![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De Spanjaarden geven het goede voorbeeld aan het Vlaamse parlement |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() goed zo!!!
Dat de vlaams-nationalisten in het vlaams parlement daar maar een voorbeeld aan nemen
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() Dat het Catalaanse Parlement dat document goedgekeurd heeft, wil niet veel zeggen: nu moet dat document eerst nog langs de Spaanse Senaat passeren. Als het daar weggestemd wordt, is het een maat voor niets.
Dat is ook wat er gebeurd is met het zogenaamde Plan Ibarretxe (naar de huidige president van de Baskische Autonome Gemeenschap. Dat plan ging ook over een statuutswijziging, werd goedgekeurd door het Baskische Autonome Parlement en dan in de vuilbak gekieperd door de Spaanse Senaat.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunnen wij ook voor Leterme zo'n welklinkend woord bedenken. Suggesties? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar het betekent wel dat Spanje ook op zijn grondvesten davert en de scheuren groter worden.
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() De flaminganten bewijzen hier weer eens dat ze terug willen naar de feodaliteit. Hun middeleeuwse veldslag en hun vlag toonden dat reeds aan. In Catalonië willen bepaalde separatisten ook die weg uitgaan natuurlijk.
Maar Spanje is een ander land. In België zijn 80% van de Belgen gekant tegen zulk een Catalaans scenario. Ik weet wel dat flaminganten lak hebben aan democratie, maar de toestand is op dat vlak erg verschillend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De extreemrechtse, staatsnationalistische Partido Popular zal er waarschijnlijk een stokje voor steken spijtig genoeg. Dan komen er best nieuwe verkiezingen, de PP zal dan gegarandeerd nog verder wegzakken met haar achterlijk programma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Banneling
|
![]() Als u het niet eens bent met uw tegenstanders noem ze dan "extreem-rechts". Typisch flamingantische tactiek.
In hoeverre is de PP in Spanje racistisch en anti-solidair?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Hans1 : 2 oktober 2005 om 16:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En jij dan,met je clubje dat flaminganten constant afschildert als nazi's. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"Het Vlaams Belang eist een strak illegalenbeleid. Wij verzetten ons tegen regulariseringsoperaties, onder welke vorm dan ook. Vanzelfsprekend bepleiten wij bovendien een humaan, maar efficiënt en kordaat terugkeerbeleid. De beleidsverantwoordelijken van dit land nemen dit probleem echter nog altijd niet voldoende ernstig. Het aantal illegalen op ons grondgebied is onbekend. Schattingen gaan zelfs tot een half miljoen. De regering zond een totaal verkeerd signaal uit door illegalen te regulariseren." - Vlaams Belang programma, sectie vreemdelingenbeleid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Het Spaanse parlement zal die onafhankelijkheid nooit goedkeuren,
want ze weten dat de rest van Spanje afhankelijk is van Cataluña. Het is hetzelfde verhaal in België met de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd, dit toont natuurlijk wel duidelijk aan wie het zwakke broertje is...
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee zuilen symboliseren de Straat van Gibraltar (Hercules zou daar aan weerszijde een zuil hebben geplaats). Lange tijd werd dit als het einde van de wereld aanzien. Maar Keizer Karel (het is zijn wpanschild) ging verder dan het vroegere einde van de wereld: hij ging naar Amerika en plunderde daar het hele continent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dit is echt wel het fantastische HANS1-citaat dat ik hier ooit gelezen heb... Jij moet verdomme cabaretier worden!
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is niet meer dan de terminologie aanpassen aan de werkelijkheid.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ondanks de waarschijnlijke tegenslag, zal dit bijdragen tot de bewustmaking van vele mensen in én buiten Baskenland en Catalonië, die weeral worden geconfronteerd met het staatsnationalisme van de Spaanse regering. Ik denk dus niet dat je dit als een 'verloren zaak' moet beschouwen. Het zal veel mensen aan het denken zetten en d�*t is een goede evolutie.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |