![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het behoort tot de vaste tradities van een aantal politici, opiniemakers en onvermijdelijke bv's om een of ander sportevenement zoals het voetbal aan te grijpen om de driekleur nog eens van tussen de mottenballen te halen. Het zijn van die momenten waarop kosten noch moeite gespaard worden om te laten uitschijnen dat alle 'Belgen' (Noord-Belgen, Zuid-Belgen, Oude Belgen, en - niet te vergeten - Nieuwe Belgen) elkaar opnieuw hebben gevonden in het ene, ware vaderland. Met de tennisfinale tussen Kim Clijsters en Justine Henin-Dardenne was het niet anders. Zo was ondermeer Di Rupo er als de kippen bij om te verklaren dat "sommige politici daar hun conclusies dienen uit te trekken inzake de eenheid van het land".
Ook enkele commentatoren deden ijverig hun duit in het zakje. 'Roland Garros' zou een Belgisch feest zijn geweest, temeer daar er - in tegenstelling tot heel wat andere sportevenementen - geen Vlaamse Leeuw te bespeuren viel. Over de oorzaak daarvan wordt evenwel in alle talen gezwegen. Leeuwenvlaggen werden namelijk resoluut van het terrein geweerd. Het kwam zelfs zo ver dat kleine Vlaamse zwaaivlaggetjes uit de handen van kinderen werden getrokken, hetgeen getuigt van het fanatisme waarmee één en ander in zijn werk ging. Dat was dus het 'grote Belgische eenheidsfeest': een façade, geschraagd door manipulatie, censuur en verbod. DAS TOCH ERG HE!! Freedom of speech?? ja, op papier misschien... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Bronvermelding als je teksten van iemand anders plaatst?
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Dankjewel. Ik vond al dat Oetekes stijl zo drastisch veranderd was.
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN