![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voorspellingen van het weer zijn zo fout meestal als maar kan zijn.
Weinigen kunnen het zich schelen of het nu regent of goed weer is. Maar velen zoals wij hier stemmen ons werk af aan de hand van de vooruitzichten dikwijls. Planningen worden opnieuw gemaakt als men echt zwaar weer geeft en meestal draait zo een dag op verlies uit dan. Nogal logisch met buitenwerk. Klanten bellen af, bellen helemaal niet of wachten. Donderdag 25 aug. Zwaar weer voorspelt, uitzonderlijk veel regen. In de middag nog buien. Blablabla. Wat zien we? Nada! Alle uren een druppel of twee. Dit is niet de eerste keer dat we dit opmerken. Bijna elke keer. Het lijkt wel of men ons steeds het ergste scenario geeft om zeker te zijn niks te vergeten. Maar met al dat slecht weer voorspellingen zitten een gans pak mensen wel in de rats als het nadien anders uitpakt. http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander van het oprichten van plaatselijke weersvoorspellingbureau's in de stijl van Koksijde die voor ons landje, waar zoals bekend véél microklimaten heersen (zoals aan zee). Laat ons zeggen zo elke twintig kilometer één.
Al te dikwijls krijg ik een plenspartij op mijn zorgvuldig aangebrachte zonne-crème of buiten schitterende zon als ik aan mijn bib-PC geplakt zit. Of krijg vijf Beaufort tegenwind op mijn fiets en nul Beaufort in de surfzeilen. Het moet gedaan zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() hier regent het nochtans al de hele voormiddag.
goed voor de plantjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat zo al links en rechts eens getoetst als ze de kaarten tonen. Dan vraag ik soms eens zo expres "waar ligt België" en nogal dikwijls zitten ze dan te zoeken en weten ze het niet. Tja? Weersvoorspellingen per provincie dat zou al veel beter zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wie luistert of kijkt er nu nog naar een weerbericht
![]() Hier heeft het anders deze voormiddag serieus gegoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De term "weersvoorspeller" zou veranderd moeten worden in "weerzegger"..
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() als de zwaluwen laag vliegen gaat het regenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
helaas regent het zodanig veel zodat alle zwaluwen zich tegen lelijke flatgebouwen hebben doodgekwakt ![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Parlementslid
|
![]() Weerbericht op de radio. Op het einde "Aan de kust krachtige tot zeer krachtige wind"
Op dat moment reden we voorbij het vliegplein van Oostende. Die luchtzak (hoe heet dat ding officieel) hing slap naar beneden. Geen zuchtje wind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De moeilijke voorspelbaarheid van ons weer zit hem in het feit dat wij in een maritien klimaat leven (naast de zee). Nu is de zee (en de oceanen) één van de grote drijfveren achter ons klimaat maar het probleem is dat we nog niet echt doorgrond hebben hoe dat allemaal werkt. Er spelen te veel factoren een rol om een deftige voorspelling te doen. Midden in de Sahara is dat bv heel anders. Vandaar de vele flaters.
Ik heb ooit eens ergens gelezen (ik geloof in Humo) dat, indien de weersvoorspeller elke dag zou zeggen: "Het wordt morgen hetzelfde weer als vandaag" hij vaker gelijk zou hebben dan wanneer hij echt een voorspelling maakt. Ergerlijker vind ik het feit dat het weerbericht steeds moet beginnen met een schets van de weersituatie van de voorbije dag. Ik WEET wat voor weer het vandaag was en de mensen die dat niet weten zullen er ook geen behoefte aan hebben. Voor mensen die dicht bij de Nederlandse grens wonen een goede tip: kijk naar het Nederlandse weerbericht! Veel beter...
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ah, die mannen slaan er maar naar met hun klak.
De twee meest voorkomende voorspellingen zijn : 1. schoon weer met plaatselijke regenbuien. 2. slecht weer met plaatselijke opklaringen. Kwestie van zeker juist te zijn ! En als die mannen in het buitenland onweerswolken naar ons zien drijven, voorspellen ze onweer met plaatselijk veel regenval. Zien ze niets, dan is 't een hittegolf. Het leven moet toch simpel zijn als men weerman is. En af en toe steekt men er dan eens een gewaagde voorspelling tussen. Zo blijven de mensen luisteren ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() In Dietsland zouden weerberichten godverdomme verboden zijn!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() zeker op de rode staatszender, daar is het 't ergste.
rood frankske met zijn politiek correcte weersvoorspellingen. en met ons belastingsgeld hé, vergeet dat niet. tijd voor een rechts reveille. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() ewwel, ge zou alcoholieker worden van de weersvoorspellingen.
Alleen drinken op speciale gelegenheden: alst goed en slecht weer is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila de dag is om, geen regen gezien behalve tegen een uur of zes 10 minuten. Voor zover ons uiterst slecht weer voorspelling van vandaag waar gans mijn dag mee naar de kl.ten is geholpen.
Ik hoop dat ze in de weer studio's onder water hebben gezeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() een rechts revijje hebben we nodig.
dan kunnen we het weer privatiseren, en zo de efficiëntie verhogen. wie goed weer wil moet maar betalen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan er ook vanuitgaan dat het bij ons slecht weer is tout court. Dan zit je al mer dan de helft van de tijd goed. Daar zou iedere examinandus zo voor tekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het goed weer is allang geprivatiseerd. Nog niet gemerkt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus het weer wordt meestal niet nauwkeurig voorspeld?
Goh, nog een geluk dat ik dit forum heb. Anders zou ik dat dus allemaal niet geweten hebben. Ik ga even een prentje van een open deur zoeken op Google.
![]() |