Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2003, 17:48   #1
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

In de Humo van deze week staat er een artikel te lezen met volgende spraakmakende titel "DE FRIETMOBIEL: Guys auto rijdt op gebruikt frietvet"

In België zijn er zowat 20chauffeurs die zo goed als nooit moeten stoppen bij een tankstation en die zich niettemin vrijelijk met hun wagen kunnen voortbewegen. Ze rijden op milieuvriendelijke koolzaadolie, en Guy (35) is één van hen. De laatste maanden is hij met een klein clubje kameraden zelfs nog iets verder gegaan, hij rijdt nu op gebruikte frituurolie, 'jaja, olie uit de frietpot en niet uit het Midden-Oosten!' Guy vindt dat 'plezan': 'Als ik olie in mijn tank giet, staat de kat te wachten om de druppels op te likken. Dat zie ik ze niet direct doen in een 'normaal' benzinestation!' Guy wil anoniem blijven:'Niet dat ik iets verkeerd doe, maar ik heb niet graag heisa rond mijn persoon.'

Bron: Humo 3275/25 > 10 juni 2003

U kan op de website www.fmso.de een lijst terugvinden met auto's die geschikt waren om 'plantaardig' mee te rijden.
Het is absoluut niet schadelijk om enkele liters olie bij je diesel te gieten, maar je moet zulke alternatieve brandstoffen wel aangeven alvorens je ermee gaat rijden!
Een moeilijkheden is het feit dat men 1hectare slechts 1500liter koolzaad kan doen opleveren.

Etc. etc. etc. Dit is niet de enige vorm van alternatieve brandstofvoorziening voor de wagen. Er rijden nu ook reeds enkele wagens op elektriciteit, water, zonne-energie, ...
Daarom bij deze de vraag aan mogelijke AGALEV-leden/sympathisanten of andere ecologisch bewusten waarom niet ijveren voor een institutionalisering van soortgelijke brandstoffen i.p.v. die zeer vervuilende diesel.
Steeds wordt er maar geklaagd dat we rekening moeten houden met ons milieu en reeds velen wijzen de auto aan als grote schuldige hiervan. Zou men dan niet beter hier op inspelen zodat men daadwerkelijk iets verhelpt aan het milieu'probleem' i.p.v. die tal van nutteloze maatregelen die nu opgelegd worden omdat ze beter zouden zijn voor het milieu of i.p.v. het massaal actie voeren tegen zo vele, maar eveens oh zo kleine vervuilingen en vernielingen van onze natuur!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 17:55   #2
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Ik geef bij deze nog maar eens de links door naar de BMW-website waar duidelijk wordt uigelegd wat hun visie is op de toekomstige milieuvriendelijke automobiel.

http://www.bmw.com/bmwe/pulse/enterp...gy3/index.html

Op de volgende site kun je het principe van de gebruikte energiecirkel zelf eens testen: http://www.h2-lab.com/.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 17:56   #3
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Ik kan me niet voorstellen dat Agalev er tegen is dit te legaliseren (momenteel is het rijden op sla-olie of dergelijk illegaal, schandalig genoeg).

Waarom dat nog steeds niet gebeurd is, weet ik ook niet. Ik zal es een mailke sturen naar het nationaal secretariaat...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:12   #4
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Zal ik het u zeggen: GELD !!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 15 juni 2003, 18:40   #5
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar ik geloof niet dat Agalev geld verkiest boven milieu, dan moet u bij senator Q zijn.
Het kan natuurlijk door de voormalige coalitiepartners van Agalev komen.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:54   #6
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

hier worden vragen gesteld aan AGALEV om ze te beantwoorden,(zie inleiding) wat weten die hierover iets zinnigs te vertellen, technische vragen moeten aan de universiteiten gesteld worden.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:12   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

DaBlacky, jouw volksvertegenwoordigers hebben bij hun eerste zitpartij in de regering een hoop partijprincipes direct de deur uitgemikt.
De eerste regel die met stille trom werd afgevoerd was de rotatieregel. Ook de laatste regel waar ze voor waren- over transparantie van de totaalinkomens van politici, wie waren er ? Een paar hier en daar, maar de grote hoop stond te gniffelen voor de deur, of hing wel in een of andere achterkamer een pint te pakken.

Hoe, geld is er niet mee gemoeid?

Neen ,de truk van de frietmobiel is zeker niet nieuw, ook de alcohol truk van de Brazilianen is al bijna oud nieuws.Maar als ze je betrappen met iets anders dan witte diesel/benzine/LPG in je dieseltank, dan kan je wel verwachten dat je elke gereden kilometer dubbele taks betaald.Met interest en boete.
Uitzonderlijk mag aardgas, maar da's een uitzondering voor intercomunales en openbaar vervoer, beperkt.
Oud 15 juni 2003, 19:16   #8
Patjakker
Vreemdeling

Standaard

Ik heb het artikel ook gelezen en het lijkt me een zeer goed idee. En in Duitsland rijden er al 50.000 rond op koolzaadolie!
Moest iedereen het doen, zouden we de multinationals en de arabieren nogal treffen! Die kamelenneukers kunnen hun brol dan houden. En denk eens in, nooit geen zinkende olietankers meer!
Patjakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:19   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kan je voorstellen dat de staat 1 van grootste melkkoeien moet missen?

Sorry, maar de staat duld geen concurentie.
Oud 15 juni 2003, 19:23   #10
Patjakker
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Wel, de staat kan dan daar toch ook belastingen op heffen. En de boeren kunnen massaal koolzaad kweken. Die bedrijfstak is dan ook direct uit de crisis.
Patjakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:33   #11
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patjakker
Citaat:

Wel, de staat kan dan daar toch ook belastingen op heffen. En de boeren kunnen massaal koolzaad kweken. Die bedrijfstak is dan ook direct uit de crisis.
Het is toch crimineel om belastingen te heffen op een product dat niet vervuildend is en geen enkele schade aanbrengt!! Dat kan de staat zich niet verantwoorden.
Oud 15 juni 2003, 19:51   #12
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Dit is niet de enige vorm van alternatieve brandstofvoorziening voor de wagen. Er rijden nu ook reeds enkele wagens op elektriciteit, water, zonne-energie, ...
Daarom bij deze de vraag aan mogelijke AGALEV-leden/sympathisanten of andere ecologisch bewusten waarom niet ijveren voor een institutionalisering van soortgelijke brandstoffen i.p.v. die zeer vervuilende diesel.
Steeds wordt er maar geklaagd dat we rekening moeten houden met ons milieu en reeds velen wijzen de auto aan als grote schuldige hiervan. Zou men dan niet beter hier op inspelen zodat men daadwerkelijk iets verhelpt aan het milieu'probleem' i.p.v. die tal van nutteloze maatregelen die nu opgelegd worden omdat ze beter zouden zijn voor het milieu of i.p.v. het massaal actie voeren tegen zo vele, maar eveens oh zo kleine vervuilingen en vernielingen van onze natuur!

Het gaat hier niet enkel om milieu...Er moet gewoon zoveel mogelijk gebruik gemaakt worden van alternatieve middelen dan olie. Olie regeert de wereld. Wanneer de vraag naar olie verminderd, verminderd olie ook als machtsmiddel.
Oud 15 juni 2003, 21:06   #13
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Het gaat hier niet enkel om milieu...Er moet gewoon zoveel mogelijk gebruik gemaakt worden van alternatieve middelen dan olie. Olie regeert de wereld. Wanneer de vraag naar olie verminderd, verminderd olie ook als machtsmiddel.
Met alle respect Pink Terror ik weet ondertussen dat u de hele wereld redden wil van de ondergang, maar blijf bij het onderwerp van de topic alsjeblief, dank bij voorbaat. Om toch nog even na te trappen: 'onze aarde redden van de ondergang', hoor ik mensen zeggen. 'Waarom?', vraag ik mij af, de wereld is sowieso een eindig leven beschoren!

Maar soit, on topic: Olie regeert de wereld. Dat is zeker gedeeltelijk waar en het is net daarom dat men helemaal niet ernstig op zoek is naar het vinden van alternatieven voor olie. Omdat dan het hele (economisch-)politieke stelsel in het Midden-Oosten zoals dat nu bestaat in het gedrang komt en ik hoef er denk ik geen tekeningetje bij te maken dat zulks nog tot meer spanningen en conflicten zou leiden dan nu reeds het geval is.
Men wil in de 1ste plaats het Midden-Oosten stabiliseren en dat zou er niet eenvoudiger op worden wanneer zij hun inkomsten uit de olieraffinaderijen zouden kwijtspelen.
Oud 15 juni 2003, 21:11   #14
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Je antwoordt net hetzelfde als ik, alleen in langere zinnen en ik zou off topic bezig zijn?

Wat was de topic? Vragen aan Agalev'ers waarom ze op sla-olie willen rijden?

Ik ging helemaal niet off-topic, ik vermeldde er alleen een andere belangrijke factor bij. Ik vervolledigde.

Schilder mij alsjeblief niet af als wereldverbeteraarster. Ik heb helemaal geen ambitie om een impact te hebben op de wereldverhoudingen, ik pak het lokaal aan.
Oordeel niet over iemand waar je niets van af weet.

En zeg alsjeblief ook niet dat ik niet zo pissed moet reageren, want dit werd neergeschreven in absolute kalmte.
Oud 15 juni 2003, 21:14   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alpina, onze staat is niet crimineel omdat net zij de wetten maken.

Als morgen de "leiders" beslissen dat koolzaadolie een taks van 500% moet krijgen wegens grondverzanding ofzo.Dan slikt de koolzaadolierijder even, en kan ie kiezen, Taks betalen of een ander transportmiddel kiezen.
Of dat ze een andere reden vinden om de afgewerkte frituurolie te belasten, dat is geen enkel probleem hoor, als het maar geld opbrengt uit de zakken van de kleine man.

Wat betreft die 50 000 alternativo's in Duitsland, hoeveel % van het wagenpark is dat?

Misdaad loont, en de staat duld geen concurentie.
Oud 15 juni 2003, 21:16   #16
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alpina, onze staat is niet crimineel omdat net zij de wetten maken.

Als morgen de "leiders" beslissen dat koolzaadolie een taks van 500% moet krijgen wegens grondverzanding ofzo.Dan slikt de koolzaadolierijder even, en kan ie kiezen, Taks betalen of een ander transportmiddel kiezen.

Wat betreft die 50 000 alternativo's in Duitsland, hoeveel % van het wagenpark is dat?

Misdaad loont, en de staat duld geen concurentie.
Als de staat een taks oplegt zonder reden wat in uw voorbeeld niet het geval is dan wil ik nog wel eens zien of iemand dat slikt. Taksen moeten een achterliggende reden hebben anders werken ze niet.
Oud 15 juni 2003, 21:44   #17
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Je antwoordt net hetzelfde als ik, alleen in langere zinnen en ik zou off topic bezig zijn?
Wat was de topic? Vragen aan Agalev'ers waarom ze op sla-olie willen rijden?
Ik ging helemaal niet off-topic, ik vermeldde er alleen een andere belangrijke factor bij. Ik vervolledigde.
Schilder mij alsjeblief niet af als wereldverbeteraarster. Ik heb helemaal geen ambitie om een impact te hebben op de wereldverhoudingen, ik pak het lokaal aan.
Oordeel niet over iemand waar je niets van af weet.
En zeg alsjeblief ook niet dat ik niet zo pissed moet reageren, want dit werd neergeschreven in absolute kalmte.
U mag mij corrigeren als ik mij vergis, maar ik leid uit uw post af dat u het wezenlijk en reëel acht dat men alternatieven zal invoeren voor het gebruik van olie?
Ik denk dat net niet; juist omwille daarvan zal men ons die alternatieven onthouden en ik weet zelfs niet eens of dit zo slecht is.
En ik heb de topic zelf opgericht en de vraag was helemaal niet waarom AGALEV en anderen op sla-olie wensen te rijden, maar waarom zij niet maken dat dit daadwerkelijk gebeurt in plaats van hypocriet te zijn.
Als u geen wereldverbeteraarster bent dan heb ik mij daarin vergist, mijn excuses daarvoor! Ik oordeel, laat staan verooreel, niet, maar ik denk dat het logisch is dat je - zelfs hier op dit forum - een bepaald beeld vormt van de mensen waarmee je in discussie bent.
En hoe u reageert staat u vrij en ik zal daar sowieso geen aanstoot aan nemen aan hoe u dit doet. Ik heb nog niemand op dit forum uitgemaakt of dergelijke meer en ik ben niet zinens dit in de toekomst wel te doen en wees gerust ik erger mij heus niet zo extreem hard aan u dat ik niet meer naar uw argumenten zou luisteren hoor, dus doe maar rustig (goed) voort zoals u bezig bent!
Oud 15 juni 2003, 21:49   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alpina, de staat kan elke droogreden aanhalen om een taks door te voeren. Niet akkoord, leg het maar uit aan de rechter of deurwaarder.

Op sigaretten staat ook een taks van -Tig %, zogezegt om de kosten van de verpleging op te vangen van zieke rokers.
Dat geloven we zelf....

Op benzine/diesel staat al jaren een stevige taks, al van ver voor de tijd dat het milieu meetelde .. van voor dat Agalev iets te vertellen had.. denk je nu echt dat daar 1 eurocent bewust naar milieu gaat?
Oud 15 juni 2003, 21:52   #19
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alpina, de staat kan elke droogreden aanhalen om een taks door te voeren. Niet akkoord, leg het maar uit aan de rechter of deurwaarder.

Op sigaretten staat ook een taks van -Tig %, zogezegt om de kosten van de verpleging op te vangen van zieke rokers.
Dat geloven we zelf....

Op benzine/diesel staat al jaren een stevige taks, al van ver voor de tijd dat het milieu meetelde .. van voor dat Agalev iets te vertellen had.. denk je nu echt dat daar 1 eurocent bewust naar milieu gaat?
Neen, natuurlijk is die zogezegde achterliggende reden om een taks te rechtvaardigen er enkel voor de show maar ze is er wel bij elke taks. Denk die achterliggende reden weg en iedereen zal zich vragen beginnen stellen bij zo'n taks, dat zou ik alleszins toch doen.
Oud 15 juni 2003, 22:01   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alpina, die vraag stel ik zowiezo bij elke taks of belasting die ik moet betalen. Waarom?Om die speknekken hun visarekeningen te betalen?Hun Villa's in de Provence?
Of om de zeer magere uitkering die mijn levensgezellin nu krijgt als langdurig-chronisch zieke. 400 eu... en da's gebaseerd op het loon van een middenkader personeellid.En het feit dat we op hetzelfde adres leven.

Of om de omgebouwde vakantiecentra, die sommigen bestempelen als asielcentra, anderen als concetratiekampen te bekostigen.

Of om alternative technologien te promoten?
Ik wil alternative energie gebruiken hier, en normaal zou je er subsidies voor krijgen, alle beetjes helpen, maar net weer wij niet. Zonevreemd heWe mogen het eigenlijk nog niet eens instaleren, en indien en als we het wel zouden doen, zonder dat er een dehaene naar kraait ,dan is het risico op onteigening zo groot dat het niet interesant is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be