![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() DEN HAAG (ANP) - Arbeidsmigratie op grote schaal is geen effectief middel om de financiële gevolgen van de vergrijzing te verlichten. Dat concludeert het Centraal Planbureau (CPB) in een maandag gepubliceerd onderzoek naar de effecten van migratie op de Nederlandse economie.
Volens het CPB zou het zelfs schade kunnen toebrengen aan de Nederlandse economie. President N. Wellink van De Nederlandsche Bank (DNB) stelde eind vorig jaar nog dat het Nederlands welvaartsniveau niet is vast te houden zonder migranten. Volgens het CPB kan alleen beperkte arbeidsmigratie gunstig zijn voor de arbeidsmarkt. Dan moeten de immigranten hoger zijn opgeleid, goede vooruitzichten hebben op werk en in moeilijk vervulbare vacatures terechtkomen. Of het moet om werknemers gaan waarvoor een internationale arbeidsmarkt bestaat, zoals gespecialiseerde wetenschappers en topvoetballers. De huidige praktijk leert volgens het Planbureau dat niet-westerse immigranten het gemiddeld aanzienlijk slechter op de arbeidsmarkt doen dan Nederlanders: ze zijn vaker werkloos, zijn meer afhankelijk van een sociale uitkering en hebben gemiddeld een lager inkomen. De kosten voor onder meer zorg, onderwijs, pensioenen en sociale zekerheid van de groep arbeidsmigranten blijken tijdens hun verblijf in Nederland groter dan de extra belasting- en premie-inkomsten voor de staat. Migranten in Nederland doen het gemiddeld volgens het CPB minder goed dan migranten in andere Europese landen. Het is volgens het Planbureau nog onduidelijk wat hiervan de oorzaken zijn. zie ook: http://www.cpb.nl/nl/news/2003_24.html ******************** Wanneer gaan ze in België eens uitrekenen wat iedereen al wist?
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Als ik een beetje dikke nek moest hebben dan zou ik zeggen dat het CPB in Nederland naar mij geluisterd heeft.
![]() Ik zeg dit ook al jaren telkens als men afkomt met de slogan dat er meer migranten moeten komen om onze pensioenen te betalen. Hoe kunnen laaggeschoolden mensen onze pensioenen betalen ? Hoe meer werklozen er zijn hoe minder geld er over is voor onze pensioenen te betalen. Dus men moet gewoon zorgen dat er zo weinig mogelijk volk is werkloos te zijn. Als dan al die mensen op pensioen gaan dan zal men meer volk nodig hebben OM TE WERKEN. Dus zal ook de werkloosheid dalen. Zo moet men extra geld halen. Niet met nog enige ladingen ongeschoolde arbeidskrachten naar hier te halen.
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() Och! gij wist dat ook al! ik dacht nl. dat IK de énige was!
![]()
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
Geregistreerd: 20 mei 2003
Berichten: 1.241
|
![]() Heb jij je gedachte laten deponeren ??
![]() En Circe, je bent niet de enige, gelukkig maar.
__________________
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Hier zijn dat soort studies verboden.
Er mag over dat soort maatschappelijke problemen niet gepraat worden, alles wat onze linkse vrienden denken en doen is immers juist.
__________________
De VRT brengt geen onafhankelijke journalistiek, maar eenzijdige persoonlijke interpretaties van de werkelijkheid. Socialist Jules Destrée "Sire, u regeert over twee volkeren. In België zijn er de Walen en de Vlamingen; er zijn geen Belgen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
|
![]() Het hangt voor een groot deel af uit welke cultuur deze nieuwe migranten voortkomen: De ene cultuur is al wat compatibeler dan de andere.
Men moet ook onderscheid tussen verschillende vormen van migratie: werden ze op initiatief van de regering naar hier gehaald of zijn ze gekomen op eigen initiatief voor economische of politieke redenen? Je kan geen bezwaren maken tegen migranten die op overheidsinitiatief naar hier gehaald werden: Eigen schuld dikke bult als het dan misloopt. Ook tegen de echte politieke vluchtelingen, een zeer kleine minderheid, kan je geen bezwaren hebben: Landen waar vrije meningsuiting geldt zijn nu éénmaal beperkt. Economische vluchtelingen daarentegen zijn meestal naïvelingen die geen rekening houden met cultuurverschillen en die vooral denken dat voor niets de zon opgaat. De echte armen hebben trouwens niet het geld, noch de fysiek, noch de middelen om te emigreren naar Europa
__________________
http://faithfreedom.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
|
![]() Tel je de standaard-import-huwelijken ook mee bij de "naar hier gehaalden door de regering?"
__________________
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de massale import van Indiers en Chinezen?
Als ik de werkloosheidscijfers mag geloven is er maar een heel klein deel van de Geimporteerde Chinzen of Indiers werkloos.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
|
![]() Citaat:
__________________
One World, One Dream, One Everything |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
|
![]() Is het niet zo dat de meeste Indiërs die naar hier immigreren meestal een goede kennis hebben van computers en daardoor bijna altijd een job vinden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Dat de vergrijzing in de toekomst de pensioenlast en de uitgaven inzake gezondheidszorg zal doen toenemen, staat vast. Doch, dit kan perfect worden opgevangen.
W&V is in ieder geval voor het behoud van het repartitiestelsel inzake pensioenen en is van oordeel dat het de plicht is van de overheid in te staan voor een degelijk wettelijk pensioen. Hier volgen een aantal mogelijke maatregelen : 1. Terugdringen van de schuldgraad Om de pensioenen ook in de toekomst betaalbaar te houden, dient de staatsschuld verder te worden afgebouwd. Daardoor verminderen de interestlasten. De middelen die dan vrijkomen, kunnen worden gebruikt om de kosten van de vergrijzing op te vangen. 2. Terugschroeven van het stelsel van brugpensioen Het huidige systeem van brugpensioen dient een uitdovend karakter te verkrijgen. Mensen moeten worden aangemoedigd langer aan de slag te blijven. Bedrijven moeten worden ontmoedigd om oudere werknemers af te danken. Ons land heeft heden zowat de laagste activiteitsgraad in Europa voor wat de 50-plussers betreft. Daaraan moet dringend wat gedaan. 3. De mensen aanmoedigen langer aan de slag te blijven De huidige zestigers en zeventigers zijn in het algemeen niet te vergelijken met hun leeftijdsgenoten van ettelijke decennia geleden. Daar de mensen in het algemeen langer leven én langer gezond blijven, kan een geleidelijke verhoging van de pensioenleeftijd niet worden uitgesloten, in de eerste plaats op vrijwillige basis. De verplichting vanaf een bepaalde leeftijd op pensioen te gaan, zou in ieder geval moeten worden afgeschaft. Mensen met een goede gezondheid die langer dan hun 65-ste aan de slag willen blijven, moeten daartoe de kans krijgen. Gepensioneerden moeten ook de kans krijgen onbeperkt bij te verdienen. Op wat ze zouden bijverdienen, zouden ze immers toch belastingen betalen, waardoor ook zij op hun beurt zouden bijdragen aan de betaalbaarheid van de vergrijzing. 4. Een arbeidsvriendelijke financiering van de sociale zekerheid Ook de financiering van de sociale zekerheid moet worden herbekeken. Momenteel wordt deze vooral gefinancierd door sociale bijdragen op arbeid. Het valt te verkiezen dat de bedrijven sociale bijdragen zouden betalen op energie en op toegevoegde waarde, en dus niet langer op arbeid, of in elk geval in mindere mate. Door alternatieve financieringbronnen voor de sociale zekerheid aan te boren, wordt vermeden dat de stijgende kosten van de vergrijzing zouden worden gefinancierd door een verhoging van de sociale bijdragen op arbeid. 5. Invoering van een vermogensbelasting Het vermogen is in ons land zeer ongelijk verdeeld. De rijkste 10% van de bevolking heeft ongeveer 50% van het totale vermogen in handen. De 1% rijksten bezitten zelfs 25% van het totale vermogen. Deze ongelijkheid is sociaal totaal onaanvaardbaar. In ons land bestaat er geen vermogensbelasting. Wie in ons land over een groot vermogen beschikt, wordt fiscaal quasi met rust gelaten, terwijl mensen die door hard werken een vermogen proberen op te bouwen, fiscaal bestolen worden. Daarom ijvert W&V voor een vermogensbelasting die enkel de 10% rijksten van de bevolking treft. Een vermogensbelasting die de '90% minst vermogenden' van de bevolking zou treffen is totaal uit den boze. Het vermogen zit bovendien vooral geconcentreerd bij de oudere bevolking. Een vermogensbelasting draagt aldus eveneens bij tot meer solidariteit tussen de ouderen onderling. Een vermogensbelasting zorgt er voor dat ook de vermogenden een bijdrage zouden leveren aan de betaalbaarheid van de vergrijzing, en dus niet alleen de werkende bevolking zoals dat tot nu toe het geval is. 6. Bepaalde kosten in rekening brengen ná het overlijden Om de stijgende kosten van de gezondheids- en bejaardenzorg te kunnen blijven dragen, zou eveneens overwogen kunnen worden een deel van iemands ziektekosten, e.d. pas ná het overlijden aan te rekenen op zijn of haar nalatenschap, bv. enkel op het gedeelte dat de 100.000 euro overschrijdt (wat er op neerkomt dat op nalatenschappen tot 100.000 euro geen ziektekosten in rekening zouden worden gebracht). De vergrijzing aanpakken door het voeren van een nataliteitsbeleid of, erger nog, door meer immigratie toe te laten, is in elk geval totaal uit den boze. Vergrijzing is al bij al slechts een tijdelijk probleem dat door de bovenvermelde maatregelen perfect kan worden opgevangen. Indien men de vergrijzing zou 'opvangen' door meer immigratie toe te laten, dan zou men het probleem van de vergrijzing 'oplossen' (?) door veel grotere problemen te creëren : nóg méér overbevolking, samenlevingsproblemen, enz. Zelfs als we van de idealistische hypothese zouden uitgaan dat nieuwe migranten in het arbeidsproces zouden ingeschakeld worden en aldus zouden bijdragen tot de betaalbaarheid van de vergrijzing, dan nog zou het aanpakken van de vergrijzing door meer immigratie niets meer of minder zijn dan de problemen voor zich uitschuiven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
Geregistreerd: 11 juni 2002
Berichten: 228
|
![]() [quote="Welvaart&Veiligheid"]Dat de vergrijzing in de toekomst de pensioenlast en de uitgaven inzake gezondheidszorg zal doen toenemen, staat vast. Doch, dit kan perfect worden opgevangen.
W&V is in ieder geval voor het behoud van het repartitiestelsel inzake pensioenen en is van oordeel dat het de plicht is van de overheid in te staan voor een degelijk wettelijk pensioen. Hier volgen een aantal mogelijke maatregelen : 1. Terugdringen van de schuldgraad Om de pensioenen ook in de toekomst betaalbaar te houden, dient de staatsschuld verder te worden afgebouwd. Daardoor verminderen de interestlasten. De middelen die dan vrijkomen, kunnen worden gebruikt om de kosten van de vergrijzing op te vangen. Staatschuld afbouwen is inderdaad een eerste vereiste. 2. Terugschroeven van het stelsel van brugpensioen Het huidige systeem van brugpensioen dient een uitdovend karakter te verkrijgen. Mensen moeten worden aangemoedigd langer aan de slag te blijven. Bedrijven moeten worden ontmoedigd om oudere werknemers af te danken. Ons land heeft heden zowat de laagste activiteitsgraad in Europa voor wat de 50-plussers betreft. Daaraan moet dringend wat gedaan. Ook eens, maar met reserve dat voor sommige stielen (zware handenarbeid, stresserend werk...) uitzondering gemaakt wordt. 3. De mensen aanmoedigen langer aan de slag te blijven De huidige zestigers en zeventigers zijn in het algemeen niet te vergelijken met hun leeftijdsgenoten van ettelijke decennia geleden. Daar de mensen in het algemeen langer leven én langer gezond blijven, kan een geleidelijke verhoging van de pensioenleeftijd niet worden uitgesloten, in de eerste plaats op vrijwillige basis. De verplichting vanaf een bepaalde leeftijd op pensioen te gaan, zou in ieder geval moeten worden afgeschaft. Mensen met een goede gezondheid die langer dan hun 65-ste aan de slag willen blijven, moeten daartoe de kans krijgen. Gepensioneerden moeten ook de kans krijgen onbeperkt bij te verdienen. Op wat ze zouden bijverdienen, zouden ze immers toch belastingen betalen, waardoor ook zij op hun beurt zouden bijdragen aan de betaalbaarheid van de vergrijzing. Dit word ook aanbevolen door de liberalen. 4. Een arbeidsvriendelijke financiering van de sociale zekerheid Ook de financiering van de sociale zekerheid moet worden herbekeken. Momenteel wordt deze vooral gefinancierd door sociale bijdragen op arbeid. Het valt te verkiezen dat de bedrijven sociale bijdragen zouden betalen op energie en op toegevoegde waarde, en dus niet langer op arbeid, of in elk geval in mindere mate. Door alternatieve financieringbronnen voor de sociale zekerheid aan te boren, wordt vermeden dat de stijgende kosten van de vergrijzing zouden worden gefinancierd door een verhoging van de sociale bijdragen op arbeid. Een piste zou zijn om de automatisatie sociaal te belasten. Het invoeren van de informatika heeft duizenden jobs gekost. Als voorbeeld zou het billijk zijn de bedrijven te belasten per scherm om het verlies van sociale bijdragen op lonen te kompenseren. 5. Invoering van een vermogensbelasting Het vermogen is in ons land zeer ongelijk verdeeld. De rijkste 10% van de bevolking heeft ongeveer 50% van het totale vermogen in handen. De 1% rijksten bezitten zelfs 25% van het totale vermogen. Deze ongelijkheid is sociaal totaal onaanvaardbaar. In ons land bestaat er geen vermogensbelasting. Wie in ons land over een groot vermogen beschikt, wordt fiscaal quasi met rust gelaten, terwijl mensen die door hard werken een vermogen proberen op te bouwen, fiscaal bestolen worden. Daarom ijvert W&V voor een vermogensbelasting die enkel de 10% rijksten van de bevolking treft. Een vermogensbelasting die de '90% minst vermogenden' van de bevolking zou treffen is totaal uit den boze. Het vermogen zit bovendien vooral geconcentreerd bij de oudere bevolking. Een vermogensbelasting draagt aldus eveneens bij tot meer solidariteit tussen de ouderen onderling. Een vermogensbelasting zorgt er voor dat ook de vermogenden een bijdrage zouden leveren aan de betaalbaarheid van de vergrijzing, en dus niet alleen de werkende bevolking zoals dat tot nu toe het geval is. Daar waar men een vermogensbelasting ingevoerd heeft werden de vermogens als de bliksem naar veiliger oorden gebracht. Een efficientere controle op de belastingsfraude zou meer aangewezen zijn. 6. Bepaalde kosten in rekening brengen ná het overlijden Om de stijgende kosten van de gezondheids- en bejaardenzorg te kunnen blijven dragen, zou eveneens overwogen kunnen worden een deel van iemands ziektekosten, e.d. pas ná het overlijden aan te rekenen op zijn of haar nalatenschap, bv. enkel op het gedeelte dat de 100.000 euro overschrijdt (wat er op neerkomt dat op nalatenschappen tot 100.000 euro geen ziektekosten in rekening zouden worden gebracht). Dat zie ik niet zitten, het zou het deficiet van de S.Z. nog verergeren. De vergrijzing aanpakken door het voeren van een nataliteitsbeleid of, erger nog, door meer immigratie toe te laten, is in elk geval totaal uit den boze. Vergrijzing is al bij al slechts een tijdelijk probleem dat door de bovenvermelde maatregelen perfect kan worden opgevangen. Indien men de vergrijzing zou 'opvangen' door meer immigratie toe te laten, dan zou men het probleem van de vergrijzing 'oplossen' (?) door veel grotere problemen te creëren : nóg méér overbevolking, samenlevingsproblemen, enz. Zelfs als we van de idealistische hypothese zouden uitgaan dat nieuwe migranten in het arbeidsproces zouden ingeschakeld worden en aldus zouden bijdragen tot de betaalbaarheid van de vergrijzing, dan nog zou het aanpakken van de vergrijzing door meer immigratie niets meer of minder zijn dan de problemen voor zich uitschuiven. Een beleid voeren van verhoogde nataliteit of immigratie zal inderdaad het probleem niet oplossen op langere termijn. De voortdurende automatisatie van de produktieprocessen zullen alsmaar minder werknemers nodig maken om meer te produceren. Daarom de noodzaak die automatisatie te belasten, en niet alleen de lonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Berichten: 679
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |