![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Defensie stopt eind 2023 alle militaire activiteiten op luchtmachtbasis van Koksijde
Denkt defensie in deze barre tijden dat dit een goed plan is? Is het niet beter dat men er beter terug een volwaardige militaire basis van maakt en geen asielcentrum. Zelfs de nieuwe Seaking zou een ander onderkomen krijgen? U loopt op het strand en ziet eensklaps in het water iemand wuiven ![]() U wuift dan maar beleefd terug. (het om hulpgeroep hoorde u niet daar u uw oortjes ophad en muziek luisterde) Langs deze weg wilde ik wat andere meningen lezen over het verdwijnen van de basis.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 4 mei 2023 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Da's goed eh..
Weer een extra locatie voor een feestje.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moest België een deel van een ‘groot’ land zijn, dan was er in het beste geval 1 luchtmachtbasis voor gans België.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat gaat opgekocht worden door Natuurpunt en die gaan alle boeren in de omtrek werkloos maken (Habitat Stikstofrichtlijn van Zuhal Demir) en u verbieden om daar te komen wandelen.
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Natuurpunt maakt er iets moois van. En dán daar een feestje bouwen. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 4 mei 2023 om 22:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mét Vlaamse schlagers!
![]()
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koksijde. Ik heb daar mijn eerste opleiding gehad.
Ik dacht dat het intussen al lang dicht was? Er viel daar niets te beleven ook.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve die SAR Wing was er daar al decennia amper nog iets te doen....
Overigens zijn er inderdaad plannen voor dat grote domein,en neen,permanente asielopvang is dara niet bij,en neen,de bouwpromotors die onze kust grotendeels al verwoest hebben gaan daar minder hun zin krijgen... En ja,het sluiten van militaire basissen in een tijdperk dat er overwogen wordt defensiebudgetten te verhogen en het aantal militairen weer te laten stijgen is misschien niet het beste idee....Het lijkt me daar IDEAAL voor drone-training overigens... Het lijkt me verstandiger dat de overheid ,de eigenaar,dat domein vasthoudt,in de tussentijd kan het dienen voor asielopvang inderdaad....Ik begrijp best wel dat defensie het momenteel niet meer op de eigen boeken kan nemen wegens momenteel niet bruikbaar.... Dat sluiten van militaire basissen (Ieper staat ook op de lijst) begint zo langzamerhand een beetje te gelijken op het sluiten van Kerncentrales....de tijdsgeest is al lang veranderd maar het oude plan bolt verder alsof het met niks moet rekening houden dan de gedachten van 10 jaar geleden.. Laatst gewijzigd door kelt : 5 mei 2023 om 05:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ben in 2019 nog naar opendeurdag geweest op de basis daar. Het bier was er nog altijd even goedkoop als vroeger
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu staat er een spandoek met de reclame voor FEDASIL De straal jager die op een sokkels stond bij het binnenrijden van kazerne is al lang verdwenen. Het enige wat je daar nog ziet aan de bushalte en in de buurt zijn asielzoekers met een dure gsm en een step.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar gaan ze hun heli's dan ergens parkeren ?
Bij Debora op de parking van den Aldi ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Basis Koksijde (EBFN) naar Oostende airport (EBOS).
Recreatie luchthaventje overblijfsel mogelijk? Duimen, maar eerst zien en dan...
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() asielzoekers kosten geld , soldaten nog meer
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan u mij ook vertellen welke meerwaarde al die asielzoekers hebben?
Militairen zijn dan weer die mensen die wij nodig hebben in deze barre tijden waar het gevaar uit bepaalde hoeken loert. ![]() p.s. Er zijn zoveel gelden die door deuren en vensters gegooid worden die misschien beter zouden gebruikt worden voor het herstel van een militaire basis?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 mei 2023 om 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegegeven: ik ben nostalgisch na er een jaartje doorgebracht te hebben als jonge snotter bij de luchtmacht alvorens de 15de wing te vervoegen.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan wil men in Geraardsbergen een nieuwe kazerne bouwen op landbouwgrond….zot land