![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() België is een eenheid. Bij de mensen is er niet echt een Belgitude te bemerken, maar uit een misplaatste conservatieve reflex wil men de zaken niet te veel veranderen, wil men niet te veel aan de boot schommelen.
Misplaatst, want intussen ligt er een serieuze bom onder dit vorstendom. De staatsschuld bedraagt (op 31/08/2005) 281 809 614 947 €. Ook de sociale zekerheid staat onder druk door de demografische veranderingen en intussen blijft men in Wallonië geld verspillen bv door mensen op te halen via ambulance om radio's te maken in het hospitaal. Op een zeker moment is de situatie niet meer houdbaar. België barst niet, België is gebarsten. België is wel nog niet gebroken. Maar een barst bepaalt wel de breuklijn bij een slag. Belgicisten kunnen enkel nog hopen dat het de bom niet ontploft, maar Vlaams-nationalisten weten wel beter: het is onmogelijk om dit land efficiënt te besturen, laat staan oplossingen te zoeken.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]()
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Economie en de schatkist zijn niet hetzelfde.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 4 oktober 2005 om 19:18. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De staatskas van een land doet er hier niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 4 oktober 2005 om 22:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral te danken aan Vlaanderen. Mocht Vlaanderen apart bekeken worden dan stonden we in de top 3 van de wereld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
BUB wordt wakker AUB. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Sorry Yann, Oost-Vlaanderen zou nr. 1 staan. En Antwerpen op 2 hé
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Belgen maken de dingen alleen maar erger. De wallinganten beginnen dit stilaan te beseffen. (De flaminganten weten het al langer.)
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verdorie Hans, jij bent toch zo innoverend he.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Voor onze Président-Fondateur is de strijd van de Vlaamse Beweging naar gelijkheid tussen de burgers belges schuldig aan de crisis belge.
![]() Weet hij niet dat het La Wallonie zelf om boedelscheiding vroeg, omdat la flandre wel eens teveel belastingsgeld zou gaan kunnen kosten en dus la belgique en zijn unitarisme niet meer het voordeel bracht, dat ze zichzelf decennia lang heeft toegekent. un saludo[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 oktober 2005 om 17:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das een goei!!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |