![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Minister-President
|
![]() CD&V neemt de facto communautair gas terug zondag, 18-sep-2005 Afdrukken
Men mag hopen – ook bij de CD&V – dat de genaamde Bart De Wever zelf de persoonlijke moed zal kunnen opbrengen om zijn debat met Filip Dewinter in het VTM-programma Polspoel en Desmet eens opnieuw rustig te bekijken en daar enige lessen uit te trekken. Een beschamende afgang was dat voor de heer De Wever, die ergens in de file moet vastgezeten hebben of een of ander slecht nieuws van de belastingen of zoiets moet hebben gekregen ; in ieder geval was hem iets overkomen waardoor zijn klassieke arrogantie nu was omgeslagen in een werkelijk tomeloze brutaliteit . Ik laat nog even de scheldpartijen en de uitschuivers (de mesthoop van VB-stemmen, de hoer Marie Rose Morel etc) achterwege. Ik wil het hier even over de inhoud hebben Volgens de redeneringen die De Wever in een trits van knorrige zinnen ten beste gaf, is de essentie van vlaams-nationale partijpolitiek de deelname aan de macht. Wie als vlaams-nationale partij in de oppositie zit, is steriel, staat aan de kant, dient tot niets, een gedachtegang die hem al snel leidt tot de conclusie dat de NVA met haar 4% oneindig veel belangrijker is dan het Vlaams Belang met 25 % . Dat politiek het formuleren van principes zou kunnen zijn en daar rond kiezers verzamelen wordt door De Wever kennelijk miskend. In de democratie van De Wever is het niet belangrijk hoeveel stemmen je haalt, welke ideeën je ten beste geeft, welk beleid je in het vooruitzicht stelt. Zijn enige beoordelingscriterium in politiek lijkt machtsuitoefening te zijn. Zelfs wat je – aan de macht lebberend – op je palmares kunt schrijven, wordt dan ondergeschikt [font=arial, helvetica, sans-serif]Geen wonder dan ook dat hij prikjes van Filip Dewinter over de inhoudelijke realisaties van de NVA en over het politieke en beschamende debacle van Brussel-Halle-Vilvoorde slechts kon beantwoorden met een stalinorgel van scheldwoorden. Maar er was nog iets. De Wever– van alle machtspolitici - ontplooide de bij mijn weten tot hiertoe meest perverte der redeneringen over het cordon sanitaire. Hij beweerde – zoals dat gebruikelijk was in de beginperiode van de NVA- dat hij tegen dat cordon sanitaire is maar– aldus De Wever – het cordon sanitaire is niet de schuld van de machtspartijen, van diegenen die het eerst hebben ingesteld en sindsdien respecteren. Het cordon sanitaire is veroorzaakt door de schuld van het Vlaams Belang zelf en dus daarom dat het nog altijd bestaat… Het Vlaams Belang moet immers zijn leven beteren en dus tot wanneer – op grond van niet nader genoemde criteria - De Wever (en men neemt aan ook Yves Desmet) hebben beslist dat het Vlaams Belang aanvaardbaar is, blijft het cordon sanitaire bestaan. Het cordon sanitaire is dus legitiem want het is de schuld van het Vlaams Belang zelf. Te gek om los te lopen natuurlijk. En een totaal met de feiten en de definitie van het cordon sanitaire strijdige stelling. Maar De Wever kan niet anders. Deze intellectuele pirouette is waar hij toe verplicht is nu hij Belgisch machtspoliticus is geworden. De morele schaamte die hem – bij het spuien van dergelijke stellingen – eventueel toch nog ondanks reeds enkele jaren ervaring zou kunnen komen hinderen, is de tol die hij betaalt aan zijn Belgisch staatsmanschap. De NVA, toen ze nog niet aan de macht was, respecteerde haar achterban en sprak zich uit tegen het meest ondemocratische van alle in de Westerse wereld bekende politieke mechanismen. Nu moet ze echter dat cordon sanitaire respecteren en toepassen. En dat wringt een beetje. [/font] In het intellectuele universum van De Wever is alles in orde. Ge moet aan de macht zijn anders bestaat ge niet. Komt ge echter niet aan de macht omdat de andere partijen een cordon sanitaire tegen u afkondigen dan is dat hoe dan ook altijd uw eigen schuld. Zijt ge integendeel aanvaardbaar genoeg voor de partijen die aan de macht zijn en komt ge aldus ook aan de macht, dan speelt het geen rol of ge uw verkiezingsbeloftes of uw afspraken met uw kiezers kunt waarmaken. Dat is allemaal minder belangrijk dan het aan de macht zijn zelve. Der Wille zur Macht. An sich. In d�*t universum is het onafhankelijk Vlaanderen dus in goede handen bij De Wever, al ziet men niet direct hoe hij d�*t gaat realiseren als hij niet eens de splitsing van Brussel Halle Vilvoorde op de agenda kan plaatsen. Dat soort lastige concrete vragen echter, moffelt De Wever weg achter het Potemkin-karton van zinnen zoals “Wij staan in de rivier waar wij stenen verleggen in plaats van aan de kant te staan roepen”. Wat dat dan weer betekent weet ik niet, temeer de beleidsdaden die Bourgeois tot nu toe heeft verricht mij slechts tegemoetkomen in een walm van onbenulligheid. De Wever begint echt ook al te klinken als een CVP-er. Meer tsjeef dan de tsjeven zelf, heb ik altijd van de NVA gezegd. De heer De Wever zal het - zoals zovele bekeerlingen in de Belgische geschiedenis - beslist nog ver schoppen bron webstek Annemans mooie analyse van gerolf. De bocht is idd gemaakt ... de dewever van 7 jaar terug in de vlaams-nationale debatclub is vernaderd. Hij heeft een andere weg ingeslagen... een belgische weg. Een weg die loopt via lijstverbinding met BUB, kartel met cdenv , een lijt met B-plusser heylen etc een weg die beloond zal worden met geld en wellicht een federale ministerpost. [size=3][size=2]Erik Defoort zei ooit: ik ben in België geboren, maar ik zeg tegelijk met een zekere gemoedsrust dat België nooit in mij geboren is. Wel defoort had gelijk dat hij opstapte... want belgie is alvast in Dewever geboren.[/size][/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ilfalco : 28 september 2005 om 14:06. |
||
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Op het Vlaams nationalistisch forum is een discussie opgestart over het charter van Rt. Heb daar zopas gespost dat zolang BDW en GB de dienst uitmaken bij de NVA, er nooit, maar nooit ook maar enige samenwerking met het Vlaams Belang zal komen. Een Vlaams front zal pas mogelijk zijn NA de excellenties BDW en GB. BDW is bezig zich te profileren in de BELGISCHE politiek, en is bereid daar veel en heel veel voor toe te geven. Hij wil samen met Di Rupo steentjes gaan verleggen in de Belgische rivier, waar het water EN de vis van Vlaanderen naar Wallonië vloeit. Met 4% stemmen ,aan de tjevenkar gaan hangen, veel beloftes voor de achterban en hop ...... de Belgische kar is vertrokken. Mss heeft de NVA achterban de tjevenhouding van de NVA inzake BHV nog vergeven, een federale instap zonder Vlaamse winst zal zeker zijn zwanenzang zijn. En terecht! Kan Gerolf alleen maar volmondig bijtreden.
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Awel dan wachten we net zolang totdat het VB groot genoeg opdat het met niemand nog hoeft samen te werken. Dat zal rapper gebeuren dan velen denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() héhé blijkbaar géén enkel n-va'er die inhoudelijk kan reageren bvb op het hoodstuk verwezelijkingen... of beter gezegd het gebrek eraan. of ontkennen dat hij het heeft gezegd zoals dewever ... of zeggen dat het niet realistsich is.
Als bourgois de splitsing van b-h-v( grondwettelijk recht) al niet realistisch vindt , wat dan van de vlaamse onafhankelijkheid. Dat zal ook maar in het n-va programma staan om de achterban te sussen. B-H-V dat was slechts voor te lachen ... net als nooit met de spa , maar vlaamse onafhankelijkheid daar geloven we in. Jongens toch hoe naief kan men zijn. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Minister
|
![]() De Wever heeft zijn pijlen verschoten bij mij.Een Vlaams nationalist die bereid is een regering te vormen met de PS is voor mij geen nationalist maar een verrader.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 28 september 2005 om 19:27. |
||
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, alles is gezegd zeker?
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja.
Een Vlaams nationalist die bereid is een regering te vormen met de PS is ook voor mij geen Vlaams-nationalist maar een verrader.
#14 |
|
![]() VB kakt op N-VA, deel 2541301850
Gaap...
#15 |
Minister-President
|
![]() zeer inhoudelijk. Nochatns niet van het niveau van dewever aan dewinter of de de morgen berichten op de webstek van de n-va . Maar voor de verandering gaat het een keer over feiten en beleidsdaden of het gebrek daaraan...
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met wie ga je dan wel regeren? Met de Belgisch-nationalisten van MR en de hyper-Belgisch-nationalisten van het FDF? Vlaams-Blokkers, ik moet u teleur stellen: het Front National is niet groot om uw droomcoalitie te vervolledigen. PS, CDh en Ecolo zijn de enigen waar nog mee kan geregeerd worden. Die kan je nog omkopen. Met MR-FDF kan je niets aanvangen. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Om BDW te citeren: van verraad naar verraad komen we tot de Vlaamse staat. En meer wil ik aan dit onderwerp niet vuil maken, want het overstijgt het BUB niveau niet eens
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"ik stap niet in een Vlaamse regering zonder dat BHV gesplitst is !!" [size=4]Nieuw Verraad Anders... [/size] geef mij dan Mark Demesmaeker !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |