Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 16:32   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard "Week van het Bos" is gestart in Blanden

"Week van het Bos" is gestart in Blanden

zo 02/10/05 - Vanmorgen is in Blanden de officiële start gegeven van de "Week van het Bos". Het is de 27e editie, de slogan dit jaar is "Herbos jezelf".

(foto Radio Nieuwsdienst)

In Blanden werd in aanwezigheid van minister Kris Peeters (CD&V) een ecoduct ingewijd. Dat is een brug die dieren de kans geeft om zonder gevaar een weg over te steken die door het bos, in dit geval het Meerdaalwoud, loopt.

Het ecoduct in Blanden kost anderhalf miljoen euro.

De "Week van het Bos" staat traditioneel in het teken van de relatie tussen bos en mens. Het is ook altijd een gelegenheid om problemen van verontreiniging aan te kaarten.

video:
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...s/index.shtml#

-------------
Bossen, hoe meer hoe liever.
Ongerepte natuur komt in Europa voornamelijk voor in bossen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ambiorix on 02-10-2005 at 17:33
Reason:
--------------------------------

zo 02/10/05 - Vanmorgen is in Blanden de officiële start gegeven van de "Week van het Bos". Het is de 27e editie, de slogan dit jaar is "Herbos jezelf".

In Blanden werd in aanwezigheid van minister Kris Peeters (CD&V) een ecoduct ingewijd. Dat is een brug die dieren de kans geeft om zonder gevaar een weg over te steken die door het bos, in dit geval het Meerdaalwoud, loopt.

De "Week van het Bos" staat traditioneel in het teken van de relatie tussen bos en mens. Het is ook altijd een gelegenheid om problemen van verontreiniging aan te kaarten.

video:

-------------
Ongerepte natuur komt in Europa voornamelijk voor in bossen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

video:

-------------
Ongerepte natuur kan in Europa enkel in bossen voorkomen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 2 oktober 2005 om 16:33.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:37   #2
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix

video:

-------------
Ongerepte natuur komt in Europa voornamelijk voor in bossen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.
Voor zover je kan spreken over natuurbossen, hier in limburg kan je enkel spreken over aangelegde bossen dus zo ongerept is dit nu ook niet, ieder boompje mooi in het rijtje, allen in het gelid.
Oud 2 oktober 2005, 16:39   #3
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Voor zover je kan spreken over natuurbossen, hier in limburg kan je enkel spreken over aangelegde bossen dus zo ongerept is dit nu ook niet, ieder boompje mooi in het rijtje, allen in het gelid.
daar geef ik je gelijk in.
Maar liever een aangeplant bos zonder pylonen, asfalt, en lawaai dan een autostrade vol met roet en vuiligheid.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 16:43   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Ongerepte natuur komt in Europa voornamelijk voor in bossen. Het is een plaats waar mensen beseffen dat ze de wereld te hard verpest hebben.
wallonië heeft prachtige bossen.
duitstalig belgië.
een aanrader.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 17:05   #5
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het "bosgehalte" in Europa is inmiddels weer groter dan pakweg 100 jaar geleden.Inderdaad is het echte Europese "oerwoud" verdwenen,op een paar resten in Schotland en Polen/Litouwen na......

Overigens,wat nu de "Ardeense Wouden" zijn was in de Middeleeuwen een tamelijk open,marginaal hoogland met hier en daar wat bomen.....of hoe een komplete landstreek kan wijzigen.......

Ook het zonienwoud was ooit een meer open landschap met wat boerderijtjes ipv een forse bomenverzameling.....het kan verkeren.....

Het is inderdaad merkwaardig wat een boswandeling met een mens kan doen....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 18:30   #6
skaldis
Banneling

Standaard

In de Vlaamse ruit is er veel te weinig bos. Dat is wat ik ervan vind. Van die beloofde tienduizend hectaren zal wel geen enkele in de ruit aangepland worden vrees ik. Rondom me verdwijnen de bomen en weiden aan een vrij snel tempo. Vooraleer ik volledig grijs ben is het laatste groen geweest. Dat gaat pijn doen.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 20:08   #7
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Met bossen heb ik niets te maken.

De grijze en toch onvoorspelbare omgeving van de stad is mijn trotse habitat.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 21:04   #8
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Met bossen heb ik niets te maken.

De grijze en toch onvoorspelbare omgeving van de stad is mijn trotse habitat.
Geef mij toch het limburgs groen boven de grijze en toch onvoorspelbare omgeving van de stad. Ik ben van limburg afkomstig en woon nu in de stad antwerpen en walg van deze stad, niet enkel door de bekrompen associale houding van veel mensen maar ook door de koudheid die een stad uitstraalt geef mij dan maar het bos, daar kun je tenminste nog tegen de bomen spreken.
Oud 2 oktober 2005, 22:03   #9
limburgse wolf
Burger

limburgse wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef mij toch het limburgs groen boven de grijze en toch onvoorspelbare omgeving van de stad. Ik ben van limburg afkomstig en woon nu in de stad antwerpen en walg van deze stad, niet enkel door de bekrompen associale houding van veel mensen maar ook door de koudheid die een stad uitstraalt geef mij dan maar het bos, daar kun je tenminste nog tegen de bomen spreken.
Volkomen met je eens armoede
Daar vindt een mens tenminste nog rust

Daar kan men nog genieten van kleine,simpele dingen
Maar had ge anders verwacht van een limburgse wolf?
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:22   #10
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Volkomen met je eens armoede
Daar vindt een mens tenminste nog rust

Daar kan men nog genieten van kleine,simpele dingen
Maar had ge anders verwacht van een limburgse wolf?
Oei een limburgs wolke, te hopen dat wolfke bij volle maan in de bossen niet veranderd in een weerwolfke ( vandaag lichte opklaringen tssn de regenbuien door, een lichte depressie die stilletjes aan opklaren bij het zien van de zonneschijn van het weerwolfke)
Oud 2 oktober 2005, 22:30   #11
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is echt!

Helemaal met je eens!

Zelf zit ik door de week in Leuven op kot, één week dat gaat nog en geeft niet echt een probleem ... tot ik hier soms twee weken moet zitten. Als ik dan naar huis kan moèt ik echt de natuur in ... het lijkt wel een drugs waar ik dan een ongelofelijke behoefte aan heb... Dat is nu eens echt iets waar ik niet zonder zou kunnen leven. (En dan bedoel ik dat niet omwille van het feit dat de natuur voor zuurstof zorgt en dus geen mens meer kon leven).
Oud 2 oktober 2005, 22:43   #12
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Oei een limburgs wolke, te hopen dat wolfke bij volle maan in de bossen niet veranderd in een weerwolfke ( vandaag lichte opklaringen tssn de regenbuien door, een lichte depressie die stilletjes aan opklaren bij het zien van de zonneschijn van het weerwolfke)
Als depressies opklaren bij het zien van de zonneschijn van het weerwolfke,zou ik niets liever zijn dan een weerwolfke in de bossen bij volle maan
Oud 2 oktober 2005, 22:52   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik woon op dit moment in een zeer landelijk gebied in limburg met veel groen in de omgeving. Op kot zit ik in de randstad....na 5 dagen heb ik het alweer gezien, tot rust komen is hier onmogelijk.

Zu hause ja, op 5 jaar studie heb ik exact 1 weekend doorgehouden.....de rest van de tijd altijd naar huis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:59   #14
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Als depressies opklaren bij het zien van de zonneschijn van het weerwolfke,zou ik niets liever zijn dan een weerwolfke in de bossen bij volle maan
haha romantiek in de lucht, zal maar bij volle maan eens gaan genieten van de prachtige bossen en de lichtstralen die door de duistere takken schijnen tot me laten doordringen en hoop dan een weerwolfke tegen te komen. Eentje dat zacht is en teder en dat niet op gruwelijke wijze haar klauwen uitstrekt en vernietigend werkt. Maar het bos is zalig om te wandelen en geeft rust en vooral ook s'nachts, de geluiden van het nachtelijk leven, terwijl de maan zijn stralen door het bos verstrooid en het licht in de duisternis mij de weg toont. Mij brengt tot een innerlijke rust een rust die mezelve tot mijzelf brengt.
Oud 2 oktober 2005, 23:00   #15
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ik woon op dit moment in een zeer landelijk gebied in limburg met veel groen in de omgeving. Op kot zit ik in de randstad....na 5 dagen heb ik het alweer gezien, tot rust komen is hier onmogelijk.

Zu hause ja, op 5 jaar studie heb ik exact 1 weekend doorgehouden.....de rest van de tijd altijd naar huis.
Het is een gevoel dat ik ook ken en ben telkens blij terug te kunnen naar limburg om er van de rust te genieten en van de warmte die de natuur en de mensen daar uitstralen.
Oud 2 oktober 2005, 23:02   #16
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha romantiek in de lucht, zal maar bij volle maan eens gaan genieten van de prachtige bossen en de lichtstralen die door de duistere takken schijnen tot me laten doordringen en hoop dan een weerwolfke tegen te komen. Eentje dat zacht is en teder en dat niet op gruwelijke wijze haar klauwen uitstrekt en vernietigend werkt. Maar het bos is zalig om te wandelen en geeft rust en vooral ook s'nachts, de geluiden van het nachtelijk leven, terwijl de maan zijn stralen door het bos verstrooid en het licht in de duisternis mij de weg toont. Mij brengt tot een innerlijke rust een rust die mezelve tot mijzelf brengt.
[size=2]morgen gedeeltelijke zonsverduistering - begint om 09.51 uur en bereikt om 11.04 uur zijn hoogtepunt.

vroeg uit de veren dus !
[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 23:03   #17
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Dat is echt!

Helemaal met je eens!

Zelf zit ik door de week in Leuven op kot, één week dat gaat nog en geeft niet echt een probleem ... tot ik hier soms twee weken moet zitten. Als ik dan naar huis kan moèt ik echt de natuur in ... het lijkt wel een drugs waar ik dan een ongelofelijke behoefte aan heb... Dat is nu eens echt iets waar ik niet zonder zou kunnen leven. (En dan bedoel ik dat niet omwille van het feit dat de natuur voor zuurstof zorgt en dus geen mens meer kon leven).
enkele tips
ga eens wandelen op de Keizersberg, er staat voor de abdij trouwens een keltisch kruis ( meegenomen om het te bekijken als je daar toch bent), vlakbij het centrum van leuven (alleen jammer dat je wel de auto's hoort) of ga eens naar Heverlee bos ( de Soete Waters)
veel plezier
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 23:04   #18
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Op gruwelijke wijze klauwen zetten in een persoon die zijn innerlijke rust en zichzelf vind getuigd niet van romantiek

Dus als ge deze weerwolf zou tegen komen,moogt ge zeker geen klauwen verwachten,maar eerder iemand die zelf de innerlijke rust en zichzelf zoekt
Oud 2 oktober 2005, 23:09   #19
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wallonië heeft prachtige bossen.
duitstalig belgië.
een aanrader.

bedankt voor het mooie bijvoegsel
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 23:13   #20
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
[size=2]morgen gedeeltelijke zonsverduistering - begint om 09.51 uur en bereikt om 11.04 uur zijn hoogtepunt.

vroeg uit de veren dus !
[/size]
thx voor de tip

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be