Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 12:21   #1
Vogue se
Vreemdeling

Standaard Activisten tegen 4x4's

Na de melding van agressie tegen de 4X4's hieronder mijn noodkreet.
Die SUV's en andere terreinwagens zijn er nu en dat zal ook nog wel een tijdje zo blijven. De markt vraagt ernaar en krijgt uiteindelijk dit soort voertuigen. En waarom ook niet? De tijd van Trabant in ex-Oost-Duitsland is ook al lang voorbij. De verbruiken van deze voertuigen in vergelijking met andere snellere of grotere personenvoertuigen valt ook te bediscussiëren (Toyota Rav4 versus BMW 520). De plaats op de weg is veelal minder. Raar maar waar een Passat leasebreak is langer dan een Land Rover Defender 110 maar tot zover het retorische gedeelte en aldus geen antwoord hierop gevraagd wel op wat volgt)

Maar wat doe je tegen agressie tegen dit soort voertuigen? Of agressie tegen voertuigen in het algemeen want straks zijn de sportauto's, monovolumes en wie weet ook de leasebreaks aan de beurt.
De politie blijkbaar niet veel. Gelukkig is dit in't lang en breed uitgesmeerd in de pers zodat ze de volgende keer wel moeten ingrijpen. Waarschijnlijk hebben de politieagenten in questi ook niet de ernst van de zaak ingezien.

Maar wat enorm stoort is dat een groep mensen, die zich ogenschijnlijk vervelen want anders kom je niet op die gedachten, privéspullen beschadigen van mensen die hiervoor hard hebben moeten werken. En van wat leven die aggressors met veel vrije tijd. Waarschijnlijk van de belastingen uit arbeid gegenereerd door hard werkende mensen die een SUV willen kopen. Ironie o ironie.

De gepleegde agressie is dan ook nog eens enorm laf. Iemands eigendom beschadigen achter de rug. Echt daden om fier op te zijn zoals daar ook is met mutsjes over het hoofd op een internetsite gaan staan.
Ondertussen zijn er wel een hoop mensen die angst hebben om met hun terreinwagen de straat op te gaan. En vervolgens is het probleem dat je de personen in kwestie niets kan tenzij je ze op heterdaad kan betrappen en de nodige bewijzen kan leveren. Aldus schending van privacy en vrijheidsberoving en machteloosheid.

Wat zijn de rechten van de eigenaar? Hoe zal een rechter reageren bij slagen en verwondingen wanneer een moe getergde 4X4bezitter toch eens ongecontroleerd uit zijn sloefen schiet? Op verschillende forums wordt reeds tegenagressie verkondigd. Is natuurlijk ook niet de oplossing.

Waarom wordt deze organistie niet aangepakt? Iedereen is over extreem rechts aan't palaveren maar die zijn wel een stuk braver dan deze boys.
Ik hoop werkelijk dat de overheid acties onderneemt om dit een halt toe te roepen.

En ja ik heb ook hard gewerkt om van het genot van een 4X4 te kunnen genieten. En ik wil mijn hobby verder blijven beleven en mij verplaatsen naar waar ik wil.
Vogue se is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:32   #2
Friedman
Burgemeester

Standaard

Heb het artikel net in het Nieuwsblad gelezen... De journalist is zijn job niet waardig, hij schreef over "jongedame" die Annick Tamère heet en zich kenbaar maakt op een of andere manier onder deze naam. De journalist had helemaal niet door dat het een schuilnaam was. Tot zover intelligente journalistiek.... Nique ta mère!
"Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken."
"When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?"
Friedman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:35   #3
Friedman
Burgemeester

Standaard

Over het onderwerp zelf: Het zijn helemaal geen eco-manisfestanten, het zijn gewoon ziekelijk jaloerse mensen die maar al te goed beseffen dat hun slecht geisoleerd huis veel meer uitstoot dan de man of vrouw met haar SUV (die voldoet aan de nodige euronormen).
"Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken."
"When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?"
Oud 19 oktober 2005, 12:36   #4
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Raar,
nog niks van gehoord of gezien.

Dat privé-eignedommen beschermd moeten worden lijkt me evident.

Dat je werklozen zomaar beschuldigd lijkt me niet zo evident.

Er zijn wel meerdere groepen die voor vandalisme te vinden zijn,
en bijna zonder uitzondering heeft dit steeds met een jonge leeftijd te maken.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:39   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

een ludieke actie die ik best wel kan appreciëren.
het moeten niet altijd de armen zijn die gepest worden.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:51   #6
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Een ludieke actie is een actie waarbij je niemand treft... Verloren tijd is onbetaalbaar.
Oud 19 oktober 2005, 12:54   #7
Diether
Lokaal Raadslid

Diether's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als jouw banden morgen plat staan zul je eens goed lachen om deze toch wel ludieke daad?
Diether is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:58   #8
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diether
Dus als jouw banden morgen plat staan zul je eens goed lachen om deze toch wel ludieke daad?
Mitgard heeft geen auto, hij leeft van een uitkering. Vroeger ging hij nog met de fiets naar het stempellokaal... nu wordt het op zijn rekening gestort. Fiets is nu verkocht.
Oud 19 oktober 2005, 12:59   #9
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort gaat men mss zelfs de lucht uit uw pamper laten... En dan?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:11   #10
Jakke racing
Burger

Jakke racing's schermafbeelding

Standaard

dat je een 4x4 hebt om je hobby te beoefenen , tot daar aan toe , of omdat je een boer bent of jager of boswachter en er effectief gebruik van kan maken.
Maar ik woon in Antwerpen stad, en als je hier de moeders hun kinderen ziet komen halen aan 't school met een Landrover / Cayenne / toeareg / maakt al niet uit wat. Is het mijn inziens er toch een beetje over. Het is niet meer of minder dan een status symbool , dat niet thuishoort in een stad.
Ze zijn gevaarlijk ( bij een botsing met een terreinwagen heb als voetganger of fietser weinig kansen ) te groot, verbruiken teveel en ze zijn nutteloos.

Het platzetten van hun banden is een leuke , ludieke actie om de eigenaars er op te wijzen dat ze niet thuishoren in de stad. En !! een actie waar niets of niemand wordt beschadigd .
Daarbij, na een paar keer zullen ze wel is nadenken en mss wel eens de fiets of het openbaar vervoer nemen, veiliger , goedkoper en geen tijdverlies meer met het oppompen van banden
Oud 19 oktober 2005, 13:21   #11
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakke racing
dat je een 4x4 hebt om je hobby te beoefenen , tot daar aan toe , of omdat je een boer bent of jager of boswachter en er effectief gebruik van kan maken.
Maar ik woon in Antwerpen stad, en als je hier de moeders hun kinderen ziet komen halen aan 't school met een Landrover / Cayenne / toeareg / maakt al niet uit wat. Is het mijn inziens er toch een beetje over. Het is niet meer of minder dan een status symbool , dat niet thuishoort in een stad.
Ze zijn gevaarlijk ( bij een botsing met een terreinwagen heb als voetganger of fietser weinig kansen ) te groot, verbruiken teveel en ze zijn nutteloos.

Het platzetten van hun banden is een leuke , ludieke actie om de eigenaars er op te wijzen dat ze niet thuishoren in de stad. En !! een actie waar niets of niemand wordt beschadigd .
Daarbij, na een paar keer zullen ze wel is nadenken en mss wel eens de fiets of het openbaar vervoer nemen, veiliger , goedkoper en geen tijdverlies meer met het oppompen van banden
HEt is niet aan u om te bepalen met welke auto's anderen al dan niet mogen rondrijden. Het wordt er alleen maar zieliger op als die acties gebeuren uit jaloezie, wat duidelijk uit uw post blijkt. Indien u van mening bent dat 4x4's niet thuishoren in de stad moet u dat de overheid kenbaar maken in plaats van de crimineel te gaan uithangen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:27   #12
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Zo heb ik inderdaad ook zo'n madammeke geweten
die zo'n tank had ter compensatie van haar rijgedrag.
Menig brievenbus heeft het onderspit gedolven ....
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 19 oktober 2005, 13:31   #13
kaatd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
HEt is niet aan u om te bepalen met welke auto's anderen al dan niet mogen rondrijden.
In steden met een serieus mobiliteitsbeleid worden dit soort auto's geweerd. Parijs en Lonen bijvoorbeeld. Dit soort auto's zijn geen voertuigen maar statussymbolen. De gemiddelde snelheid van een auto in de stad is 5Km per uur. Bovendien heb heeft een 4x4 geen enkel nut in zo'n omgeving. En ja, ze verbruiken meer, vervuilen meer, nemen mer plaats in en zorgen voor meer slachtoffers in het verkeer. We moeten mensen daarvan bewust maken.

De manier waarop dat nu in Brussel gebeurt vind ik schitterend. Er wordt een duidelijk signaal gegeven zonder dat je iets beschadigd. Prima ao. En het is ook ludiek als je de eigenaars ervan zo eens lekker te kakken zet. Dat zal die snobs leren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Het wordt er alleen maar zieliger op als die acties gebeuren uit jaloezie, wat duidelijk uit uw post blijkt.
Kritisch vermogen ontstaat niet uit jaloezie maar uit rationeel denken. Elke vorm van kritiek gelijkstellen met jaloezie is een vorm van projectie waarbij je je eigen emoties transponeert op iemand anders.

Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben er niet voor om met 4X4 je kinderen van school te gaan halen en daarmee op voetpaden te gaan staan. Hier in Antwerpen rijden zelfs een paar Humvees rond. Dat is je reinste waanzin. Zelf zou ik zo'n ding nooit willen. Ik hoef trouwens helemaal geen auto, ik ga liever met de trein of tram of te voet. Het is véél gezelliger, beter voor mijn fysiek, beter voor het milieu, beter voor de medemens en beter voor mijn portomonnee. Dat zijn rationele argumenten en met jaloezie heeft het - in mijn geval althans - niets te maken.

Een pluim dus voor de aktievoerders!
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:36   #14
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Statussymbolen maken het leven juist aangenamer, vind ik. Iedereen een trabantje in t grijs en dezelfde schoenen is zoiets dat in het voormalige oostblok thuishoort.
Vergeet niet dat iemand die een SUV koopt van 60.000€ daar heel wat meer belastingen op moet betalen, dus het kan voor u ook goed zijn.
Ze mogen verbruiken zoveel ze willen, dat is niet echt een probleem voor u of iemand anders. Ze stoten evenveel of minder uit dan de gemiddelde tweedehands renault.
Nutteloos zijn ze zeker niet, doordat men hoger zit heeft men heel wat meer zicht over de weg. Hierdoor verkleint de kans voor een aanrijding aanzienelijker.
De Volvo XC90 is een van de veiligste auto's voor voetgangers en de neus van de Cayenne is zo lelijk dat de kinderen er automatisch van weglopen. SUV's zijn bovendien luider, wat de voetganger voortijdig kan waarschuwen.
Hun bandenoppevlak is groter, wat voor meer remkracht zorgt.

Trouwens, SUV's zijn maar een modeverschijnsel... Die auto's zijn allemaal ontworpen op het eind van de jaren negentig toen een vat brent olie 9 dollar kostte. De auto's die we binnen 3 jaar zullen krijgen, zullen niet groter zijn dan een voetbal met wielen.
Oud 19 oktober 2005, 13:53   #15
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
1.In steden met een serieus mobiliteitsbeleid worden dit soort auto's geweerd. Parijs en Lonen bijvoorbeeld.
2.Dit soort auto's zijn geen voertuigen maar statussymbolen. De gemiddelde snelheid van een auto in de stad is 5Km per uur. Bovendien heb heeft een 4x4 geen enkel nut in zo'n omgeving. En ja, ze verbruiken meer, vervuilen meer, nemen mer plaats in en zorgen voor meer slachtoffers in het verkeer. We moeten mensen daarvan bewust maken.
1.Worden die auto's geweerd door een bende burgers die ze tegenhouden en de andere kant uitsturen of wordt dit door de overheid opgelegd? Dit is toch iets helemaal anders dan hetgene dat nu in Brussels is gebeurd.

2.Deze auto's zijn evengoed een voertuig als alle andere, statussymbool of niet, rijden doen ze allemaal en dat is hetgene waar het om draait. Een bmw7 of mercedesS verbruiken nog een stuk meer, wegen een stuk meer, nemen nog meer plaats in en kunnen bovendien nog een stuk sneller rijden dan de gemiddelde 4x4, ook verbieden dan maar? Die auto's hebben ook geen enkel "nut" in het stadsverkeer. Hetzelfde geld voor een VWgolf of passat, ook met de fiets of met het kleinste fiatje kan je de stad doorkruisen. Ook allemaal verbieden?
Waar haalt u het trouwens dat 4x4's voor meer slachtoffers zorgen, zijn daar statistieken van? Kom AUB niet af met Amerikaanse studies want de wagens die in dergelijke studies worden besproken rijden hier amper rond.

Citaat:
1.De manier waarop dat nu in Brussel gebeurt vind ik schitterend. Er wordt een duidelijk signaal gegeven zonder dat je iets beschadigd. Prima ao.
2.En het is ook ludiek als je de eigenaars ervan zo eens lekker te kakken zet. Dat zal die snobs leren.
1.Geen beschadiging? Als ik morgen de banden van alle auto's die ik tegenkom plat zet dan is dat toegelaten of wat? Als u vindt dat dat geen beschadiging is wat is het dan wel?

2.Het zoveelste bewijs dat men enkel ageert tegen 4x4's omwille van jaloezie is weer geleverd.

Citaat:
Kritisch vermogen ontstaat niet uit jaloezie maar uit rationeel denken. Elke vorm van kritiek gelijkstellen met jaloezie is een vorm van projectie waarbij je je eigen emoties transponeert op iemand anders.
Ik vind maar bitter weinig kritisch vermogen terug in al deze posts. Ik begrijp bv. niet wat men tegen 4x4's kan hebben terwijl er auto's rondrijden die een stuk meer vervuilen of een stuk groter zijn of een stuk onveiliger zijn in het verkeer. Waarom richt die actie zich uitsluitend tot 4x4's?

Citaat:
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben er niet voor om met 4X4 je kinderen van school te gaan halen en daarmee op voetpaden te gaan staan.
Ik ben daar ook niet voor want dit is gewoon een overtreding, eentje die ook gebeurt met andere types voertuigen. Overtredingen worden niet gemaakt door een auto maar door degene die er in zit.

Citaat:
Hier in Antwerpen rijden zelfs een paar Humvees rond. Dat is je reinste waanzin. Zelf zou ik zo'n ding nooit willen. Ik hoef trouwens helemaal geen auto, ik ga liever met de trein of tram of te voet. Het is véél gezelliger, beter voor mijn fysiek, beter voor het milieu, beter voor de medemens en beter voor mijn portomonnee. Dat zijn rationele argumenten en met jaloezie heeft het - in mijn geval althans - niets te maken.
U mag rijden met wat u wilt. U moet echter niet gaan bepalen met wat andere mensen al dan niet mogen of moeten rijden.

Citaat:
Als ik morgen de banden van uw fiets platsteek gaat u mij dan ook een pluim geven of is dat dan plots wel een vorm van agressie?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 13:57   #16
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd
In steden met een serieus mobiliteitsbeleid worden dit soort auto's geweerd. Parijs en Lonen bijvoorbeeld. Dit soort auto's zijn geen voertuigen maar statussymbolen. De gemiddelde snelheid van een auto in de stad is 5Km per uur. Bovendien heb heeft een 4x4 geen enkel nut in zo'n omgeving. En ja, ze verbruiken meer, vervuilen meer, nemen mer plaats in en zorgen voor meer slachtoffers in het verkeer. We moeten mensen daarvan bewust maken.

De manier waarop dat nu in Brussel gebeurt vind ik schitterend. Er wordt een duidelijk signaal gegeven zonder dat je iets beschadigd. Prima ao. En het is ook ludiek als je de eigenaars ervan zo eens lekker te kakken zet. Dat zal die snobs leren.

Volledig mee akkoord !

En daarenboven : als iedereen met een oud model mini zou rijden dan waren de wegen een stuk veiliger en de files gehalveerd.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:00   #17
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Friedman
Statussymbolen maken het leven juist aangenamer, vind ik. Iedereen een trabantje in t grijs en dezelfde schoenen is zoiets dat in het voormalige oostblok thuishoort.
Absolute vrijheid bestaat niet. Soms moet vrijheid beknot worden als de veiligheid van anderen in het gedrang komt.

Voor de rest is uw antwoord klinklare onzin. Bij aanrijding met een 4x4 heeft een zwakke weggebruiker geen schijn van kans.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 14:00   #18
PelgrimForever
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat iemand die een SUV koopt van 60.000€ daar heel wat meer belastingen op moet betalen, dus het kan voor u ook goed zijn.
Ze mogen verbruiken zoveel ze willen, dat is niet echt een probleem voor u of iemand anders. Ze stoten evenveel of minder uit dan de gemiddelde tweedehands renault.
Nutteloos zijn ze zeker niet, doordat men hoger zit heeft men heel wat meer zicht over de weg. Hierdoor verkleint de kans voor een aanrijding aanzienelijker.
De Volvo XC90 is een van de veiligste auto's voor voetgangers en de neus van de Cayenne is zo lelijk dat de kinderen er automatisch van weglopen. SUV's zijn bovendien luider, wat de voetganger voortijdig kan waarschuwen.
Hun bandenoppevlak is groter, wat voor meer remkracht zorgt.

Trouwens, SUV's zijn maar een modeverschijnsel... Die auto's zijn allemaal ontworpen op het eind van de jaren negentig toen een vat brent olie 9 dollar kostte. De auto's die we binnen 3 jaar zullen krijgen, zullen niet groter zijn dan een voetbal met wielen.
Alsof iedereen hier met een trabantje rondrijd ...
Thai bedreigt mij fysiek
Oud 19 oktober 2005, 14:09   #19
Friedman
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Alsof iedereen hier met een trabantje rondrijd ...
Er zijn mensen op dit forum genoeg die er maar van dromen.
Oud 19 oktober 2005, 14:10   #20
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mitgard heeft geen auto, hij leeft van een uitkering. Vroeger ging hij nog met de fiets naar het stempellokaal... nu wordt het op zijn rekening gestort. Fiets is nu verkocht.
ja zeg, en hij maakt vast z'n bed niet op.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be