![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Week van het Bos" is gestart in Blanden
zo 02/10/05 - Vanmorgen is in Blanden de officiële start gegeven van de "Week van het Bos". Het is de 27e editie, de slogan dit jaar is "Herbos jezelf". ![]() In Blanden werd in aanwezigheid van minister Kris Peeters (CD&V) een ecoduct ingewijd. Dat is een brug die dieren de kans geeft om zonder gevaar een weg over te steken die door het bos, in dit geval het Meerdaalwoud, loopt. Het ecoduct in Blanden kost anderhalf miljoen euro. De "Week van het Bos" staat traditioneel in het teken van de relatie tussen bos en mens. Het is ook altijd een gelegenheid om problemen van verontreiniging aan te kaarten. video: http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...s/index.shtml# ------------- Bossen, hoe meer hoe liever. Ongerepte natuur komt in Europa voornamelijk voor in bossen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 2 oktober 2005 om 16:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
Maar liever een aangeplant bos zonder pylonen, asfalt, en lawaai dan een autostrade vol met roet en vuiligheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
duitstalig belgië. een aanrader. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het "bosgehalte" in Europa is inmiddels weer groter dan pakweg 100 jaar geleden.Inderdaad is het echte Europese "oerwoud" verdwenen,op een paar resten in Schotland en Polen/Litouwen na......
Overigens,wat nu de "Ardeense Wouden" zijn was in de Middeleeuwen een tamelijk open,marginaal hoogland met hier en daar wat bomen.....of hoe een komplete landstreek kan wijzigen....... Ook het zonienwoud was ooit een meer open landschap met wat boerderijtjes ipv een forse bomenverzameling.....het kan verkeren..... Het is inderdaad merkwaardig wat een boswandeling met een mens kan doen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() In de Vlaamse ruit is er veel te weinig bos. Dat is wat ik ervan vind. Van die beloofde tienduizend hectaren zal wel geen enkele in de ruit aangepland worden vrees ik. Rondom me verdwijnen de bomen en weiden aan een vrij snel tempo. Vooraleer ik volledig grijs ben is het laatste groen geweest. Dat gaat pijn doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Met bossen heb ik niets te maken.
De grijze en toch onvoorspelbare omgeving van de stad is mijn trotse habitat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Daar vindt een mens tenminste nog rust Daar kan men nog genieten van kleine,simpele dingen Maar had ge anders verwacht van een limburgse wolf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Helemaal met je eens! Zelf zit ik door de week in Leuven op kot, één week dat gaat nog en geeft niet echt een probleem ... tot ik hier soms twee weken moet zitten. Als ik dan naar huis kan moèt ik echt de natuur in ... het lijkt wel een drugs waar ik dan een ongelofelijke behoefte aan heb... Dat is nu eens echt iets waar ik niet zonder zou kunnen leven. (En dan bedoel ik dat niet omwille van het feit dat de natuur voor zuurstof zorgt en dus geen mens meer kon leven).
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zu hause ja, op 5 jaar studie heb ik exact 1 weekend doorgehouden.....de rest van de tijd altijd naar huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
vroeg uit de veren dus ! [/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
ga eens wandelen op de Keizersberg, er staat voor de abdij trouwens een keltisch kruis ( meegenomen om het te bekijken als je daar toch bent), vlakbij het centrum van leuven (alleen jammer dat je wel de auto's hoort) of ga eens naar Heverlee bos ( de Soete Waters) veel plezier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus als ge deze weerwolf zou tegen komen,moogt ge zeker geen klauwen verwachten,maar eerder iemand die zelf de innerlijke rust en zichzelf zoekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |