Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2002, 09:30   #1
jimmyl
Partijlid

Standaard

Stefaan de clerck: "Wie stemt voor blauw, stemt ook groen".

Als stefaan slim is gebruikt hij deze slogan regelmatig. Want ik ben er zeker van dat vele liberalen liever een cdv -vld coalitie zien dan een paars groene coalitie. We krijgen dan een omgekeerd effect als dat van de vorige verkiezingen. Toen hebben veel cd&v'ers blauw gestemd omdat ze dan hoopten zo de coalitie te kunnen beïnvloeden, nu zou mss het omgekeerde kunnen plaatsvinden.
jimmyl
jimmyl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 09:43   #2
Linus
Partijlid

Standaard

Ik denk dat Stefaan zo'n slogan beter niet gebruikt. Want het lijkt vrij duidelijk dat als de VLD anders kan, ze de groenen achterwege laten.

Linus
Oud 27 augustus 2002, 09:46   #3
jimmyl
Partijlid

Standaard

ken de cijfers niet, maar denk niet dat vld anders kan als ze de cd&v wil buitenhouden. Ze moeten de groenen er wel bijnemen. Trouwens volgens mij wil de gucht de cd&v'ers nog eens vier jaar in de oppositie houden om ze verder 'klein' te krijgen.

jimmyl
Oud 27 augustus 2002, 10:04   #4
Linus
Partijlid

Standaard

Tja, dat je de cijfers niet kent, dat kunnen we je niet kwalijk nemen. Die zijn er namelijk nog niet. De kaarten moeten nog geschud worden. En van die hypothetische redeneringen als "indien de VLD x% haalt, en de CD&V y%, dan...", daar doet een intelligente jongeman als ik niet aan mee!

Maar, hoewel paars-groen bij het begin op mijn volle sympathie kon rekenen, blijkt nu toch dat het vooral de groenen zijn die niet met de verantwoordelijkheid kunnen omgaan. Wapenleveringen goedkeuren, en dan ontslag nemen omdat je je vergist had? Komaan zeg...

En dat het "betuttelende" van de groenen ging botsen met het "liberale" van de VLD, dat stond ook in de sterren geschreven.

Linus

PS Moest ik van Karel De Gucht zijn, ik koos als slogan "wie voor Stefaan stemt, heeft duidelijk teveel gedronken"
Oud 27 augustus 2002, 12:18   #5
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Iemand klein krijgen doe je niet in de oppositie. Moest de SP.a in de oppositie verdwijnen denk ik dat ze ook sprongen achterwaarts zou maken. CD&V heeft in de eerste jaren moeten zoeken naar de juiste wijze om oppositie te voeren en ik denk dat ze daar nu toch al voor een groot stuk in slagen.

Trouwens ik denk dat door de FN-zaak Verhofstadt het vertrouwen wel eens zou kunnen verliezen van de regeringspartijen SP.a en AGALEV wat een val van de regering zou kunnen veroorzaken.
Oud 27 augustus 2002, 12:58   #6
jimmyl
Partijlid

Standaard

idd normaal gezien groeien partijen in de oppositie en krimpen in de regering. Maar momenteel zou dit wel eens het omgekeerde kunnen zijn. cd&v zit momenteel nog altijd in een identiteitscrisis en staat zeker niet in een goed daglicht of je het nu ontkent of niet. En ik ben er zeker van dat als de cd&v in de oppositie blijft dat ze ofwel zich herpakken ofwel te maken krijgen met splitsingen en overlopers.

jimmyl
Oud 27 augustus 2002, 13:21   #7
Leo Delcroix
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jimmyl
idd normaal gezien groeien partijen in de oppositie en krimpen in de regering. Maar momenteel zou dit wel eens het omgekeerde kunnen zijn. cd&v zit momenteel nog altijd in een identiteitscrisis en staat zeker niet in een goed daglicht of je het nu ontkent of niet. En ik ben er zeker van dat als de cd&v in de oppositie blijft dat ze ofwel zich herpakken ofwel te maken krijgen met splitsingen en overlopers.

jimmyl
Sorry,

Tot spijt van wie het benijdt, de schok van de dioxine-verkiezingen en de oppositie zijn ondertussen al goed verteerd door de CD&V. Het enthousisme is in het partijhoofdkwartier en bij de meeste militanten terug als nooit tevoor. Een oppositie leeft bij de gratie van een klungelende regering en klungelen doet ze! En de CD&V leeft en groeit terug, als nooit tevoren. 8)
Leo Delcroix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 13:27   #8
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Iemand klein krijgen doe je niet in de oppositie. Moest de SP.a in de oppositie verdwijnen denk ik dat ze ook sprongen achterwaarts zou maken. CD&V heeft in de eerste jaren moeten zoeken naar de juiste wijze om oppositie te voeren en ik denk dat ze daar nu toch al voor een groot stuk in slagen.

Trouwens ik denk dat door de FN-zaak Verhofstadt het vertrouwen wel eens zou kunnen verliezen van de regeringspartijen SP.a en AGALEV wat een val van de regering zou kunnen veroorzaken.
Elke echte vld'er is teleurgesteld in zijn partij, want geen enkele echte liberaal gaat samen met links, een communist gaat ook niet samen met een facist ma kom! In België kan alles! Als we het vb van nederland nemen dan zit het er goed uit voor de CD&V, indien we het voorbeeld van duitsland nemen ziet het er nog beter uit ! Voor mij blijft een coalitie met n-va en CD&V een mooie gang van zaken, ik wil anderzijds niet dat CD&V zich weer in een coalitie ophaalt met sp.a en nog minder met agalev! Wat elk klein kind ziet dat de vld niet meer liberaal is en zich zo doende zich laat doen door de sp.a! Nu dat er ook nog wat linkse mannen bij komen en paar ncd'ers zullen ze wel dalen, de mensen zijn niet dom, die houden niet van overloperij! Dan hebben we nog sp.a, die halen ook bertje binnen, dat zullen er ook wel niet veel goed vinden, dus die mensen moeten ook weer weg, oftenzij gaan die naar vlaams blok, Cd&V of n-va of een nieuwe partij! Ik zie het wel gebeuren dat er nieuwe partijen als leefbaar vlaanderen of vivant erin komt! vivant heeft heel wat centjes om reclame te maken en als ze dat uitvoerig doet dat dan geraken ze er zeker in! met of zonder kiesdrempel!

Thomas
Thomas Hx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 13:30   #9
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen voorstander van de CD&V, verre van dat. Maar ik vermoed dat de CD&V terug betere verkiezingsuitslagen zal behalen, want, zoals Leo zegt, de paars-groene regering is aan het klungelen. Daarom denk ik dat het kiezerspubliek dit wel zal afstraffen op 15 juni a.s..
De CD&V zal zich dit jaar nog wel beter moeten profileren om met een 'gerust hart' (voor zoverre dit in de kiesstrijd bestaat) de verkiezingen tegemoet te gaan. Want zeg nu zelf: ze zijn een beetje koersloos aan het zwalpen, ze hebben geen echt profiel meer.

De slogan van Stefaan De Clercq vind ik wel goed gevonden en zal hopelijk de kiezers tot nadenken stemmen.
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2002, 13:33   #10
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Ik ben geen voorstander van de CD&V, verre van dat. Maar ik vermoed dat de CD&V terug betere verkiezingsuitslagen zal behalen, want, zoals Leo zegt, de paars-groene regering is aan het klungelen. Daarom denk ik dat het kiezerspubliek dit wel zal afstraffen op 15 juni a.s..
De CD&V zal zich dit jaar nog wel beter moeten profileren om met een 'gerust hart' (voor zoverre dit in de kiesstrijd bestaat) de verkiezingen tegemoet te gaan. Want zeg nu zelf: ze zijn een beetje koersloos aan het zwalpen, ze hebben geen echt profiel meer.

De slogan van Stefaan De Clercq vind ik wel goed gevonden en zal hopelijk de kiezers tot nadenken stemmen.
De mensen vinden dat de CD&V wel een profiel heeft, maar sommige hier zijn te lui om dat op te zoeken of te herkennen!

Thomas
Oud 27 augustus 2002, 17:49   #11
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Hoe dan ook, vooruit zullen ze gaan! Ik zie na de FN-zaak een soort tweede paarse regering vallen na 2003 zoals in Nederland. Daar zijn ze ook gevallen over een insident van een aantal jaren terug.

Dat zal ALLE (voor de ene al wat meer gegund dan de andere) oppositiepartijen ten goede komen.

LANG LEVE VLAANDEREN, LANG LEVE CD&V!
Oud 27 augustus 2002, 18:05   #12
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Niet alleen de oppositiepartijen kunnen erbij winnen. Ook regeringspartijen die nu het roer in handen hebben kunnen hun gezichtsverlies beperken. Daarbij is het vooral voor de SPa belangrijk of er nog lijken uit de FN-kast zullen vallen. Spannend hé
Oud 27 augustus 2002, 18:29   #13
Thomas Hx
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Niet alleen de oppositiepartijen kunnen erbij winnen. Ook regeringspartijen die nu het roer in handen hebben kunnen hun gezichtsverlies beperken. Daarbij is het vooral voor de SPa belangrijk of er nog lijken uit de FN-kast zullen vallen. Spannend hé
Heel spannend!!!

thomas
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be