![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burgemeester
|
![]() Hier vind u een document
BUB heeft op 10 januari 2005 een klacht ingediend tegen de VRT bij de Vlaamse Geschillenraad voor Radio en Televisie (o.a. Hans de la Cauter, Alain Mahiat, Cedric Vloemans, Bruno Yammine, Kim Roovers, Bob Vangeel,...) Reden? De voortdurende weigering om een Blubber uit te nodigen in informatieve programma's. Uiteraard werd er weer geschermd met vrije meningsuiting, een codewoord voor vuilspuiterij en leugens natuurlijk. De concrete aanleiding? Men heeft een brief naar de VRT gestuurd om toegelaten te worden tot De Zevende Dag. Dat werd geweigerd. Hun eisen?
De enigsten die dus vinden dat de BUB media-aandacht verdient, zijn zij zelf. De geschillencommissie treedt hen niet bij. Zo ziet ge, als die beroepsidioten in het echte leven komen, kwakken ze tegen de muur. |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Tja als ge al een klacht gaat indienen voor dat u partij niet genoeg in het nieuws komt, dan kan de pvda lsp FN Libiraal appel enz ook van die klachten kunnen indienen omdat ze niet genoeg aan het woord komen.
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Dit kan niet meer
![]()
#5 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom blijft Hans zo stil?
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door garfield : 16 april 2005 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Partijlid
|
![]() "Uiteraard werd er weer geschermd met vrije meningsuiting, een codewoord voor vuilspuiterij en leugens natuurlijk."
De pot verwijt de ketel dat hij pikzwart ziet. |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() ik vind feitelijk ook dat de BUB zendtijd moet krijgen
uiteraard in verhouding met de stemmen hé. Zodus, nemen we voor het gemak het belang bvb met 1 mio stemmen, en die krijgen bvb 10 min zendtijd voor zich. Omgerekend zou de BUB dan ongeveer ...... 9 seconden zendtijd. Dat lijkt me eerlijk ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dit was een eerste veldslag die we verloren hebben omdat de klacht alleen maar mocht gaan over één welbepaalde uitzending. Onze klacht was echter algemeen en gesteund op ons groot potentieel maatschappelijk draagvlak.
De strijd gaat echter verder: nu vóór de Raad voor de Journalistiek, morgen voor de rechtbank, indien nodig. Het is niet meer dan logisch dat men 40% van de Belgen ook eens aan het woord laat. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een publieke omroep heeft tot taak om zoveel mogelijk stromingen aan bod te laten komen. Quasi elke burger die tot een stroming behoort betaalt grosso modo mee aan die openbare omroep.
Principieel heeft BuB dus gelijk: ze mogen ook aan bod komen. Evenals andere kleinere strekkingen (LSP-SAP-AEL-PVDA- e.v.a.) De hoeveelheid aanhang zegt immers niets over de waarde van een gedachtengoed. Verwerpelijke strekkingen kennen soms groot succes, en genieën ventileren vaak als enige theorieën die later correct blijken te zijn. Het gaat toch niet op dat je in de gratie van de macht behoort te staan om aanbod te komen? Een prachtvoorbeeld daarvan is de N-VA. Voor het kartel kwamen ze nauwelijks in de media. Met het identieke gedachtengoed, maar dan verkondigd vanuit een reddingssloep hangend aan de CD&V-boot, mogen ze plots wél hun ding doen. Geef toe dat dit verregaande en gruwelijke selectiviteit is. Ik hoop dat de BuB ondanks het smerige, zompige, juridische kluwen, alsnog haar gelijk in deze zaak haalt.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 16 april 2005 om 19:39. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Niets van gemerkt in de behandeling van die klacht. U verkoopt gebakken lucht. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan Superstaaf.
Alle dagen de schitterende analyses van Steve Stunt in je strot geramd krijgen, dat is pas verregaande en gruwelijke selectiviteit. Je niet aflatende uithalen naar N-VA, idem dito. Niet dat ik me aangesproken voel, je hebt me immers geleerd dat je alleen het gedachtengoed aanvalt, nooit de persoon. |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Eerlijk waar! eigenlijk feitelijk heeft de BuB gelijk!
ik vind ook dat ze meer op TV moeten komen. Ik vind ook dat ze meer verslag van hun activiteiten moeten kunnen geven op TV ![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burgemeester
|
![]() Dit feit was toch maar mooi verzwegen door het picopartijke.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |