![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wie bent u en wat vind u van de stakingen? | |||
-Ik ben een jongere en heb er geen probleem mee om te tot mijn 75-80-?? te blijven werken om de huidige ouderen vroeg op pensioen te laten gaan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 6,67% |
-Ik ben een jongere en vind dat de ouderen en jongeren solidair moeten zijn(iedereen langer werken maar met een realistische pensioenleeftijd) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 66,67% |
-Ik ben een oudere en wil vroeg op pensioen( maw. de jeugd kan de pot op) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
-Ik ben een oudere en wil solidair zijn met de jeugd |
![]() ![]() ![]() |
4 | 26,67% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() Mijn mening, als jongere, over de komende stakingen.
België is een van enige landen in de Westerse wereld waar men zo weinig werkt vooraleer men op pensioen gaat(een beroepscarriere van minder dan 40 jaar is in heel wat andere landen gewoon weg ondenkbaar, hier is het absoluut geen uitzondering en das dan maar 1 voorbeeld). Dit is heel duidelijk een situatie die niet kan blijven duren. We hebben dus 2 keuzes: -We doen nu niks waardoor de jongeren serieus wat langer zullen mogelijk werken(of misschien zelfs nooit van een pensioen zullen kunnen genieten) -We verdelen de lasten over de jongere en oudere generaties waardoor iedereen langer zal werken, maar waardoor pensioen betaalbaar blijft |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 11:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als die bedrijven meer gemotiveerd worden om te blijven wat met de oudere langer te laten werken echt niet is . En degeen die willen verhuizen of die al verhuist zijn worden aangevallen met hoge invoerkosten . Hoe meer jongeren kunnen werken hoe meer geld er in de pensioenkas komt en hoe minderwerklozenuitkering er moet betaald worden Of heb ik het fout . Nu ik zie geen enkel punt dat de regering nu heeft gegeven dat dit waar gaat maken . Nee alle punten zijn maar een tijdelijke oplossing van mischien 1 jaar en wat gaat dan het volgende zijn ? Laatst gewijzigd door bie6601 : 24 oktober 2005 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ons Walenland zijn de meeste werkgevers ook gemotiveerd om er te blijven of te komen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik wordt zo kwaad dat ze nu alle schuld van dat belgie naar de knoppe is in de schoenen van de arbeiders willen schuiven terwijl de regering met geld genoeg is gaan lopen meer controle op ilegale praktijken binnen de regeringen en partijen zou veel verlies van geld tegen houden . Maar de arbeiders hebben ook altijd betaald he voor de sociale zekerheid mischien niet zoveel als de bazen maar dat moet je bezien in verhouding he Dus wel genoeg tegenover wat ze verdienen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben een jongere en vind dat de pensioenleeftijd naar beneden moet voor iedereen. Die optie is er niet.
Ik ben jongere en solidair met de stakers! Je moet het geld gewoon halen waar het zit... en dat is niet bij de werkende bevolking of via bezuinigingen in de staatuitgaven.
![]() |
#8 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De pensioenleeftijd naar beneden en het pensioen omhoog... En een 30 urenweek... met behoud van loon uiteraard... En meer verlofdagen... en meer verlofgeld... En een negentiende maad... Meer recht op (meer) betaalde loopbaanonderbreking... en driejaar bevallingsverlof en zes jaar betaald borstvoedingverlof... De kiekens.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Bvb. om het even cru te zeggen, je kan het geld halen waar het zit en je plundert de banken. Voordeel je hebt voor een korte periode geld, nadeel je economie stort in en je kan gaan leven zoals de holbewoners. Je kan niet zomaar een raid uitvoeren op de economische principes. In de voormalige sovjevtunie kunnen ze ervan meepraten. Waar zou je trouwens dat geld gaan halen, waar zit het volgens jou ? Bij de oudere mensen die gespaard hebben voor hun pensioen, of is iedereen die een beetje geld heeft verdacht ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geertje : 24 oktober 2005 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hmmm. En wetend dat al het andere zomaar kan weglopen zonder dat je er vat op hebt, waar ga je het dan wel halen?? Gemakkelijke oplossing: "iemand anders zou het moeten betalen". tja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zeg,lsp'er,gij zoudt er nogal ne kap in geven.Moest gij of uw volgelingen hier aan het bewind zijn dan bestaat de maatschappij nog juist geteld maand en dan ligt hier iedereen plat van den honger.Gij denkt toch niet dat ge aan het kapitaal van de multinationals zult aankomen zeker?Ze hebben dat in 1917 gedaan in rusland en in de jaren vijftig in china en nu doen ze het in noord korea,gevolg:miljoenen doden..!Ga nekeer bij ne goeien dokter en vraag wa pillen ,die zotte praat zal er wel mee overgaan.
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik ben een jongere en verwerp die ganse peiling met haar "keuzemogelijkheden" omdat ze niet anti-systeem is!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Economie, een en al mogelijkheden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Staatssecretaris
|
![]() Ten eerste staken is een recht maar willen werken is ook een recht.
Dus iemand weerhouden van zijn werk is verkeerd. Ikzelf ben 28 jaar en ben arbeider. Ik persoonlijk vind dat beide kampen verkeerd zijn. De wereldeconomie word niet gecontroleerd door belgië dus dit land moet de spelregels volgen of het valt uit de boot. Het is een feit dat onze welvaart verschuift naar het oosten en ook voor een stuk naar oost-europa. Dit zijn dingen die belgië in zijn eentje niet kan tegenhouden. Dan over ons sociaal systeem. We hebben een zeer goed zoniet het beste sociaal systeem van de wereld. Dit is een feit. We hebben 2 opties meevolgen of achterblijven?? meevolgen wil zeggen dat we met zijn allen wat langer blijven werken en als 2 jaar langer werken helpt om onze sociale zekerheid betaalbaar te houden dan doe ik dit met plezier. achterblijven wil zeggen dat we ons buitenspel gaan zetten in de wereldeconomie. met als gevolg dat de grote arbeidersbevolking de grootste een als eerste den dupe word. kortom een sociale,economische chaos en verval. ik persoonlijk kies dus voor het eerste en voor mij moet die staking niet voor die redenen. Wat we wel kunnen doen is proberen om onze welvaart hier in België eerlijker te delen. Met het geld halen waar het zit moet niet betekenen dat je de banken gaat overvallen. maar je kunt wel in eigen land iets doen aan de grote vermogens en dus moeten de politiekers op kop hun plicht doen en solidair zijn met de arbeidersbevolking door nog meer bij te dragen aan de sociale zekerheid. Ze hebben per slot van rekening ook de grootste pensioenen en feitelijk zou op pensioenleeftijd terug iedereen gelijkwaardig moeten worden ongeacht welke job hij heeft gedaan in zijn leven moeten alle gepensioneerden evenveel krijgen. anders heb je discriminatie in mijn ogen. maar dus ook meer belastingen op mensen die veel geld en grond bezitten. Tenzij deze mensen hun kapitaal investeren in nieuwe bedrijven of tewerkstellingen. En de vakbonden zouden beter zich eens wereldwijd gaan organiseren en dan het kapitalisme aanpakken en ijveren voor een rechtvaardiger en gelijkwaardiger wereld. misschien dat we dan iets kunnen doen tegen deze welvaartsverschuiving maar zolang 1 chinees 2 keer zo lang werkt als 1 belg en 100 keer goedkoper is als een belg zullen de bedrijven de oversteek wagen. We hebben 1 geluk en dat is dat china ook een afzet markt nodig heeft en voorlopig ligt die nog in europa en amerika maar eens als de eigen chineesje en andere grote landen als india welvarender zijn hebben ze ons niet meer nodig en dan is ons hetzelfde lot beschoren als de sovjetunie maar met staken los je dit probleem niet op. En feitelijk zijn we altijd aan het klagen en iedere sector wil steeds maar meer en meer van de regering en als deze dan toegeeft dan zijn we aan het klagen dat we meer belastingen moeten betalen maar de regering moet het geld ergens van daan halen hé nu zijn het weer alle sectoren die willen staken, maar dikwijls is het zo dat dan de leraren staken en dan weer de ziekenhuizen en dan weer de politie of cipiers en de beste stakers vind je bij het spoor, bus en post. Geen wonder dat je met het openbaar vervoer nooit ergens op tijd kunt komen. en dan zijn ze nog verschikkelijk duur voor een schandalige dienstregeling. oh ja, ik vergeet nog de grootste stakers en luierikken namelijk de overheidsambtenaren. probeer maar eens om 16h30 nog iets gedaan te krijgen bij een overheidsinstelling die sluit om 17h? of eens te bellen? als de mensen gedaan hebben met werken en hun administratie kunnen gaan regelen dan sluiten ze. en als je papieren nodig hebben sturen ze je van het kastje naar de muur terwijl ze dikwijls als ze hun luie kont opheffen het papier kunnen vinden of maken. ze hebben dus niet alleen de mooiste werkuren van 9 tot 17 maar ook nog eens een luie job en dan ook nog eens een vet loon met massa's sociale voordelen en dan heb ik het nog niet gehad over de goede werkzekerheid (hoeveel ambtenaren zijn er in 10 jaar ontslagen wegens te veel of te duur?) en dan durven deze heren en vrouwen nog regelmatig staken omdat ze onderbemand zijn voor de dienstverlening? hahaha ze nemen nog niet meer op als je om 16h30 belt want ze moesten maar eens iets doen nog op da half uur hé ![]() kortom als we allemaal eens naar ons eigen kijken en toegeven dat we allemaal verwend zijn dan zal dat al veel helpen en wat is nu 2 jaar langer werken? streven naar meer gelijkheid binnen de lonen volledig mee eens maar iedereen maar meer en meer geven en dat de ongelijkheden blijven. het word tijd dat de grote vermogens moeten gaan meer bijdragen |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben al de pensioenkas van Belgacom gepiekt en nu gaan de commies nog mijn pensioentje ook piekken. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het vervroegd pensioen was niet meer dan een onbetaalbaar cadeautje van politici die meer inzitten met hun populariteit (lees: machtspositie) dan met het welzijn van de bevolking. Dat als verworven recht beschouwen is volstrekt belachelijk, laat staan dan nog ijveren voor een nòg lagere pensioenleeftijd ook.
Er is helemaal niks mis met het feit dat grote bedrijven en hun bazen veel geld binnenrijven. Ik zou ontbrekende centjes eerder gaan zoeken in een verspillende overheid...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |