![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Draait deze machine nog op volle toeren aan de kanten van Brussel-Halle-Vilvoorde?Mensen van die kanten die me enige info kunnen verschaffen?
Zelf kom ik van noord-Limburg dus kan dat niet zo goed volgen maar ben gewoon benieuwd of de franstaligen nog bezig zijn met zich over de taalgrens te nestelen. Grellig.
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het meest trieste geval én toppunt vond ik toch wel 'Eurokids'. Niets tegen die kinderen op zich, maar die Lindsay. Met een Frans liedje had ze gewonnen. Ze woont in Wezembeek Oppem. Tot nader order nog altijd een Vlaams dorpje -maar voor hoelang-.
Ik werd zéér kwaad toen ik in de krant las Linsday: ik ga nu proberen Nederlands te leren. Dat meiske is rond de 11 jaar, wóónt in een Vlaamse gemeente, maar vertikt het om Nederlands te spreken. Tot ze bijna niet anders kon. Wálgelijk. Schaf de faciliteiten gewoon af. Splits BHV, teken de petitie: http://petitiononline.com/08091988 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Die faciliteiten moeten inderdaad verdwijnen. Vlaanderen moet soeverein worden op eigen grondgebied. Ik denk zelfs als de vlaamse regering echt wil dat dat mogelijk moet zijn .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
waarom kan ik niet op neen klikken? anders een javascriptje voor die knop maken: [javascriptlanguage]:/return false
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Minister
|
![]() Hola
Citaat:
un saludo[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Miguelito : 6 oktober 2005 om 19:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() hasta la vista ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
prijs u gelukkig in Limburg... daar komen enkel Nederlanders wonen en is deftig volk !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://petitiononline.com/08091988
Kon dit niet in het Nederlands? Ik heb evenmin zin om een Engelstalige petitie te tekenen als een Franstalige.
![]() |
#9 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U weet niet hoe gelukkig u bent, Grellig. U woont immers in Vlaanderen, en ik op de Belgische grens...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 6 oktober 2005 om 20:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://petitiononline.com/08091988
Zielig, die belgicisten erop....
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken geen gelijkaardig initiatief, neen. Het heeft trouwens geen zin meer daar BHV in de diepvriezer werd gestopt tot nader order. Van Verhofstadt hoef je, zeker wat betreft Vlaamse verwezenlijkingen, niets te verwachten. Van Leterme trouwens evenmin. Beiden hebben zich op dat vlak al ruimschoots bewezen. Om van de rooien maar helemaal te zwijgen. Hoe dan ook, ik teken geen Engelstalige petities.
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En er is maar 1 remedie tegen deze verfransings plaag en dat is het afschaffen van de oneerbiedige faciliteiten, en een strenger immigratie beleid.
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Valt er eigenlijk een rationeel argument naar voren te brengen waarom dat kind gedwongen moet worden Nederlands te spreken? Zelfs al kon ze enkel Chinees. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie eerlijk gezegd niet in wat er nu zostorend is aan mensen die je om een sigaret vragen in het Frans. In Schepdaal zijn de Franstaligen trouwens nog steeds zeer beperkt in aantal. Niet dat dat mij wat kan schelen. Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 6 oktober 2005 om 23:37. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
un saludo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Naar mijn weten is geen enkele Vlaming in de randgemeenten verplicht het fraans te gebruiken in officiele zaken. En als hij nu geen franstalige slager wil, dan moet hij maar naar de Vlaemschen achter den hoek gaan. So what's tha f*cking problem?
Toch niet het feit dat franstaligen frans spreken zeker?