel dan "de justitie" die dan wel de gevolgen ervan moet behandelen met een strucktuur uit de vorige eeuw

3)Dat laat ik voor uw rekening...

4) het kon beter,maar we mogen niet vergeten dat "de Franstaligen" ook niet "hun zin" krijgen en zullen krijgen...er is eerder sprake van totale blockage dan van "laffe houding"....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 mei 2009 om 07:37.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 09:07   #8
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Ik ben veel te beleefd om hier,op dit forum,mijn mening te ventileren over mensen (tienduizenden Vlamingen) die iedere dag weer verkiezen om in file te staan in plaats van in de omgeving van hun werk te gaan wonen...en dan nog DURVEN,de schuld op iemand anders dan zichzelf te steken.Wij hebben het dichtste wegennet op deze planeet,de overheid kan niet veel meer doen....
Ik ken nochtans mensen die op 5 km van hun werk woonden. Maar dankzij de managers werd hun hoofdbankkantoor in Kortrijk gesloten en mochten de mensen van Kortrijk en Brugge naar Gent gaan. Nog 2 jaar later met andere managers werd ook Gent gesloten en nu mogen ze naar Brussel sjezen. En veranderen van werk? Als je al 20 jaar carrière maakt bij een bepaalde bank is het nog moeilijk om op je 49 ste nog ergens anders te beginnen. Maw ze hadden weinig keus.

Citaat:
2) Er is mij nog geen geval ter ore gekomen van een politicus die betrapt werd op inbraak of roofoverval.Er is mij ook nog geen geval ter ore gekomen over een dergelijk misdrijf gepleegd wegens het "cordon sanitaire" of enigerlei andere politieke (de)construktie...
Het zijn de harde bestraffingen van die misdaden die achter een cordon zitten.

Citaat:
4) het kon beter,maar we mogen niet vergeten dat "de Franstaligen" ook niet "hun zin" krijgen en zullen krijgen...er is eerder sprake van totale blockage dan van "laffe houding"..
De Franstaligen krijgen wel hun zin want alles blijft zoals het was.
En dat is hetgene wat ze willen. En hun kiezers belooft hebben.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 09:16   #9
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Ik ken nochtans mensen die op 5 km van hun werk woonden. Maar dankzij de managers werd hun hoofdbankkantoor in Kortrijk gesloten en mochten de mensen van Kortrijk en Brugge naar Gent gaan. Nog 2 jaar later met andere managers werd ook Gent gesloten en nu mogen ze naar Brussel sjezen. En veranderen van werk? Als je al 20 jaar carrière maakt bij een bepaalde bank is het nog moeilijk om op je 49 ste nog ergens anders te beginnen. Maw ze hadden weinig keus.

Het zijn de harde bestraffingen van die misdaden die achter een cordon zitten.

De Franstaligen krijgen wel hun zin want alles blijft zoals het was.
En dat is hetgene wat ze willen. En hun kiezers belooft hebben.

U verwart een minderheid (interne delokalisaties) met een meerderheid van filegangers..

U vergeet dat onze gevangenissen nu reeds zo propvol zitten dat overwogen wordt om gevangenen te "delokaliseren" naar Nederland...Blijkbaar straft onze "lamlendige" justitie toch nog....

De Franstaligen wilden eigenlijk "meer" dan wat er was.Die kans is nihil....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 mei 2009 om 09:25.
Oud 2 mei 2009, 10:45   #10
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is dit soort stompzinnige uitlatingen van links dat de laatste 20 jaar het debat over mobiliteit heeft gedomineerd en echte oplossingen onmogelijk maakt. Precies of die tienduizenden ervoor kiezen om in de file te staan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dit is een MOEILIJK probleem dat niet met kreetjes opgelost kan worden...
Blijkbaar te moeilijk voor de betrokken partijen en politici. Zoiets heeft een naam: onbekwaamheid. Ander en beter dus.
Oud 2 mei 2009, 11:08   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht

...
Als we de bevoegdheden van de verschillende ministers op een rij zetten dan zijn dit :

Dat zijn inderdaad de bevoegdheden sensu strikto van de Vlaamse regering.

Maar zelfs daarover kan geredetwist worden, want institusionele hervormingen .... worden in het federaal parlement gestemd.
Maar okee, het Vlaams parlement heeft de "Vlaamse resolusies" gestemd, en daar gaat het dus ook over.

Toch is dat allemaal maar teorie.

In de standaard hebben van de week nog een paar artikelen gestaan, waar de ene propageerde om toch maar goed in 't oog te houden bij de verkiezingen, welke de bevoegdheden zijn enz. bla bla (de juridische benadering), maar de andere replikeerde dat de realiteit in dit apenland (de sosiologische benadering .. bla bla ..) toch licht anders, eigenlijk 180° anders ligt.

B. is immers geen 'land'.
Er is (terecht) geen federale kieskring.
Er zijn (terecht) geen nasionale partijen.

In de sosiloogische realiteit zijn we reeds gesplitst; de politiek en het juridische hebben dat nog niet door, zijn ziende blind, snappen het niet, schieten dus flaters, veroorzaken ergerlijk verlies aan ekonomie enz. ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 16:28   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is dit soort stompzinnige uitlatingen van links dat de laatste 20 jaar het debat over mobiliteit heeft gedomineerd en echte oplossingen onmogelijk maakt. Precies of die tienduizenden ervoor kiezen om in de file te staan.
Blijkbaar te moeilijk voor de betrokken partijen en politici. Zoiets heeft een naam: onbekwaamheid. Ander en beter dus.
Over "stompzinnig" en zo...ach...laat maar.... (kelt is zowel links als rechts.....beetje schizofreen blijkbaar )

Maar ja,tienduizenden Vlaamse medeburgers KIEZEN ervoor om,iedere dag opnieuw,in de file te gaan staan,jaaaaren aan een stuk,er is geen andere manier meer om het uit te proberen leggen.....file is fun,met StuBru op de radio en een voorraadje knabbeltjes en drank is enkel de plaspauze een probleem geworden

Niet (meer) met mij,in ieder geval...

Nog meer beton en asfalt leggen ?

jamehoela...dat zou wel eens dwars door zo een Vlaamse "groene" verkaveling moeten komen,en de forenzen die daar wonen willen helemaal niet dat "hun" woonkwaliteit kapotgemaakt wordt,nota bene opdat zij sneller op hun werk kunnen raken,50 kilometer en meer verderop.....neenee....liever op een ander dan

Laatst gewijzigd door kelt : 2 mei 2009 om 16:31.
Oud 2 mei 2009, 19:13   #13
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard De postjes

De coalitie ligt al vast: CD&V, Open VLD en SP.a. De Vlaamse verkiezing gaat alleen maar over de verdelingen van de ministerportefeilles. Welke partij kan de minister president leveren ?

Daarover gaan de Vlaamse verkiezingen in juni.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 20:31   #14
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De coalitie ligt al vast: CD&V, Open VLD en SP.a. De Vlaamse verkiezing gaat alleen maar over de verdelingen van de ministerportefeilles. Welke partij kan de minister president leveren ?

Klinkt defaitistisch...
Oud 2 mei 2009, 20:41   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Oh wat een leuke dooddoener. Gebaseerd op geen ballen.

We gaan er wat mee meespelen.

Dat betekent dus dat die drie oude knarren-partijen tesamen, meer halen dan de nva, het blok, de groenen en LDD tesamen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:34   #16
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oh wat een leuke dooddoener. Gebaseerd op geen ballen.

We gaan er wat mee meespelen.

Dat betekent dus dat die drie oude knarren-partijen tesamen, meer halen dan de nva, het blok, de groenen en LDD tesamen?
Helaas wel:

CD&V 19%
Open VLD 18%
SPA 14%

In totaal 51%. De kans is groot dat die drie klassieke nog een meerderheid halen. Zo niet zullen ze groen! er wel bijpakken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:41   #17
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klinkt defaitistisch...
Zo gaat het er helaas de laatste 20 jaar voornamelijk aan toe,Wat de kiezer ook beslist,het zijn stééds weer dezelfden die de postjes onderling verdelen....

Men zou voor minder defaitistisch worden mijn beste....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 21:45   #18
Jedd
Banneling

Standaard

zelden zag ik zo weinig interesse in verkiezingen.

De kiezer is het allemaal blijkbaar moe. Wat en begrijpelijk, én verontrustend is
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2009, 22:04   #19
BlueThunder
Banneling

Standaard

Uit een artikel van 2 mei uit de Standaard met Michel Javaux van écolo blijkt dat om verschillende niet-ecologische redenen kiezers uit PC,CDH en MR overlopen naar écolo.

Het tijdstip is allicht rijp voor een LDD-tegenhanger in Wallonië.

Javaux:" Sinds het Fortisdebacle twijfelen heel wat ontgoochelde MR-kiezers over een groene stem. Kleine zelfstandighden, spaarders, aandeelhouders.".

Daarbij gaat het blijkbaar niet alleen over Fortis, maar ook over het gebrek aan ander alternatief door de blijvende en hernieuwde schandaalsfeer rond de PS.

Ik hoop dat voor Reynders hetzelfde geldt als wat Javaux in de laatste paragraaf van het artikel in de Standaard over de rancuneuze Yves Letyerme schrijft:

"Die aandacht zal wel verminderen. Mijn devies blijft : groet de mensen als je in de lift zit, want je komt ze opnieuw tegen als je naar beneden dondert (eigen nota: heeft het duidelijk over Yves Leterme, mogelijks ook over Reynders). Mijn politieke vader Jacky Morael zei me ooit: er zal een moment komen dat je gsm tientallen keren per dag rinkelt, en, dan komen er momenten dat je een week wacht tot je gsm gaat. Dat geldt voor iedereen. Kijk naar Yves Leterme. Toen hij niet langer premier was, zijn we samen voor een Europese wedstrijd van Standard naar het Portugese Braga gegaan. Hij vertelde mij, dat het aantal telefoons, mails en sms'jes op een bepaald moment bijna niet meer te overzien was. En plots was dat allemaal gedaan.
"Ik besef dat die dag er voor iedereen aankomt. Dat je dat van tevoren weet, helpt het hopelijk allemaal wat te relativeren".
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2009, 06:51   #20
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
zelden zag ik zo weinig interesse in verkiezingen.

De kiezer is het allemaal blijkbaar moe. Wat en begrijpelijk, én verontrustend is
Inderdaad. Het defaitisme is opvallend, en zou wel eens voor een verrassende uitslag kunnen zorgen. CD&V/SPA/OVLD zijn nog niet thuis.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be