![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belgie torste in het eerste kwartaal een schuld van 450 miljard wat 109,2% van het BBP bedraagt of 40.50€ per inwoner.
Het begrotingstekort is opgelopen tot 3,5% daar waar het Europees gemiddelde 1,6% is. Het terug dringen van de openbare schuld was in het kiesprogramma van de NVA in 2014 één van de stokpaardjes. Alhoewel NVA in de huidige regering de minister bevoegd voor de financien mocht leveren loopt de schuld verder op. NVA is blijkbaar een populistische partij die je niet op zijn woord moet geloven. Laatst gewijzigd door speurneus : 22 juli 2016 om 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu maar hopen dat er meer mensen dit gaan begrijpen. Maar ik denk dat bij de volgende verkiezing de mensen in Vlaanderen het wel begrepen hebben. Ik weet al op welke partij ik bij de volgende verkiezing ga stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() En die partij, gaat die het dan wel oplossen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
HET VLAAMS BLOK! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VB kan het niet oplossen.
N-VA wil het niet oplossen. Op wie stemmen we dan volgende keer?
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() NVa kan het ook niet oplossen, daarvoor zit alles muurvast met dank aan onze Vlaamse klassiekers die liever hun zuilen spekten dan de Vlaamse belangen te verdedigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn volstrekte recht is. Veel belangrijker is dat ze hem opsporen en bij de vakbond buiten sjotten. In een vakorganisatie is geen plaats voor de bruine pest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Denkt U echt dat mensen die nooit een bedrijf van binnen zagen de economie op rails krijgen. Die mensen hebben heel andere motieven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Motieven van de N-VA volgens Demonen: - - - - - |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steven Vandeput is een zelfstandig ondernemer (bouwwerken) in Hasselt Werner Janssen was arbeider in een bouwbedrijf en nadien zelfstandig verkoper van spanplafonds in Beringen Jos Lantmeeters is zelfstandig advocaat in Genk Peter Luycks is zelfstandig ondernemer (bouwwerken) in Lommel Grete Remen is zelfstandig ondernemer (Damhert) in Heusden zolder Jelle Engelbosch is samen met zijn echtgenote vastgoedmakelaar. Zuhal Demir is advocate arbeidsrecht in Antwerpen. Tot daar uw steeds weerkerende zever i.v.m. de N-VA top, dat zij niets kennen van de bedrijfswereld en van de economie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() De Belgische staatsschuld was in het eerste kwartaal van dit jaar opnieuw bij de sterkste stijgers in Europa, blijkt uit cijfers van Eurostat. Enkel de Bulgaarse schuld kende een grotere stijging ten opzichte van het laatste kwartaal van 2015.
Onze staatsschuld steeg in eerste kwartaal tot 109,2 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Dat is omgerekend 450 miljard euro aan schulden waar we met zijn allen mee af te rekenen krijgen Ons land is echter wel de tweede grootste stijger in vergelijking met een kwartaal eerder, enkel Bulgarije zag de schuld forser oplopen, al bedraagt de schuld van dat land slechts 30,3 procent. Ook het begrotingstekort in de eurozone ging omlaag, van 2,3 procent in het laatste kwartaal tot 1,6 procent. Maar ook weer niet niet in België, waar het begrotingstekort in het eerste kwartaal van dit jaar opliep tot 3,5 procent van het bbp. http://trends.knack.be/economie/fina...al-731509.html Dit is dus de grote verandering nl de N-VA kan nog beter schulden maken dan de "sossen". Aan het overheidsbeslag raakt deze ambtenarenpartij niet. Nu is het wachten op de Troika. Laatst gewijzigd door demonen : 23 juli 2016 om 07:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Allé de staatsschuld loopt op.Maar dat is al van begin de jaren '70 van vorige eeuw dat die aan het oplopen zijn.
Niks nieuw onder de zon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zit hier weer vol van pseudo-democraten die naast de kwestie roddelen. Men wist reeds vroeger dat men boven zijn stand bezig was. Om niet te moeten snoeien heeft men tijdelijke oplossingen gezocht voor de begroting en bijna al onze kroonjuwelen verpatst aan buitenlandse maatschappijen. Want men wist dat Sabena voor uitverkoop geld in het Zwitsers laadje bracht. Men wist ook dat de energieprijzen gingen stijgen en meer winst zouden opbrengen voor de privé-aankopers. Men wist dat de verkoop van buildings in staatseigendom tijdelijk misschien redding bracht voor de begroting maar ons achteraf veel geld zou kosten wat zich nu laat gevoelen. Meer en meer elke dag. Anderzijds wist men ook dat huurcontracten afsluiten voor er werd gebouwd door privé-personen of rechtspersonen voor een minimumduur van 9 jaar dat die rechtspersonen zich bij voorbaat in de handen wreven. Zeker wanneer de kostprijs en intrestkosten van lening reeds na 8 jaar volledig waren terugbetaald. Nadien stonden dir gebouwen er nog en waren alle inkomsten netto-netto kassa. Maar de begroting klopte wel weer tijdelijk. Achteraf; dus nu; werd men wel geconfronteerd met de nefaste resultaten. Moet ik doorgaan met mijn bevindingen? Nee hoor. De pseudo-democraten op dit forum hebben er toch geen oren naar. Daarbij moet ik niet zorgen dat er hier serieus over politiek gepraat wordt. Wat wel een feit uitmaakt is het feit dat Dewever had moeten weten wat er zich aandiende. Hij had moeten beseffen dat hij mee in het bad werd genomen om te redden wat er te redden viel op en dit op kap van de gewone burger. Ik heb gepoogd om hem mijn mening kenbaar te maken en te staven door nog veel meer vaststellingen en feiten. Mijn poging is gewoon in de vuilbak beland. Een kleine man kan immers geen valabele mening hebben over de situatie zoals ze zich aandiende. Een kleine man kan zelfs over niks een valabele mening hebben. Hij is van ambtswege een domme kloot. Dat is hij misschien niet meer als hij een universitair diploma heeft mogen behalen. Goed. Dewever zit dus mee in het bad. Maar ik vrees het ergste dus. Het wordt nu weer wachten misschien op een derde Vlaamse haan die het volk opnieuw zal verraden als hij driemaal gekraaid heeft. (bijbelproza) Daarom denk ik dat Dewever momenteel wordt gebruikt of zich bewust laat gebruiken. En ik hoop dat ditmaal mijn visie totaal verkeerd zal zijn. Maar het is toch een visie. Velen op dit forum kakelen als kippen maar..... zal hun gekakel iets oplossen als ze zelf niet komen tot een eigen mening? En dan ook de moed zullen hebben om niet te luisteren naar valse profeten. Mij dunkt dat de tekstschrijver van de koning wel wist wat hij schreef. Alleen werd niet vernoemd wie echt de valse profeten zijn. De koning mag "de premier" dus niet in verlegenheid brengen. Kan ook niet hoor. Om deze in verlegenheid te brengen moet er minstens hier een atoomcentrale in de lucht vliegen. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 juli 2016 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pandareus; je zegt hier veel zinnige dingen in deze praatbarak. Maar....je moet erover waken hoor dat uw democratische neigingen niet dezelfde worden dan deze van Erdogan. Want of de echte democratie gediend wordt met te rigide ingrepen is nog niet bewezen. Dat moet en zal in de toekomst bewezen worden. Als er in dit landje moet gesjot worden dan mogen ze voor mijn part eerst beginnen met echte machtsmisbruikers aan te pakken. Misleiding of de vakbond misbruiken met eventuele politieke opties is nog steeds een minder strafbare overtreding dan macht misbruiken en de wet verkrachten. Trouwens de vakbond moet er maar over waken dat hij niet misbruikt wordt. Akkoord? Dus als er gezuiverd wordt moeten ze beginnen bij het begin. En dezen die de wetten van onze gemeenschap misbruiken hoogdringend aanpakken. ![]() Maar wie luistert? Wie heeft de moed om zichzelf te beperken tot de dienstbaarheid waarvoor hij verkozen en betaald wordt? Of gaf het volk door zijn stemgedrag de toelating om naast het stemmen van wetten ook vermeende tegenstanders te nekken? Ik dacht van niet hoor. Maar het gebeurt dus wel. Meer dan men denkt. Maar het kan dus wel.....want niemand trekt het zich aan. Tenzij ze zelf door de vleesmachine worden gedraaid. Dan beginnen zelfs schapen te blaten. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 23 juli 2016 om 10:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen zitten in het partijbestuur, anderen in de partijraad. Iets anders heeft de N-VA niet, dat is de hoogste top. Toegeven dat u zomaar raaskalt is blijkbaar iets te moeilijk voor u. |
|
![]() |
![]() |