![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||||
Banneling
|
![]() Als Vlaams-nationaal ben ik steeds solidair geweest met het Palestijnse volk dat al sinds 1948 onderdrukt door de zionistische bezettingsmogendheid (P)Israël. [size=2]In januari 1948 breekt onder gezag van de leider David Ben Goerion een oorlog tegen de Palestijnse bevolking uit.[/size]
[size=2]De Palestijnse bevolking vluchtten weg uit hun dorpen en steden nadat ze verjaagd werden door Zionistische radikalen. Haifa en Jaffa worden verovert. In mei 1948 zijn er zo’n 400.000 Palestijnen uit hun dorpen en woongebieden weggevlucht. Op 14 mei 1948 trekken de laatste Britse troepen weg die sinds 1923 het mandaat over Palestina, Irak en Jordanië hebben verkregen van de Volkenbond. De Britten beschouwden Palestina toentertijd als hun kolonie.[/size] [size=2]Op 15 mei roept David Ben Goerion de Joodse staat Israël uit. Dit deed hij zonder aan te geven wat de grenzen ervan zijn, noch wie tot de burgers van die staat gerekend zullen worden.[/size] [size=2]Sinds die dag is het de Palestijnse bevolking erg moeilijk gemaakt: dorpen werden verwoest, landbouw werd onmogelijk gemaakt en er kwamen steeds meer Joden die zich vestigden op Palestijns grondgebied.[/size] [size=2]Legers van de Arabische buurstaten probeerden ondertussen Israël’s agressie te weren, maar lijden een nederlaag. Intussen zijn er nog eens 800.000 Palestijnen uit hun dorpen en steden gevlucht. Ook de Palestijnen komen in opstand en vormen een Palestijnse verzetsbeweging.[/size] [size=2]In juni 1967 breekt de Zesdaagse Oorlog uit: Israël valt aan en bezet de rest van het historische Palestina: de Gaza-strook, de Westbank, de Golanhoogte van Syrië en de Sinaïwoestijn van Egypte. Weer vluchtten honderdduizenden Palestijnen. Voor de Palestijnen betekent het dat de laatste 22 % van hun land werd bezet. Oost-Jeruzalem wordt geannexeerd. [/size] [size=2]Vanaf de allereerste oorlog heeft Palestina nooit meer vrede gekend. Tot op de dag van vandaag is er nog steeds geen vrede. Diverse omringende landen zoals: Jordanië, Syrië, Egypte, Libanon en Irak zijn betrokken geweest bij deze oorlogen. [/size] [size=2] [edit]Als er voor mij dan ook 1 ding duidelijk is is dat de situatie in Palestina vergelijkbaar is met de manier waarop Vlamingen in den Belziek nog steeds behandeld worden. Franskiljons die zich vestigen op Vlaamse bodem en zich weigeren te integreren en alle redelijke Vlaamse integratienormen naast zich néér leggen of de manier waarop Marokkaanse gastarbeiders jonge en oudere Vlaamse gezinnen verjagen uit wijken in Borgerhout, Molenbeek of de Gentse Muiden. Het Vlaamse en Palestijnse volk heeft niet zo véél gémeen, wij zijn Europeanen, zij Arabieren maar de manier waarop vreemde bezetters de autochtone bevolking behandelen toont wel opvallend véél gelijknissen daarom dienen wij als rechtse Vlaamse nationalisten het zionisme en het multiculturalisme als ideologiëen radikaal af te wijzen ten einde deze onrechtvaardige situatie te beïndigen. De Joden naar de V.S en de gastarbeiders naar Marokko of Turkije lijken mij de enige mogelijke optie. Daarom Vlaanderen-Palestina, 1 strijd, 1 vijand, stop multi-kultuur en zionisme. Voor een wereld van vrije volkeren. [/size] http://www.indymedia.org.uk/images/2004/06/293005.gif De aanhangers van de NPD hebben in ieder geval de boodschap begrepen. [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Breydel : 21 augustus 2005 om 23:53. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Vul je rugzak en ga vrijwilligerswerk doen in Palestina als je toch zo bezorgd bent over het wel en wee van die mensen. Maar daar heb je natuurlijk het lef niet voor. Veel woorden....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Als ik daar toch partij moet trekken dan maar voor de Joden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Hoezo 'Vlaams nationalisten zijn racisten en fascisten'?"
*geeuw* |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Goed gezegd, Bhairav. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ik wil wel solidar zijn met palestijnen; zoalng ze geen cent van mijn geld krijgen natuurlijk :o
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
idem. hoeveel euros van MIJN geld heeft Arafat op zijn private rekeningen denken jullie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Ik trek altijd partij voor de onderhond.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij is de enige die 'exotisch' is ![]() Voor een zogezegde anarchist heeft hij toch maar een dikke nek met zijn misplaatst superioriteitsgevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Normalerwijze staan al de grote textielfabrikanten en electronica-giganten nu al te drummen aan Gaza-haven...
![]() Een nieuwe low-cost productie-opportuniteit,met een jonge,en uiteraard ijverige,bevolking, plof naast de reusachtige markt van de EU..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |