![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ja, het is waar.
*argument* *argument* *argument* *heel veel argumenten* |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicisten zijn integendeel pragmatische realisten.
Zie maar naar mij.
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar het bovenstaande bewijst net hoe absurd wij wel zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hoort alleszins niet echt thuis op een discussieforum, gezien je irrelevante persoonlijke aanval, die bovendien niet onderbouwd is. Op een discussieforum wijs je niet op gespleten persoonlijkheden van de debaters, maar toon je aan dat hun teksten en opinies niet consistent zijn. Een groot verschil lijkt me. Hoe ga je hierbij tewerk? Soms volstaat het een posting te quoten en te wijzen op verschil met de huidige realiteit. concreet: je kan nalopers van politieke partijen een vroegere opinie onder de neus wrijven, aantonen dat er een bocht van 180° genomen werd, en dan constateren dat de naloper in kwestie deze totale ommekeer klakkeloos goedpraat, en zich al helemaal niet distanciëert van de tweeslachtige houding van de gespletenheid tussen ideologie en praktijk. Een goed verstaander kan hieruit schizofrenie concluderen, maar dat vermeld je nooit expliciet. Op een forum beperk je je tot discussie over het ideeëngoed. Misschien maakt een voorbeeldje uit de praktijk het bovenstaande duidelijker: -------------------------- -------------------------- Stelling: De N-Va'ers lopen slaafs hun partijbestuur achterna. Zelfs totale verloochening van de kiesbeloften blijven ze goedpraten. Ze blijven zelfs deel uitmaken van een partij die totaal anders handelt dan ze vooraf belooft. Onderbouwing: Bekijk even deze tekst uit 2004 net voor de verkiezingen. Citaat:
Heel snel werd een Vlaamse regering op poten gezet met.................VLD+SP-a en ondanks al het voorgaande .......jawel, de CD&V plus de N-Va. Niks aan de hand, zou je zo zeggen. Het is heel normaal in een autoritair geleide partij, dat de top vanuit haar superieure positie wikt en beschikt. Je zou dan denken dat de achterban zich geschoffeerd voelt door deze gespletenheid tussen woord en daad en op zijn minst de partij de wacht aanzegt. Wat merken we echter o.a. op dit forum? Maanden na datum lopen dezelfden nog steeds hun partijtje als lemmingen achterna. Documentatie: Wat de N-VA ook doet: de forum-N-Va'ers blijven blind hun partij steunen. Getuige daarvan de talrijke teksten waarin ze 'right or wrong' hun partij blijven steunen en de partijlogo's die ze zonder schaamte blijven voeren. Kijk maar:
----------------------------------- ----------------------------------- Zo gaat dat er aan toe op een forum, giserke. Op die wijze toon je aan dat bij de N-Va een ongelofelijk grote kloof is tussen woord en daad, tussen belofte en realisatie. Moet ik daarom de hier aanwezige debaters uit die partij verwijten dat ze schizofrene, slaafse, tsjollen zijn, die als de eerste de beste vitrinehoer alles slikken wat hen opgelepeld wordt? Welneen! Aan dat soort schelden en persoonlijke aanvallen bezondig ik me niet. Zo wek je enkel irritatie en maak je serene discussie onmogelijk. Ik beperk me daarom uitsluitend tot het wijzen op contradicties tussen hun ideeëngoed en de realiteit. De conclusies laat ik over aan de lezer.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() nog een voorbeeldje van hypocrisie: Zichzelf bombarderen tot superdemocraat en iedereen uitschelden die niet dezelfde mening over democratie is toegedaan, maar zelf zitten dwepen met de anti-democratische instelling bij uitstek (nl. de monarchie) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zware kritiek op politieke meningen, maar schoffeer nagenoeg nooit de persoon zelf. Veel geluk bij je zoektocht om je valse aantijging hard te maken.......[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 23 september 2005 om 11:06. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Moet ik daarom de hier aanwezige debaters uit die partij verwijten dat ze schizofrene, slaafse, tsjollen zijn, die als de eerste de beste vitrinehoer alles slikken wat hen opgelepeld wordt? Welneen! Aan dat soort schelden en persoonlijke aanvallen bezondig ik me niet. Zo wek je enkel irritatie en maak je serene discussie onmogelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Kijk nu, ik verdedig een monarchist/belgicist tegen Vlaamsgezinden.
Echt wel makkelijk, die verdeeldheid zaaien ![]() Awoe SS!
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een scheldwoord in een tekst, is nog niet noodzakelijk een persoonlijke aanval. Huiswerk opnieuw maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als tegenprestatie zal ik jou nooit persoonlijk aanvallen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent niet verantwoordelijk voor de straffe N-Va uitspraken die mijn voorbeelden onderschreven voorafgaand aan de Vlaamse verkiezingen, en dus ook niet voor wat er in de praktijk van terechtkwam. Zeg nog dat ik niet objectief kan zijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() De Staaf is hier weer de lepe aant uithangen. En blijkbaar amuseert hij zich nog ook.
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nu ben ik ook nog 'leep' volgens Riksken....... In feite zijn dat nog zo'n slechte eigenschappen niet. Met absurditeiten kan je rijk worden. Als schilder, schrijver, dichter,........ En leep zijn, komt ook van pas, als je het in discussies moet opnemen tegen een horde flaminganten. Citaat:
![]() |
![]() |