![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Ziehier: http://drsanity.blogspot.com/2004/11/psychology-of-bush-hatred.html
Als het effe mag. Mijn vorige gelijkaardige topic werd gesloten om onduidelijke redenen. Het is nog thans een ernstige zaak. Na de orkaan katrina draait heel de anti-bushmolen weer op volle toeren. Onfrisse figuren als jesse jackson, robert f. kennedy junior,... proberen weer op de meest demagogische manieren politiek gewin te halen uit de miserie van de slachtoffers door (wie anders dan) Bush te beschuldigen van o.a. het moedwillig verdrinken van zwarte amerikanen, tegenhouden van hulp aan armen, zwarten,... Zulke politiekers samen met enkele celebs proberen krampachtig om er een rassenconflict van te maken. BUSH HATES BLACK PEOPLE klinkt het. Tegenlijkertijd zitten de volksmenners bij uitstek (castro-chaves) te pronken met hun nobel initiatief om dokters te sturen (iets wat weer op buitensporige sympathie van de MSM kon rekenen). MAAR NEE, STOUTE STOUTE BUSH WIL DE DOKTERKES VAN FIDEL EN HUGO NIE. Weeral foei. Dit terwijl talloze bevriende naties hulp, dokters, medicijnen, voedsel, geld hebben aangeboden. Ook veel bevriende landen hebben hun hulp niet hoeven te sturen. Maar omwille van bizarre redenen is het weigeren van de dokterkes uit de rode revolutionaire heilstaten veel erger, ja zelfs een belediging. Maar vooral is het zogezegd het zoveelste bewijs dat Bush hulp tegen wil houden want BUSH HATES POOR PEOPLE BUSH HATES BLACK PEOPLE. Komaan De nummertjes van die twee (hugo-fidel) zijn pure lijkenpikkerij. Meer kunnen die heren ook niet. Ze spelen in op het gevoel van de domme massa dat alles (terreur, oorlog, racisme, hoge olieprijs, orkanen, ...) de schuld is van 1 man. [size=4]The Psychology of Bush Hatred [/size] Some time ago, Charles Krauthammer coined a term "Bush Derangement Syndrome (BDS)" which he defined as: "the acute onset of paranoia in otherwise normal people in reaction to the policies, the presidency -- nay -- the very existence of George W. Bush." They want desperately to forget that there is a tidal wave of terror reverberating around the world and to pretend that everything is America and Bush's fault. So what do they do? They lionize terrorists like Arafat. They explain away the horror and brutality of Zarqawi and his followers. They support Palestinian suicide bombings and vote for resolutions agains Israel. They believe that Osama is a reasonable person, but that Bush is not. They threaten violence toward Bush and hold demonstrations; and implement Sharia Law in their country without a qualm. Hundreds of their fellow countrymen are murdered by terrorists, but they demand that their troops be pulled out of Iraq (thinking that if they hadn't cooperated with the evil BushHitler, their countrymen would have been spared). Rather than blame the terrorists; rather than admiting they have to take action against them; their fear is transformed to anger and displaced onto President Bush. If everything is his fault, then the reality of what happened does not have to be faced (this also explains the intense psychological denial that these same individuals tend to have about 9/11). Bush thus becomes the "criminal mastermind", so devious, so evil, that everything he says is a "lie", everything he does is part of a vast global consipiracy. His family has intimate ties to Bin Laden and the Saudis; He is trying to avenge the insult to his father by getting rid of Saddam; He plans world domination etc. etc. Het aantal mensen dat vatbaar is voor dit soort fantasie-ideologiën is al groot en neemt snel toe. Het is mijn persoonlijke mening dat in een debat voor een dom publiek, een geslepen demagoog altijd wint tegen een nuchter, neutraal, eerlijk spreker, afgaande op het aantal applausjes dat de demagoog krijgt. Dat is een spijtig feit en de abu janjaweeds van deze wereld weten dat maar al te goed. Ze spelen er op in en krijgen applausjes, en de nuchtere, neutrale, eerlijke spreker houdt uiteindelijk zijn mond want discuteren met gepleten tongen (worm-tongues) is zinloos. En wat gebeurd er als redelijke mensen hun mond houden? Dan kunnen alle zotten ongestoord het woord grijpen. Als er in de toekomst nog een vulkaan uitbarst of een meteoriet inslaat is het dus allemaal de schuld van Bush want Bush haat armen en zwarten ![]()
![]() |
#2 | ||
Minister-President
|
![]() Ik ben verhuisd naar Amerika toen Reagan president was. Bush jr. is totnogtoe de meest incompetente.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door longhorn : 10 september 2005 om 04:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Partijlid
|
![]() 10 Lessen geleerd na Katrina.
http://varifrank.com/archives/2005/09/10_things_i_lea.php ... 2. 'Bush Derangement Syndrome' can lead directly to peoples deaths. I wonder how many more people would be alive if the Governor of Louisiana and the President had a good working relationship. When you get all done calling the President every name in the book, you might find you still have to work with the guy and he has to work with you. I don’t know when it happened, and I don’t know how it happened but at some point people stopped watching sports and started watching party politics. Katrina and its after effects is where “political bashing” stops being funny. I think the corrosive nature of our politics helped contributed to the deaths of thousands by making people who should be working together suspicious of each other. Remember, the Civil War started first as a culture war. Try and think of “Bush Derangement Syndrome” as a new strain of “Lincoln Derangement Syndrome”, then go to Gettysburg and see where it might all lead. 3. For some people the most important part of Hurricane Katrina wasn’t how many people were killed or suffering, but how much it would effect Bush. ... 7. For the first time in history, individuals are blamed directly for the weather. The weirdest and hardest thing for me to understand is the large number of people who really and honestly believe that President Bush actually caused the Hurricane. The first response from most of Europe was to say “serves them right” and to point out that the Hurricane was in fact caused by President Bush’s policies on climate. allemaal normaal tegenwoordig.
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Tegenwoordig???????????? had het internet bestaan in de tijd van Vietnam en president Johnson dan zou LBJ nu iets erger aangepakt geweest zijn dan W. Niets nieuws dus, gewoon 'free speech'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jeps, net als in de andere discussie (de palestijnen slaan weer toe) blijkt ook hier dat Mista Scientist zijn eigen nickname niet waardig is.
Hij is in staat van propagande onderuit te halen met.... PROPAGANDA!!! Dat zijn truukjes die in de jaren '30 al werden gebruikt, en zelfs eerder |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Hij getuigt dan ook van rechts-christelijk fundamentalistische inslag, gezien zijn onvoorwaardelijk geloof in "dr. Sanity".
![]() |
![]() |
#7 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 10 september 2005 om 10:22. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Die katrina-hetze wil helemaal niet zeggen dat Bush uitgezongen is. De Bush haters haten Bush gewoon nog wat meer. Zoals de nieuwe dash nog witter wast dan wit. Of de palestijnen die nu de joden nog doder gaan maken dan dood.
![]() |
![]() |
#9 | ||
Minister
|
![]() Ik vind het ook niet zo leuk dat Bush herverkozen is. In tegenstelling tot de Bush bashers leg ik me daar bij neer. Het Amerikaanse volk heeft hem DEMOCRATISCH VERKOZEN
Ik dacht dat de Bush bashers toch zo'n grote fan van democratie waren? [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door vercetti : 10 september 2005 om 16:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wel hier in de Vrije Wereld menen wij dat Bush een gevaarlijke fascistische oorlogsmisdadiger is die nu ook de grootste racistische misdaad van de 21ste eeuw op zijn geweten heeft.
Zij die deze man nog steunen moeten even bij de psychiater langslopen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb niet alleen voorspeld maar er ook nog eens redelijk veel geld op verwed dat Bush, in navolging van Nixon, z'n tweede termijn niet gaat uitdoen. En m'n "voorspellingen" komen zeker niet altijd uit, maar met m'n laatste drie zat ik er toch pal op. 1. Bij de eerste inauguratie van Bush dat Amerika voor het jaar om was in oorlog zou zijn. 2. Dat ze bin Laden niet zouden oppakken in Afghanistan. (ook niet toen alle mainstreammedia meldden dat ze "hem wisten zitten" en het "only a matter of time" zou zijn voor ze hem hadden. 3.Dat Bush en z'n propagandamachine alles uit de kast zou halen om het Amerikaanse publiek te overtuigen dat Saddam iets te maken had met 9/11 en Irak next ging zijn na Afghanistan. De reden waarom ik twijfel dat Bush z'n tweede termijn niet zal uitdoen is omdat ik bijna dagelijks met meerdere "gewone Amerikanen" praat en oa. op dit forum vasstel dat de gemiddelde Vlaming/Europeaan geen flauw idee heeft over de woede die heerst in de VS tav het weigeren van de regering om meer inzage te krijgen in de gebeurtenissen van 9/11. Ze zijn met veel hoor, alleen denken de meesten hier dat het nog steeds een kleine groep "conspiracynuts" zijn. En dat komt enkel door de selectieve berichtgeveing van de mainstreammedia in de VS. De protesters worden simpelweg genegeerd door de mainstream media. Overal waar Bush zich ook vertoont wordt de gehele regio afgezet en protesters komen er gewoon niet door. Daarom zie je ze ook nooit. Laatste mooi voorbeeld was op CNN tijdens de Republikeinse Conventie in New York. Zij hadden het over enkele honderden betogers, en ze deden dit dan nog af als gewone tegenstanders van Bush' politiek. Over hun grieven (de waarheid about 9/11) werd met geen woord gerept. Wel, ik heb met mensen gesproken die daar waren en dan hoor je een ander verhaal hoor.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door democratsteve : 10 september 2005 om 16:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Hebben ze al een evaluatie van de BushHuggers? Of vinden ze daar geen geschikte psychologen/psychiaters voor?
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Bush has a 39 percent job approval in an AP-Ipsos poll taken this week. That's the lowest since the the poll was started in December 2003.
The public's view of the nation's direction has grown increasingly negative as well, with nearly two-thirds now saying the country is heading down the wrong track. Bushbashers hebben wél ongelijk: Bush is weliswaar de frontman van de neocons maar hij is er niet de uitvinder van. Bush is niet het probleem, hij is een symptoom. Vergelijkbaar met het Vlaams Belang: ook dat is niet het probleem maar enkel de uitdrukking van een probleem. Een beetje zoals een etterpuist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Bush hates midgets!!! ![]() [size=1]Edit:[/size]
Is it just me...? Laatst gewijzigd door MiSTa SCienTiST : 10 september 2005 om 21:11. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanaf nu mag hij de Lame Duck doen. Laat ons bidden dat de Democraten hun kans benutten om te bewijzen dat de VS nog niet helemaal verhypocriticeerd en moreel en democratisch in vrije val is.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 12 september 2005 om 09:12. |
|||||
![]() |
![]() |