Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 16:38   #1
Sofietje
Banneling

Sofietje's schermafbeelding

Standaard Straks geen hostie meer voor Vlaamse politici?

Straks geen hostie meer voor Vlaamse politici?

Vrijwel alle Vlaamse en Nederlandse politici mogen erop rekenen dat ze binnenkort worden uitgesloten van alle Katholieke sacramenten.
Dit voorstel ligt op tafel in het Vaticaan, waar paus Benedictus XVI zondag de elfde algemene gewone bisschoppensynode van de katholieke Kerk geopend heeft.
Het voorstel om politici die zich hebben ingezet voor de openstelling van het burgerlijk huwelijk met deze maatregel te straffen, zal heel wat stof doen opwaaien. Enkele bisschoppen hebben al anoniem aan de bel getrokken en lieten deze voorstellen lekken aan de pers.

Bisschoppen uit Amerika, België en Nederland zijn verdeeld over deze kwestie. In tegenstelling tot bisschoppen uit Canada en Spanje, die de voorstellen van de paus om de communie en andere sacramenten te weigeren steunen.
De Canadese premier Paul Martin vindt het een onfortuinlijk voorstel. “Ik ben een praktiserend katholiek. Maar aan de andere kant ben ik verantwoordelijk voor de wet en geloof ik vast in de scheiding van kerk en staat.”

Met dit voorstel is paus Benedictus XVI niet aan zijn proefstuk toe. Hij staat bekend als de strijder tegen homorechten en vooral tegen de openstelling van het huwelijk. Ratzinger is voorstander van het celibaat en van het verbod op condoomgebruik, zelfs in landen waar aids nog steeds vele doden eist. Ook is hij tegen de invloed van vrouwen in de Kerk.

In 1999 zorgde Ratzinger ervoor dat twee Amerikaanse geestelijkheden, zuster Jeannine Gramick en pater Robert Nugent hun werkzaamheden voor een homo-organisatie moesten stopzetten.
Aan de eerste kerkvergadering van bisschoppen onder leiding van paus Benedictus XVI nemen ruim 250 afgevaardigden uit 117 landen deel. Deze synode werd nog samengeroepen door de dit voorjaar overleden paus Johannes-Paulus II en wordt afgesloten op 23 oktober.

Bron: Gaykrant.nl

die goede oude kameraad Ratzinger , heeft 100% gelijk, niet het lichaam
van Christus voor bedrijvers van satanische handelingen... vele katholieken
voelen zich beledigd door dat homo's in de kerk mogen met hun Always verbanden en volle broek of de gezegende stoelen en in het huis van God...
Tijd dat er orde komt in de chaos , op deze Paus hebben we lang zitten
wachten, de Nieuwe Messias is daar... nu met de grove WC-borstel erdoor....
geen homo's meer in het Vaticaan en nog de paar vermoedelijke pedofilen
en de zaak is gezond[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Sofietje on 02-10-2005 at 17:48
Reason:
--------------------------------

Vrijwel alle Vlaamse en Nederlandse politici mogen erop rekenen dat ze binnenkort worden uitgesloten van alle Katholieke sacramenten.
Dit voorstel ligt op tafel in het Vaticaan, waar paus Benedictus XVI zondag de elfde algemene gewone bisschoppensynode van de katholieke Kerk geopend heeft.
Het voorstel om politici die zich hebben ingezet voor de openstelling van het burgerlijk huwelijk met deze maatregel te straffen, zal heel wat stof doen opwaaien. Enkele bisschoppen hebben al anoniem aan de bel getrokken en lieten deze voorstellen lekken aan de pers.

Bisschoppen uit Amerika, België en Nederland zijn verdeeld over deze kwestie. In tegenstelling tot bisschoppen uit Canada en Spanje, die de voorstellen van de paus om de communie en andere sacramenten te weigeren steunen.
De Canadese premier Paul Martin vindt het een onfortuinlijk voorstel. “Ik ben een praktiserend katholiek. Maar aan de andere kant ben ik verantwoordelijk voor de wet en geloof ik vast in de scheiding van kerk en staat.”

Met dit voorstel is paus Benedictus XVI niet aan zijn proefstuk toe. Hij staat bekend als de strijder tegen homorechten en vooral tegen de openstelling van het huwelijk. Ratzinger is voorstander van het celibaat en van het verbod op condoomgebruik, zelfs in landen waar aids nog steeds vele doden eist. Ook is hij tegen de invloed van vrouwen in de Kerk.

In 1999 zorgde Ratzinger ervoor dat twee Amerikaanse geestelijkheden, zuster Jeannine Gramick en pater Robert Nugent hun werkzaamheden voor een homo-organisatie moesten stopzetten.
Aan de eerste kerkvergadering van bisschoppen onder leiding van paus Benedictus XVI nemen ruim 250 afgevaardigden uit 117 landen deel. Deze synode werd nog samengeroepen door de dit voorjaar overleden paus Johannes-Paulus II en wordt afgesloten op 23 oktober.

voelen zich beledigd door dat homo's in de kerk mogen met hun Always verbanden en volle broek of de gezegende stoelen en in het huis van God...
Tijd dat er orde komt in de chaos , op deze Paus hebben we lang zitten
wachten, de Nieuwe Messias is daar... nu met de grove WC-borstel erdoor....
geen homo's meer in het Vaticaan en nog de paar vermoedelijke pedofilen
en de zaak is gezond[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Tijd dat er orde komt in de chaos , op deze Pauw hebben we lang zitten
wachten, de Nieuwe Messias is daar... nu met de grove WC-borstel erdoor....[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Sofietje : 2 oktober 2005 om 16:48.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:41   #2
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Precies of daar iemand wakker van zal liggen.
De kerken lopen leeg in Vlaanderen.
Oud 2 oktober 2005, 16:41   #3
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Misschien moeten we eens een Protestanste Kerk voor Vlaanderen oprichten.
Oud 2 oktober 2005, 16:46   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Nachtuil
Precies of daar iemand wakker van zal liggen.
De kerken lopen leeg in Vlaanderen.
Dat is geen enkel probleem. Liever lege kerken, dan kerken die gevuld zijn door mensen die komen voor een showopvoering maar voor de rest zich niets aantrekken van de christelijke leer.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:55   #6
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Mon dieu quel catastrof!!!
Oud 2 oktober 2005, 18:19   #7
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dat is geen enkel probleem. Liever lege kerken, dan kerken die gevuld zijn door mensen die komen voor een showopvoering maar voor de rest zich niets aantrekken van de christelijke leer.
het 'bemin uw naaste' principe lijkt me u anders ook wel vreemd..
Oud 2 oktober 2005, 20:38   #8
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje

Quod erat demonstrandum...
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 21:39   #9
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Die mens is een belediging voor alle christenen. Van mijn part mogen ze hem uitleveren aan de Spaanse Inquisitie. Wat hebben homofobe standpunten nu in godsnaam te maken met de leer van Christus?
Waarom mogen homokoppels hun wederzijdse verbintenis niet inzegenen voor hun geloofsgemeenschap?

Heidenen zijn het, die bisschoppen!
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:26   #10
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
Die mens is een belediging voor alle christenen. Van mijn part mogen ze hem uitleveren aan de Spaanse Inquisitie. Wat hebben homofobe standpunten nu in godsnaam te maken met de leer van Christus?
Even de bijbel erop naslaan kan veel duidelijk maken.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:43   #11
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle
En vooral zéééér slelectief zijn. Er staat een hoop zever in dat boek. Neo-cons zoals de panzer-paus zijn vooral bedreven in de passages eruit te plukken die hen het best uitkomen. Als het voor u hetzelfde is, baseer ik mij liever op de ideeën van Christus voor mijn katholicisme. En daar merk ik weinig op dat gaat in de richting van discriminatie.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jaani_Dushman on 02-10-2005 at 23:43
Reason:

Citaat:
En vooral zéééér slelectief zijn. Er staat een hoop zever in dat boek. Neo-cons zoals de panzer-paus zijn vooral bedreven in de passages eruit te plukken die hen het best uitkomen. Als het voor u hetzelfde is, baseer ik mij liever op de ideeën van Christus voor mijn katholicisme. En daar merk ik weinig op dat gaat in de richting van discriminatie.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
En vooral zéééér slelectief zijn. Er staat een hoop zever in dat boek. Neo-cons zoals de panzer-paus zijn vooral bedreven in de passageseruit te plukken die hen het best uitkomen. Als het voor u hetzelfde is, baseer ik mij liever op de ideeën van Christus voor mijn katholicisme. En daar merk ik weinig op dat gaat in de richting van discriminatie.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 oktober 2005 om 22:43.
Oud 3 oktober 2005, 07:06   #12
puud
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
Waarom mogen homokoppels hun wederzijdse verbintenis niet inzegenen voor hun geloofsgemeenschap?

Heidenen zijn het, die bisschoppen!
Is die mens een jood?
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 18:06   #13
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als we hem nu eens in de Tiber gooien met een molensteen aan zijn nek. Als de aartsengelen hem komen redden, is hij een gelovige. Als hij naar de bodem zinkt is hij een ongelovige hond.
Oud 3 oktober 2005, 18:33   #14
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Liever lege kerken, dan kerken die gevuld zijn door mensen die komen voor een showopvoering maar voor de rest zich niets aantrekken van de christelijke leer.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Een uitstekend moment om over de openbare subsidies van religies, na te denken.....8)
Alsook een prima moment om al die leegstaande kerken te gebruiken voor andere doeleinden zoals ondermeer bibliotheken, culturele centra, kunstexposities, podia voor toneelgezelschappen,... We kunnen er alleen maar op vooruit gaan.
Oud 3 oktober 2005, 19:05   #15
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman
En vooral zéééér slelectief zijn. Er staat een hoop zever in dat boek. Neo-cons zoals de panzer-paus zijn vooral bedreven in de passages eruit te plukken die hen het best uitkomen. Als het voor u hetzelfde is, baseer ik mij liever op de ideeën van Christus voor mijn katholicisme. En daar merk ik weinig op dat gaat in de richting van discriminatie.
Alsof u dus niet selectief bent ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 19:07   #16
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Een beetje offtopic maar toch: ik zou wel eens willen weten hoeveel% van de priesters zelf homoseksueel zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 19:09   #17
Sofietje
Banneling

Sofietje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Een beetje offtopic maar toch: ik zou wel eens willen weten hoeveel% van de priesters zelf homoseksueel zijn.
ze bestaan wel , maar zetten dat niet om in daden
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 19:38   #18
Bolter
Gouverneur

Standaard

Ik zou graag Christus z'n eigen gedacht eens horen over gans deze toestand....
Bolter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 19:48   #19
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus het homo zijn is geen probleem voor u maar wel de daad op zich?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2005, 19:50   #20
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Helaas voor de kinderen is dat bij pedo-priesters niet het geval.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be