![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [size=2]Bron[/size]
Minister Vervotte zoekt 400 depressieve mensen voor proefproject ![]() Vlaams gezondheidsminister Inge Vervotte (CD&V) subsidieert een grootscheeps project waarbij 400 mensen die meermaals een depressie hadden, een heel nieuwe therapie krijgen, zonder medicatie. 1.100 zelfmoorden Jaarlijks plegen 1.100 Vlamingen zelfmoord en doen er 20.000 een zelfmoordpoging. In drie op de vier zelfmoordgevallen gaat het om mannen. De gemiddelde leeftijd van zelfmoordenaars ligt op 46 jaar voor de man en 52 voor de vrouw. Vlaanderen staat wereldwijd op de derde plaats in de ranglijst van zelfmoordcijfers. Proefproject De Vlaamse minister van Gezondheid Inge Vervotte geeft nu subsidies aan een proefproject in ons land. Het gaat om een behandeling zonder medicatie, maar met meditatie, die mensen hun eigen denkpatronen moet leren inzien en relativeren. Zo kunnen ze de negatieve spiraal doorbreken. De Gentse professor Cees Van Heeringen zal het Vlaamse project leiden en zoekt daarvoor 400 mannen en vrouwen die al minstens driemaal met een depressie kampten. De laatste depressie moet zo'n acht weken geleden zijn. (belga) -------------------------------------------------------------------------------------------------------- eindelijk ! Ik kan mijn oren bijna niet geloven ! Hoewel we doorgaans bij het vws veel kritiek hebben op vervotte inzake armoedebeleid kunnen we hier absoluut wel achter staan. Nu nog ervaringsdeskundigen betrekken en de dialoog aangaan en we kunnen ergens komen. Ook voor vele andersarmen kan meditatie en andere ontspanningstechnieken heel zinvol zijn trouwens. Een paar goeie filmpjes met technieken vind je op de links hieronder. http://yoga.org.nz/movieclips/yogabeginners.wmv http://yoga.org.nz/movieclips/beginners-yoga.wmv http://yoga.org.nz/movieclips/highquality/main.htm </STRONG></EM></U></I></B>
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zazen en yoga kunnen hierin helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit initiatief kan ik enkel aanmoedigen. Nu maar hopen dat het project ook positief wordt beoordeeld.
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() altijd geweten dat die inge 'n lieve is.
yoga wil ik trouwens ook volgen. en mediteren, thuis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat een onzin. Mensen die écht weten wat het leven is, zijn heel hun leven depressief. Wij moeten hen daarom gewoon onderhouden omdat zij de enige zijn die het mens-zijn oprecht beleven, zonder mooipraterij en verbloemingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik denk wel dat yoga en meditatie kunnen helpen tegen depressies.
Maar het lijkt hier of ze mensen met een bepaalde mening dat niet conform genoeg is, wat idd een depressie kan veroorzaken, van gedacht willen doen veranderen. Ze zijn bang dat ze hun depressies gaan afreageren met rebbelie (hoeft niet altijd zelfmoord te zijn hoor). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Of massamoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() leuk is ook dat de farmaceutische industrie hiermee een ferme hak gezet wordt
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Wanneer gaat onze kerk eens toegeven dat ze tekort schieten op sommige vlakken?Het was mij persoonlijk een oorstreling dat de overheid oosterse wijsheid gaat grijpen om depressie's in te tomen.Een goede zaak!
Maar langs de andere kant een blaam voor onze kerk die echt te kort schiet op psychische begeleiding terwijl ze er rijkelijk voor beloond worden.
![]() |
#10 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar soit,ik vind het knap dat oosterse wijsheid meer en meer een plaats krijgt in dit tranendal dat België heet.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Dat zal OOK een reden zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Depressie wordt als ziekteverschijnsel nr. 1 gezien voor de Westerse Wereld, in deze eeuw. Iedere dag 2 uur fietsen door weer en wind, een gezonde eetgewoonte, supplementen van omega 3, focus in je handelen, doorgedreven yoga beoefening ... uiterst werkzaam naar het schijnt. Maar welke dokter gaat dat voorschrijven ? Daarvoor komen die vertegenwoordigers niet langs hoor, bij die huisarts. Troep slikken verdorie ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Een ajuin onder de oksel helpt altijd.
(Ernest Claes- De Witte) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het onderzoek naar niet-medicamenteuze behandeling van depressie is al een tijdje aan de gang hoor. ik heb zelfs het geluk er middenin te zitten ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Gezonde voeding, een rustiger bestaan, en veel beweging - meer moet dat niet zijn.
De olie-piek zal daar voor zorgen en een zegen zijn voor ons allemaal: -tuinieren voor eigen gebruik wordt weer noodzakelijk (veel in de gezonde buitenlucht - die ook veel properder is door het feit dat er niet meer met auto's wordt rondgereden) -alles te voet of met de fiets, omdat autorijden een enorme luxe zal zijn geworden, misschien zelfs wel illegaal geworden is tegen dan -onze door ons zelf geproduceerde voeding zal veel gezonder zijn omdat al de chemische rommel eruit verdwenen is (de meeste fertilizers en pesticiden zijn immers afgeleid van petroleum) -we zullen noodgedwongen terug socialer zijn (samenwerken op kleine schaal, - hetgeen onze natuurlijke sociale aard weer zal stimuleren en ons gelukkiger zal maken) -het levenstempo zal dramatisch dalen en terug aansluiten bij natuurlijke cycli (dag-nacht; seizoenen, etc...) Kortom, ik zie de toekomst zeer positief tegemoet. Lang leve de oliepiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() De groeiende druk van de maatschappij op de mens om te presteren moet verdwijnen. In de plaats moet er een maatschappij komen die streeft naar geluk van al zijn leden en dat als hoofddoel ziet, niet financiele cijfertjes op de bankrekening of de positie binnen een bedrijf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banneling
|
![]() De kunst bestaat erin te beseffen dat het leven geen zin heeft, en ondanks alles toch opgewekt, levenslustig en happy te zijn.
Zie Diogenes van Sinope.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 27 augustus 2005 om 00:17. |
||
![]() |
![]() |