![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Bastos formuleerde op woensdag :
> http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuw...nd.shtml?p=105 da's nog maar een begin vrees ik -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
|
|
#3 |
|
|
On Wed, 07 Sep 2005 22:23:56 GMT, lesjkajski wrote:
> Bastos formuleerde op woensdag : >> http://www.vtm.be/nieuws/index_nieuw...nd.shtml?p=105 > > da's nog maar een begin vrees ik Denk ik ook... Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) Dat is dat toch al uitgespaard. -- "B�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*" means noooooooooo!! http://users.pandora.be/dvg |
|
|
#4 |
|
|
> Denk ik ook... > Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) > Dat is dat toch al uitgespaard. > Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) |
|
|
#5 |
|
|
sadchocky heeft ons zojuist aangekondigd :
> >> Denk ik ook... >> Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) >> Dat is dat toch al uitgespaard. >> > Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De > onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt > waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat > machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het > broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je > eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) nu nog niet nee -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
|
|
#6 |
|
|
In article <[email protected]>,
[email protected] says... > > > > Denk ik ook... > > Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) > > Dat is dat toch al uitgespaard. > > > Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De > onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt > waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat > machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het > broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je > eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) > > > > Ofte het verschil tussen kleinschalige productie en massa-productie. Langs de andere kant: je hebt het plezier van je brood zelf te bakken en de veronderstelling dat je basisgrondstoffen kwalitatief beter zijn. Tom - broodmachienloos :-) - De Moor |
|
|
#7 |
|
|
On Thu, 8 Sep 2005 10:30:43 +0200, sadchocky wrote:
>> Denk ik ook... >> Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) >> Dat is dat toch al uitgespaard. >> > Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De > onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt > waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat > machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het > broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je > eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) Ik weet niet eens meer hoeveel een brood tegenwoordig kost :) 1,5 euro? Bloem en gist voor 3 broden kost 2.3 euro. neem nu met wat melk, zout, suiker en prijs van het verbuik dat het max 3 euro is... Dan kost dat brood 1 euro. Na 60 broden heb ik mijn broodmachine terug. (Geen idee hoelang zoiets meegaat :) ) Een broodmachine van 200 euro kan natuurlijk ook, maar dan denk ik dat de machine kapot is nog voor men winst kan maken :) De winst is niet enorm voor mij, maar voor iemand die alle dagen 1 brood of meer moet bakken..... :) -- "B�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*" means noooooooooo!! http://users.pandora.be/dvg |
|
|
#8 |
|
|
Dennis VG / WarlocK gebruikte zijn klavier om te schrijven :
> On Thu, 8 Sep 2005 10:30:43 +0200, sadchocky wrote: > >>> Denk ik ook... >>> Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) >>> Dat is dat toch al uitgespaard. >>> >> Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De >> onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt >> waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat >> machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het >> broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je >> eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) > > Ik weet niet eens meer hoeveel een brood tegenwoordig kost :) 1,5 euro? > hier is nog 1 bakker waar je je brood tegen 1,5 Euro kan kopen al de rest verkoopt tegen 1,65 of hoger. Dat wordt dus op zen minst 1,70 -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
|
|
#9 |
|
|
On Thu, 08 Sep 2005 09:51:26 GMT, lesjkajski wrote:
> Dennis VG / WarlocK gebruikte zijn klavier om te schrijven : >> On Thu, 8 Sep 2005 10:30:43 +0200, sadchocky wrote: >> >>>> Denk ik ook... >>>> Ik heb al een tijdje een broodmachine. (30 euro ofzo) >>>> Dat is dat toch al uitgespaard. >>>> >>> Zo'n broodmachine is inderdaad geen slecht machien, wij hebben dat ook. De >>> onze was wel veel duurder (gekocht toen die dingen nog niet lang op de markt >>> waren). Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat >>> machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het >>> broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je >>> eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) >> >> Ik weet niet eens meer hoeveel een brood tegenwoordig kost :) 1,5 euro? >> > hier is nog 1 bakker waar je je brood tegen 1,5 Euro kan kopen > > al de rest verkoopt tegen 1,65 of hoger. Dat wordt dus op zen minst > 1,70 Ik denk dat ik mijn laatste brood gekocht heb bij een bakker, toen het 38 fr ofzo stond :) Daarna "ontdekt" dat brood in het grootwarenhuis goedkoper was en ook geen smaak had :) -- "B�*�*�*�*�*�*�*�*�*�*" means noooooooooo!! http://users.pandora.be/dvg |
|
|
#10 |
|
|
Op Thu, 8 Sep 2005 10:30:43 +0200 schreef "sadchocky"
<[email protected]>: > Maar ik heb eens grosso modo nageteld: als je de prijs van dat >machien, de ingrediënten en het verbruik (van dat broodmachien en het >broodsnijmachien dat je dan ook moet kopen) bij elkaar telt, dan spaar je >eigenlijk helemaal niet zoveel uit :) > > Ongeveer 50% van de prijs bij de bakker. +/- 80 cent. Aan 1 brood per dag: 0,8 x 365 = euro 292 = voormalige BF 11779 per jaar. Dus eigenlijk heel weinig :) J.W. |