![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() Volgens mij is er momenteel geen 'echte' educatie.
Maar worden mensen klaargestoomd zoals de elite wil dat we klaargestoomd worden. Educatie (scholen, universiteiten etc) worden door de elite bewust gebruikt om ons af te houden van echte kennis. (kennis=macht), en tegelijkertijd de illusie wekkend dat ze objectief etc. zijn. [size=1] Citaat:
[/size] [size=1][/size] [size=1][/size] Hoe dan ook ,lijkt me intressant onderwerp voor een discussie. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat ook eerlijk gezegd,
Het zijn diegene die meer willen weten die zelf op zoek gaan naar kennis, of andere denkpatronen. De massa, ligt daar nie van wakker en kijkt 's avonds naar Familie en Thuis, en gaat zodra als het moeilijk wordt op TV slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Educatie is altijd voor een deel indoctrinatie.
Gelukkig zijn er vele jongeren opstandig en heeft dit eigenlijk een averechts effect. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Gewoon om te zeggen dat elke minuscule brok van kennis als indoctrinatie ervaren kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Ik heb het grootste deel van mijn jeugd 'gebrossed' ( wat moet je anders doen als je door het watervalsysteem in een kut tso richting belandt ? ) en tijdens mijn studie Chemische Ingenieurstechnieken heb ik die lijn mooi doorgetrokken.
Misschien dat daarom de indoctrinatie bij mij niet gewerkt heeft ? Hoe dan ook, ik vond wel dat de univ bezaaid was met een grotesque aantal seuten en domoren. Tja ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Educatie , hoewel het een intellectuele arbeid vereist meestal, is een verfijndere manier om mensen van de waarheid te houden dan bv. soap operas etc. Het is een handig middel van de elite om mensen koest te houden en te denken dat ze veel weten terwijl men eigenlijk niets weet.
De officiele geschiedenis is een grote leugen.
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat mag niet ! Zelf nadenken ! Vanbuiten blokken en doen wat van je gevraagd wordt: Jij zult dit en jij zult dat. Te slim of teveel nadenken -> toekomstige pain in the ass, dus maken we het onderwijssysteem zo saai en dom dat die mensen gewoonweg geen diploma behalen ( is zo, intelligente mensen haken dikwijls af zonder basisdiploma ). Enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Banneling
|
![]() [edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 12 oktober 2005 om 10:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat is 'kennis' eigenlijk en -nog belangrijker- wat is 'waarheid'? Misschien kan Pindy hier eens zijn definitie van die 2 begrippen geven zodat we weten waarover we spreken. Educatie is natuurlijk voor een deel indoctrinatie. Zo wordt iedereen continu geïndoctrineerd. Ik door 'Ter Zake' waar ik naar kijk, Pindar en Exodus door 'PrisonPlanet.com'. Dat is onvermijdelijk en ik denk dat niemand dat zal ontkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Verklaar je nader ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooral omdat ik genoeg echt intelligente mensen ken. Niemand van hen heeft ook maar een fractie van jouw arrogantie. De logica wijst dus uit dat je bijlange na niet zo intelligent bent als je hier wil doen uitschijnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoef niets te laten uitschijnen. tenslotte heb ik niet de 'arrogantie' te denken iemand 'te kennen' vanuit een virtueel gegeven als dit forum. en dan die smilies ... pfff.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 12 oktober 2005 om 10:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
orwell: he who controls the past, controls te present enz ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
beuwst wordt voorgelogen (over bv historie) en voor de rest wordt men dichtgespijkerd en houdt men een gesloten geest over. De meeste mensen met een gesloten geest die ik ken zijn voornamelijk de 'hoger opgeleiden". UIteraard zijn er hoger opgeleiden die hier niet onder vallen. Maar dat zullen er dus weinig zijn, en mijn petje af voor hen. want de hersespoeling is enorm! Je zegt wat is kennis en waarheid. Welnu dat kunnen we heel filosofisch maken of gewoon zeggen dat als je via de educatie A leert en na zelfstudie er achter komt dat het eigenlijk B is. Dat dan de officieel geleerde kennis niet klopt! en B dus de waarheid is. met vriendelijke groeten PIndar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is jouw selectiecriterium om niet A maar B te kiezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Geertje : 12 oktober 2005 om 11:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat het wiel niet rond is maar vierkant? Dat het rond is, is een leugen! Verspreid door de NWO! Geen mens die weet waarom, maar het is allemaal een samenzwering. Ps. Hetzelfde geld voor een voetbal. (dat is geen bal maar een kubus), Eigenlijk zouden we het dus over Voetkubus moeten hebben ipv. voetbal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
De meer recente geschiedenis is fout in die zin dat de oorzaken van de evenementen zoals ze we aangeleerd zijn, totaal fout zijn. Er worden zaken verdraaid, herschreven , en vooral de oorzaak mag niet gekend zijn. De officiele geschiedenis houdt vol dat evenementen beginnen door "toeval", door samenloop van omstandigheden. Maar iemand die de feiten echt onderzoekt, de verborgen feiten, ziet dat dit niet zo hoeft te zijn, dat er een ongeziene hand is achter deze wereldevenementen die de geschiedenis gemaakt hebben. The Unseen Hand van Raplh Eppherson gaat daarover: Book Description It is the contention of the author that the major events of the past, the wars, the depressions and the revolutions, have been planned years in advance by an international conspiracy. This view is called the Conspiratorial View of History, and is definitely not the view held by the majority of historians today. The more traditonal view is called The Accidental View of History, and it holds that no one really knows why events happen--they just do. The Accidental View of History: Historical events occur by accident, for no apparent reason. Rulers are powerless to intervene. The Conspiratorial View of History: Historical events occur by design for reasons that are not generally made known to the public, but are well known to those in power at the time. Franklin D. Roosevelt who certainly saw many monumental events occur during his consecutive administrations has been quoted as saying: "In politics, nothing happens by accident. If it happens, it was planned that way." If harmful events are planned, it follows that the people who were about to suffer through the scheduled event would act to prevent the event from occurring if they knew about it in advance. The people expect government to protect them from harmful events. But if the events still occur after the government officials had been expected to prevent them, the government officials have failed in their assigned duties. There are only two explanations as to why they failed:
If a planned and unwanted event is allowed to happen, those who planned the event would have to have acted in secret so as to prevent discovery of their plans by those who would be adversely affected. Planners working in secret to plan an event that the people do not wish to occur are, by definition, members of a conspiracy. Webster's defines conspiracy as a "combination of people, working in secret, for an evil or unlawful purpose." Not only must the Conspirators work in secret, they must make every effort to ensure that their plans are not made public. The first task of a conspiracy, then, becomes that of convincing the people that the conspiracy itself does not exist. This makes the task of uncovering the machinations of the conspiracy all the more difficult.
![]() |
![]() |