Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2005, 03:44   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Beste bescheiden computer software (warning : geeks only)

Jajaja... u kan vast niet leven zonder Windows op je pc of even goed zonder Tux, de linux pinguin. Afhankelijk van je positie in dit tranendal heb je vast een flavour van MS Office (academic version of gewone winkelversie of de pro versie) of, als het voorgaande je niet ligt, een oude gratis download van StarOffice, een nieuwe betaalde CD met daarop de laatste nieuwe te betalen pinguin-office-cloon (StarOffice recente versie) of OpenOffice.

We hebben daarmee wel afgerateld wat de KMO en de standaard pc van de bedrijfswereld nodig hebben. Maar wat heb je daarnaast nodig ? Je hebt een schijf van 400 GB of meer maar toch even denken over die applicatie die de ruggengraat van je hele computergebeuren vormt en die hoeft echt niet groot te zijn. Wat zijn de troeven van jouw computergebruik ? Welke software schoonheden maken je ervaringen met "the machine" perfekt en waarom, of wat moest je aanpassen om te zorgen dat het bijna perfekte werkinstrument ineens totaal je Rolls-Royce van productiviteit maar evengoed plezier werd ?

Mijn grote redders der mensheid :
1. Total Commander (vroeger Windows commander) : Een cloon van Norton Commander op de XT en AT van 15,20 jaar terug. Dit is echt de ruggengraat van mijn pc gebeuren. Alles (FTP, comprimeerde bestanden, pocket pc, ...) kan je beschouwen als een harde schijf op je PC. De software is shareware maar verliest nooit functionaliteit. Ik heb echter wel een licentie gekocht, want zulks programma moet je gewoonweg steunen.
PS : pocket PC kan je enkel verkennen na het installeren van een plug-in, maar die is gratis. Er is trouwens op de site ook een versie van Total Commander te vinden voor pocket PC en die is gratis.

2. Irfanview. Must-have voor ELKE windows gebruiker. Geen dralen. Als je ooit naar beeldjes kijkt op je pc, in om het even welk formaat, dan is Irfanview het viewer programma voor je. Snel, klein en kan zowat alles aan.

3. Mozilla Thunderbird. Zelf een windows gebruiker, kan ik nog wel best geloven waarom Windows (hoewel het geld kost) een winnaar is op het gebied van operating systems. Maar ik slaag er niet in te begrijpen waarom Outlook populair blijft. Ondanks alle hooks met Office en dergelijke blijft het het slechtste mail programma ooit. Het feit dat je voor een mail programma alleen 6 patches per maand moet downloaden en dat het voortdurend vastloopt is op zich genoeg. Enter Mozilla Thunderbird. Een beetje kennis-werknemer heeft vroeger lang genoeg gehamerd om Netscape 4 Mail en vroegere versies. Welaan dan... Netscape Mail is groot geworden, heel groot. Mozilla Thunderbird is zonder twijfel de beste mail client op PC.

4. Mozilla Firefox : Erg goed... zondermeer.

5. Verrassende deelnemer : een oude versie (office 2000) van Frontpage. Ideaal om je snel weer de html stukken en brokken van een tabel voor de geest te halen. Als het even kan... even snel een html file van 60 KB aan te passen zonder een dagje zoet te zijn. Ik hoorde vroeger puriteinen vloeken over Microsoft en wat ze met HTML wilden doen. Vandaag de dag moet de echt zwarte vlag naar Dreamweaver.

Mijn 5 belangrijkste programma's... En u ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 mei 2005 om 03:45.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 04:39   #2
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

ik gebruik 3 van 5.

ik wist niet dat het zo erg met me gesteld was. ter compensatie ga ik volgende week niet blokken en veel op café hangen denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 07:18   #3
DenMathias
Schepen

Standaard

Op Windows:
-Mozilla Firefox: de redding der browsers (al schijnt Opera ook zeer goed te zijn)
-Mozilla Thunderbird: een zegen tegen spam
-iTunes: de ideale manier om je muziek deftig te ordenen
-Picasa: sorteer alle foto's op je harde schijf
-Google Desktop Search: de naam spreekt voor zich
-Open Office: zelfde als Office, maar gratis

Op Linux:
-Mozilla Firefox
-Mozilla Thunderbird
-Open Office
-Beagle: ook een desktop search programma
-Adesklets: laat je allerlei 'voorwerpen' op je desktop plaatsen (http://adesklets.sourceforge.net/ima...manceyan_0.jpg --- dat weerbericht en die balk met icoontjes)
-xMMs: zeer nuttig muziekprogramma, al ben ik nu op zoek naar iets dat je muziek meer ordent
-Xine of Mplayer: kies maar een uit. Ze spelen allebei zowat alle filmbestanden. Gewoonweg fantastische programma's!
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 08:58   #4
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

goh,
  • Firefox (beetje Opera, maar geraak niet door alle knoppen en functies heen)
  • TeXnicCenter (ism met LaTeX); ideaal om .pdf's te maken
  • Powerarchiver, zipt zowat alles, en kan alles openen (én beveiligd zippen). UltimateZip zou een freeware alternatief zijn.
  • Wolfenstein - Enemy Territory - als dat geen freeware is
Ik weiger Open Office te draaien, heb daar in het verleden *kleine* problemen mee gehad

mmm, vreed geek is da toch ni

Laatst gewijzigd door rodeo : 1 mei 2005 om 09:12.
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 10:52   #5
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Vervang frontpage door de macromedia/adobe producten en ik ga, mits een paar kleine toevoegingen akkoord.

- flashfxp
- mirc (nnscript + paar eigen addons)
- winamp

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 12:20   #6
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
*knip*

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 mei 2005 om 12:20.
Oud 1 mei 2005, 12:26   #7
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Mozilla Firefox Behoeft geen verdere uitleg.
The Bat!, zonder twijfel de beste e-mailclient die er is, maar betalend
FileZilla. Veel beter dan WS_FTP Kan ook SSH aan.
IrfanView. voor uitleg zie Jazeker
OpenOffice.org Kan bijna evenveel dan MS-Office, maar kost geen rotte frank.
FilZip, het gratis alternatief van WinZIP. Daarvoor gebruikte ik WinRAR, maar dat is betalend.
avast! Antivirus Freeware!!
bsplayer. Goede videoplayer die ook subtitles aankan
WinAMP. All-time klassieker en topper. Vind ik ook 10 keer handiger dan WMP.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 20:42   #8
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

photoshop
worldbuilder
lightwave
poser
solid edge
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 20:54   #9
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

PowerArchiver
Winamp
Tag&Rename
Nero
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 20:55   #10
Jeroen

Standaard

FireFox, KMail, screen, irssi, pico, ssh, Kopete, ftp, tar g(u)nzip.
Gebruik ik het meeste denk ik.
Jeroen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 21:49   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

foobar wil ik nog aan dat lijstje toevoegen

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2005, 22:09   #12
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik gebruik 3 van 5.

ik wist niet dat het zo erg met me gesteld was. ter compensatie ga ik volgende week niet blokken en veel op café hangen denk ik.
allez dan, business as usual
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 17:39   #13
skaldis
Banneling

Standaard

quickpar !!

Om al je beschadigde of onvolledige en zelfs gemiste (data) rars te herstellen wanneer je in de usenet binariegroepen weer eens een klassiekertje meepikt. Zeer snel en eenvoudig in gebruik. Programma van het jaar voor mijn part.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 18:06   #14
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by StevenNr1 on 25-06-2005 at 19:07
Reason:
--------------------------------

Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Hehe, en wat PIK jij dan zoal op Usenet [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 25 juni 2005 om 18:07.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 18:27   #15
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Hehe, en wat PIK jij dan zoal (mee op) via Usenet
Ach of ik nu een filmpje bekijk dat ik heb gedownload van het net of ik zou televisie kijken ... Ik zie daarin weinig verschil, ik brand tenandere geen films op CD. Soms gebeurt het wel eens dat ik per ongeluk een film kan bekijken die hier nog in de cinema moet verschijnen maar dat is de laatste tijd eerder zeldzaam. Voorts post ik wel eens een muziekcd'tje maar dat is muziek die zooo onbekend is en waarvan de makers niets liever hebben dan dat hun muziek gedeeld wordt. Heb onlangs nog Woodsmoke van Nest gekocht, geript en gepost. Wel die cd is misschien tien keer afgehaald. Nest heb ik leren kennen via een andere cd die iemand anders gepost had. Hij had die gekocht, ik deze voila. Zonder usenet had ik Nest niet leren kennen en hadden ze weer een cd minder verkocht. Ik kan begrijpen dat de grote maatschappijen minder winst maken door p2p ed maar voor de kleintjes is het een goede zaak omdat ze anders niet verspreid geraken. Dat sony en emi weer aan kopieerbeveiligingen werken is schandalig. Mijn oudste cd's flessen bijna allemaal dus kopieer ik die in de hoop dat de meeste fouten er op die manier terug uit zijn. Ik vind het trouwens schandalig dat de rechten van overleden muzikanten worden doorverkocht en zo door die cokehoeren van musicbusinessmen. WWaarom zou ik een cd van the beatles kopen als dat geld naar M.Jackson gaat ?? Doe ik niet aan mee.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 19:03   #16
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Mozilla Firefox. M. Thunderbird heb ik nog niet geïnstalleerd, mijn vader moet ermee kunnen werken, en als ik zie hoeveel moeite hij heeft om met een nieuw programma te werken (Excel ), en zelfs basisknoppen niet weet zijn (backspace, delete, alt gr... ), moet ik hem geen nieuwe e-mailclient bezorgen, hoezeer ik OE ook buiten wil zwieren.
Openoffice staat erop. Ben ik persoonlijk meer voor dan voor StarOffice. Als je niet oplet, sla je iets op in een bestand, dat alleen met StarOffice is te openen, wat heel vervelend is, als je een tekstdocument wil doorsturen...
iTunes heeft mijn zuster op de computer gezet, maar ik luister alleen maar naar livestream radio hierop, dus echt nodig heb ik het niet.
avast! zat er reeds op, ben ik heel tevreden mee, behalve dat webpagina's met users.skynet.be zijn geblokkeerd, en ik nog steeds geen manier heb gevonden om dat ongedaan te maken.
Er zit nog een programma van Infogroen op, een programma waarmee we de voorraden van planten kunnen bijhouden, etiketten kunnen printen, loodsbonnen... Enig nadeel, het werkt ondertussen in Windows, maar het heeft nog steeds de werking van een programma in DOS. Alt+F4 werkt niet om af te sluiten, er zitten behoorlijk wat bugs in, maar het is het enige programma in zijn soort, voor zover ik weet. Er zit bijvoorbeeld een volledige lijst plantennamen in, als je alle soorten die we kweken erin zou willen steken (op jaarbasis passeren hier zo'n 1000 �* 2000 soorten...), ben je wel even zoet, vrees ik. Dus als iemand daar een alternatief voor kent, kom maar op met die handel...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 19:57   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje
Mozilla Firefox. M. Thunderbird heb ik nog niet geïnstalleerd, mijn vader moet ermee kunnen werken, en als ik zie hoeveel moeite hij heeft om met een nieuw programma te werken (Excel ), en zelfs basisknoppen niet weet zijn (backspace, delete, alt gr... ), moet ik hem geen nieuwe e-mailclient bezorgen, hoezeer ik OE ook buiten wil zwieren.
Als hij nu al moeite heeft om nieuwe dingen als het toetsenbord te leren kennen... waarom dan niet meteen beginnen met thunderbird ? Het is niet moeilijker dan OE... het doet enkel wat vaker wat je vraagt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juni 2005, 20:12   #18
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2005, 20:32   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
FireFox is inderdaad vele malen handiger dan IE, maar sommige websites zijn er wel nog niet aan aangepast (of FireFox aan die websites).
Ik had het over thunderbird eigenlijk.

firefox moet niet aan sites worden aangepast en sites moeten niet worden aangepast aan firefox. Firefox beantwoordt aan de web standaarden, en de sites moeten dat ook doen. Dat laatste is niet het geval.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 25 juni 2005, 20:35   #20
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik had het over thunderbird eigenlijk.

firefox moet niet aan sites worden aangepast en sites moeten niet worden aangepast aan firefox. Firefox beantwoordt aan de web standaarden, en de sites moeten dat ook doen. Dat laatste is niet het geval.
Het was een reaktie op de openingspost (waar FireFox op puntje 4 staat), excuses als dat niet duidelijk was
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be