![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
|
Voor u gelezen.
Quote De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze barakken en de gelovigen onze soldaten" Nee, dit zijn niet de woorden van een krankzinnige Iraanse mullah of een waanzinnige Al-Qaeda zelfmoordterrorist die worden geuit alvorens hij iets waardevols toevoegt aan de mensheid voordat hij zichzelf en anderen in kleine stukken opblaast. Integendeel. Deze doordringende regels zijn een onderdeel van een gedicht geschreven door Recep Tayyip Erdogan, de premier van de enige seculiere moslimstaat in het Midden-Oosten, Turkije. Erdogan citeerde deze regels op een politieke bijeenkomst in 1999, toen hij burgemeester was van Istanbul. Dit leverde hem drie maanden gevangenis op, omdat hij hiermee de seculiere wetten van Turkije overtrad. De afgelopen week bezocht Erdogan Frankrijk als onderdeel van zijn charme-offensief om Turkije geaccepteerd te krijgen in de Europese Unie. Na het verlaten van het Elyseepaleis waar hij gelunchd had met Jacques Chirac verzekerde hij de verslaggevers dat zijn regering bijna alles had gedaan om de aan de toelatingseisen van de EU te voldoen. Europa zal meer krijgen dan ze verwachten als ze Turkije in hun midden zouden toelaten onder het leiderschap van Erdogan. De Turkse premier is hoofd van de Rechtvaardigheids en Ontwikkelingspartij (AKP), die in november van 2002 met 34% van de stemmen werd gekozen en daarmee 365 van de 550 zetels in het Turkse parlement verkreeg. Sinds die tijd heeft Erdogan zich in alle bochten gewrongen om te verklaren dat de AKP een conservatieve politieke partij is en geen islamistische. Niettemin vermoeden sommige Turkije-kenners al lang dat de Turkse premier wel degelijk islamistische tendensen vertoont, aangezien hij en anderen eens lid waren van een verboden islamistische partij. En de gebeurtenissen in het Turkije onder leiding van Erdogan geven hier ook aanleiding toe. In mei dit jaar temidden van een enorme controverse heeft de AKP een wet aangenomen die het onderwijssysteem verandert in het voordeel van de islamisten. In essentie betekent dit dat de wet de toegang voor de universiteit regelt voor studenten die afkomstig zijn van religieuze scholen. De religieuze scholen heten Imam Hatip'en werden oorspronkelijk gesticht om imams op te leiden voor de moskeeën van Turkije. Tegenwoordig worden ze door de seculiere gemeenschap beschouwd als opleidingscentra voor de radicale islam. De Imam Hatip geeft religieus onderwijs welke zeer verschilt van alle andere Turkse openbare scholen met hun seculiere waarden. De religieuze scholen accepteren zelfs meisjes die weigeren om hun hoofddoekjes thuis te laten vanwege het verbod daarop door de openbare scholen (het dragen van een hoofddoek is verboden in elke openbare instelling in Turkije). Seculiere toeschouwers geloven dat de nieuwe wet deel uitmaakt van een subtiele islamistische strategie op lange termijn; de machtsposities in Turkije te grijpen door grote aantallen studenten te laten afstuderen met een religieuze achtergrond. Erdogan is zelf een afgestudeerde geweest van de Imam Hatip. Zijn dochter studeert in de Verenigde Staten waar het dragen van een hoofddoek legaal is. Een tweede grote ontwikkeling die toeschouwers zorgen baart over de toename van de islamistische invloed in Turkije is het terugdringen van de macht van het leger. Het Turkse leger is altijd een steunpilaar geweest voor het secularisme sinds het moderne Turkije wed gesticht als seculiere staat in 1923 en heeft nauwe banden met Amerika. Het kwam in 1997 bijvoorbeeld uit de barakken en zette de regering af die verzaakte om de groei van het islamitisch fundamentalisme te stoppen. Maar een wet die de vorige zomer werd aangenomen beperkte de politieke invloed van de Nationale Veiligheidsraad, die een zeer belangrijk lichaam vertegenwoordigde, tezamen met de president, premier, legerleider en hun adviseurs. Voordat deze wet werd aangenomen vervulde de Veiligheidsraad een beleidsmakende rol, het is nu alleen nog maar een adviserend lichaam geworden. Deze wet was bedoeld om Turkije in overeenstemming te brengen met de eis van de EU om de politieke rol van het leger te verminderen. De AKP had waarschijnlijk weinig bezwaren om hieraan gehoor te geven. De leden van de AKP zijn zelfs begonnen om het leger te bekritiseren voor de jaarlijkse schoonmaak onder islamistisch geachte officieren. Hoewel ze niet gelukkig waren met de ontwikkelingen heeft het Turkse leger haar verminderde rol geaccepteeerd, omdat het zich realiseert dat het Turkse volk in meerderheid bij de Europese Unie wil behoren en ze dit lidmaatschap als een oplossing voor de economische problemen van hun land zien. De vertegenwoordigers van het leger weigerden ook om een parlementaire bijeenkomst bij te wonen, die werd gehouden door de AKP woordvoerder, toen ze hoorden dat de vrouw van Erdogan de hoofddoek zou dragen. De vrouwen van de ministers van het kabinet mijden de staatsbijeenkomsten omdat ze bang zijn dat deze het leger en andere secularisten voor het hoofd zouden stoten. Turkse secularisten kijken ook met bezorgdheid toe dat de AKP mensen met islamistische neigingen aanstelt in machtsposities. De AKP-regering heeft tevens een bericht gezonden aan de Turkse ambassades in het buitenland om organisaties met islamistische agenda's te ondersteunen. Hoewel er een angst bestaat ten aanzien van het leger, de Turkse grondwet en het verlangen naar lidmaatschap van de Europese Unie, zal dit een openlijke islamisering van de Turkse samenleving voorkomen. Want de AKP heeft geen behoefte om het zelfde lot te ondergaan als dat van de regering van 1997. Maar de wetten die de AKP nu aanneemt zouden over een bepaalde periode een politieke instelling produceren die het landschap van het Midden-Oosten zal veranderen en helaas niet ten goede. Stephen Brown is Canadese journalist en is afgestudeerd Oost Europa-wetenschapper. Unquote Zonder woorden....................... -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ (upgrade) http://www.snowleopard.org/ |
|
|
#2 |
|
|
En hier een Christelijk gedicht :)
De goede strijd Het leven is een strijdperk soldaten aan het front tot de tanden toe gewapend overleven of gewond. Winnen of verliezen een goede of slechte strijd met Gods wapenrusting aan is de overwinning al een feit. Zodat ook jij zult kunnen zeggen zoals Paulus eertijds deed: "Ik heb de goede strijd gestreden en het is niet voor niets geweest". Dus kies voor de goede strijd met de kruisvlag hoog in top deze strijd kun je slechts winnen door je OVER TE GEVEN aan God. Coby van der Hoeven Wat is het verschil ? |
|
|
#3 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK heeft uiteengezet op 5-10-2005 :
> En hier een Christelijk gedicht :) > > De goede strijd > Het leven is een strijdperk soldaten aan het front tot de tanden toe > gewapend overleven of gewond. > > Winnen of verliezen een goede of slechte strijd met Gods wapenrusting > aan is de overwinning al een feit. > > Zodat ook jij zult kunnen zeggen zoals Paulus eertijds deed: "Ik heb de > goede strijd gestreden en het is niet voor niets geweest". > > Dus kies voor de goede strijd met de kruisvlag hoog in top deze strijd > kun je slechts winnen door je OVER TE GEVEN aan God. > Coby van der Hoeven > > Wat is het verschil ? Dat wij de christenen zijn? En wij zullen boeten? Toch zonder mij dan -- laa la-la-la-laaahh STANDARD DE LIEGE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lesj - de grellige van Vlaanderen - kajski |
|
|
#4 |
|
|
"MUSTAFA KEMAL ATATURK" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... > En hier een Christelijk gedicht :) > > De goede strijd > Het leven is een strijdperk soldaten aan het front tot de tanden toe > gewapend overleven of gewond. > > Winnen of verliezen een goede of slechte strijd met Gods wapenrusting > aan is de overwinning al een feit. > > Zodat ook jij zult kunnen zeggen zoals Paulus eertijds deed: "Ik heb de > goede strijd gestreden en het is niet voor niets geweest". > > Dus kies voor de goede strijd met de kruisvlag hoog in top deze strijd > kun je slechts winnen door je OVER TE GEVEN aan God. > Coby van der Hoeven > > Wat is het verschil ? > Wie is de schrijver van dit gedicht, toch niet aan duimzuigen gedaan ?? WT |
|
|
#5 |
|
|
Het gedicht van Coby van der Hoeven komt uit een obscure website die je
vind op http://www.geocities.com/christenstrijders/ . Uit de homepage kan je al opmaken dat deze christenstrijders uitsluitend een geestelijke strijd tegen het kwade voeren. In die zin moet ook het gedicht opgevat worden. De inleiding van het discussieplatform klinkt als volgt: Quote We hopen dat gelovigen en niet gelovigen, elkaar kunnen vinden in een goede discussie en dat we kunnen leren van elkaar. De Administratie Unquote De christenstrijders zijn zeker géén militante bewapende beweging! Er is een hemelsbreed verschil tussen het oproepen tot een innerlijke strijd tegen het kwade en het oproepen om West-Europa te onderwerpen aan de sharia. Dat weet MKA ook zeer goed. Maar in de zuiverste islamtraditie zal hij trachten de lezers van deze ng te misleiden (takiya, weet je wel). Hij heeft hierin een mooi voorbeeld aan Erdogan. Een moslimfundamentalist die zich als gematigd voordoet. mvg Harald. |
|
|
#6 |
|
Provinciaal Statenlid
|
De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze
barakken en de gelovigen onze soldaten" Dit zijn de woorden van een krankzinnige Turkse mullah, een waanzinnige Al-Qaeda zelfmoordterrorist die werden geuit alvorens hij;... Zijn masker opzette...en pr.... |
|
|
|
|
#7 |
|
|
Missionarissen gingen ook met goede bedoelingen naar de 3 de
wereldlanden(weet je wel genocide tegen de Kongolezen) Iedereen is vrij om te intrepreteren zoals hij/zij wenst ,ik vindt deze gedicht een oproep tot geweld. |
|
|
#8 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > Missionarissen gingen ook met goede bedoelingen naar de 3 de > wereldlanden(weet je wel genocide tegen de Kongolezen) Dat de missionarissen goede bedoelingen hadden, daar twijfel ik géén seconde aan. De genocide tegen de Kongolezen gebeurde vòòrdat Kongo een belgische kolonie was. Ze is de verantwoordelijkheid van koning Leopold II en er waren pertinent zeker géén missionarissen bij betrokken. Wat bedoel je met deze suggestie? Wat heeft dit te maken het gedicht van Coby van der Hoeven. > > Iedereen is vrij om te intrepreteren zoals hij/zij wenst ,ik vindt deze > gedicht een oproep tot geweld. Hebben jij en ik dan de volledige vrijheid in de interpretatie van de koran? Kan je hier een duidelijk antwoord op geven? Interpreteren kan alléén bij een tekst of een uitspraak die voor interpretatie vatbaar is. Wanneer een betekenis duidelijk is (zoals in dit geval en zeker met de context erbij) dan heb jij absoluut géén recht om aan de auteur andere bedoelingen toe te dichten. Doe je dit toch, en volhard je erin, dan kan dit wijzen op : 1) Een ernstige vorm van paranoïa (achtervolgingswaanzin). 2) De onmogelijkheid om te kunnen uitstijgen boven de eigen, beperkte leefwereld. Zowel islam als Turkije hebben een traditie van geweld. Niet verwonderlijk dat je hetzelfde verwacht van anderen. Om nog even terug te komen op genocides : de Turken hebben er verschillende op hun geweten. Meest bekend is de genocide op de Armeniërs. Maar er is ook de genocide op de Pontische Grieken. Een bevolkingsgroep die al drieduizend jaar het gebied bewoonde. Van de 700.000 leden werden er 300.000 omgebracht, en de rest verdreven. Medeverantwoordelijk voor deze genocide was Mustafa Kemal Ataturk (de echte). Meer weten : http://www.hr-action.org/pontos/ En om te besluiten : Als je het gedicht ervaart als een oproep tot geweld, tegen wie of wat is dit geweld dan gericht? mvg Harald. |
|
|
#10 |
|
|
Beste vriend,
Haal jij maar eens eerst je bokshandschoenen uit de kast ,De minaretten zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze barakken en de gelovigen onze soldaten" Hier heb jij ook niet het recht om onze Premier Tayyip Erdogan (die enkel een citaat uit een poezieboekje gelezen heeft) andere bedoelingen toe te dichten,wat de missionarissen betreft ( jij kunt de geschiedenis toch niet verloochenen(Kruistochten ,weet je nog ) En de Armeense kwestie( Vooralleer je iemand bekritiseert wens ik dat je de opinie hier de waarheid verteld,ipv Islamfobie te verspreiden en tegelijkertijd het Missionaris gedachtengoed te exporteren,snap je wat ik bedoel,het zit gewoon in jullie genen)Armeense kwestie is te danken aan het Vaticaan,Orthodoxe Armeniers hebben gecolaboreert met de Orthodoxe Russen(na deze waarneming is deze bevolkingsgroep het land uitgeschot(onderweg zijn er enkelen gestorven omwille van weersomstandigheden,ook helden van het Ottomaanse Rijke zijn gesneuveld,hoe zou jij een collabrateur bestraffen(wij zijn nog veel te mild geweest,indien ik destijds zou geleeft hebben had ik ze allemaal uitgeroeid,maar de Islam verbiedt om dergelijke praktijken uittevoeren.Ik herhaal,de kwestie Armenie is te wijten aan het ophitsen van deze bevolkingsgroep door de Paus en al zijn dienaren. Groetjes meneer de bokshandschoen |
|
|
#11 |
|
|
Gegroet,
Harald schreef: > Hebben jij en ik dan de volledige vrijheid in de interpretatie van de > koran? Kan je hier een duidelijk antwoord op geven? Eigenlijk is daar een heel simpel antwoord op: kijk rond je in de wereld naar de manieren hoe Islamitische kulturen leven en je zult merken dat de verschillen enorm zijn: soenieten, de shiieten, de koerden, de soefisten, enz. enz. De ene groep mag totaal geen alcohol nuttigen terwijl er andere zijn die daar compleet geen probleem mee hebben. In het ene land krijgt de vrouw maar een bijrol, in een ander (pakistan) heeft een vrouw (o.a. met de steun van de conservatieve "Jammat-i-Islami" partij) het tot president-kandidate geschopt. (zie http://en.wikipedia.org/wiki/Fatima_Jinnah) Indien vanuit die éné koran er zoveel verschillende levenswijzen kunnen voorkomen; dan lijkt het mij dat de Koran wel degelijk heel erg verschillende geïnterpreteerd wordt door verschillende kulturen. NB. De wikipedia heeft een aantal interessante artikels over de Koran http://nl.wikipedia.org/wiki/Koran http://nl.wikipedia.org/wiki/Hadith Hier vind je een overzicht van de verschillende strekkingen binnen de Islam (en dus ook over de verschillende manieren waarop de Koran geïnterpreteerd wordt). http://nl.wikipedia.org/wiki/Islam > Harald. Cheerio! Kr. Bonne. |
|
|
#12 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > Beste vriend, > Haal jij maar eens eerst je bokshandschoenen uit de kast ,De minaretten > zijn onze bajonetten, de koepels onze helmen, de moskeeën onze > barakken en de gelovigen onze soldaten" Hier heb jij ook niet het recht > om onze Premier Tayyip Erdogan (die enkel een citaat uit een > poezieboekje gelezen heeft) andere bedoelingen toe te dichten,wat de > missionarissen betreft ( jij kunt de geschiedenis toch niet > verloochenen(Kruistochten ,weet je nog ) En de Armeense kwestie( > Vooralleer je iemand bekritiseert wens ik dat je de opinie hier de > waarheid verteld,ipv Islamfobie te verspreiden en tegelijkertijd het > Missionaris gedachtengoed te exporteren,snap je wat ik bedoel,het zit > gewoon in jullie genen)Armeense kwestie is te danken aan het > Vaticaan,Orthodoxe Armeniers hebben gecolaboreert met de Orthodoxe > Russen(na deze waarneming is deze bevolkingsgroep het land > uitgeschot(onderweg zijn er enkelen gestorven omwille van > weersomstandigheden,ook helden van het Ottomaanse Rijke zijn > gesneuveld,hoe zou jij een collabrateur bestraffen(wij zijn nog veel te > mild geweest,indien ik destijds zou geleeft hebben had ik ze allemaal > uitgeroeid,maar de Islam verbiedt om dergelijke praktijken > uittevoeren.Ik herhaal,de kwestie Armenie is te wijten aan het ophitsen > van deze bevolkingsgroep door de Paus en al zijn dienaren. > > Groetjes meneer de bokshandschoen Mijn beste MKA, Ik ben overdonderd door je woordenvloed. Spijtig dat je je tekst niet een beetje ordent. Dan had ik je beetje bij beetje kunnen antwoorden. Na vijfledige lezing van je tekst stel ik vast : Je antwoordt niet op mijn vragen. Mogen jij en ik de koran naar goeddunken interpreteren? Wat bedoel je met de suggestie van missionarissen met de genocide in Kongo? Tegen wie is het geweld gericht dat opgeroepen wordt in het gedicht van Coby van der Hoeven? Erdogan heeft enkel geciteerd uit een poezieboekje? Waarom heeft hij daarvoor dan drie maanden gekregen? Het missionaris-gedachtengoed verspreiden. Wat is daar mis mee? Is de islamiet ook niet verplicht zijn gedachtengoed te verspreiden? Ga jij discriminatie verantwoorden? Wat jij de "Armeense kwestie" noemt is niet in het minst een verantwoording voor een genocide. Laat staan dat er een verantwoording is voor de genocide op de Pontische Grieken. Ik ben wel tevreden dat je de genocide op de Armeniërs erkent. Wees daarmee toch maar voorzichtig als je je thuisland bezoekt. Je bekentenis dat je onislamitisch denkt : "(wij zijn nog veel te > mild geweest,indien ik destijds zou geleeft hebben had ik ze allemaal > uitgeroeid,maar de Islam verbiedt om dergelijke praktijken > uittevoeren." en dat je dus een afvallige bent slaat mij met verstomming. De genocides op Armeniërs en Pontische Grieken zijn op zich al onislamitisch, maar voor jou nog niet vergaand genoeg! Besef je dat je met jouw uitlatingen strafbaar bent onder de belgische antiracismewet en antidiscriminatiewet? Maak je echter géén zorgen. Vernoemde wetten zijn niet gemaakt om jou te pakken. Wat de bokshandschoenen betreft heb je gelijk. Ik ben geen lid van het Vlaams Belang, maar ik stem er wel voor. Ik ben voor een Vlaams Vlaanderen. Om dit te bekomen ben ik niet bereid tot Turkse oplossingen (genocide en verdrijving). Ik ben wel voor een verregaande ontmoediging voor Turken en Marokkanen om zich hier te vestigen of om hier te verblijven. Uitzondering wil ik wel maken voor afvalligen zoals jij, die in hun herkomstland meedogenloos vervolgd worden. mvg Harald. |
|
|
#13 |
|
|
Maar lieve meneer bokshandschoen,waarom geef je geen antwoordt op de
vraagstuk Vaticaan? Antwoordt op de vraag waarom Erdogan 3 mnd cel heeft gekregen is omwille van het feit dat de democratie was zoals in Vlaanderen nu :) Ik heb nergens het woord Armeense genocide uitgesproken ,maar wel Armeense kwestie ,heb een verband gelegt tss deze kwestie en het Vaticaan. Maar jij blijft nog steeds rond de pot draaien,uw kritiek over mijn woordenschat doet niet ter zaken.Wat uw ontmoedigingspolitiek betreft over Turken en Marokkanen is uw volste recht(maar vergeet een ding niet marginale partijen zijn gedoemd om gedekt te worden met de mantel van het cordon-sanitair,en zeker in de wereldarena)Ik vraag me af hoe je de 80 miljoen nieuwe Europeanen die gestart zijn met de toetredingsonderhandelingen gaat ontmoedigen,de zieke man van Europa is genezen steek dat goed in uw hersenen,uw leiders hebben 25 handtekeningen gezet en officieel Turkije als Europees land geratificeert,wat ga jij er in Godsnaam doen met je marginale partijtje.Mijn enige wens is dat Handschoenpartij volgende verkiezingen aan de macht komt, weet je uw partij maakt toch altijd een verschil tss Europese burgers en Niet Europese burgers(nu we officieel Europeaan zijn wil ik eens zien of ze een vinger kunnen uitsteken naar mijn landgenoten.Wij steunen de Marokkanen in hart en nier,als Turkse Europeaan vindt ik dat dE Marokkanen op alle vlakken worden benadeelt(Turkije zal en moet zorgen dat deze kwestie in het Europees parlement besproken wordt) Groetjes meneer de bokshandschoen |
|
|
#14 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > Maar lieve meneer bokshandschoen,waarom geef je geen antwoordt op de > vraagstuk Vaticaan? > Antwoordt op de vraag waarom Erdogan 3 mnd cel heeft gekregen is > omwille van het feit dat de democratie was zoals in Vlaanderen nu :) > Ik heb nergens het woord Armeense genocide uitgesproken ,maar wel > Armeense kwestie ,heb een verband gelegt tss deze kwestie en het > Vaticaan. Maar jij blijft nog steeds rond de pot draaien,uw kritiek > over mijn woordenschat doet niet ter zaken.Wat uw ontmoedigingspolitiek > betreft over Turken en Marokkanen is uw volste recht(maar vergeet een > ding niet marginale partijen zijn gedoemd om gedekt te worden met de > mantel van het cordon-sanitair,en zeker in de wereldarena)Ik vraag me > af hoe je de 80 miljoen nieuwe Europeanen die gestart zijn met de > toetredingsonderhandelingen gaat ontmoedigen,de zieke man van Europa is > genezen steek dat goed in uw hersenen,uw leiders hebben 25 > handtekeningen gezet en officieel Turkije als Europees land > geratificeert,wat ga jij er in Godsnaam doen met je marginale > partijtje.Mijn enige wens is dat Handschoenpartij volgende verkiezingen > aan de macht komt, weet je uw partij maakt toch altijd een verschil tss > Europese burgers en Niet Europese burgers(nu we officieel Europeaan > zijn wil ik eens zien of ze een vinger kunnen uitsteken naar mijn > landgenoten.Wij steunen de Marokkanen in hart en nier,als Turkse > Europeaan vindt ik dat dE Marokkanen op alle vlakken worden > benadeelt(Turkije zal en moet zorgen dat deze kwestie in het Europees > parlement besproken wordt) > > Groetjes meneer de bokshandschoen MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > Maar lieve meneer bokshandschoen,waarom geef je geen antwoordt op de > vraagstuk Vaticaan? > Antwoordt op de vraag waarom Erdogan 3 mnd cel heeft gekregen is > omwille van het feit dat de democratie was zoals in Vlaanderen nu :) > Ik heb nergens het woord Armeense genocide uitgesproken ,maar wel > Armeense kwestie ,heb een verband gelegt tss deze kwestie en het > Vaticaan. Maar jij blijft nog steeds rond de pot draaien,uw kritiek > over mijn woordenschat doet niet ter zaken.Wat uw ontmoedigingspolitiek > betreft over Turken en Marokkanen is uw volste recht(maar vergeet een > ding niet marginale partijen zijn gedoemd om gedekt te worden met de > mantel van het cordon-sanitair,en zeker in de wereldarena)Ik vraag me > af hoe je de 80 miljoen nieuwe Europeanen die gestart zijn met de > toetredingsonderhandelingen gaat ontmoedigen,de zieke man van Europa is > genezen steek dat goed in uw hersenen,uw leiders hebben 25 > handtekeningen gezet en officieel Turkije als Europees land > geratificeert,wat ga jij er in Godsnaam doen met je marginale > partijtje.Mijn enige wens is dat Handschoenpartij volgende verkiezingen > aan de macht komt, weet je uw partij maakt toch altijd een verschil tss > Europese burgers en Niet Europese burgers(nu we officieel Europeaan > zijn wil ik eens zien of ze een vinger kunnen uitsteken naar mijn > landgenoten.Wij steunen de Marokkanen in hart en nier,als Turkse > Europeaan vindt ik dat dE Marokkanen op alle vlakken worden > benadeelt(Turkije zal en moet zorgen dat deze kwestie in het Europees > parlement besproken wordt) > > Groetjes meneer de bokshandschoen Beste MKA, Laat ons even deze discussie doorlopen. 5 okt 22:21 Jij citeert een gedicht en schrijft er het suggestieve zinnetje "Wat is het verschil?" eronder. 6 okt 12:25 WT vraagt waar het gedicht vandaan komt. 6 okt 18:04 Ik toon aan waar het gedicht vandaan komt en ik toon aan dat jij wetens en willens dit gedicht uit zijn context gerukt hebt en het misbruikt. 6 okt 18:57 Jij suggereert dat missionarissen bij de genocide in Kongo betrokken waren. Je komt met een drogredenering over interpreteren en een zeer flauw excuus. 6 okt 21:45 Ik heb het bovenstaande doorprikt. Ik stel je enkele duidelijke vragen. - Wat bedoel je met je suggestie missionarissen-genocide? - Wat heeft dit te maken met het gedicht? - Hebben wij volledige vrijheid in de interpretatie van de koran? - Als je het gedicht ervaart als een oproep tot geweld, tegen wie of wat is dit geweld dan gericht? 6 okt 22:23 Je antwoordt met een stortvloed van vooral onsamenhangende zinnen. Maar géén enkel antwoord op mijn duidelijk gestelde vragen. Bij het herlezen van je tekst valt mij volgend zinsdeel op :"Hier heb jij ook niet het recht om onze Premier Tayyip Erdogan (die enkel een citaat uit een poezieboekje gelezen heeft) andere bedoelingen toe te dichten,". Bedenk wel dat jij onder het gedicht van Coby van der Hoeven schreef "Wat is het verschil?". Jij dicht Erdogan slechte bedoelingen toe. Niet ik. ( Ik ook natuurlijk, maar nergens in deze discussie.) 7 okt 00:13 Ik herhaal mijn vragen en voeg er nog een aan toe : "Wat is er mis met het verspreiden van een godsdienst?" 7 okt 01:32 Eindelijk een antwoord op één vraag. En wat voor een. Bedenk toch hoe belachelijk je je maakt met dergelijke stupiditeiten. Je verwijt mij rond de pot te draaien. Hoe noem je dan jouw houding? Op vijf vragen geef je géén antwoord. Op één vraag geef je een onbenullig antwoord. Je stelt zelf géén vragen en je verwijt mij dat ik géén antwoord geef!!! Je verwijt mij dat ik kritiek geef op jouw woordenschat. Toon aan waar ik kritiek geef op jouw woordenschat! Ik ben blij dat je ons het recht toekent om een ontmoedigingspolitiek te voeren tegenover Turken en Marokkanen. Maar stel nu dat er blijkt sommige imams de moslims in ons land ophitsen tegen de Westers beschaving. Geeft dit ons - Westerlingen - het recht om over te gaan tot een "moslimkwestie", dit is de uitdrijving van alle moslims uit Europa waarbij meer dan de helft van deze moslims omkomen? Het wordt stilaan (te) laat. Ik wil graag verder ingaan op je laatste posting. Ik wil ook graag ingaan op enkele andere postings. Misschien in het weekend. Ondertussen, mvg Harald. |
|
|
#15 |
|
|
Beste Vriend,
Zoals je kunt lezen heb ik als nickname Mustafa Kemal Ataturk en niet van een of andere Jihad predikende Imam.Mijn antwoordt op al uw vragen is Mustafa Kemal Ataturk(ik wil verder met u in discussie gaan op een voorwaarde,zelfstudie over de vader van alle Turken,anders heeft het voor mij geen zin om uw ongelijk te bewijzen. Het feit alleen al dat je Marokkanen en Turken onder een noemer zet is een teken van onwetendheid,Marokkanen zijn onze geloofsbroeders maar er is een essentieel voorval dat ons scheidt(Turkije heeft dankzij MKA de verlichting doorgemaakt ,dankzij hem hebben we in Brussel aan de deur geklopt ,we hadden het lef om te zeggen wij zijn anders,Islam in Turkije maakt kans om democratien te exporteren naar alle dictatoriale regimes die spijtig genoeg alleen maar terreur als enige politiek middel gebruiken.Ik herhaal ,Turkije kan een brug vormen ,jij bent er blijkbaar niet van op de hoogte wat er rondom u gebeurt,de realiteit recht in de ogen zien en niet afkomen door simpel te zeggen 'Ik ben blij dat je mij de vrijheid geeft om aan ontmoedigingspolitiek te doen' Denk er eens eerst over na vooralleer je hier superieur wilt overkomen. Byeee |
|
|
#16 |
|
|
Vitae forma vocatur, "Harald" <[email protected]>, die 6 Oct
2005 15:13:44 -0700, in littera <[email protected] .com> in foro be.politics (et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > [...] > >Wat jij de "Armeense kwestie" noemt is niet in het minst een >verantwoording voor een genocide. Laat staan dat er een verantwoording >is voor de genocide op de Pontische Grieken. en die van Smyrna in 1922. >Ik ben wel tevreden dat je de genocide op de Armeniërs erkent. Toch? > Wees >daarmee toch maar voorzichtig als je je thuisland bezoekt. [...] >Harald. -- Fusti "There is no way to happinesse , happiness is the way"(©unknown) |
|
|
#17 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef:
> Beste Vriend, > > Zoals je kunt lezen heb ik als nickname Mustafa Kemal Ataturk en niet > van een of andere Jihad predikende Imam.Mijn antwoordt op al uw vragen > is Mustafa Kemal Ataturk(ik wil verder met u in discussie gaan op een > voorwaarde,zelfstudie over de vader van alle Turken,anders heeft het > voor mij geen zin om uw ongelijk te bewijzen. > Het feit alleen al dat je Marokkanen en Turken onder een noemer zet is > een teken van onwetendheid,Marokkanen zijn onze geloofsbroeders maar er > is een essentieel voorval dat ons scheidt(Turkije heeft dankzij MKA de > verlichting doorgemaakt ,dankzij hem hebben we in Brussel aan de deur > geklopt ,we hadden het lef om te zeggen wij zijn anders,Islam in > Turkije maakt kans om democratien te exporteren naar alle dictatoriale > regimes die spijtig genoeg alleen maar terreur als enige politiek > middel gebruiken.Ik herhaal ,Turkije kan een brug vormen ,jij bent er > blijkbaar niet van op de hoogte wat er rondom u gebeurt,de realiteit > recht in de ogen zien en niet afkomen door simpel te zeggen 'Ik ben > blij dat je mij de vrijheid geeft om aan ontmoedigingspolitiek te doen' > Denk er eens eerst over na vooralleer je hier superieur wilt overkomen. > > > Byeee Beste MKA, Je schrijft : "Mijn antwoordt op al uw vragen is Mustafa Kemal Ataturk". Dit ruikt niet alleen naar afgoderij maar is in de eerste plaats geen antwoord. Mustafa Kemal Ataturk is vooreerst een ultra-nationalist. Dat ben jij ook, en met jou vele Turken. Het moderne Turkije is in de eerste plaats gebouwd op de genocide en etnische zuivering van Armeniërs, Pontische Grieken, Nestorianen...zodat alleen echte Turken overbleven. De Koerden waren met teveel om uitgeroeid en verdreven te worden en ze zijn bovendien ook moslims. De Koerden zouden verturkst worden. Ultra-nationalisten zijn altijd discriminerend en racistisch. Ze stellen zich op tegen alle andere volkeren. De discriminatie van de bezette Arabieren onder het bestuur van de Jonge Turken, na het ineenstorten van het Ottomaanse Rijk heeft geleid tot een Arabische opstand. Mustafa Kemal Ataturk heeft deze opstand neergeslagen. Ultra-nationalisten staan tegenover hun land en volk op een wijze die ze van geen ander volk aanvaarden. Géén Koerdisch nationalisme en zelfs géén Vlaams-nationalisme. Met een dergelijke ingesteldheid sluit je deelname aan een Verenigd Europa zelf uit. Het lidmaatschap van de EU is anti-Ataturk. De Turkse soevereiniteit was het hoogste goed voor Mustafa Kemal Ataturk. Lidmaatschap betekent gedeeltelijk afstand doen van die soevereiniteit! Marokkanen en Turken zijn inderdaad verschillend. Maar of het nu Turken zijn, Koerden, Arabieren of Berbers, ze hebben allemaal gemeen dat ze omwille van hun cultuur niet thuishoren in Europa. De aanpassingsproblemen van tweede en derde generatie tonen dit duidelijk aan. De Verlichting in Turkije is van dezelfde orde als de situatie in Irak onder Saddam Hoessein. Een secularisering van de maatschappij onder druk van almachtige dictator of het almachtige leger. De macht van het leger in Turkije is aan het afbrokkelen. Ook onder druk van Europa. Eens die macht voldoende ingeperkt : weg Verlichting. Ondanks de vorm en status van democratie is Turkije nog in 1999 veroordeeld voor het verbieden van politieke partijen. Vorige week nog is een journalist in beschuldiging gesteld wegens het aanhalen van de Armeense genocide. Erdogan heeft drie maanden gekregen wegens het citeren van een gedicht. Democratie? mvg Harald. |
|
|
#18 |
|
|
Het is juist het omgekeerde ,uw Anti-Ataturk campagne is op niets
gebaseerd(Als je Turkije vergelijkt met al de andere Islam-staten ,dan zul je merken dat er op 03/10/2005 een document is ondertekend voor de start van de onderhandelingen met de EU(dit hebben we te danken aan Ataturk(het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Irak,Iran ,Syrie enz .... zover zijn) Turkije is de onderhandelingen kunnen starten zonder maar een stap terugtezetten wat betreft soevereniteit ,de gedachtengoed van Ataturk zijn zelfs toegenomen na de boycot van Oostenrijk(Turkse Nationalisten hebben een miting gehouden,meer dan 80 000 man is op straat gekomen,hun slogans waren(waar ik totaal me eens ben ) In deze land gelden niet de criterias van Kopenhagen maar dat van Ataturk,eigenlijk zijn we Oostenrijk veel dankbaar omdat het geleidt heeft tot twijfels en deze toestand heeft bijgedragen dat het Nationalisme volgens de laatste peilingen enorm heeft toegenomen.Chirac heeft geprobeerd om de soevereniteit van Turkije te laten afbrokkelen (zie bijlage en reactie van Erdogan) Premier Erdogan haalt zwaar uit tegen Chirac :"Herr Chirac sollte seine Meinung in dieser Sache für sich behalten" Alle 3 berichten over het onderwerp - met structuur weergeven MUSTAFA KEMAL ATATURK 6 okt 16:54 opties weergeven Nieuwsgroepen: be.politics Van: "MUSTAFA KEMAL ATATURK" <[email protected]> - Berichten van deze auteur zoeken Datum: 6 Oct 2005 07:54:14 -0700 Lokaal: do 6 okt 2005 16:54 Onderwerp: Premier Erdogan haalt zwaar uit tegen Chirac :"Herr Chirac sollte seine Meinung in dieser Sache für sich behalten" Beantwoorden | Auteur beantwoorden | Doorsturen | Afdrukken | Afzonderlijk bericht | Origineel weergeven | Verwijderen | Misbruik melden 05. Oktober 2005 21:13 Erdogan über Chiracs Hinweis zu Erweiterung verschnupft Französischer Präsident sollte "Meinung für sich behalten" Ankara - Der türkische Ministerpräsident Recep Tayyip Erdogan hat sich über einen Hinweis des französischen Präsidenten Jacques Chirac zu den Vorbedingungen für eine Aufnahme seines Landes in die EU deutlich verschnupft gezeigt. "Herr Chirac sollte seine Meinung in dieser Sache für sich behalten", sagte Erdogan am Mittwoch dem TV-Sender NTV unter Hinweis auf Chiracs Äußerung, die Türkei müsse vor dem Beitritt noch eine "kulturelle Revolution" hinter sich bringen. Mehr zum ThemaUnternehmen Windows vs. Linux: Senken Sie Ihre Kosten bezahlte Einschaltung"Herr Chirac braucht sich keine Sorgen zu machen, er sollte sich beruhigen", sagte Erdogan. Die Türkei werde ihre kulturelle Revolution dann unternehmen, wenn sie dies für nötig halte. Chirac hatte am Dienstag davon gesprochen, dass die Türkei noch eine "gewaltige Anstrengung" unternehmen müsse, bevor sie in die EU aufgenommen werden könne. "Wir haben eine sehr reiche Kultur", betonte Erdogan. Dieser kulturelle Reichtum werde auch wegen der Vertiefung der Freundschaft mit den EU-Staaten nicht aufgegeben. (APA) En hier een website en de reacties van duizenden Turken die hetzelfde zeggen. In Turkije gelden niet de criterias van Kopenhagen maar dat van Ataturk(dit is maar een website van de tientallen anderen) Wat het uiteenbrokkelen van het Turkse leger betreft(Vorige week heeft Turkije aan Nederland voor 100 000 miljoen dollar korte afstandsraketten verkocht)Turkije is op weg om als eerste Islamstaat militaire technologie te verkopen,er zijn sinds 1990 honderden nieuwe wapenindustrieen gestart,het Turkse leger wilt onafhankelijk worden door zijn wapentuig zelf te produceren.Als je dit het uiteenvallen van het Turkse leger noemt,dan ben je u zelf iets aan het wijs maken. Groetjes |
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
MUSTAFA KEMAL ATATURK schreef: > Het is juist het omgekeerde ,uw Anti-Ataturk campagne is op niets > gebaseerd(Als je Turkije vergelijkt met al de andere Islam-staten ,dan > zul je merken dat er op 03/10/2005 een document is ondertekend voor de > start van de onderhandelingen met de EU(dit hebben we te danken aan > Ataturk(het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Irak,Iran ,Syrie enz > ... zover zijn) Turkije is de onderhandelingen kunnen starten zonder > maar een stap terugtezetten wat betreft soevereniteit ,de gedachtengoed > van Ataturk zijn zelfs toegenomen na de boycot van Oostenrijk(Turkse > Nationalisten hebben een miting gehouden,meer dan 80 000 man is op > straat gekomen,hun slogans waren(waar ik totaal me eens ben ) In deze > land gelden niet de criterias van Kopenhagen maar dat van > Ataturk,eigenlijk zijn we Oostenrijk veel dankbaar omdat het geleidt > heeft tot twijfels en deze toestand heeft bijgedragen dat het > Nationalisme volgens de laatste peilingen enorm heeft toegenomen.Chirac > heeft geprobeerd om de soevereniteit van Turkije te laten afbrokkelen > (zie bijlage en reactie van Erdogan) > > Beste MKA, Als ik schrijf dat de macht van het Turkse leger afbrokkelt dan bedoel ik daar het volgende mee: Quote Een tweede grote ontwikkeling die toeschouwers zorgen baart over de toename van de islamistische invloed in Turkije is het terugdringen van de macht van het leger. Het Turkse leger is altijd een steunpilaar geweest voor het secularisme sinds het moderne Turkije wed gesticht als seculiere staat in 1923 en heeft nauwe banden met Amerika. Het kwam in 1997 bijvoorbeeld uit de barakken en zette de regering af die verzaakte om de groei van het islamitisch fundamentalisme te stoppen. Unquote (Tekst geciteerd door Ghingis Khan bij het begin van dit onderwerp.) Ik denk niet dat ik verkeerd ben met te stellen dat jij een Turks nationalist bent. Welk probleem heb je dan met het volksnationalisme van het Vlaams Belang? mvg Harald. > > Premier Erdogan haalt zwaar uit tegen Chirac :"Herr Chirac sollte seine > Meinung in dieser Sache für sich behalten" > Alle 3 berichten over het onderwerp - met structuur weergeven > MUSTAFA KEMAL ATATURK 6 okt 16:54 opties weergeven > > Nieuwsgroepen: be.politics > Van: "MUSTAFA KEMAL ATATURK" <[email protected]> - Berichten van deze > auteur zoeken > Datum: 6 Oct 2005 07:54:14 -0700 > Lokaal: do 6 okt 2005 16:54 > Onderwerp: Premier Erdogan haalt zwaar uit tegen Chirac :"Herr Chirac > sollte seine Meinung in dieser Sache für sich behalten" > Beantwoorden | Auteur beantwoorden | Doorsturen | Afdrukken | > Afzonderlijk bericht | Origineel weergeven | Verwijderen | Misbruik > melden > > 05. Oktober 2005 > 21:13 Erdogan über Chiracs Hinweis zu Erweiterung verschnupft > Französischer Präsident sollte "Meinung für sich behalten" > Ankara - Der türkische Ministerpräsident Recep Tayyip Erdogan hat > sich über einen Hinweis des französischen Präsidenten Jacques Chirac > > zu den Vorbedingungen für eine Aufnahme seines Landes in die EU > deutlich verschnupft gezeigt. "Herr Chirac sollte seine Meinung in > dieser Sache für sich behalten", sagte Erdogan am Mittwoch dem > TV-Sender NTV unter Hinweis auf Chiracs Äußerung, die Türkei müsse > vor dem Beitritt noch eine "kulturelle Revolution" hinter sich bringen. > > > > Mehr zum ThemaUnternehmen > Windows vs. Linux: Senken Sie Ihre Kosten > bezahlte Einschaltung"Herr Chirac braucht sich keine Sorgen zu machen, > er sollte sich beruhigen", sagte Erdogan. Die Türkei werde ihre > kulturelle Revolution dann unternehmen, wenn sie dies für nötig > halte. Chirac hatte am Dienstag davon gesprochen, dass die Türkei noch > > eine "gewaltige Anstrengung" unternehmen müsse, bevor sie in die EU > aufgenommen werden könne. "Wir haben eine sehr reiche Kultur", betonte > > Erdogan. Dieser kulturelle Reichtum werde auch wegen der Vertiefung der > > Freundschaft mit den EU-Staaten nicht aufgegeben. (APA) > > En hier een website en de reacties van duizenden Turken die hetzelfde > zeggen. In Turkije gelden niet de criterias van Kopenhagen maar dat van > Ataturk(dit is maar een website van de tientallen anderen) > > Wat het uiteenbrokkelen van het Turkse leger betreft(Vorige week heeft > Turkije aan Nederland voor 100 000 miljoen dollar korte > afstandsraketten verkocht)Turkije is op weg om als eerste Islamstaat > militaire technologie te verkopen,er zijn sinds 1990 honderden nieuwe > wapenindustrieen gestart,het Turkse leger wilt onafhankelijk worden > door zijn wapentuig zelf te produceren.Als je dit het uiteenvallen van > het Turkse leger noemt,dan ben je u zelf iets aan het wijs maken. > > Groetjes |