Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2003, 20:19   #1
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.241
Standaard

Er komen mogelijk toch geen restauratiewerken aan het Gentse Sint-Pietersstation. Die zijn nochtans zeer dringend. Het station is het drukste reizigersstation van Vlaanderen maar wordt door de NMBS dus stiefmoederlijk behandelt.

Verder wordt de ophoging van de sporen tussen de Afrikalaan en Wondelgem geschrapt! Wegens besparingen... Dat is slecht nieuws voor de economische activiteit in de Gentse haven, er zouden anders een zestal overwegen kunnen verdwijnen.

Onze eerste minister Guy Verhofstadt die in Gent woont kan hier dus tonen dat zijn stad iets voor hem betekent door te eisen dat de NMBS de gemaakte akkoorden naleeft.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 20:21   #2
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA
Er komen mogelijk toch geen restauratiewerken aan het Gentse Sint-Pietersstation. Die zijn nochtans zeer dringend. Het station is het drukste reizigersstation van Vlaanderen maar wordt door de NMBS dus stiefmoederlijk behandelt.

Verder wordt de ophoging van de sporen tussen de Afrikalaan en Wondelgem geschrapt! Wegens besparingen... Dat is slecht nieuws voor de economische activiteit in de Gentse haven, er zouden anders een zestal overwegen kunnen verdwijnen.

Onze eerste minister Guy Verhofstadt die in Gent woont kan hier dus tonen dat zijn stad iets voor hem betekent door te eisen dat de NMBS de gemaakte akkoorden naleeft.
Om het met een citaat van een transportspecialist te zeggen:

"Vlaanderen, Wallonië en Brussel moeten baas worden over hun spoorweginfrastructuur, inclusief het hele ruimtelijke beleid. Vlaanderen moet zo snel mogelijk beginnen met de bouw van de voor de Antwerpse haven levensnoodzakelijke tweede spoortoegang. Wij blijven achter de vervoersfeiten aanhollen. Vlaanderen moet aan Elio Di Rupo klip en klaar zeggen dat zijn sovjet-regionalisering (de omstreden 60/40-verdeling voor investeringen) voorbijgestreefd is."
Professor Evrard Claessens, transportspecialist & hoogleraar Universiteit Antwerpen, in Gazet van Antwerpen, [12/6/2003]

Dit is natuurlijk ook van toepassing op Gent.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 20:53   #3
N-VA
Parlementsvoorzitter
 
N-VA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: Gent
Berichten: 2.241
Standaard

Uiteraard zie ik ook de voordelen die een splitsing van de NMBS met zich mee zouden brengen! Dan kan Vlaanderen zelf instaan voor het onderhoud van zijn sporen en stations.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 21:53   #4
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

De reden waarom broodnodige én rendabele investeringen (Ijzeren Rijn Tweede Spoorontsluiting Antwerpse haven) opeens uit het "Move 2007"-plan van Vinck verdwenen, is de onbetaalbaarheid daarvan, zogeheten.

Nu kan men denken dat in Vlaanderen, hét transportgebied voor de EU, investeringen in spoorlijnen naar het hinterland een evidentie zijn.
Dat zou zo geweest zijn als Vlaanderen onafhankelijk was. Nu leven we echter in een Belgische federatie, waar vreemde politieke partijen zoals de PS en de MR kunnen beslissen dat de Vlaamse overheid géén eigen fondsen mag investeren in het aanleggen van spoor in Vlaanderen. Zij wensen liever Vlaanderen economisch te wurgen dan af te stappen van hun eeuwige sabotage-tactieken waarbij ze alles blokkeren tot er compensaties voor komen..

Waarom zijn die investeringen trouwens zo onbetaalbaar voor de NMBS? Omdat elke investering van de NMBS volgens een Sovjet-achtige 60/40-sleutel moet gebeuren, die een eis was van Waalse politici die op die manier fondsen naar hun regio laten vloeien.
Met andere woorden, wie een rendabele lijn wil aanleggen in Vlaanderen voor 100 miljoen, moét 40 miljoen in Wallonië investeren. Waar? Waarom? Maakt niet uit, zolang er maar voor 40 miljoen investeringen worden gedaan in Wallonië! Zo krijgen we metro-stations die amper worden gebruikt, treinlijnen die zo goed als niets opbrengen...
Op deze manier wordt elke investering van de NMBS nodeloos duur, zodat men snel geneigd is grote investeringen, zoals het GEN of de Ijzeren Rijn, in de ijskast te zetten.

De toekomst van de Vlaamse economie staat op het spel en als deze impasse niet snel doorbroken wordt, verliest Vlaanderen voorgoed het spel van Nederland en Duitsland als transporteconomie. De Antwerpse haven zal wegkwijnen ten voordele van Rotterdam en de gevolgen zullen niet te overzien zijn op economisch en sociaal vlak.
De Vlaamse politici beseffen dit en beseffen dat er snel actie moet komen. Steve Stevaert dreigde al met een "atoombomstrategie" als er niet snel een oplossing voor deze Waalse blokkering komt, en ook Karel de Gucht liet al verstaan dat als er niet snel een oplossing komt er voor "een radicale uitweg" gekozen zal moeten worden.
Iemand raden wat die zal zijn?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:17   #5
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Met andere woorden, wie een rendabele lijn wil aanleggen in Vlaanderen voor 100 miljoen, moét 40 miljoen in Wallonië investeren.
Als je volgens een 60/40 verdeelsleutel werkt moet er 67miljoen naar Wallonie gaan voor elke 100miljoen van Vlaanderen. Complete nonsens natuurlijk zoals je al wel duidelijk had gemaakt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:23   #6
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
De reden waarom broodnodige én rendabele investeringen (Ijzeren Rijn Tweede Spoorontsluiting Antwerpse haven) opeens uit het "Move 2007"-plan van Vinck verdwenen, is de onbetaalbaarheid daarvan, zogeheten.

Nu kan men denken dat in Vlaanderen, hét transportgebied voor de EU, investeringen in spoorlijnen naar het hinterland een evidentie zijn.
Dat zou zo geweest zijn als Vlaanderen onafhankelijk was. Nu leven we echter in een Belgische federatie, waar vreemde politieke partijen zoals de PS en de MR kunnen beslissen dat de Vlaamse overheid géén eigen fondsen mag investeren in het aanleggen van spoor in Vlaanderen. Zij wensen liever Vlaanderen economisch te wurgen dan af te stappen van hun eeuwige sabotage-tactieken waarbij ze alles blokkeren tot er compensaties voor komen..

Waarom zijn die investeringen trouwens zo onbetaalbaar voor de NMBS? Omdat elke investering van de NMBS volgens een Sovjet-achtige 60/40-sleutel moet gebeuren, die een eis was van Waalse politici die op die manier fondsen naar hun regio laten vloeien.
Met andere woorden, wie een rendabele lijn wil aanleggen in Vlaanderen voor 100 miljoen, moét 40 miljoen in Wallonië investeren. Waar? Waarom? Maakt niet uit, zolang er maar voor 40 miljoen investeringen worden gedaan in Wallonië! Zo krijgen we metro-stations die amper worden gebruikt, treinlijnen die zo goed als niets opbrengen...
Op deze manier wordt elke investering van de NMBS nodeloos duur, zodat men snel geneigd is grote investeringen, zoals het GEN of de Ijzeren Rijn, in de ijskast te zetten.

De toekomst van de Vlaamse economie staat op het spel en als deze impasse niet snel doorbroken wordt, verliest Vlaanderen voorgoed het spel van Nederland en Duitsland als transporteconomie. De Antwerpse haven zal wegkwijnen ten voordele van Rotterdam en de gevolgen zullen niet te overzien zijn op economisch en sociaal vlak.
De Vlaamse politici beseffen dit en beseffen dat er snel actie moet komen. Steve Stevaert dreigde al met een "atoombomstrategie" als er niet snel een oplossing voor deze Waalse blokkering komt, en ook Karel de Gucht liet al verstaan dat als er niet snel een oplossing komt er voor "een radicale uitweg" gekozen zal moeten worden.
Iemand raden wat die zal zijn?
Toch even over de Ijzeren Rijn: die zou er toch komen, moesten de Nederlanders akoord gaan?

Nog een vraagje: als men de NMBS in zijn huidige vorm gewoon 'failliet' liet gaan en dan als heel nieuw bedrijf liet opstarten, vervallen dan niet de schulden? Misschien een domme vraag, maar ben dan ook econoom...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:30   #7
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Naast het tweede spoor naar de Antwerpse haven, vind ik ook dat men moet werken aan de Limburgse spoorontsluiting. Waarom geen spoor aanleggen van Genk naar Maasmechelen en, indien mogelijk, naar Maaseik?
Als je nu met het openbaar vervoer naar Brussel wil, en je moet van Maaseik komen, moet je eerst met de bus naar Genk (zo'n drie kwartier met de bus), dan wachten op een trein vanuit Genk naar Brussel (zo'n anderhalf uur, met het wachten erbij misschien een uur of twee), in totaal ben je dan zo'n twee tot tweeëneenhalf uur kwijt om te rijzen, terwijl je er met de auto op een uurtje en een kwartier bent.
Deze spoorontsluiting hoeft helemaal niet duur te zijn. Van Genk station tot Genk Noord (Winterslag) is een dubbel spoor dat nu al gebruikt wordt door goederentreinen, dan vanaf Winterslag over Waterschei en As naar Maasmechelen is een enkel spoor. Het spoor naar Maaseik is vervangen door een fietspad, maar dat valt ook te regelen.
Het hele traject loopt grotendeels door bossen en heiden, dus onteigeningen voor de eventuele verdubbeling hoeven al nauwelijks te gebeuren en met de moderne dieseltreinstellen van de NMBS heb je niet eens nood aan bovenleiding voor de electrische treinstellen.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:49   #8
Willy Eeckhout
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Ranst - Antwerpen
Berichten: 344
Standaard

- Inderdaad federalisering van de spoorwegen

- Inderdaad een tweede spoorontsluiting van de haven via
Ranst naar Lier is een economische noodzaak

Maar deze spoorontsluiting moet ondergronds ( U bedding)

Het is een investering die het leefmilieu voor meerdere generaties
Ranstenaars en Lierenaars beinvloedt.

Namens N-VA Ranst
__________________
[SIZE=3]Vlaamse Eénheid in verscheidenheid[/SIZE]
Willy Eeckhout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 22:56   #9
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
- Inderdaad federalisering van de spoorwegen

- Inderdaad een tweede spoorontsluiting van de haven via
Ranst naar Lier is een economische noodzaak

Maar deze spoorontsluiting moet ondergronds ( U bedding)

Het is een investering die het leefmilieu voor meerdere generaties
Ranstenaars en Lierenaars beinvloedt.

Namens N-VA Ranst
Mijn waarde vriend, ik ben minstens zo bekommerd om die ondertunneling als u, geloof me vrij!
Ik ben zelf woonachtig in Lier en ik zit in het Comité Spoor Onder Weg, waarmee we ijveren voor een ondertunneling van deze monstertrein die "Lierke Plezierke" en omstreken anders voor eeuwig zou ontsieren.

Op een debat in Lier gaven alle partijen, ook SP.A en Agalev, toe dat dit ondertunneling eigenlijk alleen onmogelijk is omdat de hoge ondertunnelingskosten té hoge compensatiekosten zouden vragen volgens de 60/40-regeling in spoorinvesteringen in Vlaanderen en Wallonië die de NMBS opgelegd kreeg.
Met andere woorden, die ondertunneling is vanuit sociaal en ecologisch oogpunt een evidentie, maar in realiteit niet mogelijk door de Waalse blokkeringspolitiek.
Allemaal bevestigden ze dat dit dossier dé bom zou zijn die, wanneer er niet snel een doorbraak zou komen, de NMBS zou doen opbarsten en regionaliseren.

Namens N-VA Lier
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2003, 23:01   #10
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willy Eeckhout
- Inderdaad federalisering van de spoorwegen

- Inderdaad een tweede spoorontsluiting van de haven via
Ranst naar Lier is een economische noodzaak

Maar deze spoorontsluiting moet ondergronds ( U bedding)

Het is een investering die het leefmilieu voor meerdere generaties
Ranstenaars en Lierenaars beinvloedt.

Namens N-VA Ranst
Mijn waarde vriend, ik ben minstens zo bekommerd om die ondertunneling als u, geloof me vrij!
Ik ben zelf woonachtig in Lier en ik zit in het Comité Spoor Onder Weg, waarmee we ijveren voor een ondertunneling van deze monstertrein die "Lierke Plezierke" en omstreken anders voor eeuwig zou ontsieren.

Op een debat in Lier gaven alle partijen, ook SP.A en Agalev, toe dat dit ondertunneling eigenlijk alleen onmogelijk is omdat de hoge ondertunnelingskosten té hoge compensatiekosten zouden vragen volgens de 60/40-regeling in spoorinvesteringen in Vlaanderen en Wallonië die de NMBS opgelegd kreeg.
Met andere woorden, die ondertunneling is vanuit sociaal en ecologisch oogpunt een evidentie, maar in realiteit niet mogelijk door de Waalse blokkeringspolitiek.
Allemaal bevestigden ze dat dit dossier dé bom zou zijn die, wanneer er niet snel een doorbraak zou komen, de NMBS zou doen opbarsten en regionaliseren.

Namens N-VA Lier
Zie hier nog 2personen die zich om dit gebeuren bekommeren, ik ben namelijk ook woonachtig in Lier!! Van toeval gesproken!

Het is heel eigenaardig dat het perfect mogelijk is om een ondertunneling te graven in de randgemeenten rond Antwerpen maar dat dit onmogelijk is in Lier. Heb je er trouwens al eens bij stilgestaan hoe hoog dat spoor wel niet komt en wat voor een lawaai dat dat produceert op die hoogte! Je kan de treinen die door Lier rijden nu al luidruchtig horen denderen door Lier centrum maar als ze over zo een viaduct moeten rijden dan weet ik niet wat dat gaat geven hoor!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 11:28   #11
Patjakker
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 91
Standaard

Verhofstadt is een lafaard. Hij beloofde 160.000 nieuwe banen. En wat gaat er nu gebeuren? 10.000 ontslagen bij het spoor!
Patjakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 13:35   #12
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Is dat laf? Mijn inziens is het steunen van onpopulaire (maar noodzakelijke) maatregelen niet onmiddellijk een kenmerk van lafheid!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 13:48   #13
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Is dat laf? Mijn inziens is het steunen van onpopulaire (maar noodzakelijke) maatregelen niet onmiddellijk een kenmerk van lafheid!
Een lafaard niet, eerder een leugenaar. Als je weet dat de economie in een dal zit en dat je bij de NMBS moét ontslaan, moet je niet voor de verkiezingen 200.000 nieuwe jobs beloven.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:23   #14
Tjolder
Parlementslid
 
Tjolder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 1.521
Standaard

Dit is veeeel dringender dan de rest.



http://www.b-rail.be/about/pdf/Jldeliege_Public.pdf

Met dank aan Zeno
__________________
Vlaanderen onze thuis. ...

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 09:49   #15
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Francis Van den Eynde, voorzitter van de Vlaams Blokfractie zal ivm deze zaak een motie indienen tijdens de eerstkomende Gentse gemeenteraadszitting! Hieronder de tekst van de motie:

Voorstel van motie
Betreft: protest tegen het voorziene uitstel van de modernisering van het Sint Pietersstation en de omgeving ervan en van de ophoging van de spoorlijn 58.
Motivering:
Voor een tiental dagen konden wij vernemen dat de directie van de spoorwegen naar aanleiding van een besparingsplan, zowel de aanpassing en de modernisering van het Sint Pietersstation als de ophoging van lijn 58 met stopplaats op de Muide op de lange baan wil schuiven.
Dit gaat niet alleen tegen alle vroeger gedane beloftes in, maar brengt ook al de gemaakte plannen mbt de uitbreiding van het openbaar vervoer in de Arteveldestad en mbt de vernieuwing van de stationswijk in het gedrang.
De schrapping van de plannen om spoorlijn 58 vanaf 2006 op te hogen zal bovendien schadelijk uitvallen voor de ontwikkeling van de haven aan de linkerkant van het kanaal.
Het Vlaams Blok is bijgevolg de mening toegedaan dat de Gentse gemeenteraad ivm een en ander de formateur dient aan te spreken en dringt dus aan opdat hieromtrent volgende motie zou goedgekeurd worden.
motie :
De Gentse gemeenteraad verneemt met pijnlijke verbazing dat de directie van de spoorwegen het project vernieuwing van het Sint Pietersstation en omgeving en de ophoging van spoorlijn 58 omwille van besparingen heeft uitgesteld .
De Gentse gemeenteraad stelt vast dat dit zowel de gemaakte plannen mbt het openbaar vervoer in de Arteveldestad als deze mbt de vernieuwing van de wijk van het Sint Pietersstation in het gedrang brengt.
Ook valt het uitstellen van de ophoging van spoorlijn 58 slecht uit voor de uitbreiding van de haven op de linkerkant van het Kanaal.
De Gentse gemeenteraad vestigt er bovendien de aandacht van de formateur op dat de stations van de meeste steden in Vlaanderen en Wallonië totaal vernieuwd werden terwijl Gent Sint Pieters, het grootste reizigersstation van Vlaanderen, nu uit de boot valt..
De Gentse gemeenteraad dringt dan ook bij de formateur aan opdat hij ervoor zou zorgen dat voor wat Gent betreft de spoorwegen zich zouden houden aan de oorspronkelijke plannen en beloften.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 13:44   #16
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Benieuwd of ze dat gaan afschieten of niet...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 18:54   #17
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

De reizigers vragen geen splitsing van het spoor. Zij wensen dat de NMBS de nodige middelen krijgt, over het hele Belgische territorium.

Provinciale decentralisatie kan voor een goede verdeling van de gelden zorgen.

Regionalisering kan leiden tot chaos in en rond Brussel en dat hebben de Belgen die daar werken en wonen nu net niet nodig.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 18:56   #18
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De reizigers vragen geen splitsing van het spoor. Zij wensen dat de NMBS de nodige middelen krijgt, over het hele Belgische territorium.
Even profetisch gaan orakelen, Hans? Of spreekt u bij monde van honderdduizenden treinreizigers?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 19:00   #19
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De reizigers vragen geen splitsing van het spoor. Zij wensen dat de NMBS de nodige middelen krijgt, over het hele Belgische territorium.
Inderdaad, de reizigers vragen om een betere NMBS, wij zijn er van overtuigd dat we dat kunnen realiseren door middel van regionalisering.

Citaat:
Provinciale decentralisatie kan voor een goede verdeling van de gelden zorgen.
Misschien wel, maar daar heb ik nog niemand horen om vragen. Zo noodzakelijk zal die provinciale decentralisatie dan wel niet zijn zeker!

Citaat:
Regionalisering kan leiden tot chaos in en rond Brussel en dat hebben de Belgen die daar werken en wonen nu net niet nodig.
Kan ,kan,..

Alles kan maar het zou handig zijn als je er ook wat argumenten voor geeft.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2003, 19:03   #20
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Regionalisering kan leiden tot chaos in en rond Brussel en dat hebben de Belgen die daar werken en wonen nu net niet nodig.
Ah, het verhaaltje over treinen die stoppen aan de taalgrens gebruik je blijkbaar toch al niet meer! Zelfs jij hebt al ingezien dat dat je reinste flauwekul was...

Nu, over die "chaos in en rond Brussel", waar je dat weer vandaan haalt weet ik ook niet. Gelukkig krijgen we er geen argumenten bij om het te verduidelijken!
U had in Delfi als orakel moeten werken: "Zo zal de toekomst zijn en niet anders!"
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be