Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2005, 02:57   #1
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard Politics.be in De Standaard!

En niet in het minst onzer aller geliefde Wolfgang Meister

http://www.standaard.be/nieuws/binne...MF07092005_047
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 05:50   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Wat bedoelen ze met "de bewuste website van het internet halen"? Stormfront hoop ik toch?
Oud 8 september 2005, 06:39   #3
Ambiorix

Standaard

neenee, zijn persoonlijke website hoor
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 07:02   #4
PAJOT
Banneling

Standaard

Binnenkort is zelfs het katholieke geloof strafbaar !
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 08:08   #5
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Hij zal dan toch zijn nut gehad hebben: publiciteit maken voor P.be!
Oud 8 september 2005, 08:19   #6
John Spank
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
En niet in het minst onzer aller geliefde Wolfgang Meister

http://www.standaard.be/nieuws/binne...MF07092005_047
Het Vlaams Belang heeft er weer een martelaar bij: "Wolfgang Meister, hij die vervolgd werd omdat hij opkwam voor de vrije meningsuiting" Ondertussen heeft WS hier wel 750 keer zijn ding kunnen doen, zijn er een hoop van onze homoseksuele makkers verdwenen en na de zoveelste ban door de moderatie ook onze beste vriend Raf.
John Spank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 08:29   #7
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Dat noemt zich dan een liberaal.

Neo-communist zou hem beter staan. Door hebben ze ook alle meningen verboden behalve de 'juiste'.

Ipv zich bezig te houden met zo'n onnozelheden zouden ze zich beter richten op de echte problemen in dit land.

Gaan ze zich nu echt bezig houden met de onzin die elke marginaal uitkraamt.

Van 1 ding ben ik zeker geworden de laatste maanden : de VLD heeft niets meer te maken met Vlaams, liberaal of democratisch. En voor zo'n partij wil ik nooit meer stemmen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 10:53   #8
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Het is niet of of maar en en.

Wolfgang Meister overtreedt duidelijk de wet en moet daarvoor bestraft worden, zonder twijfel. Mensen die een eigen mening hebben over holebi's moet kunnen, maar niet als deze daadwerkelijk oproepen tot geweld. Dit is een puur liberaal principe en de Danny Smagghe heeft in zijn actie 100% gelijk. Ik steun hem volledig hierin.
Oud 8 september 2005, 11:02   #9
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Het is niet of of maar en en.

Wolfgang Meister overtreedt duidelijk de wet en moet daarvoor bestraft worden, zonder twijfel. Mensen die een eigen mening hebben over holebi's moet kunnen, maar niet als deze daadwerkelijk oproepen tot geweld. Dit is een puur liberaal principe en de Danny Smagghe heeft in zijn actie 100% gelijk. Ik steun hem volledig hierin.
Men zou beter de misdaad bestrijden en de economie terug op gang trekken. Of is dit niet belangrijk misschien. Het is door zo'n onnozelheden dat het gerecht zijn 'echte' werk niet kan doen.
Oud 8 september 2005, 11:32   #10
John Spank
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Men zou beter de misdaad bestrijden en de economie terug op gang trekken. Of is dit niet belangrijk misschien. Het is door zo'n onnozelheden dat het gerecht zijn 'echte' werk niet kan doen.
Men bestrijd wel degelijk de misdaad en doet alles om de economie weer op gang te trekken. We hebben het hier wel over een wereldwijd (Europees) probleem, dwz je mag wel een beetje geduld hebben. Trouwens, mèt het VB zal het niet veel beter worden. Het VB gaf al eerder te kennen dat werkloosheid hen niet interesseert (zie interview met F. Dewinter)

Tenslotte gaat het hier wel even over heel wat anders, namelijk het schofferen en met geweld bedreigen van andersdenkenden/andersgeaarden. Voor jou is dat misschien geen misdaad maar volgens de wet is het dat wèl en gelukkig maar.
Oud 8 september 2005, 11:49   #11
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Spank
Men bestrijd wel degelijk de misdaad en doet alles om de economie weer op gang te trekken. We hebben het hier wel over een wereldwijd (Europees) probleem, dwz je mag wel een beetje geduld hebben. Trouwens, mèt het VB zal het niet veel beter worden. Het VB gaf al eerder te kennen dat werkloosheid hen niet interesseert (zie interview met F. Dewinter)

Tenslotte gaat het hier wel even over heel wat anders, namelijk het schofferen en met geweld bedreigen van andersdenkenden/andersgeaarden. Voor jou is dat misschien geen misdaad maar volgens de wet is het dat wèl en gelukkig maar.
Als LIBERAAL heb ik het moeilijk met mensen te straffen en in de gevangenis te steken omdat ze anders denken.

En de huidige regering doet NIETS om een toekomst te geven voor onze kinderen. Als je bvb. ziet in Noorwegen waar de extra-olieinkomsten gereserveerd worden voor de toekomst is onze regering aan het ruzie maken aan welke vriendjes ze de extra taksinkomsten op olieproducten kunnen schenken.
Oud 8 september 2005, 11:57   #12
John Spank
Banneling

Standaard

Citaat:
Als LIBERAAL heb ik het moeilijk met mensen te straffen en in de gevangenis te steken omdat ze anders denken.

En de huidige regering doet NIETS om een toekomst te geven voor onze kinderen. Als je bvb. ziet in Noorwegen waar de extra-olieinkomsten gereserveerd worden voor de toekomst is onze regering aan het ruzie maken aan welke vriendjes ze de extra taksinkomsten op olieproducten kunnen schenken.
Als je nu zou schrijven 'doet niet genoeg' zou ik je nog kunnen volgen.
Oud 8 september 2005, 12:07   #13
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Spank
Als je nu zou schrijven 'doet niet genoeg' zou ik je nog kunnen volgen.
Wat doet de huidige regering om de economie op gang te brengen ?

??
Is het afschaffen van 5 regels via 'Kafka' en vervangen door 30 regels, een vereenvoudiging van de administratie ?

Of is het geven van een pietluttig energiechequeje na eerst grof taksen verhoogd te hebben, een economische stimulans ?

Geef mij eens 1 voorbeeld dat de regering het laatste jaar verwezenlijkt heeft !
Oud 8 september 2005, 12:45   #14
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben het in se eens, maar ik heb toch een bedenking: zou het een probleem zijn indien Smagghe klacht indient omdat hij zich beledigd voelt en in zijn eer geraakt (ik weet niet of hij homo is, maar als hij woordvoerder is van het holebi-beleid bestaat de kans...).

Wat vinden de eerste betrokkenen in deze zaak eigenlijk: de holebi's zelf op dit forum?
Oud 8 september 2005, 13:00   #15
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Het VB en geestesgenoten willen doen geloven dat er geen vrije meningsuiting meer zou bestaan. Het tegendeel is waar : ik mag gerust stellen dat Ollanders gierig,
Noord-Afrikanen diefachtig, Homo's vies, Dislectici dom, Vlamingen racistisch enz.. zijn.

Het enige wat niet mag is oproepen tot haat, geweld en discriminatie.. Ik weet absoluut niet wat de preceise inhoud van de meesterlijke Wolfgang (sorry Amadeus)
zijn vieze bereichten op zijn en andere sites zijn - maar het meeste dat ik ervan gelezen heb lijkt me geen aanleiding om hem te censureren, straffen enz..

Het is vanzelfsprekend een groot verschil of je als alcoholgrootverbruiker aan een toog wat onzin staat uit te kramen of je als mandataris in een gemeenteraad of een of ander partijgremium bepaalde zaken stelt... Of ik in de Kamer der volksvertegenwoordigers stel dat "Alle Marokkanen criminelen zijn die uitgewezen moeten worden" is helemaal iets anders dan dat ik dat in mijn lievelingscafé "Den Blauwe geschelpte" (welgemeende excuzes voor alle duivenliefhebbers, het verband tussen zatlappen die racistische stomme spraat verkopen, duivenmelkers en VB politiekers is geheel toevallig, satirische bedoelingen zijn echter intentioneel) dezelfde onzin verkondig. Indien het Vlaams Blok in de vorige versie dergelijke praat 1 x had verkondigd ware zij eveneens niet veroordeeld geweest, er moet met name sprake zijn van een systematische leugenachtige oproep tot racisme en diskrimatie.

Kortelings houdt een of andere vereniging overigens een anti-Homo-adoptiebetoging
in Brussel... moet die Politiek-oncorrecte betoging verboden worden ? Ik dacht het niet...

In dit verband ga ik eens kijken of één van onze NL vrienden hier soms een itemmetje geplaatst heeft over het mogelijk intrekken van subsidies in NL aan de partij "SGP"
desnoods begin ik zelf nog een draadje..

Toedels
Oud 8 september 2005, 13:04   #16
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Geertje ,

Je mag gerust een doorsnede van "Le Moniteur Belge/Het Belgische staatsblad"
doornemen en vergelijken met ongeveer hetzelfde (ik bedoel in een gelijkaardige periode) tijdens een legislatuur met een andere politieke samenstelling & dan kan je op een gefundeerde manier uitspraken doen over het "werk" van resp. regering en kamer(s). Stellen : "de regering doet niets" is goedkoop populisme/poujadisme.. als je ernstig over politiek zou willen discussies voeren doe dat dan.. deze flauwe praat verkoop je beter elders.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by 1handclapping on 08-09-2005 at 14:04
Reason:
--------------------------------

Geertje ,

doornemen en vergelijken met ongeveer hetzelfde (ik bedoel in een gelijkaardige periode) tijdens een legislatuur met een andere politieke samenstelling & dan kan je op een gefundeerde manier uitspraken doen over het "werk" van resp. regering en kamer(s). Stellen : "de regering doet niets" is goedkoop populisme/poujadisme.. als je ernstig over politiek zou willen discussies voeren doe dat dan.. deze flauwe praat verkoop je beter elders.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Geertje ,

doornemen en vergelijken met ongeveer hetzelfde (ik bedoel in een gelijkaardige periode) tijdens een legislatuur met een andere politieke samenstelling & dan kan je op een gefundeerde manier uitspraken doen over het "werk" van resp. regering en kamer(s). Stellen : "de regering doet" niet is goedkoop populisme/poujadisme.. als je ernstig over politiek zou willen discussies voeren doe dat dan.. deze flauwe praat verkoop je beter elders.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door 1handclapping : 8 september 2005 om 13:04.
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 14:33   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

T'is dan ook eenvoudiger om het anti-racismebeleid te voeren, dan een beleid om de werkloosheid te verminderen.
Oud 8 september 2005, 14:37   #18
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Geertje ,

doornemen en vergelijken met ongeveer hetzelfde (ik bedoel in een gelijkaardige periode) tijdens een legislatuur met een andere politieke samenstelling & dan kan je op een gefundeerde manier uitspraken doen over het "werk" van resp. regering en kamer(s). Stellen : "de regering doet niets" is goedkoop populisme/poujadisme.. als je ernstig over politiek zou willen discussies voeren doe dat dan.. deze flauwe praat verkoop je beter elders.
Ik vraag gewoon 1 voorbeeld van een positief actiepunt van onze regering het laatste jaar. Ikzelf vind er geen enkel. Of is dat teveel gevraagd ?
Oud 8 september 2005, 15:19   #19
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Het VB en geestesgenoten willen doen geloven dat er geen vrije meningsuiting meer zou bestaan. Het tegendeel is waar : ik mag gerust stellen dat Ollanders gierig,
Noord-Afrikanen diefachtig, Homo's vies, Dislectici dom, Vlamingen racistisch enz.. zijn.
da's gewoon zever
men mag NIET stellen dat Noord-Afrikanen 'diefachtig' zijn, dat noemt men bij ons 'racisme'
Onze vrije meningsuiting is wel zéker beperkt. Men mag al niet tw�*jfelen aan de officiële 'versie' (visie) op de holocaust of men riskeert een boete en een celstraf. Straf vind ik dat.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2005, 15:39   #20
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Ik ben het in se eens, maar ik heb toch een bedenking: zou het een probleem zijn indien Smagghe klacht indient omdat hij zich beledigd voelt en in zijn eer geraakt (ik weet niet of hij homo is, maar als hij woordvoerder is van het holebi-beleid bestaat de kans...).
Smagghes eergevoel zat alleszins ver weg toen hij racistische voorstellen deed om zwemmen toe te laten op basis van afkomst.........
Stel dat hij toen teruggefloten werd, dan kunnen we nu aannemen dat hij misschien uit rancune ook eens verbiedertje van meningen wil spelen?

Citaat:
Wat vinden de eerste betrokkenen in deze zaak eigenlijk: de holebi's zelf op dit forum?
Als je Wolfgangs threads naleest, dan lijkt het me eerder lekker gestoorde satire te zijn dan echt opruiende taal. Geen vergelijk mogelijk b.v. met de anti-homo-afzeik in het oude testament b.v.
Wie zich daardoor laat door opjutten om homo's fysiek te bashen is zo gestoord als Wolfgangs teksten en andere sektaire geschriften.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be