![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||||
Banneling
|
![]() Zoals sommigen onder u weten heeft biodiesel op basis van palmolie een grote toekomst. Mijn megalomaan plan om onzen Belgische Kongo om te bouwen tot het Saoudi Arabië van de jungle, wordt steeds realistischer. En wel om de volgende reden. In mijn business plan verwijs ik naar concrete zogenaamde "plantation indexes" - beursindexen die de prijs van plantagebedrijven weergeven. Dat is cruciaal om investeerders over de brug te krijgen, want ze beleggen per slot van rekening niet enkel in raffinage, logistiek en de kennis van bio-ingenieurs, - ze beleggen ook in land-lease contracten voor palmolie-plantages.
Welnu, het ziet er fantastisch uit: de Indonesische plantation index voor Crude Palm Oil verslaat de beurs met maar liefst 49% op jaarbasis. En de Maleisische zelfs met 55%! Verslaat dus de Kuala Lumpur Composite Index (een zeer vitale beurs). En dit allemaal omdat CPO massaal gebruikt zal worden voor biobrandstoffen (biodiesel en biomazout). Cruciaal hier is dat beide plantation-indexen dus zelfs beter scoren dan de petroleum-indexen van de landen in kwestie (en wetende dat Maleisië en Indonesië alletwee olie-exporteurs zijn, en vandaag de dag dus giga-winsten maken, zegt dat natuurlijk genoeg.) Kortom, ik ben geweldig goe bezig! Danku allemaal voor de steun. Ge zijt allen uitgenodigd op mijn mega-plantage in Congo. Tot binnenkort! Plantation index highest since 1997, Friday, Oct. 7 2005 http://biz.thestar.com.my/news/story...0&sec=business[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 00:04. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik wil er wel eentje organiseren voor u, als je dat echt wilt. Sommige Congolese meisjes zijn bijzonder sexy en vooral heel goedkoop, zoals je weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() lol
wilde dromen <-> competenties ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() We gaan toch iets moeten doen...
Alle mestoverschotten drogen en de daarmee de woestijnen irrigeren en weer vruchtbaar maken om bio-diesel op te kweken. Duur, traag, omslachtig, maar realiseerbaar en een waardig onuitputtelijk alternatief voor de eindige voorraden fossiele braandstoffen...
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuk revolutionair dingetje qua energievoorziening : http://news.webindia123.com/news/sho...ate=20051008&c Ik zie meer heil in nieuwe technologie, zoals nanotech die allerlei industriele en municipal processen veel energie-efficienter zal moeten laten gebeuren. Binnen een klein maand is er een grote conferentie omtrent energie-efficientie, blijkt dat wij in het westen makkelijk 50 % op ons energieverbruik kunnen sparen, aangevuld met financiele incentives om hybriede auto's te promoten ... yup... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
oké, maar gelijk in de 19é eeuw als het kan ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
Minister
|
![]() Weet je wat we ook kunnen doen?Allemaal de auto laten staan en thuis een spirituele ruimte inrichten waar we dan onze gewonnen tijd,die we normaal achter het stuur doorbrengen,kunnen benutten met bezinning en gebed.
Zou dat niets zijn?Zijn we af van héél die miserie en we zijn beter voorbereid op de dood. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 9 oktober 2005 om 13:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Ik hoor hier allerlei interessante wensdromen: "als we nu eens de efficiëntie zouden verhogen", "als we nu eens de auto lieten staan", "als we nu eens organische zonnepaneeltjes met een miserabele efficiëntie van 5% zouden gebruiken"... etc...
Als... als... als... Ik doe het. Geen als. En precies door jullie "als we nu eens" houding, maak ik mijn fortuin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Amerikaanse energie-agentschappen schatten het aandeel van biobrandstoffen tegen 2030 in op zo'n 20%, de Europese energiecommissaris op zo'n 25% (dat is trouwens een wet). Diezelfde energie-experts zijn het er ook helemaal over eens dat zowel wind- als zonne-energie peanuts zijn en zullen blijven (andere experts zijn veel opener en stellen dat die twee alternatieven ronduit commercieel een ramp zijn.) Andere alternatieven zoals hydro hebben hun limiet bereikt. Blijven dus: steenkool, petroleum, en biobrandstoffen. De rest blijft marginaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oliepiek, je hebt een strak punt. Maar het lijkt wel een ommezwaai van je voorheen doomdenken, en je aanhaling dat Biobrandstoffen het nooit gaan maken.
Maar het is een feit, "Ja Maar "Dat kan niet" enzoverder als houding, daar kom je nergens mee. Doen, da's het hele eieren eten. Wat zou een aandeel in je palmplantage kosten?
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() is niet de bedoeling om julie te spammen, ben even aan het oefenen hoe dat hier werkt
nog een poging, is de laatste ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
best geen agresieve soorten van koolzaad maar biologische olie is mischien een mogelijkheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige echte concurrentie zal komen van teerzand (zeer duur om uit te baten, en kost nog jaren vooraleer de ontginning kan beginnen), en coal-liquefaction (ook bijzonder duur en milieu-onvriendelijk.) Hoe serieuzer het doemscenario voor petroleum, hoe meer winst voor biobrandstoffen-ondernemers. ![]() Over aandelen in palmplantages kan ik kort zijn: ik garandeer u een return van 15% op jaarbasis. Indien u vorig jaar had belegd in de plantage-index voor palmolie-producerende landen, dan had u nu een return van 50% gehad.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door oliepiek : 9 oktober 2005 om 15:44. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() als mensen geld zouden verdienen met h et milieu weer gezond te maken dan zou dat wel een goede zaak zijn
een andere reden kunnen ze toch niet vinden om het te doen gezondheid: onbelangrijk voor investeerders schaarste: onbelangrijk voor investeerders milieu: aleen belangrijk voor geld te verdienen door investering in biobrandstof levensstijl: onbelangrijk voor investeerders; ... ... ... Oliepiek beloofd julie 15 % winst, investeren maar dus in propere brandstof hopelijk lukt het want momenteel loopt belgie ver achter op ander landen |
![]() |
![]() |