Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juni 2003, 22:37   #1
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Beste Vrienden,

We weten dat de Belgische Unitaire Staat uit haar asse zal herrijzen.
Laat dat duidelijk zijn. Wat nog nodig is, is een concrete aanleiding voor de onstuitbare opgang van de Belgische Unie, en de Belgische eenheidsgedachte.
In 1830 was een Opera de directe aanleiding voor een Revolutie die de aarde op haar grondvesten deed beven. Nu, wordt het Belgisch Risorgimento, de Wederopstanding van het Belgische Volk, ingezet met de finale van Roland Garros. Het is een begin, maar zeker niet het einde van de de Wederopstanding die ons Volk te beurt zal vallen.
De laatste maanden alleen al, zijn er spontane volksuitbarstingen geweest die nooit voordien gezien waren in ons Belgische Koninkrijk, en op 21 juli zal dit resulteren in een apotheose van Vaderlandsliefde en Royalisme, georchestreerd door onze eigen federale regering.
Het wordt een volksfeest waarbij alle voorbije editie van de Vlaemsche pensenkermissen zullen verbleken. Het Vlaams-nationalisme daarentegen brokkelt dag na dag verder af.
De N-VA die de doodslag kreeg op 18 mei, en binnenkort haar eigen partijhoofdkwartier zal moeten verkopen wacht enkel nog op de genadeklap. De massale volksemoties tonen weer eens aan dat de Vlaamse identiteit een verzinsel is, uitgedacht op Vlaams-nationale ontwerptafels. Het Nationaal Gevoel van het Belgische Volk overleefde echter, zonder enige vorm van subsidiering of nationalisme vanwege de overheid, elke Vlaams-nationale storm, en staat vandaag sterker dan ooit. Het feit dat het Belgisch gevoel zo enorm sterk is, zonder dat er een België vlagt nodig is, zonder dat de overheid de mensen geld geeft om op de nationale feestdag te feesten,... toont zonder meer aan dat er een Belgische Natie bestaat. Niemand, zelfs Vlaams-nationalisten kunnen dat nu nog ontkennen.
Die landverraders zoeken nu heil in het Heelnederlandse gedachtengoed, of het confederalisme. Wie nu de woorden 'Vlaanderen onafhankelijk' durft uit te spreken, loopt het risico ten prooi te vallen aan de volkswoede. En zo hoort het ook.
Wij dienen de katalysators van het Belgisch Risorgimento te worden!
Het is onze taak om ervoor te zorgen dat het Belgische Volk opstaat tegen decennia van Vlaams-nationaal geïnspireerd taalracisme!
Wij, Vaandeldragers van het Belgisch Nationalisme, moeten elke gelegenheid aangrijpen om het Vlaams-nationalisme de genadeklap toe te dienen.
Ooit maakte Bruno Yammine de volgende vergelijking: "Het Vlaams-nationalisme is een kaartenhuis. Goed gestructureerd, maar een windstoot kan voldoende zijn om het in elkaar te doen storten."
Die tijd is nu gekomen. België staat sterker dan ooit, en staat klaar om als een storm, het wankelende, en langs alle kanten afbrokkelende Vlaamse Huis, te doen instorten!
Maak u geen illusies, de traditionele partijen zullen België niet proberen te redden! De taak die ons te beurt valt is immens, maar BUB en België zullen door uw steun overleven!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 22:41   #2
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Daar schaar ik mij volledig achter,
mijn strijd voor Koning, Eer en Vaderland gaat door mét een gezonde dosis fanatisme en de onverzettelijke wil om de schandalige ethnificatie des Koninkrijks te breken.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 22:56   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

LOOOOOOOOOOOOOOOL!!!!!!

Misschien kunnen we maar beter suiker en conserven beginnen inslaan want de BUB en haar zwijgende meerderheid van 1000 man is daar! Voelt! De aarde beeft op haar grondvesten!

Die tekst klinkt miscchien heel romantisch, Patriot, maar ik heb er toch eens goed mee moeten lachen. En wat hadden we een dag of twee ook al weer besproken over wederzijds respect (nadat Zeno een foto van de Belgische vlag had geplaatst)? Wat zei ik toen alweer? Eerst zien en dan geloven. Mijn woorden zijn nog niet koud of u begint weer over "landverraders".... Zwak, heel zwak.

De financiële moeilijkheden van de N-VA hebben trouwens alles te maken met de ondemocratische kiesdrempel, NIET met de verzwakking van het Vlaams-Nationalisme. Maar verdraaiing van de werkelijkheid is u niet vreemd, zie ik.

Jammer, Patriot, het beetje respect dat ik voor u had gaat weer verloren... (al zal u daar wellicht niet van wakker liggen)
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2003, 23:05   #4
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
De financiële moeilijkheden van de N-VA hebben trouwens alles te maken met de ondemocratische kiesdrempel, NIET met de verzwakking van het Vlaams-Nationalisme. Maar verdraaiing van de werkelijkheid is u niet vreemd, zie ik.
Wij deden het met 2000 Euro, amper media en haalden 10.000 stemmen en doen nog door. De N-VA met veel meer, enorm veel media en 200.000 stemmen en ze stoppen. Ondemocratische kiesdrempel? Goed dat hij er is, dat schrikt de losers af.
Oud 21 juni 2003, 23:09   #5
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Wij deden het met 2000 Euro, amper media en haalden 10.000 stemmen en doen nog door. De N-VA met veel meer, enorm veel media en 200.000 stemmen en ze stoppen. Ondemocratische kiesdrempel? Goed dat hij er is, dat schrikt de losers af.
U bent dus voorstander van ondemocratische middelen. Interessant (maar zeker niet verwonderlijk). Waar heeft u trouwens vernomen dat de N-VA stopt?

Tja, en als je maar vijf man en een paardenkop op uw lijst hebt staan, heb je zoveel kosten niet he...
Oud 21 juni 2003, 23:11   #6
Bruno*
Banneling

Standaard

doe het maar eens, 10.000 stemmen halen nadat je tien maanden bestaat en 2 weken in een paar kranten bent geweest. Veel succes.
Oud 21 juni 2003, 23:14   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
doe het maar eens, 10.000 stemmen halen nadat je tien maanden bestaat en 2 weken in een paar kranten bent geweest. Veel succes.
Da's heel flink van jullie. Maar je hebt niet op mijn vraag geantwoord.
Oud 22 juni 2003, 02:08   #8
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent dus voorstander van ondemocratische middelen. Interessant (maar zeker niet verwonderlijk). Waar heeft u trouwens vernomen dat de N-VA stopt?
Ondemocratisch? Waarom? (Duitsland bv. kent ook een kiesdrempel). Ondemocratisch is het feit dat men geen media-aandacht besteedt aan kleinere partijen . Dat de N-VA stopt? Ach, ze zullen versplinteren. Mensen die dichtbij de partij staan geven toch al signalen die in die richting gaan (zie pol. binnenland).
Oud 22 juni 2003, 02:31   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ondemocratisch? Waarom? (Duitsland bv. kent ook een kiesdrempel). Ondemocratisch is het feit dat men geen media-aandacht besteedt aan kleinere partijen . Dat de N-VA stopt? Ach, ze zullen versplinteren. Mensen die dichtbij de partij staan geven toch al signalen die in die richting gaan (zie pol. binnenland).
Laat ik de vraag dan eens omdraaien. Wel democratisch? Waarom? Wat Duitsland hierbij komt doen, is mij trouwens volstrekt onduidelijk.

Dat de media geen aandacht besteden aan de kleinere partijen kan u misschien subjectief of oneerlijk noemen, maar dat heeft NIETS met democratie te maken!

Wat betreft de N-VA, blijkbaar heeft u een kristallen bol. Eerst zien en dan geloven.
Oud 22 juni 2003, 03:54   #10
Bruno*
Banneling

Standaard

Het is niet democratisch an sich, maar het is ook niet on-democratisch. Het is gewoon een regelgeving om de versnippering tegen te gaan.

Dat van de media is wél ondemocratisch, omdat het gewoonweg elk nieuw idee remt. De N-VA komt voor volgend jaar evenveel in de media op basis van de uitslagen van de VU die dan 5 jaar oud zullen zijn! (Vlaamse Raad). Ik ga u zeggen, als wij evenveel in de media zouden komen als de N-VA en we haalden de kiesdrempel niét, dan zal ik de eerste zijn om een grandioze nederlaag toe te geven.
Oud 22 juni 2003, 09:03   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik Heb Net Eens In Mijn Woordenboek Gekeken En Ik Vind Er Nergens In Terug Dat Je Zo Vele Woorden Met Een Hoofdletter Moet Schrijven.

Is Dit Misschien Een Afwijking Van Belgicisten?

De Woorden "Vaandeldragers", "Vaderland", "Opera", "Revolutie", "Wederopstanding", "Volk", enz enz... Worden Aallemaal Met Een Kleine Letter Geschreven.

Wilde Ik Toch Even Kwijt.

Dank U. 8)

PS: Inhoudelijk Is Dit Topic Te Zot Om Op Te Reageren.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 09:40   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Ik Heb Net Eens In Mijn Woordenboek Gekeken En Ik Vind Er Nergens In Terug Dat Je Zo Vele Woorden Met Een Hoofdletter Moet Schrijven.

Is Dit Misschien Een Afwijking Van Belgicisten?

De Woorden "Vaandeldragers", "Vaderland", "Opera", "Revolutie", "Wederopstanding", "Volk", enz enz... Worden Aallemaal Met Een Kleine Letter Geschreven.

Wilde Ik Toch Even Kwijt.

Dank U. 8)
Het verwondert mij vanwege jou, waarde Zeno, maar meestal zijn het de mensen die zonder argumenten vallen, die dan maar op taal-spellings- of stijlfouten inpikken, als ze al niet ad hominem beginnen te 'argumenteren'.

In deze eerder poëtische tekst (waar inhoudelijk alleen het ietwat over-pathetische 'volksverrader' mij echt stoort) kan dit hoofdlettergebruik zelfs geëxcuseerd worden als stijlfiguur, om een lichte exaltatie van de auteur weer te geven. Een soort dichterlijke vrijheid, een eigen wijze om emfatisch taalgebruik te suggereren.

Citaat:
PS: Inhoudelijk Is Dit Topic Te Zot Om Op Te Reageren.
Mocht ik deze overigens verdienstelijke tekst geproduceerd hebben, dan had ik hem weldegelijk in een andere forumkatern geplaatst.
Oud 22 juni 2003, 09:44   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
In deze eerder poëtische tekst (waar inhoudelijk alleen het ietwat over-pathetische 'volksverrader' mij echt stoort) kan dit hoofdlettergebruik zelfs geëxcuseerd worden als stijlfiguur, om een lichte exaltatie van de auteur weer te geven. Een soort dichterlijke vrijheid, een eigen wijze om emfatisch taalgebruik te suggereren.
Waar het dichterlijke in die tekst nu moet schuilen, is voor mij wel een volkomen raadsel. Maar goed.

Dergelijk hoofdlettergebruik wordt tegenwoordig als volkomen oubollig en ouderwets aangevoeld. In de laatste stijlwijzer van de SdU wordt daarop gewezen. Maar misschien past het gewoon bij een vorm van 19e eeuws staatsnationalisme.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 10:16   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Waar het dichterlijke in die tekst nu moet schuilen, is voor mij wel een volkomen raadsel. Maar goed.
Daar zal ik u met plezier op wijzen.

Inhoud
  • *nogal gechargeerd om realisme geheten te worden.
    *ietwat voorbijgestreefde ideeën die op ironische wijze als nog gangbaar of zelfs als zeker toekomstbeeld worden voorgesteld.
    *satire
    *zelfspot

Stijl
  • *gewild bombastisch archaïsch taalgebruik
    *opsommingen
    *sneeuwbaleffect
    *archaïsch hoofdlettergebruik
    *grappige iuxtaposities
    *overdrijvingen
    ..........

Redenen te over om van een poëtische uitbarsting te gewagen, dunkt me.
Oud 22 juni 2003, 10:21   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stijl
  • *gewild bombastisch archaïsch taalgebruik
  • Hoogstwaarschijnlijk is het taalgebruik niet gezocht of gewild archaïsch, maar is het nu eenmaal eigen aan dat nieuw-belgicisme dat eigenlijk maar een doordrukje is van het oude belgicisme. Ook de stijl neemt men er blijkbaar bij.

Citaat:
    *opsommingen
    Dit is een stijlkenmerk dat niet noodzakelijk voor een dichterlijke toets zorgt. Het kan, maar hoeft niet.

Citaat:
    *sneeuwbaleffect
    Is geen stijlmiddel.

Citaat:
    Tja, we zitten niet zo ver van die andere reeks woorden "Leider", "Landgenoten"...

Citaat:
    *grappige iuxtaposities
    Inderdaad, het is een grappige bedoeling al haalt men wel nog lang niet het niveau van een Toon Hermans.

Citaat:
    *overdrijvingen
    ..........
Gelukkig dat u inziet dat het hier over een overdrijving gaat. Er zijn maar weinig banden met de werkelijkheid, wel eerder met een doorgeslagen verbeelding.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 10:44   #16
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Stijl
*gewild bombastisch archaïsch taalgebruik
Hoogstwaarschijnlijk is het taalgebruik niet gezocht of gewild archaïsch, maar is het nu eenmaal eigen aan dat nieuw-belgicisme dat eigenlijk maar een doordrukje is van het oude belgicisme. Ook de stijl neemt men er blijkbaar bij.
Je glazen bol lijkt weer flink opgepoetst.
Wanneer iemand zich in het stemgedrag en motieven van een VB'er probeert in te leven, dan steiger je, maar wanneer het in jouw kraam te pas komt, speculeer je er zelf kwistig op los.

Citaat:
*sneeuwbaleffect
Citaat:
Is geen stijlmiddel.
Het mooi uitgewerkte 'crescendo' komt wel stijlvol over, zelfs al is het niet direct een stijlmiddel.

Citaat:
Citaat:
Tja, we zitten niet zo ver van die andere reeks woorden "Leider", "Landgenoten"...
Een vuige insinuatie.
Wanneer BuB hetzelfde doet, steigeren jullie eveneens terecht.

Citaat:
Citaat:
*grappige iuxtaposities
Inderdaad, het is een grappige bedoeling al haalt men wel nog lang niet het niveau van een Toon Hermans.
Evenmin als de grapjurken hier Toon's niveau halen, kunnen de dichters in spe aan Horatius tippen.
Evenmin als de politiek geïnteresseerden gevraagd zullen worden een column te verzorgen in de media, zullen de schelders ooit nationaal regeringsweerwerk ondervinden zoals een Hugo Brandt Corstius het klaarspeelde.
Bij de met redekunst begaafden, mocht ik alhier nog geen enkele gestructureerde geest ontwaren die Demosthenes in het voetspoor mag treden, en evenmin zag ik hier iemand de consequentie van een Socrates hanteren al was het maar om voor zichzelf een apologie te schrijven.
Tot slot zeker niet vergeten vermelden, dat hier ondanks de geschiedkundige beslagenheid van vele forumgebruikers, geen Huizinga rondwaart.
8)

Citaat:
Gelukkig dat u inziet dat het hier over een overdrijving gaat. Er zijn maar weinig banden met de werkelijkheid, wel eerder met een doorgeslagen verbeelding.
Waarlijk een hard oordeel over een jongeman die een eerder geslaagde poging doet om eens badinerend uit de hoek te komen.
Oud 22 juni 2003, 15:09   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet democratisch an sich, maar het is ook niet on-democratisch. Het is gewoon een regelgeving om de versnippering tegen te gaan.

Dat van de media is wél ondemocratisch, omdat het gewoonweg elk nieuw idee remt. De N-VA komt voor volgend jaar evenveel in de media op basis van de uitslagen van de VU die dan 5 jaar oud zullen zijn! (Vlaamse Raad). Ik ga u zeggen, als wij evenveel in de media zouden komen als de N-VA en we haalden de kiesdrempel niét, dan zal ik de eerste zijn om een grandioze nederlaag toe te geven.
Dus een regelgeving om zoveel mogelijk meningen het zwijgen op te leggen... Ik geloof trouwens niet dat deze regel er gekomen is om versnippering tegen te gaan, maar wel om de machtspositie van de grote partijen te verstevigen.

Wat de media wel of niet schrijven heeft te maken met de objectiviteit van die media, niet met democratie. Blijkbaar kan u het gewoon niet slikken dat een partij met 20 keer meer kiezers meer in de media aan bod komt dan enkele radicale Belgicisten. Uw goed recht natuurlijk om daar ongelukkig mee te zijn, maar met democratie heeft dat NIETS te maken.

Met uw laatste zin probeert u trouwens de N-VA af te schilderen als een onsportieve partij. Goeie poging, volgende keer beter. Als u nu al zit te klagen over democratie wanneer dat helemaal niet op zijn plaats is (media aandacht), verwacht ik eerlijk gezegd niet dat u zomaar een nederlaag zou toegeven, mocht u de kiesdrempel niet halen. De nederlaag die u nu leed, slechts een handvol kiezers na te hebben beweerd dat u de stem van de zwijgende meerderheid verkondigt, is eigenlijk nog veel groter, en die wilt u zelfs niet toegeven...
Oud 22 juni 2003, 15:28   #18
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Nu beginnen ze zich al grote staatslieden en revolutionairen te wanen en gaan ze proza ter mobilisering van het Belgische volk neerpennen...

Wat gaat dat worden als ze ooit 15.000 stemmen halen? Rechterhand in het hemd gestoken en met een admiraalshoed op het hoofd vanop het Atomium staan roepen naar de Japanners: "Belgen, patriotten, verenigt u! De Overwinning is nakend!"....

Jongens, even down to earth komen zou werkelijk geen kwaad kunnen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2003, 23:25   #19
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Beste Vrienden,

We weten dat de Belgische Unitaire Staat uit haar asse zal herrijzen.
Laat dat duidelijk zijn. Wat nog nodig is, is een concrete aanleiding voor de onstuitbare opgang van de Belgische Unie, en de Belgische eenheidsgedachte.
In 1830 was een Opera de directe aanleiding voor een Revolutie die de aarde op haar grondvesten deed beven. Nu, wordt het Belgisch Risorgimento, de Wederopstanding van het Belgische Volk, ingezet met de finale van Roland Garros. Het is een begin, maar zeker niet het einde van de de Wederopstanding die ons Volk te beurt zal vallen.
De laatste maanden alleen al, zijn er spontane volksuitbarstingen geweest die nooit voordien gezien waren in ons Belgische Koninkrijk, en op 21 juli zal dit resulteren in een apotheose van Vaderlandsliefde en Royalisme, georchestreerd door onze eigen federale regering.
Het wordt een volksfeest waarbij alle voorbije editie van de Vlaemsche pensenkermissen zullen verbleken. Het Vlaams-nationalisme daarentegen brokkelt dag na dag verder af.
De N-VA die de doodslag kreeg op 18 mei, en binnenkort haar eigen partijhoofdkwartier zal moeten verkopen wacht enkel nog op de genadeklap. De massale volksemoties tonen weer eens aan dat de Vlaamse identiteit een verzinsel is, uitgedacht op Vlaams-nationale ontwerptafels. Het Nationaal Gevoel van het Belgische Volk overleefde echter, zonder enige vorm van subsidiering of nationalisme vanwege de overheid, elke Vlaams-nationale storm, en staat vandaag sterker dan ooit. Het feit dat het Belgisch gevoel zo enorm sterk is, zonder dat er een België vlagt nodig is, zonder dat de overheid de mensen geld geeft om op de nationale feestdag te feesten,... toont zonder meer aan dat er een Belgische Natie bestaat. Niemand, zelfs Vlaams-nationalisten kunnen dat nu nog ontkennen.
Die landverraders zoeken nu heil in het Heelnederlandse gedachtengoed, of het confederalisme. Wie nu de woorden 'Vlaanderen onafhankelijk' durft uit te spreken, loopt het risico ten prooi te vallen aan de volkswoede. En zo hoort het ook.
Wij dienen de katalysators van het Belgisch Risorgimento te worden!
Het is onze taak om ervoor te zorgen dat het Belgische Volk opstaat tegen decennia van Vlaams-nationaal geïnspireerd taalracisme!
Wij, Vaandeldragers van het Belgisch Nationalisme, moeten elke gelegenheid aangrijpen om het Vlaams-nationalisme de genadeklap toe te dienen.
Ooit maakte Bruno Yammine de volgende vergelijking: "Het Vlaams-nationalisme is een kaartenhuis. Goed gestructureerd, maar een windstoot kan voldoende zijn om het in elkaar te doen storten."
Die tijd is nu gekomen. België staat sterker dan ooit, en staat klaar om als een storm, het wankelende, en langs alle kanten afbrokkelende Vlaamse Huis, te doen instorten!
Maak u geen illusies, de traditionele partijen zullen België niet proberen te redden! De taak die ons te beurt valt is immens, maar BUB en België zullen door uw steun overleven!
Tjezis, ik heb wat gemist geloof ik. Is dit echt serieus bedoeld?

Sorry dat ik het zeg, maar het klinkt behoorlijk extremistisch.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2003, 17:33   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Natuurlijk menen ze dit niet! De BUBbers zijn geen extremisten. Ze menen het zelfs niet als ze 'Vlaamsnationalisme=racisme' uitschruwelen en er een hakenkruis onder de Vlaamse vlag bijzetten.
Ze zijn alleen niet zo intelligent als ze van zichzelf menen.

Mijn vader zei echter: 'mut mijne beshiet zich uns eine'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be