![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jajaja... u kan vast niet leven zonder Windows op je pc of even goed zonder Tux, de linux pinguin. Afhankelijk van je positie in dit tranendal heb je vast een flavour van MS Office (academic version of gewone winkelversie of de pro versie) of, als het voorgaande je niet ligt, een oude gratis download van StarOffice, een nieuwe betaalde CD met daarop de laatste nieuwe te betalen pinguin-office-cloon (StarOffice recente versie) of OpenOffice.
We hebben daarmee wel afgerateld wat de KMO en de standaard pc van de bedrijfswereld nodig hebben. Maar wat heb je daarnaast nodig ? Je hebt een schijf van 400 GB of meer maar toch even denken over die applicatie die de ruggengraat van je hele computergebeuren vormt en die hoeft echt niet groot te zijn. Wat zijn de troeven van jouw computergebruik ? Welke software schoonheden maken je ervaringen met "the machine" perfekt en waarom, of wat moest je aanpassen om te zorgen dat het bijna perfekte werkinstrument ineens totaal je Rolls-Royce van productiviteit maar evengoed plezier werd ? Mijn grote redders der mensheid : 1. Total Commander (vroeger Windows commander) : Een cloon van Norton Commander op de XT en AT van 15,20 jaar terug. Dit is echt de ruggengraat van mijn pc gebeuren. Alles (FTP, comprimeerde bestanden, pocket pc, ...) kan je beschouwen als een harde schijf op je PC. De software is shareware maar verliest nooit functionaliteit. Ik heb echter wel een licentie gekocht, want zulks programma moet je gewoonweg steunen. PS : pocket PC kan je enkel verkennen na het installeren van een plug-in, maar die is gratis. Er is trouwens op de site ook een versie van Total Commander te vinden voor pocket PC en die is gratis. 2. Irfanview. Must-have voor ELKE windows gebruiker. Geen dralen. Als je ooit naar beeldjes kijkt op je pc, in om het even welk formaat, dan is Irfanview het viewer programma voor je. Snel, klein en kan zowat alles aan. 3. Mozilla Thunderbird. Zelf een windows gebruiker, kan ik nog wel best geloven waarom Windows (hoewel het geld kost) een winnaar is op het gebied van operating systems. Maar ik slaag er niet in te begrijpen waarom Outlook populair blijft. Ondanks alle hooks met Office en dergelijke blijft het het slechtste mail programma ooit. Het feit dat je voor een mail programma alleen 6 patches per maand moet downloaden en dat het voortdurend vastloopt is op zich genoeg. Enter Mozilla Thunderbird. Een beetje kennis-werknemer heeft vroeger lang genoeg gehamerd om Netscape 4 Mail en vroegere versies. Welaan dan... Netscape Mail is groot geworden, heel groot. Mozilla Thunderbird is zonder twijfel de beste mail client op PC. 4. Mozilla Firefox : Erg goed... zondermeer. 5. Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver. Mijn 5 belangrijkste programma's... En u ?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 mei 2005 om 03:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik gebruik 3 van 5.
![]() ik wist niet dat het zo erg met me gesteld was. ter compensatie ga ik volgende week niet blokken en veel op café hangen denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Schepen
|
![]() Op Windows:
-Mozilla Firefox: de redding der browsers (al schijnt Opera ook zeer goed te zijn) -Mozilla Thunderbird: een zegen tegen spam -iTunes: de ideale manier om je muziek deftig te ordenen -Picasa: sorteer alle foto's op je harde schijf -Google Desktop Search: de naam spreekt voor zich -Open Office: zelfde als Office, maar gratis ![]() Op Linux: -Mozilla Firefox -Mozilla Thunderbird -Open Office -Beagle: ook een desktop search programma -Adesklets: laat je allerlei 'voorwerpen' op je desktop plaatsen (http://adesklets.sourceforge.net/ima...manceyan_0.jpg --- dat weerbericht en die balk met icoontjes) -xMMs: zeer nuttig muziekprogramma, al ben ik nu op zoek naar iets dat je muziek meer ordent -Xine of Mplayer: kies maar een uit. Ze spelen allebei zowat alle filmbestanden. Gewoonweg fantastische programma's! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() goh,
mmm, vreed geek is da toch ni
Laatst gewijzigd door rodeo : 1 mei 2005 om 09:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vervang frontpage door de macromedia/adobe producten en ik ga, mits een paar kleine toevoegingen akkoord.
- flashfxp - mirc (nnscript + paar eigen addons) - winamp
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Mozilla Firefox Behoeft geen verdere uitleg.
The Bat!, zonder twijfel de beste e-mailclient die er is, maar betalend ![]() FileZilla. Veel beter dan WS_FTP Kan ook SSH aan. IrfanView. voor uitleg ![]() OpenOffice.org Kan bijna evenveel dan MS-Office, maar kost geen rotte frank. FilZip, het gratis alternatief van WinZIP. Daarvoor gebruikte ik WinRAR, maar dat is betalend. avast! Antivirus Freeware!! ![]() bsplayer. Goede videoplayer die ook subtitles aankan WinAMP. All-time klassieker en topper. Vind ik ook 10 keer handiger dan WMP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() photoshop
worldbuilder lightwave poser solid edge |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() PowerArchiver
Winamp Tag&Rename Nero |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() FireFox, KMail, screen, irssi, pico, ssh, Kopete, ftp, tar g(u)nzip.
Gebruik ik het meeste denk ik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() foobar wil ik nog aan dat lijstje toevoegen
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() quickpar !!
Om al je beschadigde of onvolledige en zelfs gemiste (data) rars te herstellen wanneer je in de usenet binariegroepen weer eens een klassiekertje meepikt. Zeer snel en eenvoudig in gebruik. Programma van het jaar voor mijn part. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 25 juni 2005 om 18:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Mozilla Firefox. M. Thunderbird heb ik nog niet geïnstalleerd, mijn vader moet ermee kunnen werken, en als ik zie hoeveel moeite hij heeft om met een nieuw programma te werken (Excel
![]() Openoffice staat erop. Ben ik persoonlijk meer voor dan voor StarOffice. Als je niet oplet, sla je iets op in een bestand, dat alleen met StarOffice is te openen, wat heel vervelend is, als je een tekstdocument wil doorsturen... iTunes heeft mijn zuster op de computer gezet, maar ik luister alleen maar naar livestream radio hierop, dus echt nodig heb ik het niet. avast! zat er reeds op, ben ik heel tevreden mee, behalve dat webpagina's met users.skynet.be zijn geblokkeerd, en ik nog steeds geen manier heb gevonden om dat ongedaan te maken. Er zit nog een programma van Infogroen op, een programma waarmee we de voorraden van planten kunnen bijhouden, etiketten kunnen printen, loodsbonnen... Enig nadeel, het werkt ondertussen in Windows, maar het heeft nog steeds de werking van een programma in DOS. Alt+F4 werkt niet om af te sluiten, er zitten behoorlijk wat bugs in, maar het is het enige programma in zijn soort, voor zover ik weet. Er zit bijvoorbeeld een volledige lijst plantennamen in, als je alle soorten die we kweken erin zou willen steken (op jaarbasis passeren hier zo'n 1000 �* 2000 soorten...), ben je wel even zoet, vrees ik. Dus als iemand daar een alternatief voor kent, kom maar op met die handel...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Lokaal Raadslid
|
![]() FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
firefox moet niet aan sites worden aangepast en sites moeten niet worden aangepast aan firefox. Firefox beantwoordt aan de web standaarden, en de sites moeten dat ook doen. Dat laatste is niet het geval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |