![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De advocaat van de schaarbeekse juwelier die deze week een overvaller doodde tijdens de aftocht heeft al een eerste zet gedaan met deze uitspraak..
"Sterven of gekwetst geraken hoort bij het beroepsrisico van gewapende overvallen" Ik ben het anders zelden volmondig eens met advocaatjes maar deze keer slaat hij de nagel op de kop...als soldaten en hulpverleners die niks anders doen dan nobel werk, moeten rekening houden met zware risico's moeten zware criminelen dat zeker doen zonder (juridisch) klagen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen misschien een slachtofferfonds voor afgeschoten gangsters oprichten... ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() ze kunnen toch al terecht bij de mutualiteit waartoe ze nooit hebben bijgedragen?
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou een gevaarlijk precedent zijn vermits je op die manier materiele en fysieke criminaliteit met elkaar gelijk gaat stellen.
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Als sterven een reeël risico is bij het uitoefenen van een (politie)ambt dan zeker bij het uitoefenen van een ongevraagd/ongewenst crimineel ambt
Eens benieuwd of er een linkiewinkie een wetsvoorstel durft indienen om het (dodelijk) gevaar bij overvallen te beperken.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Hoe gevaarlijker voor gangsters hoe beter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juweliers hoeven nu ook geen carte blache te krijgen om bezoekers van hun handelszaak neer te schieten.
Dit is wel al te gortig. Als die juwelier die overvallers in hun rug geschoten heeft was hij op dat moment niet in gevaar, hij moet dus gaan brommen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees gerust. Een juwelier is niet zo dom dat hij het verschil niet herkent tussen een gewapende overvaller en een klant. Volgens de letter van de wet moet de juwelier inderdaad gaan brommen, dus zet hem maar voor assissen. Hij wordt sneller dan ooit vrijgesproken door de jury. En terecht! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er was een moment dat een van de gangsters zich omdraaide en een wapen richtte op de juwelier. OP DAT MOMENT heeft de juwelier geschoten. Wat ik erg vind is dat de uitspraak van deze advocaat die duidelijk was en "zichtbaar" op tv.... maar één keer te horen was. Ik kan deze uitspraak nergens lezen in de media. Wel ferm negatieve reacties richting juwelier of zodanig de zaken voorstellen om van die juwelier bijna een misdadiger te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(bedankt ![]() Heb er toch geen compassie mee hoor....met die gangsters. En met de buit zijn anderen gaan lopen? Laatst gewijzigd door Tejokus : 15 april 2010 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onweerstaanbare drang / vlaag van tijdelijke zinsverbijstering door de stress worden getipt..terecht.. In Irak en Afghanistan zijn duizenden onschuldige burgers gedood door de oorlogsomstandigheden zonder compensatie of vervolgingen...ik geef dus geen dikke reet om criminelen met pech.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 april 2010 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope, dat mogen we op het conto van de gangsters schrijven die het nodig vonden om die juwelier te overvallen. Daar heeft de juwelier niet omgevraagd. Geen overval = geen schietpartij
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ik heb begrepen dat de advocaat praat over 'onweerstaanbare drang'. Dat lijkt me verdedigbaar. Indien een juwelier herhaalde malen overvallen werd, met een wapen is bedreigd en dus herhaaldelijk in gevaar werd gebracht, is het niet onbegrijpelijk dat hij getraumatiseerd geraakt, dat de stoppen doorslaan en hij in een vlaag van 'onweerstaanbare drang' op de overvallers schiet, zelfs als ze op de vlucht slaan. Ik kan me daar verder niet over uitspreken maar het lijkt me terecht dat hij vervolgd wordt (wegens onwettig wapenbezit en (poging tot) doodslag), voor een assisenhof verschijnt en dat zijn advocaat hem kan verdedigen vanuit die 'onweerstaanbare drang'. Dan is het aan de volksjury om te beoordelen of ze daar begrip voor kunnen opbrengen. Ik stel me ook wel vragen of de man nu moet vastgehouden worden en zo ja, hoe lang. Dat hangt ook van geval tot geval af: bestaat er vluchtgevaar, bestaat er kans op herhaling en vormt de man een gevaar voor de samenleving? Ook dat kan ik niet beoordelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Wraak ??
2 dagen later die gasten gaan neerschieten dat is wraak... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |