![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Bill Gates ruilt zijn dollars voor euros
De vrije val van de dollar is niet meer gestopt sinds december vorig jaar. Integendeel, de trend lijkt zich te versnellen. Bill Gates liet deze week weten dat hij zijn kapitaal in dollar omzet in euros. De mede-oprichter van Microsoft heeft al veel fouten gemaakt (ik typ dit op een Apple computer, dus ik ben wat bevooroordeeld) maar dit lijkt me een slimme beslissing. Hij is zonder twijfel niet de laatste die zich terugtrekt. Bill Gates, met zijn $46.6 miljard dollar de rijkste mens ter wereld, gokt tegen de U.S. dollar. “I’m short the dollar,” zei Gates in een interview deze week op het World Economic Forum in Davos, Switzerland. “The ol’ dollar, it’s gonna go down.” Gates’s bekommernis geldt het groeiende U.S. budget- en handelstekort die de dollar ondermijnen, werd bevestigd in Davos door politici en beleidsmakers, ondermeer de Voorzitter van de Europese Centrale Bank, Jean-Claude Trichet en de Duitse Kanselier Gerhard Schroeder. De dollar verloor 21 percent ten opzichte van een mand van zes belangrijke munten sinds 2002 tot het einde van vorig jaar. Het handelsdeficiet groeide tot $609.3 miljard vorig jaar en de totale schuld van de VS-regering steeg met 8.7 percent tot $7.62 triljoen de laatste 12 maanden. “Het is een beetje angstwekkend,” zei Gates. “We bevinden ons op onbekend terrein wanneer de reservemunt van de wereld zoveel schuld vertegenwoordigt.” Laatst gewijzigd door kaatd : 24 oktober 2005 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedkopere dollar= goedkopere olie= goedkopere energie?
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens was ook Irak van plan om zijn olie tegen euros te verkopen in plaats van tegen dollars. Volgens sommigen is dat de ware reden voor de oorlog in Irak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() get your facts straight. De euro is met 15% zwakker geworden tegenover de dollar in de voorbije maanden.
En Bill Gates zijn geld zit vooral in de aandelen van msft.. of dacht ge dat hij zoals alle andere grote kapitalisten het oder zijn matras gestoken heeft ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
toen was de dollar 1.30 euro waard, nu maar 0.80 eurocent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ga mij aan een kleine profetie wagen:
Binnen ten hoogste 20 jaar zijn de V.S. gedegradeerd tot een land van armoezaaiers... opgelet, wij (Europa) ook als we er nu niks aan doen! We zullen worden leeggezogen door de neokapitalisten in China. Tijd voor het Europees protectionisme, hoog tijd...
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() En gelijk heeft hij, er zullen hem veel volgen. Wie zet zijn spaargeld heden nu nog om dollars? Dan ben je toch niet goed snik.
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() Laatst gewijzigd door snoodaard : 24 oktober 2005 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Parlementslid
|
![]() Ik hoop op een sterke dollar. Voor Europese exporterende bedrijven is het bijzonder interessant, wat zich ook vertaald in de stijgende beurskoersen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Reden voor de USD stijging is het aantrekken van de rente in de VS terwijl deze elders niet noemenswaardig gestegen is... Het schuldprobleem van de VS is bovendien niet nieuw en doet ale vele jaren vermoeden dat de USD meer klappen moet krijgen... In feite hebben we de USD daling reeds gezien, van 0.85 tegen EUR naar 1.35... Intussen zijn we aan een serieuze opmars van de USD bezig.. Gates heeft zijn Euros gekocht aan 1.30, en heeft dus forse verliezen moeten incasseren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() een groot stuk van mijn spaargeld zit in de amerikaanse aandelen en ik ben daar heel gerust over..
hopelijk gebeurt er iets in Europa zodat de Euro drastisch daalt ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |