Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2005, 20:33   #1

Karma's schermafbeelding

Standaard zone 30! verkapte manier van inkomen

Shit, weer gepakt. Ik reed 41 i.p.v. 30 met als gevolg 50 euro. Op een plaats waar helemaal geen gevaar meer was voor schoolgaande kinderen en op een uur dat de schoolkinderen reeds lang thuis zijn.
Zowat driekwart van Gent en omstreken zijn ondertussen zone 30 geworden. Is mijn insziens zelfs gevaarlijk want die dertig is zo overschreden. Men moet dus voortdurend de snelheidsmeter in de gaten houden in plaats van de baan.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 20:44   #2
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma

Shit, weer gepakt.
ach, wat vervelend voor je.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 20:52   #3
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Daar zou de doodstraf op moeten staan.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2005, 21:14   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doodrijder weet je wel hoeveel mensen er sterven door jou roekeloos rijgedrag?
Moordenaar, ze moesten je opsluiten!8)
Oud 21 oktober 2005, 21:20   #5

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Doodrijder weet je wel hoeveel mensen er sterven door jou roekeloos rijgedrag?
Moordenaar, ze moesten je opsluiten!8)
Help, je zou al bijna gaan denken dat ik een bmw rijder ben.
Oud 21 oktober 2005, 21:32   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat is gezonde agressie!
Oud 21 oktober 2005, 23:59   #7

Karma's schermafbeelding

Standaard

Rare jongens, die romeinen
Oud 22 oktober 2005, 00:17   #8
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Shit, weer gepakt. Ik reed 41 i.p.v. 30 met als gevolg 50 euro. Op een plaats waar helemaal geen gevaar meer was voor schoolgaande kinderen en op een uur dat de schoolkinderen reeds lang thuis zijn.
Zowat driekwart van Gent en omstreken zijn ondertussen zone 30 geworden. Is mijn insziens zelfs gevaarlijk want die dertig is zo overschreden. Men moet dus voortdurend de snelheidsmeter in de gaten houden in plaats van de baan.
Persoonlijk moesten ze de zone dertig aan scholen enkel laten gelden op het moment dat de kinderen zich van en naar school begeven. De te hoges boetes is ook iets dat men ingevoerd heeft om de staatskas te spekken. Men zou immers de boetes moeten aanpassen aan het inkomen. Voor de staat is immers de auto een melkkoe. En terloops bij ons in maasmechelen heeft men een variabel snelheidsbord staan dat zich aanpast aan het feit dat de kinderen op weg naar of van school zijn. Dus de dertig km zone geld enkel op momenten dat het nodig en zinvol is.

Laatst gewijzigd door armoede : 22 oktober 2005 om 00:17.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 00:34   #9

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Persoonlijk moesten ze de zone dertig aan scholen enkel laten gelden op het moment dat de kinderen zich van en naar school begeven. De te hoges boetes is ook iets dat men ingevoerd heeft om de staatskas te spekken. Men zou immers de boetes moeten aanpassen aan het inkomen. Voor de staat is immers de auto een melkkoe. En terloops bij ons in maasmechelen heeft men een variabel snelheidsbord staan dat zich aanpast aan het feit dat de kinderen op weg naar of van school zijn. Dus de dertig km zone geld enkel op momenten dat het nodig en zinvol is.
'k ben blij dat er hier tenminste ene is die een normaal antwoord geeft want ik begon al te wanhopen. Die borden zijn in meerdere steden, gemeenten terug te vinden. Ik werk zelf in een school en vind dus dat op momenten van aankomst en vertrek van de jongeren het niet meer dan gerechtvaardigd is om traag te rijden en extra allert te zijn. We kunnen immers van kinderen, jonge mensen niet verwachten dat ze alle verkeersregels onmiddellijk in de hand hebben.

Ik heb het dus wel over de snelheidscontroles buiten die regio, niet de uren dat jonge mensen de school verlaten. Dertig per uur is geen realistische snelheid, integendeel, men moet zoals ik eerder reeds aangaf constant op de snelheidsmeter kijken om te zien of men er niet over zit. Onze auto's zijn hier niet meer op gemaakt, onze wegen zijn hier niet meer op aangepast. En trouwens begrijp ik niet wat een politiewagen zich in een godvergeten straat staat te parkeren om snelheden op te nemen terwijl er in heel Gent (om het eventjes over eigen regio te hebben) verkeersopstoppingen voordoet omdat men op vijftien plaatsen tegelijk op het zelfde moment begint met wegenwerken.

Laatst gewijzigd door Karma : 22 oktober 2005 om 00:36.
Oud 22 oktober 2005, 00:37   #10
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'k ben blij dat er hier tenminste ene is die een normaal antwoord geeft want ik begon al te wanhopen. Die borden zijn in meerdere steden, gemeenten terug te vinden. Ik werk zelf in een school en vind dus dat op momenten van aankomst en vertrek van de jongeren het niet meer dan gerechtvaardigd is om traag te rijden en extra allert te zijn. We kunnen immers van kinderen, jonge mensen niet verwachten dat ze alle verkeersregels onmiddellijk in de hand hebben. Ik heb het wel over de snelheidscontroles buiten die regio, de uren dat jonge mensen de school verlaten. Dertig per uur is geen realistische snelheid, integendeel, men moet zoals ik eerder reeds aangaf constant op de snelheidsmeter kijken om te zien of men er niet over zit. Onze auto's zijn hier niet meer op gemaakt, onze wegen zijn hier niet meer op aangepast. En trouwens begrijp ik niet wat een politiewagen zich in een godvergeten straat staat te parkeren om snelheden op te nemen terwijl er in heel Gent (om het eventjes over eigen regio te hebben) verkeersopstoppingen voordoet omdat men op vijftien plaatsen tegelijk op het zelfde moment begint met wegenwerken.
Ja ze moeten hun kas toch spekken, het geld moet ergens vandaan komen. Maar het is absurd om inderdaad tijdens de schooluren als ieder kind op de banken zit een snelheidscontrole te doen. En nog absurder dat ge u dan aan die dertig moet houden.
Oud 22 oktober 2005, 06:37   #11
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Het is tegenwoordig een verschrikking om met de auto te rijden.Op een afstand van 5KM heb je misschien 7 verschillende snelheden.Het is idd meer op de snelheidsmeter kijken dan op de weg.

Autorijden is een hel geworden,daarom neem ik vaak de scooter.Heerlijk,hoeft niet op de snelheid te letten en je kunt overal langs af scheuren.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 07:45   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
In Duitsland bestaan dergelijke variabele snelheidsbeperkingen al vele jaren. Niet alleen rond scholen, maar ook op vele andere plaatsen waar de snelheid verandert naargelang het tijdstip. Dat is inderdaad zinvol. Niet wat men hier in België heeft ingevoerd. Waarom moet je immers een school op een zondag voormiddag aan 30 km/u voorbij rijden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 07:49   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Autorijden is een hel geworden,daarom neem ik vaak de scooter.Heerlijk,hoeft niet op de snelheid te letten en je kunt overal langs af scheuren.
Neen! Ook met een scooter moet je je aan de voorgeschreven snelheden houden. Je hebt op een scooter immers een geijkte snelheidsmeter. Dit is dan weer niet het geval voor fietsers, daar die niet verondersteld worden een snelheidsmeter te hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 08:02   #14
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Gent heeft er alle baat het de auto zo moeilijk mogelijk te maken... En voor het regionale verkeer is er altijd de bus(had je die maar gepakt voor die ene euro hé).

De voskenslaan bijvoorbeeld, had geen zone 30 mogen zijn, maar gewoon helemaal afgesloten voor het verkeer. Er is niet voor niets geinvesteerd in een uitbreid tramnetwerk.
Oud 22 oktober 2005, 09:01   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Gent heeft er alle baat het de auto zo moeilijk mogelijk te maken... En voor het regionale verkeer is er altijd de bus(had je die maar gepakt voor die ene euro hé).

De voskenslaan bijvoorbeeld, had geen zone 30 mogen zijn, maar gewoon helemaal afgesloten voor het verkeer. Er is niet voor niets geinvesteerd in een uitbreid tramnetwerk.
Oké als je iedereen dan een gps geeft om nog aan de sterre te geraken!
Je hebt er nu al eentje nodig aan het st pieterstation trouwens!
Dank u o gentse verkeersgoden!
In het spitsuur valt de boordcomputer nu al uit, gemiddelde snelheid in gent is dan minder dan 7 km/uur.
(Dan zeggen ze dat er teveel verkeer is!)
Oud 22 oktober 2005, 09:18   #16

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

Pure klootzakkerij noem ik het. In Gent bestaat reeds jaren de cultuur om alle verkeer om te leiden naar enkele straten en de andere straten verkeersvrij te maken. Goed voor die straten, zo zonder auto's (hoe je je volgeladen koffer met boodschappen thuis krijgt is jouw probleem als je daar nu toevallig woont) maar overbelasting in die andere straten doordat men geen keuze meer heeft hoe men zijn route moet bepalen (gewoon volgen en vroeg of laat passeer je wel je huis waar je kan stoppen). Uiteindelijk, door al die omwegen wordt er zelfs veel meer verkeer gecreëerd want wat in plaats van bijvoorbeeld 2 kilometer te moeten rijden om ergens te geraken moeten er nu 6 gereden worden. Men heeft er blijkbaar niet bij stilgestaan dat dit eenvoudigweg een verdriedubbeling van het verkeer is.
En wat de snelheid aan de scholen betreft, waarom flitsen en geen gepaste drempels leggen bijvoorbeeld ? Dan is er automatisch een aanpassing van de snelheid.
Maar dat brengt natuurlijk minder op en dan moeten de flikken rondrijden om boefkes te pakken ipv langs de kant stilstaan en ondertussen hun krant lezen.
Oud 22 oktober 2005, 09:38   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Troost U,het is maar een tijdelijk gegeven die zottigheid......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 09:42   #18

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Troost U,het is maar een tijdelijk gegeven die zottigheid......
Denk ik ook, maar ondertussen zijn we toch maar ons geld kwijt. Wat ik niet versta is dat er geen duidelijke oppositie tegen die maatregel komt en dat ze die plakkaten zomaar overal kunnen neerpoten zonder de mensen hierover te raadplegen.
Oud 22 oktober 2005, 09:49   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk ik ook, maar ondertussen zijn we toch maar ons geld kwijt. Wat ik niet versta is dat er geen duidelijke oppositie tegen die maatregel komt en dat ze die plakkaten zomaar overal kunnen neerpoten zonder de mensen hierover te raadplegen.

Ikzelf woon in een gemeente (Ledegem) waar het tot voor kort stikte van de paaltjes,drempels,versmallingen....enfin.......ver keersveiligheid tot in het zotte.

Ondertussen is bijna alles weer weg.......er is dus geluisterd naar de mensen....

Ook op het hogere niveau,waar ze die zone 30 "bij nacht en ontij" uitgevonden hebben zal men moeten luisteren.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2005, 10:04   #20

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ikzelf woon in een gemeente (Ledegem) waar het tot voor kort stikte van de paaltjes,drempels,versmallingen....enfin.......ver keersveiligheid tot in het zotte.

Ondertussen is bijna alles weer weg.......er is dus geluisterd naar de mensen....

Ook op het hogere niveau,waar ze die zone 30 "bij nacht en ontij" uitgevonden hebben zal men moeten luisteren.
Ik heb wel de indruk dat ze in kleinere gemeenten vlugger luisteren. In Gent echter (en dat zal voor alle grootsteden wel zo zijn) liggen ze er niet van wakker. Af en toe eens op AVS komen om de volgende verkiezingen er gewoon weer bij te zijn en voor de rest het leven van de automobilist zuur maken. Ze beweren het zelfs openlijk. HET LEVEN VAN DE AUTOMOBILIST VERGALLEN.
Sommige schepenen komen zelfs zogezegd met de fiets alle dagen. ZE LATEN ZICH WEL EERST AFZETTEN DOOR HUN CHAUFFEUR OP 1 KILOMETER VAN WAAR ZE MOETEN ZIJN EN HALEN HUN FIETS UIT DE KOFFER.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be