![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 'We kunnen drie soorten racisme onderscheiden die het accent telkens op een andere verantwoording voor ongelijke behandeling van mensen leggen. Racisme op biologische grond claimt de erfelijke ongelijkheid tussen rassen; racisme op culturele basis de superioriteit van de eigen beschaving neo-racisme verhult het voorgaande door te stellen dat culturen homogeen moeten blijven en dat volkeren dus slechts naast en niet met elkaar kunnen leven.
(Centrum voor racismebestrijding) Net als de door velen van hen aanbeden fascistische beweging, claimen ook de Vl-nationalisten dat er in Belgie twee volkeren zijn die niet met elkaar kunnen samenleven. Het VB houdt breekt menig lans voor een cultuurhomogene natie. EEN STRIJD ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Doe zo verder, Tacitus...
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Is dat het beste antwoord dat je kan verzinnen? Wat vind je van de vetgedrukte regel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik voel mij niet superieur aan de Walen. Maar gewoon anders. Punt uit.
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom, heel de zaak is er weer eens met de haren bijgesleurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De titel is veelzeggend genoeg zeker?
[size=6]Vlaams-nationalisme is gelijk aan racisme. [/size] Eindelijk kwam de kat dan toch zonder omwegen op de koord. Niet meer veranderen , hé Bruno? Anders moet ik alweer gaan inkaderen. 8)
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Tot mijn grote spijt moet ik zeggen dat ik van de Belgicisten dit soort uitspraken verwacht. Dringend tijd om daar iets aan te doen en niet het Vlaams Nationalisme gelijk stellen aan het Nazisme. Hiermee toont u nog maar eens aan dat u alle Flaminganten fascisten vindt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() Wat een vieze streek is dit toch Tacitus...Maar aan de andere kant maak je van jezelf wel een lachwekkende inspiratiebron LoL
![]() Ik sluit me aan bij wat al eerder is gezegd. Ik voel mij op geen enkele wijze superieur, slechts anders en sinds wanneer is dat zo slecht. Je anders voelen ---> wie wil hier dus nou homogeniteit ![]() Kom op kameraden...Lang leve de Revolutie...Lang leve de Eenheidsworst ![]() Groeten
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik pas gewoon de criteria van het centrum van racismebestrijding toe om te constateren dat Vlaams-nationalisten (niet Vlaamsgezinden of flaminganten) neo-racisten zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoek die dus vooral bij de B-plussers van de SP-A. Ga je nu nog naar het Paterke?
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onze Vlaamse Leeuw aan een hakenkruis linken zie ik als een zware belediging. Zeker als er dan ook nog bij staat: één strijd.
Als dat smerige symbool hier niet rap wordt weggehaald onder onze vlag ga ik zeiken bij de moderatoren zoals de Piano. Ook de titel pik ik niet langer. Je bent dus gewaarschuwd, Tacitus!
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() neo-racisme verhult het voorgaande door te stellen dat culturen homogeen moeten blijven en dat volkeren dus slechts naast en niet met elkaar kunnen leven.
En dat, JVDB is nu exact wat het VB, de grootste Vl-nat. partij zegt! Knuppel, de waarheid kwetst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dit ook wel te ver gaan. Maar blijkbaar zit de haat t.o.v. de Flaminganten zo diep, dat ze dit allemaal doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Tacitus bewijst hiermee wat de BUB-club al lang in stilte denkt: Alles wat Vlaams is, is fascistisch.
Door het symbool van de Vlaamse Gemeenschap naast een hakenkruis te plaatsen met de commentaar "één strijd" geven ze duidelijk aan dat iedereen die zich Vlaming noemt of in de Vlaamse Gemeenschap leeft een fascist is. Deze grove uiting van racisme dient verwijderd te worden van het forum, me dunkt. |
![]() |
![]() |