![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Banneling
|
AHMED KOREI SLAAKT EEN ALARMKREET
De Palestijnse premier Ahmed Korei roept de internationale gemeenschap, en met name de Verenigde Staten, op tussenbeide te komen om een eind te maken aan de nieuwe escalatie van geweld in het Midden-Oosten. "Wij roepen de internationale gemeen- schap, de Verenigde Staten, de Europese Unie, de Verenigde Naties en Rusland op een eind te maken aan de escalatie aan Israëlische zijde", zei Korei. De Israëlische minister van Defensie Shaoul Mofaz had al "harde acties" aan- gekondigd in de Palestijnse Gazastrook. Het Midden-Oosten lijkt af te stevenen op een nieuwe geweldspiraal. Stop de steun aan Israël ![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Sofietje : 24 september 2005 om 15:56. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Minister
|
De Palestijnen moeten eerst Hamas! en ander gespuis tot de laatste man uitroeien. Ze moeten de zelfmoordaanslagen stoppen. Dan pas kan er over vrede gepraat worden.
Israël heeft het volste recht om terug te slaan. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De Palestijnse Autoriteiten weten dat,ongeacht de politieke afkomst van de Israelische Regering,de Midden-Oosten methode telt,oog om oog,tand om tand....... Aan de PA om nu eens voor "Autoriteit" te spelen in het eigen gebied,komaf maken met ellendelingen die feitelijk de gewone Palestijnse mensen gijzelen in een geweldsspiraal die ONMIDDELIJK kan stilgelegd worden,en als de AK-47 daartoe het gereedschap moet zijn,welnu laat het zo zijn dan! Israel is perfect duidelijk,geen aanslagen betekent: geen represailles...... De PA kan dat ook zijn;in GAZA zijn WIJ de baas,en als er geschoten moet worden zullen WIJ dat verordonneren! En ik kan me niet voorstellen dat Palestijnse "metaalwerkplaatsen" niks nuttigers te doen hebben dan artisanale springtuigen vervaardigen......... |
|
|
|
|
|
|
#4 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Tsss, tssss, tssss, wat zijn we weer genuanceerd bezig. Tot de laatste man uitroeien. Hamas en ander gespuis. Wie daarmee bedoeld wordt is niet duidelijk, maar uitgeroeid moeten ze worden, vast en zeker. Wel een vreemd uitgangspunt: om vrede te bereiken eerst nog ander gespuis uitroeien. Tot de laatste man natuurlijk, dat spreekt vanzelf... Citaat:
Maar om de historische puntjes op de "i" te zetten misschien toch even recapituleren. De staat Israel werd eenzijdig uitgeroepen tegen de wil van de wereldgemeenschap in en vooral de Arabische landen. Het gaat om Arabische grond die door kolonisten werd gekocht, veroverd, gestolen, ingepalmd, bezet of afhandig gemaakt. Ondermeer door terreuracties tegen de oorspronkelijke bevolking. Als resultaat heb je vandaag 4 miljoen Palestijnse vluchtelingen. Die willen hun huis terug en hun olijfgaard, hun veld, hun waterputten en de graven van hun ouders. En ze willen door de staat Israel als mensen behandeld worden. Sommige Palestijnse volwassenen zijn geboren in vluchtelingenkampen. En als ze vaststellen dat een gewone oorlog niet werkt, dat smeken niet werkt of staken of betogen of een beroep doen op de internationale gemeenschap, dan worden mensen radeloos. En dan zijn ze in staat tot radeloze acties. Als je dat wil vermijden, dan moet je wat aan de situatie verhelpen. Dan moet Israel zich bijvoorbeeld schikken naar de VN-resoluties die de terugtrekking tot de grenzen van '67 voorzien en die het recht op terugkeer voor alles Palestijnse vluchtelingen stipuleren. En dan moet de staat Israel zich organiseren als een seculiere staat waar alle burgers gelijk voor de wet zijn, racisme verboden is en discriminatie bestraft wordt. Dat is een begin. Op dat moment kun je van de Palestijnen verwachten dat ze hun militaire strijd tegen de bezetter opheffen. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
@kaatd
Goeie post! |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Minister-President
|
De Palestijnen beschuldigen Israel weer van de Jeep die ontploft is met 15 doden tot gevolg. Zat die Hamas-Jeep niet vol wapens? Weer een goedkoop excuus om zogezegd terug te slaan. En de EU geeft dat volk 500 miljoen Euro steun, onvoorwaardelijk, zonder vooruitgang.
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Als Korei toelaat dat Hamas tientallen raketten afvuurt op Israel vanuit Gaza, dan moet hij niet verbaasd zijn dat er terugeslagen wordt. Ik stel vast dat de Palestijnse Autoriteit nog altijd toelaat dat een terroristische organisatie als Hamas openlijk gewapend opereert vanuit Gaza. De PA ontneemt zichzelf hierdoor alle legitimiteit.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gouverneur
|
Feit is , de Isreälieten laten hun doen ( ok er werken er een paar tegen ) maar wie blijft oorlog voeren of aanslagen plegen? Juist..
|
|
|
|
|
|
#11 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U kan het een terroristische organisatie noemen, maar ze worden wel door de bevolking verkozen tijdens de verkiezingen. Niet ondanks het feit dat ze gewapend verzet plegen maar juist omd�*t ze dat doen. Israël moet haar kolonisatiepolitiek stopzetten en hun racistische ideologie opdoeken. Israel moet haar apartheidspolitiek ontmantelen. Israel moet de Palestijnse vluchtelingen laten terugkomen. Dan houdt het verzet vanzelf op. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je bent dus even selectief als Sofietje... |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
En zet terugtrekking maar tussen heel vette aanhalingstekens btw.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Indien er vooruitgang moet geboekt worden mag men NIET terug grijpen naar "de stichting van de staat Israel".Europa heeft demonstratie gegeven daarin,ten goede en ten kwade....
Israel IS er,en het kost veel problemen en diplomatiek geduw,maar het ziet er zelfs naar uit dat Israel binnen afzienbare tijd binnen zijn grenzen van 1967 zal zitten,op wat details rond Jeruzalem en de Golan na.... Aan de Palestijnen om er in hun eigen gebieden alvast iets van te maken en de buren niet op stang te jagen....Voor de eerste keer sinds het begrip "Palestijn" bestaat,is er zoiets als een Palestijns bestuur(!!!) Anders moet overwogen worden Egypte en Jordanie uit te nodigen om dan ook maar hun grenzen van 1967 terug te nemen.(dat is respectievelijk met Gaza en de West-Bank) Het zou kunnen gebeuren dat de Palestijnen dan zullen smeken om Israelische bezetting...... |
|
|
|
|
|
#16 | |||||
|
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 25 september 2005 om 15:09. |
|||||
|
|
|
|
|
#17 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat het verleden ook moge zijn, feit is dat de terugtrekking van Israel uit de Gazastrook, inclusief de 8000 Joodse bewoners waarvan een aantal er reeds drie generaties geboren zijn, is en blijft de moedigste stap van beide partijen sedert lang.
Als de Palestijnen deze stap aangrijpen om te tonen dat ook zij naar een vredevolle regeling willen, dan kan er een positieve cyclus ontstaan waarbij veel sneller dan we denken twee onafhankelijke staten naast elkaar bestaan. Maar als de Palestijnen als eerste reactie op de terugtrekking, vanuit Gaza massaal raketten afvuren op Israelische dorpjes.... tja, dan moeten ze niet klagen als Israel terugslaat. Want dat is er gewoon openlijk om vragen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 25 september 2005 om 15:08. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Banneling
|
Ik heb is even een analyse gemaakt van de situatie en ik wil het met jullie delen
Wat zou er nu gebeuren als Israël niet zou bestaan? Zouden de Arabieren dan eerlijker zijn, harder werken, ... ? Stel voor, er wonen geen joden in het Midden-Oosten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Palestijnen in vrede zouden leven. De Arabische wereld heeft mensen als Kaddafi,Arafat,.. uitgebracht. Als Israël er niet was, dan ging Kaddafi Palestina bezetten Overal sterven er moslims. Ik doel hier niet op vrijheidsstrijders in Irak. Maar de doden in Kashmir begrijp ik dus niet. Of de strijd tussen de soennieten-sji'ieten enzovoort ... Het zijn achterlijke mensen die elkaar vermoorden, onwetendheid is de oorzaak. Maar als het leger van een statistiekmonster (per capita pc,wetenschapper,geschoolde mensen, scientific publications, start-ups, venture capital, bedrijven op het nasdaq beurs, het land van windows nt, icq, motorola, intel, ..). Als zo'n land nog altijd kinderen vermoord. Zielig! Rachel Corrie, een meisje, vertrekt van duizenden kilometers naar Palestina, en ik die maar hier tettert. Als ik weet dat het iets zal uitmaken, wil ik men eigen opofferen voor die kinderen, ik kan ook geweld ondernemen, .. dat gaat niets opbrengen. Als Turk zijnde, weet ik dondersgoed wat terreur is. Je weet het niet komen, het is ook laf. Ik keur terroristische acties van de Palestijnen af, maar die mensen hebben geen andere kans. Moeilijke situatie. Ik denk dat internationale bemiddeling enigste oplossing is. De Amerikaanse soldaten zijn daar niet welkom. Het moet een land zijn die door beide landen geapprecieerd wordt. In eerste instantie denk ik aan Egypte, maar in ogen van de Arabieren zijn dat verraders. Misschien kan Turkije bemiddelen. Turkije heeft uistekende relaties met Israël, en de Palestijnen(niet alle Arabieren), maar de Palestijnen houden nog van de Turken. En Turkije is de opvolger van het Osmaanse Rijk ... |
|
|
|
|
|
#19 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 25 september 2005 om 16:50. |
|||||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banneling
|
Stop de miljarden steun aan de schietende palestijnen,zelfs de Jordanen wilden niet van dat smurrievolkje
|
|
|
|