Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 14:12   #1
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard Het is bijna zover...

Citaat:
BRUSSEL - Werknemers op het gemeentehuis van West Midlands moeten alle afbeeldingen verwijderen van Winnie de Poehs vriendje Knorretje. Ook alle andere afbeeldingen van varkens moeten weg, weet de Britse krant The Sun.

Afbeeldingen van varkens, zelfs stripfiguren, zouden islamitische medewerkers kunnen beledigen. In de islam worden varkens als onrein beschouwd.

De beslissing werd genomen na een klacht tegen stressballetjes in de vorm van een varkentje.
Waar gaan we toch naartoe in onze grénzeloze drang naar PC.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 14:16   #2
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever.

maar ja,ne kameraad van mij heeft ooit zijne kauwgum moeten uitdoen omdat Mustapha in zijn vastenperiode zat en het zien kauwen op een kauwgum gaf hem een hongergevoel.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 14:23   #3
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

*** KNIP ***

Gelieve geen oproepen tot geweld te publiceren op dit forum aub.

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 14:30   #4
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Waar gaan we toch naartoe in onze grénzeloze drang naar PC.
Ach gelovigen hebben nu eenmaal een zeer laag incasseringsvermogen.

Zeuren en maar zeuren over allerlei onbenulligheden ..... zoals over : Shrek, SpongeBob SquarePants, Barney de dinosaurus, de Teletubbies Bert & Ernie uit Sesamstraat, Sony Playstation...ect.
Oud 2 oktober 2005, 14:31   #5
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
*** KNIP ***

Gelieve geen oproepen tot geweld te publiceren op dit forum aub.

Ha-Ha-Ha.

Ontopic: Dit is wel erg dom dit, hopelijk draaien ze het weer terug.
Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 14:39   #6
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps
Ach gelovigen hebben nu eenmaal een zeer laag incasseringsvermogen.

Zeuren en maar zeuren over allerlei onbenulligheden ..... zoals over : Shrek, SpongeBob SquarePants, Barney de dinosaurus, de Teletubbies Bert & Ernie uit Sesamstraat, Sony Playstation...ect.
Wie zeurt er Apocalayps?Mustapha die mijn kameraad niet wil zien kauwen op een kauwgum of de kauwer zelf?

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 14:46   #7
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Wie zeurt er Apocalayps?Mustapha die mijn kameraad niet wil zien kauwen op een kauwgum of de kauwer zelf?
Gelovigen.
Oud 2 oktober 2005, 14:50   #8
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Wat een zever.

maar ja,ne kameraad van mij heeft ooit zijne kauwgum moeten uitdoen omdat Mustapha in zijn vastenperiode zat en het zien kauwen op een kauwgum gaf hem een hongergevoel.
Méén je dat?
Vorig jaar, toen ik op school in de refter nog moest eten zat in het 5e jaar een moslima. Zij ging voor vele van m'n klas 's middags broodjes halen. Ook toen het ramadam was maakte ze er geen enkel probleem van om het te doen. Ze kwam ze zelfs brengen in de refter waar toch heel het vierde jaar aan het eten was.

Ze draagt zelfs geen hoofddoek, en spreekt perfect Vlaams. Jammer genoeg lopen er zo weinig rond.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:35   #9
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Ook (vooral dan zwarte) honden worden in de islam als onrein beschouwd. Dat alle baasjes van Groenendaals en andere zwarte viervoeters maar oppassen ...

In Engeland zien we iets gebeuren waartoe door de islam wordt opgeroepen : zolang jullie in de minderheid zijn, hou jullie afzijdig. Wanneer jullie toenemen in aantal, stel dan eisen om uiteindelijk het overwicht te behalen en islam op te leggen in darulharb.
Zo simpel zit dat. In Engeland hebben ze nog niets in 't snuitje. Ze zijn voorbeelden van echte dimmi's. Voor wanneer het betalen van de jizzia?
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:42   #10
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het grappigste is dat die "piglet" eerder op een gordeldierbiggetje lijkt dan op een echt varkentje!

Zouden we nu onze spaarvarkentjes ook moeten verwijderen uit burelen?

PS. Ik hoorde reeds van een gevalletje in Engeland, waarbij een persoon zijn verzameling varkentjes had uitgestald op de vensterbank van zijn eigen raam in zijn eigen huis. Het bleek evengoed beledigend te zijn voor de voorbijwandelende moslims en hij heeft zijn collectie ergens anders moeten zetten!

Als het niet zo triest was, zou je het hilarisch kunnen noemen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:44   #11
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Méén je dat?
Vorig jaar, toen ik op school in de refter nog moest eten zat in het 5e jaar een moslima. Zij ging voor vele van m'n klas 's middags broodjes halen. Ook toen het ramadam was maakte ze er geen enkel probleem van om het te doen. Ze kwam ze zelfs brengen in de refter waar toch heel het vierde jaar aan het eten was.

Ze draagt zelfs geen hoofddoek, en spreekt perfect Vlaams. Jammer genoeg lopen er zo weinig rond.
Het is Ramadan. Nog iets dat de moslims niet juist interpreteren (vind ik). Je hebt mensen die alleen tijdens de maand ramadan niet uitgaan, niet drinken,honger lijden, .. Ik heb liever dat ze tijdens het ramadan ook niet vasten, ook alcohol verbruiken, .. We begrijpen de essentie van ramadan niet. Een mens heeft 3 weken tijd nodig om te kunnen afkicken. Het ramadan duurt een maand. Tijdens het ramadan moet jouw geest tot rust komen, je moet geen ZIN hebben om te eten,drinken,uitgaan, .. Je moet het niet als dwang zien. Wat gaan die mannen doen na het ramadan, denk je? Heeft het Ramaden nut???

En wanneer gaan de Vlamingen het verschil merken tussen niet-praktiserende en praktiserende moslims? Denk jij dat de criminele allochtoontjes allemaal dagelijks bidden? Denk jij dat ze de Koran lezen?

Ik heb niets tegen mensen die niet vasten. Wie ben ik om hen te oordelen ..
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:51   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

El Turco, met de beste wil van de wereld kan ik de Ramadan niet echt als "vasten" beschouwen hoor. uiteindelijk wordt er veel meer gegeten dan anders, alleen op de verkeerde (= ongezonde) uren. (diabetespatienten zouden dit al niet mogen doen vb.)

Vasten kan inderdaad gezond zijn en zuiverend voor het lichaam.

Maar "stoppen met roken" wil ook niet zeggen dat je je na zonsondergang te pletter smoort hé.

Ook het "geen sex hebben" vind ik grandioos! Is het zo moeilijk om dagelijks sex te hebben n�* zonsondergang? Overdag moet een normale mens sowieso toch werken?

Nee, dan kan ik meer begrip opbrengen binnen een aantal jaren als de ramadan in de zomer valt! Zonsondergang om 11 en terug licht om 4 uur! allez! dan zal het reppen geblazen zijn.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by circe on 02-10-2005 at 16:52
Reason:
--------------------------------

El Turco, met de beste wil van de wereld kan ik de Ramadan niet echt als "vasten" beschouwen hoor. uiteindelijk wordt er veel meer gegeten dan anders, alleen op de verkeerde (= ongezonde) uren. (diabetespatienten zouden dit al niet mogen doen vb.)

Maar "stoppen met roken" wil ook niet zeggen dat je je na zonsondergang te pletter smoort hé.

Ook het "geen sex hebben" vind ik grandioos! Is het zo moeilijk om dagelijks sex te hebben n�* zonsondergang? Overdag moet een normale mens sowieso toch werken?

Nee, dan kan ik meer begrip opbrengen binnen een aantal jaren als de ramadan in de zomer valt! Zonsondergang om 11 en terug licht om 4 uur! allez! dan zal het reppen geblazen zijn.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Maar "stoppen met roken" wil ook niet zeggen dat je je na zonsondergang te pletter smoort hé.[/size]
[/edit]

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 oktober 2005 om 15:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 15:55   #13
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe

Tot half acht niets eten EN drinken, noem ik wel vasten. Je moet ofwel meedoen ofwel zwijgen. Laat me niet lachen ...
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:12   #14
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grappigste is dat die "piglet" eerder op een gordeldierbiggetje lijkt dan op een echt varkentje!

Zouden we nu onze spaarvarkentjes ook moeten verwijderen uit burelen?

PS. Ik hoorde reeds van een gevalletje in Engeland, waarbij een persoon zijn verzameling varkentjes had uitgestald op de vensterbank van zijn eigen raam in zijn eigen huis. Het bleek evengoed beledigend te zijn voor de voorbijwandelende moslims en hij heeft zijn collectie ergens anders moeten zetten!

Als het niet zo triest was, zou je het hilarisch kunnen noemen!

Het is wel degelijk een onrein dier...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:25   #15
Smurfje
Gouverneur

Smurfje's schermafbeelding

Standaard

Knorretje is veel te lief daarvoor.

Smurfje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:47   #16
Revolutie
Parlementslid

Revolutie's schermafbeelding

Standaard

belachelijk
Oud 2 oktober 2005, 17:23   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, dan kan ik meer begrip opbrengen binnen een aantal jaren als de ramadan in de zomer valt! Zonsondergang om 11 en terug licht om 4 uur! allez! dan zal het reppen geblazen zijn.
Voor Moslims die voorbij de Poolcirkel wonen moet het een ramp zijn.
Dat Mo daar geen rekening mee gehouden heft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 17:47   #18
Zwarte Orde
Schepen

Standaard

Een vieze moslimtent doordrenkt met zweet is ook onrein.
Zwarte Orde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 19:02   #19
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Tot half acht niets eten EN drinken, noem ik wel vasten. Je moet ofwel meedoen ofwel zwijgen. Laat me niet lachen ...
In Egypte komen de meesten enkele kilo's bij tijdens de Ramadan. Vasten , LOL !!!![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Alvader on 02-10-2005 at 20:02
Reason:

Citaat:
In Egypte komen de meesten enkele kilo's bij tijdens de Ramadan. Vasten , LOL !!!![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
in Egypte komen de meeste enkele kilo's bij tijdens de Ramadan. Vasten , LOL !!!![/size]
[/edit]
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....

Laatst gewijzigd door Alvader : 2 oktober 2005 om 19:02.
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 20:15   #20
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Logisch toch dat je tijdens de ramadan bijkomt, je eet meer, rijker en vetter dan gewoonlijk en dan nog op uren dat je bioklok niet voor het verteren geprogrammeerd is. Met een (over)volle maag gaan pitten is ook niet bevorderlijk voor de lijn...

Ah ja, EL TURCO, waarom zijn het toch weer de vrouwen die de ramadan-maaltijden moeten klaarmaken, terwijl de ramadannende mannen meestal in horizontale positie het etensuur afwachten... Ze hebben toch zo'n hoofdpijn van de honger en de dorst die sukkels, kan ervan meespreken (van de hoofdpijn bedoel ik...).
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be