![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Vrijdagavond, Canvas, terzake:
een reportage over de op gang komende emancipatie van de vrouw in S.A. 3/4 van de bankrekeningen in handen van vrouwen. Steeds meer en meer belangrijke functies in de economie in handen van vrouwen, en dit wegens noodzaak, waar slechts 40% van de bevolking man is. Vrouwen vinden heel geleidelijk hun weg naar lokale politiek, waar het voor het eerst is toegestaan dat gezamelijk mannen en vrouwen aan de discussietafel zitten. Feministische bewegingen beginnen steeds openlijker op te komen voor hun rechten. De regering steunt het opkomende feminisme. De vrouwen geven duidelijk te kennen dat ze niet af te rekenen krijgen met het moslimgeloof, maar wel met de oude tradities van het land. Het is een kanjer van een voorbeeld hoe men de bal misslaat als men "de moslims" gaat aanzien als extremisten, en het geloof als de oorzaak ziet voor de zaken die misgaan in hun samenleving. Net zoals bij de katholieken de vrouw haar positie heeft veroverd, is daar ook de kentering ingezet. Islamhaters, hier heb je geen verhaal tegen ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stel je voor dat enkele van die harde-kern Arabieren nu een Arbabisch Blok gaan oprichten, pardon een Arabisch Belang .... omdat ze zo erg tegen die 'linkse' koers zijn, tegen het progressieve ... beeld je in zeg, vrouwen die publiek iets te zeggen zouden mogen hebben ...
Ernstig nu: het feit dat heel wat van de zonen (en hopelijk ook dochters) van de sjeiks naar Westerse universiteiten gestuurd worden, brengt mede zulke effekten teweeg. OK, af en toe ook een uitschuiver genre OBL, maar bij ons hebt ge ook godsdienstfanaten. Ik noem het: globalisering van de kultuur. De anti-globalisten kunnen er evenzeer een punt aan zuigen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#3 | |||||
|
Banneling
|
Een collega van mij werd een tijd geleden door een plaatselijk stamhoofd (Saoudi-Arabie) een rondleiding gegeven in zijn paleis, paardefokkerij inclusief. Het stamhoofd in kwestie is ook "verwesterd" in de zin dat hij goede zaakjes doet met Japanse en westerse multinationals.
Als dessert werd mijn collega een plaats aangeboden als eregast in de loge van het stadion. Probleem voor mijn collega was wel dat er geen voetbalwedstrijd of concert betrof, maar een live opvoering van de sharia. En de localen dachten warempel dat ze hem hiermee een plezier deden. Tot zover de "globalisering". Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 20 augustus 2005 om 10:42. |
|||||
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ten tweede: publieke terechtstellingen en strafuitvoeringen: daar wordt op dit forum ook soms voor gepleit. Soms door ekstreem rechtsen, maar ook soms door ekstreem linksen (die willen dan eenderwelde fabrieksdirekteur, die toch niet anders kunnen zijn dan rechtse zakken) publiek schofferen. Ten derde: in sommige Westerse landen vb States, hebben slachtoffers of hun familieleden het recht om de uitvoering van de doodstraf bij te wonen. En sommigen doen dat ook. Ten vierde: sommige Vlaamse ekstremisten dwepen met hun kollega's van de KKK. Als ik het goed voor heb, doen of deden die ook zo van die dingen redelijk publiek ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#5 | ||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
familie van de slachtoffers...Ik heb het over familie van de DADERS. maar ja een onderscheid maken tussen slachtoffers en daders, het is al meermaals bewezen dat dit voor u te hoog gegrepen is. ten laatste: slaap zacht.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 20 augustus 2005 om 10:56. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Believe it or not, wat gij ermee doet zal mij worst wezen. Ik merk dat u uw licht probeert te laten schijnen over zowat alle problemen waar de wereld mee te kampen heeft. Bent u zelf op de ijskap geweest om uw broeikaseffect te toetsen? Op Antarctica om het gat in de ozonloog met eigen ogen te aanschouwen? Ook over groepsverkrachtingen heeft u heel wat te vertellen merk ik. Ik trek uw redenering door en we gaan er dus van uit dat u al die wijsheid haalt uit eigen ervaringen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 20 augustus 2005 om 12:16. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#8 | |||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 20 augustus 2005 om 12:57. |
|||||||
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik hoor nl. niet bij diegenen die iets tot absolute waarheid zien omdat "het op tv is geweest" Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |||||||||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Towelie030981 : 20 augustus 2005 om 15:40. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Tuurlijk kun je dan nog zo'n barbaarse voorbeelden ophalen, tuurlijk. Waarmee je niets bewijst, enkel je stompzinnigheid en je weigering om "hard evidence" serieus te nemen. Zielig natuurlijk als je op die manier wil argumenteren ... Het blijft duidelijk: de islam is niet het probleem ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
en beweer ik dat ergens, vaag of indirect ? Neen. Mocht het niet duidelijk zijn: dit is een topic die iedere islamhater die islamieten van alle kwaad van deze wereld beschuldigen momenteel (zoals het VB graag doet) een doorn in het oog moet zijn ... Die islamitische vrouwen, die zoveel riskeren door openlijk geëmancipeerd te zijn, het hoofddoek op veel gelegenheden af te werpen, heel progressief te zijn in hun samenleving, .... waarom zouden die voor de camera liegen door te beweren dat de fout niet in het islam geloof is maar in de tradities van hun land ? Ik zie geen reden waarom ze hierover dan zouden liegen.
|
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Banneling
|
Ik las overlaatst dat ongeveer 85% van alle Saoudi's vindt dat Ossama Bin Laden een held is.
Misschien toch niet te snel victorie kraaien over de opkomst van een tolerante islam.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 20 augustus 2005 om 15:52. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het kan dus om zeer uiteenlopende redenen gaan, inclusief het feit dat hij als voorbeeld voor de Islam dient of inclusief het feit dat hij pleit voor de oprichting van een wereldwijd sultanaat gebaseerd de Sharia. We weten het niet. Je bewering is dus voorbarig. Ik geeft toe, de mijne ook. Laten we het dus objectief houden en zeggen: "80% van alle Saoudi's vindt Ossama Bin Laden een held." |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Er is duidelijk weerlegd dat niet de islam maar wel de tradities van het land het probleem zijn. En hop, daar gaan de hardhorigen en blinden weer ....
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
De Islam maakt toch wel een beetje deel uit van de tradities van Saoudi Arabië. Denk je niet?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Destijds was het katholicisme de schuldige achter al het slechte van de Vlaamse cultuur.
Waar blijven die 'progressieven' van destijds?
|
|
|
|
#20 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Je schrijft: er is duidelijk weerlegd dat niet de islam... >> dat wil dus zeggen: er is duidelijk aangetoond dat wel de islam... Je gebruikt hier een dubbele ontkenning. Ik begrijp wel wat je wil zeggen, maar grammatica is niet je sterkste kant. Dit terzijde. Mag ik trouwens vragen wie "weerlegd" heeft dat de islam het probleem is?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 20 augustus 2005 om 20:05. |
|||||
|
|
|