Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 16:44   #1
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard Verfransingsmachine.

Draait deze machine nog op volle toeren aan de kanten van Brussel-Halle-Vilvoorde?Mensen van die kanten die me enige info kunnen verschaffen?

Zelf kom ik van noord-Limburg dus kan dat niet zo goed volgen maar ben gewoon benieuwd of de franstaligen nog bezig zijn met zich over de taalgrens te nestelen.

Grellig.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 17:52   #2
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Het meest trieste geval én toppunt vond ik toch wel 'Eurokids'. Niets tegen die kinderen op zich, maar die Lindsay. Met een Frans liedje had ze gewonnen. Ze woont in Wezembeek Oppem. Tot nader order nog altijd een Vlaams dorpje -maar voor hoelang-.
Ik werd zéér kwaad toen ik in de krant las Linsday: ik ga nu proberen Nederlands te leren.
Dat meiske is rond de 11 jaar, wóónt in een Vlaamse gemeente, maar vertikt het om Nederlands te spreken. Tot ze bijna niet anders kon.

Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af. Splits BHV, teken de petitie: http://petitiononline.com/08091988
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 18:02   #3
ilfalco
Minister-President

Standaard

Die faciliteiten moeten inderdaad verdwijnen. Vlaanderen moet soeverein worden op eigen grondgebied. Ik denk zelfs als de vlaamse regering echt wil dat dat mogelijk moet zijn .
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:20   #4
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af. Splits BHV, teken de petitie: http://petitiononline.com/08091988
wel of niet gesplits le français ne disparaitras pas.

waarom kan ik niet op neen klikken?

anders een javascriptje voor die knop maken: [javascriptlanguage]:/return false
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:28   #5
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Hola

Citaat:
[size=3]Het beest wordt weer in mij wakker, als ik jullie weer bezig hoor.
Aan zulke posts kan je zien dat de flaminganten aan het uitsterven zijn.
We zijn toch allemaal Belgen??

Dit is de schuld van het federalisme en de Vlaemsch-nationalischten dat dit fantastisch meisje, het nieuwe ere-lid van de bub, geen nederlands spreekt.
Als er indivivduele taalkeuze zou zijn, zou zij wel vlaemsch spreken.

Geef ons zendtijd en we lossen het op want dan halen al vlug 30%, want 90% van de bevolking staat achter ons.

[size=6] België uniair! Leve het Vaderland, de Koning en onze Voorzitter[/size]
[/size][size=6]

[/size]
Zo zou de bub-reactie ongeveer uitzien

un saludo[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Miguelito on 06-10-2005 at 20:29
Reason:
--------------------------------

Hola

Citaat:

Dit is de schuld van het federalisme en de Vlaemsch-nationalischten dat dit fantastisch meisje, het nieuwe ere-lid van de bub, geen nederlands spreekt.

Geef ons zendtijd en we lossen het op want dan halen al vlug 30%, want 90% van de bevolking staat achter ons.

[/size][size=6]

[/size]

un saludo[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Hola

Citaat:

Dit is de schuld van het federalisme en de Vlaemsch-nationalischten dat dit fantastisch meisje, een ere-lid van de bub, geen nederlands spreekt.

[/size][size=6]

[/size]

un saludo[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 oktober 2005 om 19:29.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:11   #6
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Hola

un saludo
vooral in Tenrife zeker... onder uw parasol met een "cuba libre"

hasta la vista
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:13   #7
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Draait deze machine nog op volle toeren aan de kanten van Brussel-Halle-Vilvoorde?Mensen van die kanten die me enige info kunnen verschaffen?

Zelf kom ik van noord-Limburg dus kan dat niet zo goed volgen maar ben gewoon benieuwd of de franstaligen nog bezig zijn met zich over de taalgrens te nestelen.

Grellig.
elke dag nog en het wordt erger !!!!!!!!!!!!

prijs u gelukkig in Limburg... daar komen enkel Nederlanders wonen en is deftig volk !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:19   #8
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://petitiononline.com/08091988

Kon dit niet in het Nederlands?
Ik heb evenmin zin om een Engelstalige petitie te tekenen als een Franstalige.
Oud 6 oktober 2005, 20:22   #9
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grellig.
Daarnet reed ik per fiets naar Schepdaal (slechts een km ver, nota bene), en ik werd tegengehouden door een koppel. "As-tu une cigarette pour nous?" was de vraag...

U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...[edit]
[size=1]After edit by van Maerlant on 06-10-2005 at 21:25
Reason:

Citaat:

Grellig.
Daarnet reed ik per fiets naar Schepdaal (slechts een km ver, nota bene), en ik werd tegengehouden door een koppel. "As-tu une cigarette pour nous?" was de vraag...

U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...[/size]

Citaat:

Grellig.
Daarnet reed ik per fiets naar Schepdaal (slechts een km ver, nota bene), en ik werd tegengehouden door een koppel. "As-tu une cigarette pour nous?" was de vraag...[/size]
[/edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 oktober 2005 om 20:25.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:29   #10
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Zielig, die belgicisten erop....
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:44   #11
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:

U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...
Ik vraag me af of de mensen in de seefhoek , borgerhout of andere gedeeltes van vlaanderen ook wel weten of ze aal dan niet nog in vlaanderen wonen ... of dat ze meespelen in één of ander multicrimineel experiment. Wat die verfransing betreft die zet zich overal door op de as tussen brussel en a'pen. In grimbergen , humbeek zie je ook steeds meer franstaligen. De vlaamse regering moet de faciliteiten onmideelijk opblazen. Elke dag dat die in stand gehouden worden is een verfransingsdag; Maar de massale instroom van vreemdelingen( ondermeer uit congo) is uiteraard een bijkomende druk en ja zelfs de hoofddruk.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 21:09   #12
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Kon dit niet in het Nederlands?
Ik heb evenmin zin om een Engelstalige petitie te tekenen als een Franstalige.
Je hebt wel gelijk. Maar ik had -en heb- jammer genoeg de tijd en het geld niet om het in het Vlaams te doen. Sorry. Maar weet jij soms een gelijksoortig Vlaams alternatief?

Oud 6 oktober 2005, 21:09   #13
vercetti
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Hola

un saludo
Breng ze niet op ideën.

Oud 6 oktober 2005, 21:23   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt wel gelijk. Maar ik had -en heb- jammer genoeg de tijd en het geld niet om het in het Vlaams te doen. Sorry. Maar weet jij soms een gelijksoortig Vlaams alternatief?
Kost het dan meer tijd en geld (en moeite) om een petitie in het Nederlands op te stellen inplaats van in het Engels?

Ik ken geen gelijkaardig initiatief, neen. Het heeft trouwens geen zin meer daar BHV in de diepvriezer werd gestopt tot nader order.
Van Verhofstadt hoef je, zeker wat betreft Vlaamse verwezenlijkingen, niets te verwachten.

Van Leterme trouwens evenmin.
Beiden hebben zich op dat vlak al ruimschoots bewezen.
Om van de rooien maar helemaal te zwijgen.

Hoe dan ook, ik teken geen Engelstalige petities.
Oud 6 oktober 2005, 22:36   #15
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grellig.
als een olieplek spreid het zich uit.
En er is maar 1 remedie tegen deze verfransings plaag en dat is het afschaffen van de oneerbiedige faciliteiten, en een strenger immigratie beleid.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 23:22   #16
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het meest trieste geval én toppunt vond ik toch wel 'Eurokids'. Niets tegen die kinderen op zich, maar die Lindsay. Met een Frans liedje had ze gewonnen. Ze woont in Wezembeek Oppem. Tot nader order nog altijd een Vlaams dorpje -maar voor hoelang-.
Ik werd zéér kwaad toen ik in de krant las Linsday: ik ga nu proberen Nederlands te leren.
Dat meiske is rond de 11 jaar, wóónt in een Vlaamse gemeente, maar vertikt het om Nederlands te spreken. Tot ze bijna niet anders kon.

Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af.

Valt er eigenlijk een rationeel argument naar voren te brengen waarom dat kind gedwongen moet worden Nederlands te spreken? Zelfs al kon ze enkel Chinees.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 23:33   #17
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
In het Frans nog wel. Da's durven.
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er nu zostorend is aan mensen die je om een sigaret vragen in het Frans. In Schepdaal zijn de Franstaligen trouwens nog steeds zeer beperkt in aantal.
Niet dat dat mij wat kan schelen.

Citaat:
U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...
Ja zeg, wat een geluk.[edit]
[size=1]After edit by Zijne Heerlijkheid on 07-10-2005 at 00:37
Reason:

Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er nu zostorend is aan mensen die je om een sigaret vragen in het Frans. In Schepdaal zijn de Franstaligen trouwens nog steeds zeer beperkt in aantal.

Citaat:
Ja zeg, wat een geluk.[/size]

Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er nu storend is aan mensen die je om een sigaret vragen in het Frans. In Schepdaal zijn de Franstaligen trouwens nog steeds zeer beperkt in aantal.

Citaat:
Ja zeg, wat een geluk.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 6 oktober 2005 om 23:37.
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 00:42   #18
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
vooral in Tenrife zeker... onder uw parasol met een "cuba libre"

hasta la vista
ja lekker een echte cuba libre met bruine suiker, eemn schijfje limoen, lekkere bacardi en coca-cola, kan er niet genoeg van krijgen. Hoe wist u dat?

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 01:27   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Ik vraag me af of de mensen in de seefhoek , borgerhout of andere gedeeltes van vlaanderen ook wel weten of ze aal dan niet nog in vlaanderen wonen ... of dat ze meespelen in één of ander multicrimineel experiment. Wat die verfransing betreft die zet zich overal door op de as tussen brussel en a'pen. In grimbergen , humbeek zie je ook steeds meer franstaligen. De vlaamse regering moet de faciliteiten onmideelijk opblazen. Elke dag dat die in stand gehouden worden is een verfransingsdag; Maar de massale instroom van vreemdelingen( ondermeer uit congo) is uiteraard een bijkomende druk en ja zelfs de hoofddruk.
Ik moest over tijd in Borgerhout de weg vragen naar een klein straatje waarvan ik de naam al niet meer weet. Na zes!!! mensen aangesproken te hebben was ik nog altijd niet iemand tegengekomen die het Nederlands machtig was.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 03:38   #20
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Naar mijn weten is geen enkele Vlaming in de randgemeenten verplicht het fraans te gebruiken in officiele zaken. En als hij nu geen franstalige slager wil, dan moet hij maar naar de Vlaemschen achter den hoek gaan. So what's tha f*cking problem?

Toch niet het feit dat franstaligen frans spreken zeker?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be