![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Stefaan de clerck: "Wie stemt voor blauw, stemt ook groen".
Als stefaan slim is gebruikt hij deze slogan regelmatig. Want ik ben er zeker van dat vele liberalen liever een cdv -vld coalitie zien dan een paars groene coalitie. We krijgen dan een omgekeerd effect als dat van de vorige verkiezingen. Toen hebben veel cd&v'ers blauw gestemd omdat ze dan hoopten zo de coalitie te kunnen beïnvloeden, nu zou mss het omgekeerde kunnen plaatsvinden. jimmyl |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat Stefaan zo'n slogan beter niet gebruikt. Want het lijkt vrij duidelijk dat als de VLD anders kan, ze de groenen achterwege laten.
Linus
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() ken de cijfers niet, maar denk niet dat vld anders kan als ze de cd&v wil buitenhouden. Ze moeten de groenen er wel bijnemen. Trouwens volgens mij wil de gucht de cd&v'ers nog eens vier jaar in de oppositie houden om ze verder 'klein' te krijgen.
jimmyl |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Partijlid
|
![]() Tja, dat je de cijfers niet kent, dat kunnen we je niet kwalijk nemen. Die zijn er namelijk nog niet. De kaarten moeten nog geschud worden. En van die hypothetische redeneringen als "indien de VLD x% haalt, en de CD&V y%, dan...", daar doet een intelligente jongeman als ik niet aan mee!
Maar, hoewel paars-groen bij het begin op mijn volle sympathie kon rekenen, blijkt nu toch dat het vooral de groenen zijn die niet met de verantwoordelijkheid kunnen omgaan. Wapenleveringen goedkeuren, en dan ontslag nemen omdat je je vergist had? Komaan zeg... En dat het "betuttelende" van de groenen ging botsen met het "liberale" van de VLD, dat stond ook in de sterren geschreven. Linus PS Moest ik van Karel De Gucht zijn, ik koos als slogan "wie voor Stefaan stemt, heeft duidelijk teveel gedronken" ![]()
![]() |
#5 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Iemand klein krijgen doe je niet in de oppositie. Moest de SP.a in de oppositie verdwijnen denk ik dat ze ook sprongen achterwaarts zou maken. CD&V heeft in de eerste jaren moeten zoeken naar de juiste wijze om oppositie te voeren en ik denk dat ze daar nu toch al voor een groot stuk in slagen.
Trouwens ik denk dat door de FN-zaak Verhofstadt het vertrouwen wel eens zou kunnen verliezen van de regeringspartijen SP.a en AGALEV wat een val van de regering zou kunnen veroorzaken.
![]() |
#6 |
Partijlid
|
![]() idd normaal gezien groeien partijen in de oppositie en krimpen in de regering. Maar momenteel zou dit wel eens het omgekeerde kunnen zijn. cd&v zit momenteel nog altijd in een identiteitscrisis en staat zeker niet in een goed daglicht of je het nu ontkent of niet. En ik ben er zeker van dat als de cd&v in de oppositie blijft dat ze ofwel zich herpakken ofwel te maken krijgen met splitsingen en overlopers.
jimmyl |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Tot spijt van wie het benijdt, de schok van de dioxine-verkiezingen en de oppositie zijn ondertussen al goed verteerd door de CD&V. Het enthousisme is in het partijhoofdkwartier en bij de meeste militanten terug als nooit tevoor. Een oppositie leeft bij de gratie van een klungelende regering en klungelen doet ze! En de CD&V leeft en groeit terug, als nooit tevoren. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Ik ben geen voorstander van de CD&V, verre van dat. Maar ik vermoed dat de CD&V terug betere verkiezingsuitslagen zal behalen, want, zoals Leo zegt, de paars-groene regering is aan het klungelen. Daarom denk ik dat het kiezerspubliek dit wel zal afstraffen op 15 juni a.s..
De CD&V zal zich dit jaar nog wel beter moeten profileren om met een 'gerust hart' (voor zoverre dit in de kiesstrijd bestaat) de verkiezingen tegemoet te gaan. Want zeg nu zelf: ze zijn een beetje koersloos aan het zwalpen, ze hebben geen echt profiel meer. De slogan van Stefaan De Clercq vind ik wel goed gevonden en zal hopelijk de kiezers tot nadenken stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoe dan ook, vooruit zullen ze gaan! Ik zie na de FN-zaak een soort tweede paarse regering vallen na 2003 zoals in Nederland. Daar zijn ze ook gevallen over een insident van een aantal jaren terug.
Dat zal ALLE (voor de ene al wat meer gegund dan de andere) oppositiepartijen ten goede komen. LANG LEVE VLAANDEREN, LANG LEVE CD&V!
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Niet alleen de oppositiepartijen kunnen erbij winnen. Ook regeringspartijen die nu het roer in handen hebben kunnen hun gezichtsverlies beperken. Daarbij is het vooral voor de SPa belangrijk of er nog lijken uit de FN-kast zullen vallen. Spannend hé
![]()
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
thomas |
|
![]() |
![]() |