Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2005, 19:41   #1
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard "de ziekenbond moet ook prostituées betalen"

Citaat:
Vibrator mag, prostituee niet
Debat over terugbetaling van 'maandelijks bezoek' aan gehandicapte zoon
Om zijn seksuele behoeften te bevredigen komt bij de zwaar gehandicapte Jurgen Van Acker (27) elke maand een prostituee langs. Zijn moeder wil dat de kosten daarvoor terugbetaald worden, maar het Vlaams Fonds vindt dat het zo in de illegaliteit belandt. ,,Wel kunnen we altijd bijdragen in de kosten voor een vibrator of andere hulpmiddelen.''
Om zijn fysieke behoeften te bevredigen is de zwaar motorisch gehandicapte Jurgen voortdurend aangewezen op de hulp van derden, ook om zijn seksuele nood te lenigen. ,,Toen hij 18 werd, hebben we een open gesprek gehad'', vertelt zijn moeder Frie Van Acker. ,,Als hij dat wilde, zou ik ervoor zorgen dat er geregeld een prostituee langskwam. Het probleem is alleen dat dit bijna onbetaalbaar wordt en dat het Vlaams Fonds via het persoonlijk assistentiebudget (pab) weigert financieel tegemoet te komen.'' In Recht van Antwoord legt Gui Abrahams van het Fonds uit waarom niet.

Frie Van Acker: ,,Ik wist aanvankelijk niet waar ik een prostituee zou vinden die mijn zoon kon helpen. Uiteindelijk reageerde een meisje op een contactadvertentie. Sindsdien komt ze ongeveer een keer per maand langs.''

,,Ze vertelt mij dat veel gehandicapten een beroep doen op prostituees, maar dat er een groot taboe rust op het onderwerp. Het Vlaamse Fonds voor de sociale integratie van gehandicapten weigert echter om de kosten te vergoeden, terwijl dit voor mijn zoon even belangrijk is dan welke andere hulp dan ook. Ook het ziekenfonds voorziet niet in een terugbetaling.''

Hoe hoog loopt de factuur maandelijks op?

,,Een prostituee rekent ongeveer honderd euro per maand. Een bedrag dat bovenop de normale hulpvoorzieningen komt. Ik heb Jurgen gezegd dat ik de mevrouw best meer wil laten langskomen, maar dat dit onbetaalbaar is.''

Strafbaar

,,Wij spreken met onze weigering zeker geen waardeoordeel uit,'' zegt voorzitter Gui Abrahams van het Vlaams Fonds. ,,Alleen verzeilen we in de illegaliteit indien we dit soort hulpverlening zouden financieren. Voor de strafwet is iemand die prostituees aanbiedt een pooier. Om de gemaakte kosten voor de hulpverlening te verantwoorden, hebben we bovendien facturen nodig. Die kunnen prostituees doorgaans niet afleveren. Als we hun diensten zouden terugbetalen, gaat het bijgevolg om zwart geld.''

Seks blijft natuurlijke een volstrekt prioritaire behoefte die gehandicapten niet makkelijk kunnen bevredigen.

,,Niemand kan beletten dat Jurgen met zijn inkomensvervangende uitkering een prostituee bezoekt. Bovendien kunnen we wel bijdragen in de kosten voor een vibrator of andere hulpmiddelen omdat die perfect legaal in de handel zijn.''

Alleen een aanpassing van de strafwet kan Jurgen dus helpen.

,,Klopt. Al vraag ik mij af of de maatschappij bezoeken aan een prostituee wil betalen terwijl er op dit ogenblik duizenden hulpvragen op leven en dood onbehandeld blijven liggen. Het is minstens voer voor een debat.''
bron: www.nieuwsblad.be

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 19:44   #2
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Wat?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 18 oktober 2005 om 19:45.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 19:52   #3
Sofietje
Banneling

Sofietje's schermafbeelding

Standaard

Er zijn poppen, zuigers, pompen op batteriën die zuigen en nog van die dingen, daarom moet de Staat nog geen Babylon hoeren betalen zenne, waar gaan we naartoe, de Liefde van de Onze Lieve Heerke is genoeg zenne...
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 20:00   #4
StevenNr1

Standaard

Ik kan er niet van mee spreken maar is dat gelijkwaardig aan de real stuff?
Oud 18 oktober 2005, 20:17   #5
Sofietje
Banneling

Sofietje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik kan er niet van mee spreken maar is dat gelijkwaardig aan de real stuff?
Ik kan mij niet uitspreken voor een vent natuurlijk, maar met op de markt is voor ons , is een vent totaal overbodig geworden, speelgoed genoeg zenne.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 20:17   #6
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Ik kan mij niet uitspreken voor een vent natuurlijk, maar met op de markt is voor ons , is een vent totaal overbodig geworden, speelgoed genoeg zenne.

Laatst gewijzigd door Firestone : 18 oktober 2005 om 20:18.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 20:18   #7
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mag da wel van het boekje uit jouw onderschrift?
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 21:54   #8
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn poppen, zuigers, pompen op batteriën die zuigen en nog van die dingen, daarom moet de Staat nog geen Babylon hoeren betalen zenne, waar gaan we naartoe, de Liefde van de Onze Lieve Heerke is genoeg zenne...
jij bent duidelijk een ervarings deskundige.
Ik had het al gedacht
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2005, 22:10   #9
StevenNr1

Standaard

Het was een interessane discussie in Recht Van Antwoord.
Oud 18 oktober 2005, 23:06   #10
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
Ardennees, een ouwe forumrat zoals jij zou toch moeten weten dat je niet zomaar teksten kan quoten zonder commentaar toe te voegen. Tenzij je dat handvol smileys het beste was wat je hieraan kon toevoegen, maar dan laat ik graag mijn tandeloze buurvrouw van 98 ook even aan het woord. PA de moderators: sluiten dit boeltje, wat ik niet mag, mag een ander ook niet.
Oud 18 oktober 2005, 23:17   #11
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb de discussie in recht van antwoord gevolgd en kan me daar in terug vinden.
Wat betreft een zwaar motorische gehandicapte mens zou er idd "iets" mogen voorzien zijn.
En een pluim voor zijn moeder die daar nuchter en eerlijk mee omging, niet velen zouden dat kunnen!
Oud 19 oktober 2005, 06:40   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Welk "probleem" heeft die jongeman?

Ik vind het heel schappelijk en moedig van de "dame van onderhandelbare zeden" om voor maar de armzalige €100 een andersvalide persoon te helpen een natuurlijke behoefte te bevredigen. Veel goedkoper is niet te vinden, tenzij een minder veilige en voorzeker illegale handeling met geforceerde import.

Daarentegenover. Net zoals iedere andere man, zulke dingen betalen gebeurd niet op de kosten van de belastingsbetaler rechtstreeks. Als ma, of jongeman een prostitiue willen aanspreken om de desbetreffende dienst te verlenen, dan mag dit maar op dezelfde leest geschoeid zijn als voor elke andere klant. Eigen zak eerst.

Als die jongeman "gratis" diensten wil hebben van dames van lichte zeden, dat ie politicus word. In die middens zijn dienst en wederdienst gebruikelijk.
Oud 19 oktober 2005, 07:17   #13
Manuel*
Staatssecretaris

Manuel*'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Als ma, of jongeman een prostitiue willen aanspreken om de desbetreffende dienst te verlenen, dan mag dit maar op dezelfde leest geschoeid zijn als voor elke andere klant.
Deze jongeman beschikt niet over dezelfde opties als "elke andere klant". Hij kan niet elke vrijdagavond in het gewone circuit "op jacht" gaan naar een gratis exemplaar om zijn behoeften te bevredigen. Ik vind het maar logisch dat het ziekenfonds ook hier in tussenkomt. Het lijkt me alleszins nuttiger dan een maandelijkse uitkering te betalen aan de zoveelste profiteur die eigenlijk niks mankeert, maar gewoon te tam is om te werken.

Manuel* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 10:00   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Blijkbaar ziet Ma het wel zitten om haar zoon een dame van lichte zeden te bezorgen. Dus als je als ma een cadeau aan je zoon wil geven, moet dat dan de maatschappij geld kosten?

Ik vind het gezever.
Mijn levenspartner en ik hebben door omstandigheden een ander tempo qua behoeften. Moet ik nu naar de ziekenkas lopen omdat ik meer van bil wil dan mijn partner?
Oud 19 oktober 2005, 10:06   #15
StevenNr1

Standaard

Kan jij het je voorstellen: je hele leven vastgeketend aan enkele machines, enkel wat liefde en tederheid van naaste omgeving zonder ooit echt op seksueel vlak te komen en voor de rest heel de dag niets te doen hebben dan maar wat denken aan vanalles en nog wat en af en toe eens via één van die machientjes te communiceren, ondertussen volwassen worden, nooit echt positieve fysieke ervaringen te hebben weet hebben van de geneugten van seksuele omgang...

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 19 oktober 2005 om 10:08.
Oud 19 oktober 2005, 10:08   #16
Corcovado
Burger

Standaard

Indien het over een zwaar gehandicapte gaat, dan heeft die al recht op een inkomensvervangende en/of integratietegmoetkoming, waarschijnlijk ook nog aangevuld met een geldsom van de zorgverzekering of hulp aan derden. Als hij een prostitué wil, dan moet hij dat maar van dat geld betalen.
Corcovado is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 10:09   #17
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Dat bestaat nu al, zij het gemeentelijk.

Het open asielcentrum van Sint-Truiden is speciaal in Bevingen (aan de rand van sint-truiden) aangelegd omdat er een prostitutie buurt rond ligt. Elke mannelijke meederjarige asielzoeker krijgt er wekelijks een bepaald bedrag van de stad om er naar toe te gaan. Asielzoekers van het Vrouwelijk geslacht krijgen een vrij kaart om naar willekeur het Zwembad te Sint-Pieter te benutten.
Oud 19 oktober 2005, 10:16   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Blijkbaar ziet Ma het wel zitten om haar zoon een dame van lichte zeden te bezorgen. Dus als je als ma een cadeau aan je zoon wil geven, moet dat dan de maatschappij geld kosten?

Ik vind het gezever.
Mijn levenspartner en ik hebben door omstandigheden een ander tempo qua behoeften. Moet ik nu naar de ziekenkas lopen omdat ik meer van bil wil dan mijn partner?
Dat kan uiteraard hier een nieuwe topic worden!
Oud 19 oktober 2005, 10:16   #19
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Enig correct antwoord op die netelige vraag: "sorry, maar er is geen geld en er zijn dringender uitgaven."

Binnenkort moeten "de mensen" tot hun zeventigste blijven werken om dat allemaal betaalbaar te houden. Terwijl we het failliet van de sociale zekerheid eindelijk beginnen te zien, wordt het geld nog volop door deuren en vensters naar buiten gesmeten. Dweilen met de kraan open heet zoiets.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 10:35   #20
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik denk niet dat prostitué-bezoek een prioriteit mag zijn voor de sociale zekerheid. Er zijn massa's dringender en belangrijker zaken.

Zo is het nog steeds niet ondenkbeeldig dat iemand die 10 maanden ziek is en dure niet terugbetaalde behandelingen nodig heeft aan de rand van de financiële afgrond wordt gebracht.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be