![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 20 november 2002
Locatie: Ranst - Antwerpen
Berichten: 344
|
![]() Agalev en Spirit Boechout krijgen het deksel op hun neus.
Beide Boechoutse partijen hebben jarenlang hun verzet gepredikt tegen de ondertunneling van de militaire baan te Borsbeek. Beide partijen zitten in de Vlaamse regering en worden nu verplicht de ondertunneling en de uitbreiding van de startbaan te ondersteunen. Dat de luchthaven door hun jarenlange agitatie economisch sterk is afgezwakt, stoort hun niet. In elk geval zullen de werken voor de ondertunneling in 2004 van start gaan. Agalev en Spirit hebben de bevolking jaren misleid en zijn thans door de knieën gegaan. Nogmaals het bewijs dat extreme standpunten, die niet hard kunnen gemaakt worden, volksbedrog is. De ministerpostjes voor Spirit en Agalev hebben eens te meer de doorslag gegeven.
__________________
[SIZE=3]Vlaamse Eénheid in verscheidenheid[/SIZE] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
|
![]() Citaat:
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
|
![]() Sinds wanneer is het een vaststaand feit dat de Krijgsbaan ondertunneld wordt? Heb ik iets gemist?
Ik raad aan eens te gaan kijken op de site van VLD-Borsbeek. Zeer goede en onderbouwde uitleg rondom dit dossier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Het werd tijd dat het dossier loskwam. De Groenen hebben de ondertunneling jarenlang geblokkeerd.
Nu ze van de kaart zijn geveegd tijdens de laatste verkiezingen hebben de grote partijen beslist om er eindelijk werk van te maken. Het is broodnodig! Spirit is ondertussen een departementje van de SP.A geworden, zij moeten dus braafjes gehoorzamen. Gelukkig maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Dat wordt verdorie hoog tijd dat de luchthaven van Deurne eindelijk een volwaardige luchthaven mag worden.
Ik heb er mijn jeugdjaren doorgebracht tot aan mijn huwelijk en woonde op amper 150 meter van de 'baan'. En in die tijd kregen we dagelijks enkele B-737 (van de toen nog heel lawaaierige versies) over de vloer. Wel ik heb daar nooit wakker van gelegen of wakker van geworden. Eerste vlucht met de 737 was rond 7u30 's morgens. Hoeveel dagen in de vakantie heb ik daar niet op de voetbalvelden rond de luchthaven doorgebracht al voetballend en gefascineerd kijkend naar elk landend of vertrekkend vliegtuig. Ik wens de luchthaven van Deurne dan ook een behouden vlucht. En aan de nieuwe rijken die in Boechout, Vremde en zo voort gingen wonen : de luchthaven dan Deurne is er bijna 100 jaar. Hoe lang staat jullie mooie nieuwbouw er al ??
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Partijlid
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 228
|
![]() klopt volledig kempen. Het meeste protest kwam van de villawijken in vremde en boechout die daar hoogstens 5-10 jaar stonden. Bij mensen die daar al tientalle jaren wonen heb ik nog nergens zo'n protestbriefje aan het raam zien hangen...
VLAANDEREN LEEFT BELGIE BEEFT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Ik hou van de geur van kerosine in de ochtend.
![]() De mensen die al lang rond 'de plein' wonen, zijn meestal de mensen die van hun plein houden. Maar hoe gaat het. Men koopt goedkoop een bouwgrond in de buurt van de aanvliegroutes van de luchthaven. Die grond is goedkoop juist wegens die aanvliegroutes. Dan bouwt men en als men er woont begint men zich op te boeien in het lawaai dat de vliegtuigen veroorzaken. En het lawaai dat de vliegtuigen maken is helemaal niet storend. Ik heb ook enkele jaren gewoond op een draaipunt waar de vliegtuigen hun bocht maken alvorens hun landing in te zetten. Dat is helemaal geen lawaaihinder in mijn oren. En daarbij nog even vermelden dat de luchthaven van Deurne gesloten is ten laatste om 11 uur 's avonds. De nachtrust van de omwonenden is dus helemaal geen probleem.
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
|
![]() De Luchthaven van Deurne is een oase van rust en groen in het verstedelijkte Antwerpen.
Dank zij de Luchthaven wordt tevens het bouwen in de aanvliegroute richting Vremde ontmoedigd. Hierdoor is het tussen Borsbeek, Wommelgem, Ranst en Boechout nog heerlijk om te fietsen als het mooi weer is. Lang leve de Luchthaven van Deurne, en als er ooit nog eens een vliegtuigje naar beneden komt hoop ik dat op dat moment alle groenhatende Agalevers eronder staan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Een saaie dag op de forums. Alleen mensen die het met mij eens zijn (min of meer toch) of mensen waar ik het mee eens ben (ook min of meer toch)
Komaan zeg is er nu niemand van die drie man of zelfs de paardekop van de tegenstanders van de luchthaven hier aanwezig ? ![]()
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 387
|
![]() Kijk, ik woon zelf onder de aanvliegroute van de luchthaven (niet in een villa maar in een huis dat er al sinds 1935 staat). Het gaat mij inderdaad niet om het lawaai op dit moment. Er zijn een paar zeer lawaaierige toestellen per dag maar daar valt mee te leven. Als de startbaan verlengt wordt, gaan de vliegtuigen lager kunnen aanvliegen. Dat zal het aantal lawaierige toestellen alleen maar doen toenemen, of is dat een domme redenering?
Dit staat er op de site van de VLD-Borsbeek. Lees het eens goed en kom dan met stevige argumenten om de verlenging wel te steunen. Ik ben benieuwd. Citaat:
Nog even deze randbemerking: een heli-haven zie ik ook niet echt zitten want die helikopters maken zeer veel lawaai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
|
![]() Agalev heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze de luchthaven van Deurne wilde sluiten en omvormen tot een Jan Olieslagersbos dus haar protest tegen de broodnodige ondertunneling is dan ook wel logisch. Volgens Agalev zijn er alternatieven genoeg: die andere luchthaven bij Brussel en ook wel de HST die langs Antwerpen passeert. Kijk maar eens hoe Wallonië haar luchthavens promoot en koestert: Ik hoor Ecolo alvast niet klagen.
__________________
http://faithfreedom.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
|
![]() Citaat:
Privé-investeerders zullen nooit met geld voor de dag komen tenzij ze zeker zijn dat er een realistische mogelijkheid is tot voldoende winst op termijn. Bovendien verzwijgt "de studie" het feit dat er nieuwe, grotere vliegtuigtypes kunnen landen na de verlenging. De verlenging kan weldegelijk verschil maken voor het voortbestaan van de luchthaven en de bijhorende werkgelegenheid. De blijvende subsidiëring zal onrechtstreeks terugverdiend worden in allerlei vormen. De lokale VLD zorgt ervoor dat ze het ongenoegen van de Villa-eigenaars electoraal kan verzilveren.
__________________
http://faithfreedom.org |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Het aantal vluchten op Deurne zal niet spectaculair stijgen door de ondertunneling.
In Deurne wordt enkel gevolgen met minder lawaaierige toestellen (Fokkers ed) en niet met straalvlieguiten. In Deurne mag men na 23 uur niet vliegen dus de nachtrust komt niet in het gedrang. De verlenging komt ook de veiligheid ten goede. Als men nu opstijgt richting stad dan heeft men bijna geen uitloop. Als de startbaan verlengd zou worden dan kan men van verder vertrekken en kan men ook vroeger de startbaan verlaten. Dit zou richting stad tot gevolg hebben dat de vliegtuiten misschien wel 100 meter hoger zouden kunnen vliegen wat de lawaaihinder zou verminderen. Tevens zou in geval er iets mis gaat bij het starten men door een langere startbaan meer mogelijkheden hebben om niet tussen de huizen terecht te komen. De situatie nu is veel gevaarlijker en moet zo snel mogelijk aangepast worden.
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |